kontaktKontakt  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload



Poprzedni temat «» Następny temat
Sprawdzanie poziomu oleju
Autor Wiadomość
mercfan 
VIP


Pomógł: 93 razy
Wiek: 87
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 4387
Skąd: Rzgów/Łódź
Wysłany: 2009-09-08, 20:39   Sprawdzanie poziomu oleju

Mam do was proste pytanie bo mam drobny problem.

Jedni mówią, że poziom oleju w silniku powinno się sprawdzać na zimnym silniku np. po nocy gdy auto odstało wiele godzin (o równej powierzchni nie mówię, wiadome).

Drudzy natomiast mówią, że powinno się sprawdzić poziom w silniku nagrzanym, 5 minut po zgaszeniu. Dodam, że ta metoda obowiązuje przy przeglądach w serwisie VW.

Pierwsza metoda pozwala ustalić idealnie poziom na max, druga mówi, żeby ustalić poziom max, ale przecież po ostygnięciu silnika poziom będzie ponad stan według pierwszej metody, olej spłynie do michy...

Powiedzcie kto ma rację??
_________________
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
 
 
seb 
VIP

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 41
Skąd: london
Wysłany: 2009-09-08, 22:00   

Też mnie to zastanawia. Z jednej strony stara szkoła mówi,że sprawdzamy po nocy z drugiej strony bądź co bądź w miarę nowoczesnym mietku jak chcę sprawdzić stan oleju na kompie(bo miarki nie ma) to każe mi czekać ok 5-10 min aż olej ścieknie-no i bądź mądry człowieku.
_________________
S203 220 CDI ASB `05
E65 730D Sport `03
 
 
MrBrown 
VIP


Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 660
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-09-09, 07:42   

Jako że częstszym problemem jest raczej za niski poziom oleju, to warto sprawdzać te 5-10 min po zgaszeniu.

Co Wam z tego, że na zimnym, wyłączonym silniku pokaże że jest OK, skoro na ciepłym pokaże "Dolej 1 litr" (a w tym drugim przypadku są to przecież warunki pracy silnika - czyli wtedy mu już trochę oleju brakuje). Wtedy dolewam 0,5 litra - dzięki temu uzupełnisz poziom oleju, nie przekraczając max.

Niestety ten tryb sprawdzania ma taką 1-litrową "podziałkę", szkoda że nie przynajmniej co 0,5 litra (bo to w sumie sporo).
_________________
'01 C32 AMG Carlsson CK32 RS - sprzedany
'06 Subaru WRX STi - sprzedany
searching...
 
 
mercfan 
VIP


Pomógł: 93 razy
Wiek: 87
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 4387
Skąd: Rzgów/Łódź
Wysłany: 2009-09-09, 08:58   

Właśnie analizując to ile oleju powinno być w silniku doszedłem do podobnego wniosku, że przecież po nocy olej ścieka skąd może, z filtra, z rozrządu itp. Więc poziom w misce powinien być prawidłowy przy wszystkich elementach napełnionych czyli idąc dalej MAX należy ustalić nie po nocy lecz właśnie te 5 - 10 minut po zgaszeniu silnika gdy olej jeszcze jest "tu i ówdzie" wtedy mamy pewność, że mu nie braknie w czasie pracy, a tym, że po nocy wskaźnik w trybie serwisowym nie pokazuje prawidłowych 5,5 tylko 5.9 litra to raczej nic strasznego...

Poprawcie mnie jeżeli źle myślę.
_________________
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
 
 
garii 
VIP

Wiek: 31
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 75
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2009-09-09, 11:00   

Ale jeśli na "rozgrzanym" silniku nalejemy do maxa to na zimnym silniku bedzie powyżej maxa, co nie jest dobre dla zimnego silnika przy rozruchu....
Konstruktor silnika określa w jakich warunkach mamy sprawdzać poziom oleju, więc trza poczytać w książce obsługi...

