kontaktKontakt  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload



Poprzedni temat «» Następny temat
Uszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia 2,2 CDI pompa Bosch
Autor Wiadomość
Tomalo 
VIP

Wiek: 37
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 83
Wysłany: 2009-12-08, 19:41   Uszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia 2,2 CDI pompa Bosch

Witam, zdaje się, że ktoś gdzieś kiedyś pisał jak łatwo uszczelnić pompę wysokiego ciśnienia, ale nie moglem trafić do tego postu.
Pojawił mi się mały wyciek który chciałbym zlikwidować zawczasu aby nie zalało całego przodu. Pompa ma trzy dekielki zaślepiające po bokach przykręcane na cztery śruby i właśnie pod dolnym pojawiła się kropelka, zresztą już chyba nakapało trochę do osłony silnika bo czuć delikatnie ropkę w kabinie. Podobno pod deklami są jakieś oringi które trzeba wymienić. Robił już ktoś z was taki zabieg? Jeśli tak opiszcie krótko wymianę, muszę na coś zwrócić szczególna uwagę?
Z góry dzięki za pomoc.
 
 
Edi2 


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 181
Skąd: Polska
Wysłany: 2009-12-08, 20:01   

kłania się zestaw naprawczy boscha (uszczelnienia ) - na Allegro powinieneś dostać a jeśli nie to u przedstawicieli handlowych tej firmy.


:oczko:
 
 
tjwasiak 


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 501
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-08, 23:26   

Uszczelnialiśmy kiedyś pompę w Sprinterze. Polecam robić to na spokojnie, przygotować sobie stół do pracy - trzeba być przygotowanym że się trochę zaleje, ale zasadniczo musi być tam czysto. W razie obaw - proponuję jechać do jakiegokolwiek serwisu który regeneruje pompy wtryskowe, nie powinni drogo policzyć, bo to żadna robota dla nich.
 
 
new_rejs 
VIP

Pomógł: 2 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Sty 2008
Posty: 66
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-08, 23:48   Uszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia 2,2 CDI pompa Bosch

Uszczelniałem całą pompę (a nie tylko oringi) w Diesel Serwis Bosch Chiniewicz.

www.chiniewicz.pl, w Warszawie przy Modlińskiej

Było to ze dwa lata temu. Od tego czasu mam święty spokój z moim :mb:

Bardzo polecam, pełen profesjonalizm, z tego co pamiętam za wszystko zapłaciłem jakieś 600-800zł, w pompie wymienili wszystkie uszczelki.
_________________
C320CDI automat 7G, 2006r., kombi, VIN WDB2032201F787812
C220CDI automat, 2001r., kombi (ex)
 
 
tjwasiak 


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 501
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-09, 00:55   

W Warszawie, a właściwie okolicach to zdecydowanie polecam Nadarzyn (p. Bogdan Podkowiński) - nowa siedziba mieści się przy Pruszkowskiej - zaraz przy warsztacie p. Chojnackiego.
 
 
Tomalo 
VIP

Wiek: 37
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 83
Wysłany: 2009-12-09, 15:14   

Oki wielkie dzięki za informacje. Ponieważ nic poza wyciekiem jej nie dolega wymienię samemu oringi pod deklami oraz na przewodach zasilających. Chciałem upewnić się czy oby na pewno pompa jest na oringach i czy nie ma tam jakiś niespodzianek w postaci np. skaczących sprężyn:)
Jeszcze raz wielkie dzięki.
 
 
w0wacik 

Pomógł: 14 razy
Wiek: 29
Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 717
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-09, 15:20   

Jeżeli Ci cieknie z dołu, to pewnie cieknie spod pompy, gdzie napęd wchodzi z kółka pośredniego głowicy. Wtedy wystarczy dokręcić trzy śruby które tam są, na pompie.
_________________
S203 C270 CDI Avantgarde '02

"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"


Pozdrawiam

w0wacik
 
 
Tomalo 
VIP

Wiek: 37
Dołączył: 19 Lut 2009
Posty: 83
Wysłany: 2009-12-09, 21:15   

Cieknie właśnie z dołu ale nie przyglądałem się temu dokładnie bo mokry jest tylko dolny dekielek. A pompa też siedzi w głowicy na wielkim oringu?
 
 
Edi2 


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 181
Skąd: Polska
Wysłany: 2009-12-09, 21:41   

w0wacik napisał/a:
Jeżeli Ci cieknie z dołu, to pewnie cieknie spod pompy, gdzie napęd wchodzi z kółka pośredniego głowicy. Wtedy wystarczy dokręcić trzy śruby które tam są, na pompie.


No to moje gratulacje jeśli tamtędy cieknie ropa i każesz mu dokręcić pompę do głowicy



Tomalo jeśli Ci cieknie z pompy to żadne dokręcanie ci nie pomoże - musisz po prostu wymienić uszczelnienia , a i jeszcze jedno jak wyciągniesz pompę to sprawdź w jakim stanie jest "zbierak" i wymień uszczelkę pompy wchodzącą w głowicę i bardzo ważne te trzy śruby od pompy , które ją dociskają do głowicy muszą być dokręcone odpowiednim momentem(Nm)


:oczko:
 
 
tjwasiak 


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 501
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-09, 21:54   

Z własnego doświadczenia wiem, że czasem użytkownik zauważywszy usterkę bardzo myli się co do jej charakteru. Umówmy się że w tym przypadku właściciel stwierdza wyciek. Zadał pytanie i uzyskał odpowiedzi. W tym jedną, że być może to wyciek nie z pompy, a z pod pompy... Może wypowiedź bardziej w formie skrótu myślowego (bo wiadomo że stamtąd to wyciek oleju silnikowego grozi). A moment dokręcania śrub nie jest jakiś zabójczy, powiedziałbym że raczej niewielki. Sprawdzimy w dokumentacji to dopiszę dokładnie.
 
