KONTROLKA KONTROLI SPALIN SIĘ WŁĄCZA, AUTO NIE CHCE JECHAĆ !
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 10
- Rejestracja: 23 lip 2009, o 11:36
- VIN:
- Lokalizacja: Szczecin
KONTROLKA KONTROLI SPALIN SIĘ WŁĄCZA, AUTO NIE CHCE JECHAĆ !
Witam. Niedawno załozyłem gaz. Od tamtej pory auto po odpaleniu po nocy nie chce jechać .rozpędzam sie max do 40 km/h i włącza sie żółta kontrolka chyba od emisji spalin. po 2-3 km juz jest dobrze (choc wydaje mi się że moc jest słabsza auta niz przed zaołożeniem gazu-również na benzynie) Po ponownym uruchomieniu komputer resetuje błąd a kontrolka znika i objawów nie widać (choc moc jest słabsza-takie mam wrażenie).
Oczywiście byłem w dwóch warsztatach.wymienione wszystkie świece,czujnik temperatury koszt razem 800 zł i naturalnie nic się nie zmieniło.
Mam dośc mechaników, którzy wymieniają coś na chybił nietrafił. Pomóżcie może coś podobnego wam się zdarzyło.
aha !! Pali jak smok nawet 20l -chyba troszkę za dużo !!
2,4 l w 203 2001r.
Oczywiście byłem w dwóch warsztatach.wymienione wszystkie świece,czujnik temperatury koszt razem 800 zł i naturalnie nic się nie zmieniło.
Mam dośc mechaników, którzy wymieniają coś na chybił nietrafił. Pomóżcie może coś podobnego wam się zdarzyło.
aha !! Pali jak smok nawet 20l -chyba troszkę za dużo !!
2,4 l w 203 2001r.
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
-
- VIP
- Posty: 10
- Rejestracja: 23 lip 2009, o 11:36
- VIN:
- Lokalizacja: Szczecin
mercfan pisze:2.6 V6 słynie z paliwożerności... Musiałbyś udać się do gości, którzy założyli ci tą instalację bo cokolwiek wymyślimy to i tak nie wiemy, czy to przez gaz czy nie
byłem u nich ze 4 razy ale oni twierdzą że gaz jest dobrze zrobiony. cały bak przejechałem na benzynie, co prawda kontrolka się nie zapaliła,ale też słabo jechał (momentami), parę razy nie mogłem ruszyc stojąc na światłach
jak się rozgrzeje jest lepiej. Mercfan- a może to być przepływomierz ?
-
- Użytkownik
- Posty: 516
- Rejestracja: 26 paź 2007, o 14:53
- VIN:
- Lokalizacja: Trojmiasto
skoro zaczelo sie to od momentu zalozenia gazu to o czym tu dalej gadac... Gaz to porazka a ci co zakladaja gaz zawsze mowia ze wszystko gra w instalacji i tak czlowiek jezdzi od warsztatu do warsztatu i nic z tego nie wyhcodzi... W ASO jesli samochod ma zalozony gaz to go nawet nie podlaczaja do kompa bo jest zbyt duzo problemow z tym. Pozbadz sie gazu i juz... Masz na gwiazde to powinienes miec na paliwo. Takie jest moje zdanie. Albo CDI...
C 200 kompressor 2004r sedan
E 250 CGI AMG sedan
E 250 CGI AMG sedan
-
- VIP
- Posty: 10
- Rejestracja: 23 lip 2009, o 11:36
- VIN:
- Lokalizacja: Szczecin
benzik pisze:skoro zaczelo sie to od momentu zalozenia gazu to o czym tu dalej gadac... Gaz to porazka a ci co zakladaja gaz zawsze mowia ze wszystko gra w instalacji i tak czlowiek jezdzi od warsztatu do warsztatu i nic z tego nie wyhcodzi... W ASO jesli samochod ma zalozony gaz to go nawet nie podlaczaja do kompa bo jest zbyt duzo problemow z tym. Pozbadz sie gazu i juz... Masz na gwiazde to powinienes miec na paliwo. Takie jest moje zdanie. Albo CDI...
w sumie nie jestem oszczędny i wahałem się z gazem. kolega ma w 202 1,8 i super zadowolony jest z gazu.
moja żona ma benzynę 1,8 i ja teraz też, więc pomyslałem bedzie taniej.skapy traci dwa razy.
co do cdi to chciałem auto z małym przebiegiem a cdi w cenie do 40000 zł to 200 000 minimum i to watpliwe, więc wolałem benzyne z połowe mnjiejszym przebiegiem.
dobra dzięki za radę. pojade jeszcze do zientary rzekomo mistrz od mietków w Szczecinie. jak on nie podoła dam sobie spokój z tym cholernym LPG. pozdro.
dam znać jak ewentualnie cos wykryją !!
