Strona 1 z 2

Kradzież lusterek, czy da się zamontować nowe składane?

: 8 gru 2009, o 09:18
autor: zamer
Witam,
W piątek przeżyłem mały szok, ponieważ mój samochód zgubił oba lusterka, całe z obudowami. Zgłosiłem sprawę na policję i czekam za odzew ubezpieczyciela (oczywiście mam AC). Powinni mi zwrócić za nie kase - nowe nieskładane w serwisie to koszt 2896zł za 2 sztuki.
Tak wiec jestem w przeddzień kupna nowych kompletów i zastanawiam się nad lusterkami składanymi. Mój samochód nie był wyposażony w takowe i tu moje pytanie do Was.
Czy ktoś bawił sie już w taką podmianę? Czy do jest wogóle możliwe? Jakie ewentualnie dodatkowe akcesoria oprócz składanych lusterek trzeba dokupić aby całość działała należycie?

: 8 gru 2009, o 11:10
autor: w0wacik
Nie wiem jak to jest z włącznikiem świateł, czy w aucie bez składanych elektrycznie są od tego guziki? Pewnie byś musiał dołożyć kawałek wiązki i pewnie byś musiał przekodować moduł w drzwiach kierowcy. Nie ma rzeczy niemożliwych, tylko pytanie, czy wszystko się opłaca robić? Lusterko do mojego auta lewe (składane i samościemniające) na allegro kosztuje 400 PLN, w ASO wole nie pytać.

: 8 gru 2009, o 11:23
autor: zamer
No właśnie nie ma przycisku,
tak myśłałem że będzie trzeba wymienić włącznik świateł ale czy to wszystko?
Czy znaczniej więcej elementów trzeba dołożyć np. czy wiązka jest przygotowana "na zapas", czy trzeba wymienić,
czy trzeba przeprogramować komputer, moduł drzwi (sterownik)
czy trzeba dołożyć jakiś przekaźnik etc...

Może ktoś z forumowiczów przechodził już przez taki temat i coś podpowie.

: 8 gru 2009, o 17:44
autor: mercfan
Jak zdążyłem poznać już patenty mercedesa to na pewno będzie do wymiany jakiś X modulik kosztujący jakieś grosze, np. 1000zł :wysmiewacz: plus cała "mechanizacja" i nowy włącznik. Na koniec wyjdzie połowa wartości auta i d...
W Audi A3 nie było podgrzewanych lusterek, wystarczyło wymienić wkłady na grzane, przewody już były, przekodować sterownik i po włączeniu grzania tylnej szyby grzeją lustra. W VW crafter (mercedes sprinter) ludzie chcą sobie dokładać halogeny, zakładamy je tak, że są uruchamiane osobnym przyciskiem bo sterownik tzw. "bordnez" lub w naszych :mb: przedni SAM nie ma w sobie opcji halogenów i nawet po zmianie przełącznika, zapakowania wiązek kodowanie nic nie da, trzeba go wymienić na taki, który ma opcję halogenów.
Ja montując w swoim :mb: klimę myślałem tak jak wy, dorzuci się trochę gratów, powpina w odpowiednie miejsca, coś przekoduje i będzie chulać... Prawie bo też trzeba było wymienić przedni sam, nie miał w opcji klimy i nie czytał informacji z czujnika ciśnienia w układzie. Jaka trudność jest w fazie produkcji auta dorzucić do płytki drukowanej kilka scalaków, rezystorów czy bóg wie czego?? Nie, lepiej wszystko wypruć co zbędne, zaoszczędzi się kilka pensów a klient jak będzie chciał to dopłaci. Głupota moim zdaniem :dobani:

: 8 gru 2009, o 17:49
autor: tjwasiak
Mówisz o A3 8P jak się domyślam? Bo w 8L jakoś wiązek/kodowania do ogrzewania lusterek nie uwidziałem...

A co do usuwania "zbędnych" komponentów IMO to czysta złośliwość, bo oszczędność żadna. Przecież produkując więcej modułów jednego typu jest taniej niż produkować 3, czy 4 różne typy tego samego modułu... Czasami (jak moduły komfortu VW na przykład) elektronicznie moduł jest identyczny - różnica polega na wyprowadzeniu podłączeń i oprogramowaniu.

: 8 gru 2009, o 17:55
autor: mercfan
Szczerze mówiąc nie wiem jakie ma oznaczenie. Chodzi generalnie o nowy model z 2009 roku. Auto w skórach, navi, grzanie dupy, ksenony, DSG, a grzania luster nie miało :yyy: Ja byłem zszokowany nie mówiąc o kliencie...