A ja z doświadczenia wiem że najlepiej (jesli mamy miarkę) sprawdzać poziom oleju na zimnym silniku np po nocy tak aby był na poziomie 3/4 może troszku więcej, ale ni idealny max... po odpaleni zrobi się troszku więcej niż połowa.... a więc nic złego silnikowi się nie stanie :)

Pozdrawiam
 
 
mercfan 
VIP


Pomógł: 93 razy
Wiek: 87
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 4387
Skąd: Rzgów/Łódź
Wysłany: 2009-09-09, 12:00   

Jeszcze kwestia jaki olej lejemy. Wymieniałem właśnie ostatnio w sobotę u siebie i na rozgrzanym silniku ustaliłem poziom 5.5l Po ostygnięciu pokazuje 5.8 z racji tego, że pełny syntetyk to rozgrzany jest jak woda wiec wiele go nie spłynęło. Gorzej, jak mamy gęsty olej, wtedy lepiej faktycznie zrobić jak piszesz bo 5 minut to za mało, żeby większość ściekła i możemy poważnie przelać...
U mnie aktualnie pokazuje 5.5 do godziny po zgaszeniu ciepłego silnika, więc to chyba ok.
_________________
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
 
 
V126 
VIP


Pomógł: 159 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 7022
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-09-09, 12:01   

Z tego co pamiętam, to różnica pomiędzy 5 minutami po wyłączeniu silnika, a tym po całej nocy w 200CDI to 0,2L.
Druga sprawa, to to, że z dwojga złego lepiej dla silnika jest ciut niższy stan oleju, jak ciut wyższy.
Najlepiej byłoby wymienić olej (wszystko tak jak nakazuje instrukcja) i na drugi dzień rano sprawdzić jego poziom, wtedy mamy punkt odniesienia, bo wiemy ile oleju powinno być w silniku i do tej ilości uzupełniać.
_________________

:hejka: :hejka: V126 pozdrawia: :hejka: :hejka:

Wesoł'a, mercfan'a, mugger'a, Gdyniaka, Rumcajsa, taczara, Kompressora, piotr1970'a, plebana, _tata_, SuruwaC220, bartek.iz, mrbraindeath oraz całą resztę miłośników 203
 
 
 
mercfan 
VIP


Pomógł: 93 razy
Wiek: 87
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 4387
Skąd: Rzgów/Łódź
Wysłany: 2009-09-09, 12:03   

No to jak mi pokazuje po całej nocy 5.8 to chyba nie ma co robić tragedii i próbować odessać...
_________________
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
 
 
V126 
VIP


Pomógł: 159 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 7022
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-09-09, 12:05   

Jeżeli olej spuściłeś jak trzeba i wlałeś tyle ile trzeba, to nie ma co się bać.
_________________

:hejka: :hejka: V126 pozdrawia: :hejka: :hejka:

Wesoł'a, mercfan'a, mugger'a, Gdyniaka, Rumcajsa, taczara, Kompressora, piotr1970'a, plebana, _tata_, SuruwaC220, bartek.iz, mrbraindeath oraz całą resztę miłośników 203
 
 
 
mercfan 
VIP


Pomógł: 93 razy
Wiek: 87
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 4387
Skąd: Rzgów/Łódź
Wysłany: 2009-09-09, 12:16   

Nie dość, że spuściłem przechylając auto na żabce w stronę korka, to jeszcze odessałem z filtra ile się dało :usmiech: Może to i zbędne, ale zawsze trochę tego oleju zostaje. Nalałem 6l odpaliłem i nic już nie dolewałem, filtr oleju zabrał 0,5 więc nie ma co robić scen :usmiech:
_________________
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Support forum by phpBB3 Assistant


sklep motoryzacyjny







regeneracja turbosprężarek warszawa

części Mercedes

regeneracja wtryskiwaczy

regeneracja wtryskiwaczy warszawa