Kontrolka diagnostyki silnika - bez objawów

Moderator: Dziki Mar

madox
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 21 lis 2009, o 21:17
VIN:
Lokalizacja: Szczecin

Kontrolka diagnostyki silnika - bez objawów

Post autor: madox »

Witam! Ostatnio zapaliły się trzy kontrolki ABS, ESP i BAS, po czym dosyć ciężko zaczęła kierownica chodzić, po jakimś czasie zgasły i zapaliła się tylko kontrola diagnostyki silnika. Auto nie okazuję żadnych objawów, wszystko jest O.K. kontrolka sporadycznie gaśnie, ale przeważnie świeci... W czym tkwi przyczyna, wiadomo należy podłączyć komputer i sprawdzić, ale czy macie może wiedzę czy to coś poważnego czy tylko "coś, gdzieś nie styka". Z góry dziękuję za odpowiedź. Silnik 1,8 kompresor!
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Post autor: noc »

Witaj na forum. Zapraszamy do "powitalni".

Tylko komputer.Wymienić można setki powodów dla których silnik zgłasza problem.
Od "dupereli" po "ciężkie pieniądze".Aby spać i jeździć spokojnie zalecana wizyta u doktora
Star Diagnosis.Ten lekarz zna się na "gwiazdach" :hurra: .
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
Awatar użytkownika
Boczek140
Użytkownik
Posty: 35
Rejestracja: 12 paź 2009, o 10:59
VIN:
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: Boczek140 »

Jedz kolego na diagnostyke komputerową, bo inaczej to tylko spekulacje i nikt ci nie pomoże. Swoją drogą też tak mialem kontrolka Check Engine i silnik chodził w trybie awaryjnym okazalo sie ze byl bląd cyrkulacji spalin przez katalizator, oczywiscie po wymianie kat. i ponownej diagnostyce wszystko bylo ok !!

Więc jedyne rozwiazanie to diagnostyka tak jak pisal kolega NOC
MB C320 Sport Coupe, rok 2003, poj. 3200 - Wszystko mający :)
madox
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 21 lis 2009, o 21:17
VIN:
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: madox »

Podpiąłem pod komputer i okazało się, że to coś z filtrem powietrza, osobiście nie byłem ale chodzi chyba o przepływomierz, który reguluję mieszankę (coś z paliwem), czy coś w tym stylu, nie znam się więc wybaczcie :) Facet w serwisie powiedział, że można z tym bez problemu jeździć, ewentualna wymiana tej części bagatela 3.000 zł. Wiecie może coś więcej na ten temat, i czy istnieje możliwość wygaszenia kontrolki bez dokonywania wymiany ww. części.
Awatar użytkownika
Bodom
VIP
Posty: 115
Rejestracja: 17 maja 2008, o 11:01
VIN:
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Bodom »

Prepływomierz za 3.000 złociszy :szok:
C 200 CDI T-Model 160 KM 357Nm rok 2004 po lifcie. MB 190 (W201) 2,0D 5-biegów manual 1991r
madox
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 21 lis 2009, o 21:17
VIN:
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: madox »

Wszystko się zgadza, 3000 zł? Bzdura, ale nie wiem czy to tylko kwestia przepływomierza :(
Grześ2000
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 9 lis 2009, o 11:58
VIN:
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Grześ2000 »

3000zł za przepływomierz??? Zrezygnuj z naprawy w ASO. To są złodzieje.
W203 C200 Kompressor 2001r.
Lokis
VIP
Posty: 218
Rejestracja: 21 cze 2008, o 21:04
VIN:
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Lokis »

Oryginalny przepływomierz Simensa do 1.8 kompressor to wydatek max. 1300 pln (gdy nie szuka się taniej). Skąd więc kwota 3 000 ? Nie wiem czemu przy błędach mieszanki paliwowej od razu większość krzyczy "przepływomierz do wymiany". Wybulisz kasę i okaże się, że problem znów się pojawia. Pewnie wystarczy tylko lać lepsze paliwo i wymienić filtr powietrza.
Lokis pozdrawia [you] :hejka:
Mercedes C180 Kompressor, 2002, sedan, classic - był
Mercedes C200 Kompressor, 2007, sport coupe - jest
madox
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 21 lis 2009, o 21:17
VIN:
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: madox »

Reasumując, na komputerze wykazało, że to coś z przepływomierzem. Auto nie wydaję żadnych oznak. Pytanie czy wyczyścić i przedmuchać, zmienic filtr powioetrza, czy wreszcie cały przepływomierz. A co do zakupu, to nabyć używany ale oryginalny, czy coś nowego "zamiennik" za 300-400 zł?
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Najpierw wyczyść przepływomierz alkoholem i sprężonym powietrzem (nie pchaj tam tylko łap do środka), wymień filtr powietrza (niestety nie wszyscy to robią i później w tym filtrze można sadzić kwiatki), jak nie pomoże wtedy będziesz się martwił dalej.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Post autor: noc »

Sądzę, że to jakieś przejęzyczenie i chodzi nie o przepływomierz, a o zawór przełączający filtr powietrza/sprężarka.On kosztuje około 2500zł. + wymiana i wszystko gra z ceną.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
Lokis
VIP
Posty: 218
Rejestracja: 21 cze 2008, o 21:04
VIN:
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Lokis »

madox pisze: A co do zakupu, to nabyć używany ale oryginalny, czy coś nowego "zamiennik" za 300-400 zł?
Odradzam. Nie słyszałem by ktoś długo pojeździł na podróbce. Problem szybko wraca. Jak masz możliwość to wymień przepływomierz na potrzeby diagnostyki - tak najłatwiej sprawdzić czy to ta część jest zużyta/uszkodzona - bez zbędnego zakupu.
Lokis pozdrawia [you] :hejka:
Mercedes C180 Kompressor, 2002, sedan, classic - był
Mercedes C200 Kompressor, 2007, sport coupe - jest
madox
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 21 lis 2009, o 21:17
VIN:
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: madox »

Przeczyściłem przepływomierz tak jak radziliście, kontrolka zgasła, dzień jazdy bez problemu, następnego dnia znów się zapaliła :( Przeczyścić raz jeszcze + wymienić filtr powietrza??
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

A nie wymieniłeś tego filtra? Kiedy był ostatnio wymieniany?
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
madox
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 21 lis 2009, o 21:17
VIN:
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: madox »

No nie wiem właśnie, auto kupiłem tydzień temu. Byłem w ASO, wszystko sprawdzili i było O.K. Następnego dnia zapaliła się kontrolka!n Przebieg 140.000 km
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”