- homontos
- Moderator VIP
- Posty: 504
- Rejestracja: 4 lis 2007, o 21:58
- VIN:
- Lokalizacja: gdynia
-
- VIP
- Posty: 10
- Rejestracja: 23 lip 2009, o 11:36
- VIN:
- Lokalizacja: Szczecin
wyskakuje kontrolka od spalin.jak się ona pojawia,komputer jakby odcinał cylindry i nie można prawie jechać. gasze silnik odczekuję chwilę i juz jest lepiej.czasem kontrolka znika czasem nie ale samochód chodzi w miare dobrze,homontos pisze:A jaki ci błąd wyskakuje ?? byłeś na kompie ?
nie mam kiedy podjechać do warsztatu (praca).
jeszcze jedno. co jakis czas włączało mi się ostrzeżenie dotyczące oleju do silnika.olałem to bo niedawno wymieniałem olej i nic złego nie podejrzewałem.
w końcu po kilku razach wgłębiłem się w instrukcję i sprawdziłem o co chodzi.okazuje się że fachmeni za duzo nalali oleju, bo po sprawdzeniu pojawiła się informacja: zredukuj poziom oleju.
wiem że za duzo oleju moze spowodowac uszkodzenie katalizatora, a katalizator ma zwiazek z emisją spalin,którą sygnalizuje mi nieszczęsna kontrolka.
tylko tak fantazjuje, ale moze nie gaz tu jest winny a partacze co nie potrafia dobrze wymienić olej do silnika.
czy to może miec związek
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
-
- VIP
- Posty: 10
- Rejestracja: 23 lip 2009, o 11:36
- VIN:
- Lokalizacja: Szczecin
- kSmuk
- Użytkownik
- Posty: 1968
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Garmisch-P.
Kontrolka awarii ukladu zasilania (w benzyniakach) tzn. Check Engine - zolty silnikczek, po lewej stronie od kontrolki LIM.
A cewki zaplonowe sa dobre? Ja bym tu zacza poszukiwania, poniewaz w MB po zamontowaniu gazu czasami lubia z nikad wysiasc, i objawy takie jak Twoje (brak mocy + check engine)
A cewki zaplonowe sa dobre? Ja bym tu zacza poszukiwania, poniewaz w MB po zamontowaniu gazu czasami lubia z nikad wysiasc, i objawy takie jak Twoje (brak mocy + check engine)
Pozdrawiam.
Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
-
- VIP
- Posty: 10
- Rejestracja: 23 lip 2009, o 11:36
- VIN:
- Lokalizacja: Szczecin
dzięki.wezmę to pod uwagę.pozdr.kSmuk pisze:Kontrolka awarii ukladu zasilania (w benzyniakach) tzn. Check Engine - zolty silnikczek, po lewej stronie od kontrolki LIM.
A cewki zaplonowe sa dobre? Ja bym tu zacza poszukiwania, poniewaz w MB po zamontowaniu gazu czasami lubia z nikad wysiasc, i objawy takie jak Twoje (brak mocy + check engine)
-
- Użytkownik
- Posty: 282
- Rejestracja: 2 maja 2008, o 00:53
- VIN:
- Lokalizacja: Opolskie
Pamiętaj że przy instalacjach LPG sprawą niezmiernie ważną jest stan instalacji wysokiego napięcia. Najpierw sprawdź to.