 
Edi2 


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 181
Skąd: Polska
Wysłany: 2009-12-09, 21:57   

tjwasiak napisał/a:
Z własnego doświadczenia wiem, że czasem użytkownik zauważywszy usterkę bardzo myli się co do jej charakteru. Umówmy się że w tym przypadku właściciel stwierdza wyciek. Zadał pytanie i uzyskał odpowiedzi. W tym jedną, że być może to wyciek nie z pompy, a z pod pompy... Może wypowiedź bardziej w formie skrótu myślowego (bo wiadomo że stamtąd to wyciek oleju silnikowego grozi). A moment dokręcania śrub nie jest jakiś zabójczy, powiedziałbym że raczej niewielki. Sprawdzimy w dokumentacji to dopiszę dokładnie.



moment musi mieć coś do powiedzenia bo w WIS na 2009 w stosunku do 2008 obniżyli o 10Nm , no chyba , że się walnęli ?.
 
 
tjwasiak 


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 501
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-09, 22:13   

Wiesz - obniżyć mogli, bo osobiście taką śrubę urwałem palcami. A klient się średnio ucieszy ze zdejmowania głowicy w celu wiercenia i gwintowania.
 
 
w0wacik 

Pomógł: 14 razy
Wiek: 29
Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 717
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-09, 22:20   

Edi2 napisał/a:
w0wacik napisał/a:
Jeżeli Ci cieknie z dołu, to pewnie cieknie spod pompy, gdzie napęd wchodzi z kółka pośredniego głowicy. Wtedy wystarczy dokręcić trzy śruby które tam są, na pompie.


No to moje gratulacje jeśli tamtędy cieknie ropa i każesz mu dokręcić pompę do głowicy



Tomalo jeśli Ci cieknie z pompy to żadne dokręcanie ci nie pomoże - musisz po prostu wymienić uszczelnienia , a i jeszcze jedno jak wyciągniesz pompę to sprawdź w jakim stanie jest "zbierak" i wymień uszczelkę pompy wchodzącą w głowicę i bardzo ważne te trzy śruby od pompy , które ją dociskają do głowicy muszą być dokręcone odpowiednim momentem(Nm)


:oczko:


Edek z fabryki kredek, miałeś kiedyś taką pompę w ręku, widziałeś ją "od tyłu"? Jak ją wyjmiesz z głowicy, odkręcisz, zdemontujesz, będzie w twoich rękach, a nie pod maską i obrócisz ją sobie tyłem do przodu to zobaczysz napęd pompy, a dookoła niego są trzy śrubki. Stamtąd może cieknąć. Taki przypał miałem właśnie w Sprinterze i już chciałem ze swojego pompę zakładać, bo auto musiało wyjechać, ale jak ją wyjąłem to się okazało, że wyciek jest stamtąd, a nie z dekli od sekcji...
_________________
S203 C270 CDI Avantgarde '02

"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"


Pozdrawiam

w0wacik
 
 
Edi2 


Pomógł: 13 razy
Dołączył: 12 Paź 2009
Posty: 181
Skąd: Polska
Wysłany: 2009-12-09, 22:26   

w0wacik napisał/a:
Edi2 napisał/a:
w0wacik napisał/a:
Jeżeli Ci cieknie z dołu, to pewnie cieknie spod pompy, gdzie napęd wchodzi z kółka pośredniego głowicy. Wtedy wystarczy dokręcić trzy śruby które tam są, na pompie.


No to moje gratulacje jeśli tamtędy cieknie ropa i każesz mu dokręcić pompę do głowicy



Tomalo jeśli Ci cieknie z pompy to żadne dokręcanie ci nie pomoże - musisz po prostu wymienić uszczelnienia , a i jeszcze jedno jak wyciągniesz pompę to sprawdź w jakim stanie jest "zbierak" i wymień uszczelkę pompy wchodzącą w głowicę i bardzo ważne te trzy śruby od pompy , które ją dociskają do głowicy muszą być dokręcone odpowiednim momentem(Nm)


:oczko:


Edek z fabryki kredek, miałeś kiedyś taką pompę w ręku, widziałeś ją "od tyłu"? Jak ją wyjmiesz z głowicy, odkręcisz, zdemontujesz, będzie w twoich rękach, a nie pod maską i obrócisz ją sobie tyłem do przodu to zobaczysz napęd pompy, a dookoła niego są trzy śrubki. Stamtąd może cieknąć. Taki przypał miałem właśnie w Sprinterze i już chciałem ze swojego pompę zakładać, bo auto musiało wyjechać, ale jak ją wyjąłem to się okazało, że wyciek jest stamtąd, a nie z dekli od sekcji...



Wacik czy Tamponik :haha: przeczytaj jeszcze raz co napisałeś i zrozumiesz dla czego tak napisałem
 
 
w0wacik 

Pomógł: 14 razy
Wiek: 29
Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 717
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-12-09, 22:32   

w0wacik napisał/a:
Jeżeli Ci cieknie z dołu, to pewnie cieknie spod pompy, gdzie napęd wchodzi z kółka pośredniego głowicy. Wtedy wystarczy dokręcić trzy śruby które tam są, na pompie.


Na pompie, to nie pompę do głowicy...
_________________
S203 C270 CDI Avantgarde '02

"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"


Pozdrawiam

w0wacik
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Support forum by phpBB3 Assistant


sklep motoryzacyjny









regeneracja turbosprężarek warszawa

części Mercedes

regeneracja wtryskiwaczy

regeneracja wtryskiwaczy warszawa