: 8 gru 2009, o 18:12
autor: tjwasiak
To coś jak poprzedni Leon/Toledo - 2 sztuki w PL przypadkiem miały elektryczne składanie lusterek... Bo niby taka opcja była, tylko żaden dealer nie potrafił jej zamówić :rotfl:
W sumie mój Golf też miał mieć - tylko też jakoś nie wyszło :zly:

: 10 gru 2009, o 19:15
autor: zamer
Trochę poczytałem i zasiegnąłem opinii o lustrach,
podobno kostka łącznikowa z lustrem jest taka sama we wszystkich opcjach czyli 20 pinowa (ok 10x25mm). Wyprowadzonych jest zazwyczaj od 7 do 11 przewodów.
U mnie jest to 9 przewodów - czyli wygląda na to że przewody są wyprowadzone na składanie. Wg opisu 3 przewody idą na ustawianie, 2 na ogrzewanie, 2 na kierunki, 2 na składanie i 2 na podświetlenie (ale to chyba tylko w w211).
Wg opinii pewnej osoby (rzekomo zna się) - aby składanie działało muszę wyposażyć się w wyłącznik świateł z przełącznikiem składania oraz być może dokonać zmian w opcji komfort komputera. Czy to zadziała nie wiem.
Dlatego mam pytanie:
Czy to, że założę lusterka elektrycznie składane do samochodu który tej opcji nie ma (muszę założyć nie uda mi się uruchomić składania) - może mieć jakieś negatywne skutki w użytkowaniu? Chodzi mi tu o przykładowo problem z montażem, brak reakcji sprężyny w przypadku odgięcia lustra etc.
Drugie pytanie to czy lustra od wersji angielskiej pasują do wersji europejskiej?
Aha jeszcze jedno, czy lustra od wersji po lifcie różnią się tylko kierunkiem (klar), czy może jeszcze czymś (układ otworów, inna kostka itp).

Proszę o pomoc, bo jestem w przeddzień kupna luster i nie wiem co kupić.

: 10 gru 2009, o 19:21
autor: V126
zamer pisze:Drugie pytanie to czy lustra od wersji angielskiej pasują do wersji europejskiej?
lusterka nie pasują, może to być po prostu kwestia wkładów.
zamer pisze:Czy to, że założę lusterka elektrycznie składane do samochodu który tej opcji nie ma (muszę założyć nie uda mi się uruchomić składania) - może mieć jakieś negatywne skutki w użytkowaniu? Chodzi mi tu o przykładowo problem z montażem, brak reakcji sprężyny w przypadku odgięcia lustra etc.
Tam już nie masz sprężyny, gdy uderzysz w coś to to lusterko nie wraca na swoje miejsce, musisz nacisnąć przycisk i wtedy znów się rozłoży.

: 10 gru 2009, o 19:25
autor: zamer
Aha, czyli wygląda na to że wkłady nie pasują bo mają przykładowo lekko w innym miejscu miejsce montażowe (aby pod innym kątem móc ustawić wkład lustra), ale obudowy raczej są ok?
A co do sprężyny to lusterko sie złoży, a nie złamie - psując silnik...

: 10 gru 2009, o 19:32
autor: kSmuk
Wedlug WIS potrzebne bedzie:

- dwa lusterka z funkcja elektrycznego skladania
- modul sterujacy w drzwiach z lewej strony
- modul wlacznika swiatel

Te dwa moduly moga sporo kosztowac. Natoimast wiazek zadnych dodatkowych WIS nie przewiduje. Oczywiscie na koncu kodowanie wariantowe modulow drzwi po stronie kierowcy i pasazera na StarDiagnosis.

: 10 gru 2009, o 19:37
autor: zamer
Wielkie dzięki,
takiej odpowiedzi oczekiwałem :D
Czy jesteś w stanie mi podać kody tych części (modułów)?

: 10 gru 2009, o 19:39
autor: V126
zamer pisze:Aha, czyli wygląda na to że wkłady nie pasują bo mają przykładowo lekko w innym miejscu miejsce montażowe (aby pod innym kątem móc ustawić wkład lustra), ale obudowy raczej są ok?
Nie mam pojęcia, to było przypuszczenie, bo napisałem "może".
zamer pisze:A co do sprężyny to lusterko sie złoży, a nie złamie - psując silnik...
Mam takie lusterka (sprawdzone, bo jakiś ciul nie umiał cofać i zachaczył, poznałem, w trakcie jazdy, bo patrząc w lusterko nic nie widziałem i na skrzyżowaniu latało) i nic się nie psuje, niech tobie kitu nie wciska, musi to być w jakiś sposób zabezpieczone przed uderzeniem, a sprężyn nie ma i samo się nie rozkłada, tylko trzeba je rozłożyć, bo samo samo nie rozłoży i będzie tak latało.
zamer pisze:sie złoży, a nie złamie - psując silnik
Nie może tak być, bo to byłoby jednorazowe i po każdym uderzeniu miałbyś silnik do wymiany.

: 10 gru 2009, o 21:40
autor: tjwasiak
Z własnych doświadczeń wiem, że lusterka z elektrycznym składaniem dużo częściej psują się od uderzeń niestety. U nas lewe lata, mimo że śladu nie ma po żadnym mocniejszym uderzeniu. Prawo już było wymieniane. Ręcznie składane zdają się być wytrzymalsze.
Co do modułów - trzeba się dopytać kogoś, czy można używane zakodować, myślę że masakrycznie drogie nie będą.

: 10 gru 2009, o 21:59
autor: V126
tjwasiak pisze: U nas lewe lata
u mnie latało, nacisnąłem przycisk od rozkładania i znów było sztywne, chyba, że rozmawiamy o czymś innym.