Nie mniej jednak jeśli Twoje problemy pojawiły się zaraz po założeniu instalacji LPG to raczej winy szukałbym w tym fakcie. I nie tak jak pisza czy sugerują niektórzy, że może to być wina samej instalacji. Niestety w 90% przypadkach związanych z kłopotami z instalacja LPG wina lezy po stronie zlego montażu czyli tzw. zwykłego partactwa. Poszukaj naprawdę dobrego zakładu montującego LPG i jedź do nich na diagnozę.
Nie mniej jednak jeśli Twoje problemy pojawiły się zaraz po założeniu instalacji LPG to raczej winy szukałbym w tym fakcie. I nie tak jak pisza czy sugerują niektórzy, że może to być wina samej instalacji. Niestety w 90% przypadkach związanych z kłopotami z instalacja LPG wina lezy po stronie zlego montażu czyli tzw. zwykłego partactwa. Poszukaj naprawdę dobrego zakładu montującego LPG i jedź do nich na diagnozę.
W203 C200 Kompressor 2001
- homontos
- Moderator VIP
- Posty: 504
- Rejestracja: 4 lis 2007, o 21:58
- VIN:
- Lokalizacja: gdynia
kolego zapalona check engine to jest ok 400 błędów albo więcej, do wyboru do koloru. Wiec najlepiej powiedz jakie błędy wyświetlają się. żeby wiedzieć jakie błędy to trzeba się podpiąć pod komputer i wtedy dopiero można stwierdzić prawdopodobną przyczynę. Jeśli chodzi np o gaz to np jeśli byś miał np taki błąd P0170 to jest to typowy błąd tzw instalacji gazowej a dokładnie ubogiej mieszanki paliwa względem powietrza - czyli np listwa wtryskowa gazu jest uszkodzona lub wadliwie działa.
I można by było dalej się rozpisywać ale najprościej i najłatwiej to diagnostyka komputerowa a potem działanie i dywagacja.
I można by było dalej się rozpisywać ale najprościej i najłatwiej to diagnostyka komputerowa a potem działanie i dywagacja.
W203 C180 Kombi
album_personal.php?user_id=54
album_personal.php?user_id=54
-
- VIP
- Posty: 10
- Rejestracja: 23 lip 2009, o 11:36
- VIN:
- Lokalizacja: Szczecin
no i trafiłem. kolega miał to samo i podpowiedział że może to być przepływomierz.i był.
sugerowałem to tym parchom, ale nie ...lepiej było wymienić filtr paliwa i jakieś czujniki. auto jeżdziło jeszcze gorzej niż przedtem. zaczęli kręcic że coś ze skrzynią jest nie tak(automat), a silnik się -uwaga cytuję- ,,dotrze bo czuć że zaczyna chcieć jeździć".
rano odpaliłem a auto zaczęło trzęść się jak moja stara 190 tka DIESEL.
szybko do Ziętary( chyba najlepszy w szczecinie od mietków). i diagnoza -przepływomierz.
teraz lata jak powinien
uwaga.jeżeli ktoś jest ze szczecina.omijać szerokim łukiem zakład montażu gazu i ,,napraw" na tenisowej.
na razie nie jeżdżę na gazie, bo się boję.pojadę do porządnego warsztatu na diagnozę jak ktos wyżej dobrze zasugerował.
(dodam jeszcze że samochód oddali usyfiony,zabłocony i zakurzony w środku)
precz z paprakami.
sugerowałem to tym parchom, ale nie ...lepiej było wymienić filtr paliwa i jakieś czujniki. auto jeżdziło jeszcze gorzej niż przedtem. zaczęli kręcic że coś ze skrzynią jest nie tak(automat), a silnik się -uwaga cytuję- ,,dotrze bo czuć że zaczyna chcieć jeździć".
rano odpaliłem a auto zaczęło trzęść się jak moja stara 190 tka DIESEL.
szybko do Ziętary( chyba najlepszy w szczecinie od mietków). i diagnoza -przepływomierz.
teraz lata jak powinien
uwaga.jeżeli ktoś jest ze szczecina.omijać szerokim łukiem zakład montażu gazu i ,,napraw" na tenisowej.
na razie nie jeżdżę na gazie, bo się boję.pojadę do porządnego warsztatu na diagnozę jak ktos wyżej dobrze zasugerował.
(dodam jeszcze że samochód oddali usyfiony,zabłocony i zakurzony w środku)
precz z paprakami.