Wspomaganie kierownicy

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
kabatmarcin
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 8 gru 2009, o 19:29
VIN:
Lokalizacja: polichna

Post autor: kabatmarcin »

dzieki serdeczne chlopaki jutro podskocze do sklepu i napisze czy pomoglo pozdro czesc
MERCEDESW203
icemens
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 31 gru 2008, o 19:14
VIN:
Lokalizacja: Stargard Szczecinski

Post autor: icemens »

OlO pisze:Dzieki Wesoł, jutro tam zajrze


JUZ ZALATWIONE, WYSTARCZYLO DOSLOWNIE NIECALE POL SZKLANKI I WSPOMAGANIE ODRAZU LEPIEJ DZIALA (CISZEJ).
jaki to olej trzeba dolać
w0wacik
Użytkownik
Posty: 674
Rejestracja: 26 paź 2009, o 15:19
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: w0wacik »

icemens pisze:
OlO pisze:Dzieki Wesoł, jutro tam zajrze


JUZ ZALATWIONE, WYSTARCZYLO DOSLOWNIE NIECALE POL SZKLANKI I WSPOMAGANIE ODRAZU LEPIEJ DZIALA (CISZEJ).

jaki to olej trzeba dolać
Do wspomagania zielony, Mercedesa z ASO.
S203 C270 CDI Avantgarde '02

"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"


Pozdrawiam

w0wacik
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

w0wacik pisze:Do wspomagania zielony
Nie zawsze u nas był brązowy/brunatny (lany przez ASO Leoni -> Monako, albo Lion).
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
w0wacik
Użytkownik
Posty: 674
Rejestracja: 26 paź 2009, o 15:19
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: w0wacik »

V126 pisze:
w0wacik pisze:Do wspomagania zielony
Nie zawsze u nas był brązowy/brunatny (lany przez ASO Leoni -> Monako, albo Lion).
Bo on taki jest cholera wie jaki. Zielonkawy świeży, a po odpaleniu i przepompowaniu robi się taki brązowawo-zielony. Aczkolwiek po tym jak przepuściłem przez układ 5 litrów wszelakich płynów, jak mi strzelił wąż od maglownicy, to teraz płyn mam zdecydowanie bardziej zielony :usmiech:
S203 C270 CDI Avantgarde '02

"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"


Pozdrawiam

w0wacik
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Niedobrze, bo po dziurze w przewodzie (a wszystkiego pewnie nie wygoniło) zalaliśmy czerwonego Dextrona.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
mercmarcin
Użytkownik
Posty: 919
Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
VIN:
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mercmarcin »

a mi się właśnie przypomniało żeby sprawdzic poziom płynu w układzie wspomagania.
problem polega na tym, że nie wiem gdzie szukać pod maską zbiorniczka i tu prośba do forumowiczów, gdzie należałoby go szukac?
pozdro
był W203, W211 aktualnie W204 1.8 kompressor
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

Tu:

Obrazek
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
mercmarcin
Użytkownik
Posty: 919
Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
VIN:
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mercmarcin »

co prawda u mnie jest kompressorem ten starszy typ z czerwona pokrywą i wyglada to troszke inaczej ale wiem mniej więcej gdzie go teraz szukać.
dzieki kompressor
był W203, W211 aktualnie W204 1.8 kompressor
w0wacik
Użytkownik
Posty: 674
Rejestracja: 26 paź 2009, o 15:19
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: w0wacik »

V126 pisze:Niedobrze, bo po dziurze w przewodzie (a wszystkiego pewnie nie wygoniło) zalaliśmy czerwonego Dextrona.
Jeśli nie masz nivomatu to nic nie powinno się stać. Praktykuję się, aby pomóc pompie (niestety głównie przez handlarzy) lanie nawet ATF'a czerwonego do wspomagania, jeśli pompa ma zamiar zdechnąć. ATF jest gęstszy niż ten zielony Mercowy, i mniej pompa może go puszczać na zewnątrz i wytworzy większe ciśnienie. Ten zielony gęstością przypomnina zielony LHM do Citroena, a norma jaką powinien spełniać to 345.0. Citroena jest bardziej fosforyzujący, Mercedesa bardziej trawiasto zielony.
S203 C270 CDI Avantgarde '02

"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"


Pozdrawiam

w0wacik
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

No to jest Mobil ATF Typ D (Dextron), na butelce niby jest skrzynia automatyczna, ale wszyscy mówią, że to do wspomagania się leje. :bezradny:
P.S. Nie mam Nivomatu.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
w0wacik
Użytkownik
Posty: 674
Rejestracja: 26 paź 2009, o 15:19
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: w0wacik »

V126 pisze:No to jest Mobil ATF Typ D (Dextron), na butelce niby jest skrzynia automatyczna, ale wszyscy mówią, że to do wspomagania się leje. :bezradny:
P.S. Nie mam Nivomatu.
No bo teoretycznie się leje, ale jak ma się niesprawną pompę i chce się ją np. wyciszyć przy sprzedaży auta. Jeśli nie masz nivo to wszystko powinno być ok :usmiech:
S203 C270 CDI Avantgarde '02

"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"


Pozdrawiam

w0wacik
Awatar użytkownika
jjanicki
VIP
Posty: 780
Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
VIN: WDD2122251A291175
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjanicki »

TUTAJ zobaczcie sobie oleje do standardowych układów wspomagania (bez wspólnej pompy NIVO). Specyfikacja 236.3.
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

No i gitara, Nivo nie mam, Nivomatu tym bardziej (czasami szkoda, hudropneumatyczne samopoziomujące się zawieszenie, to to co tygryski lubią najbardziej, ale jak nawali, co się często zdarza, to czarna rozpacz w biały dzień).
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
w0wacik
Użytkownik
Posty: 674
Rejestracja: 26 paź 2009, o 15:19
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: w0wacik »

V126 pisze:No i gitara, Nivo nie mam, Nivomatu tym bardziej (czasami szkoda, hudropneumatyczne samopoziomujące się zawieszenie, to to co tygryski lubią najbardziej, ale jak nawali, co się często zdarza, to czarna rozpacz w biały dzień).
Nivo=nivomat :usmiech:. Mój nawalił, nie poziomuje się jak trzeba i najchętniej bym go wywalił...
S203 C270 CDI Avantgarde '02

"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"


Pozdrawiam

w0wacik
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ kierowniczy”