Strona 7 z 9

: 25 sty 2015, o 19:38
autor: jacekp
Witam.

Mój problem polega na tym, że mimo iż ręczny nie jest zaciągnięty, ciągle pali się kontrolka.
Odkąd kupiłem samochód (od dobrego znajomego który miał go od nowości) nie działał ręczny, pedał był po prostu luźny, zapadał się, nie powracał. Był bezwładny. Dźwignia od zwalniania hamulca też był kompletnie luźny. Kontrolka przez pół roku odkąd mam auto się nie paliła, ostatnio auto stało przez około 3 tygodnie przez święta i po odpaleniu kontrolka się zapaliła, i świeci do tej pory, mijają jakieś 3 tygodnie.

Po przeczytaniu całego tematu zrobiłem wszystko o czym piszecie:

- zdjąłem koła, zaciski, tarcze- okładziny ok
- pod tylną kanapą linki były niezaczepione- główna linka nie miała naciągu
- rozebrałem kokpit pod kierownicą, odkręciłem cały pedał ręcznego- okazało się, że "haczyk" do którego przymocowana jest linka zwalniająca ręczny wypadł ze swojego miejsca, zahaczenie go od nowa zadziałało

Po zamontowaniu na nowo wszystkich linek na swoich miejscach, skręceniu, wyregulowaniu pod tylną kanapą, ręczny działa, zaciąga i puszcza.

Mimo, że ręczny działa bez zarzutów, kontrolka nadal się świeci i piszczy przy ruszaniu. Czy może to być błąd który wystarczy usunąć? Dlaczego stało się to dopiero po tym jak stał 3 tygodnie? Korozja? Jaki to ma wpływ na czujnik? Z tego co wyczytałem, jedynym elektronicznym elementem, czujnikiem, jest tłoczek z gumką na końcu- ten który naciska i zwalnia pedał ręcznego. Dodam, że sprawdziłem czujnik miernikiem, i wychodzi na to, że działa.

Dzięki wielkie za pomoc. Muszę zrobić do końca miesiąca przegląd, wątpię, że wyjący podczas ruszania samochód go przejdzie, tym bardziej w Norwegii :)

: 25 sty 2015, o 20:02
autor: jarod32
Nie za mocno naciągnąłeś linki ? Może nie odbija do końca. Spróbuj popuścić pod kanapą .

: 25 sty 2015, o 20:07
autor: jacekp
Próbowałem, nic nie daje. Nawet jak podnoszę pedał nogą- kontrolka nadal się pali. Ręczny nie działał- pali się, działa- też się pali.

Co odpowiada za to że samochód myśli, że ręczny jest zaciągnięty?

: 25 sty 2015, o 20:19
autor: jarod32
Zaraz zaraz ... czy ta kontrolka nie wskazuje też awarii układu hamulcowego / zużycia klocków ? Może ktoś z kolegów podpowie .. Może coś namieszałeś przypadkiem , przy czujnikach zużycia ..

: 25 sty 2015, o 20:20
autor: jacekp
Zaczęłą się świecić zanim cokolwiek zrobiłem :) Ona była powodem tego, że się za to zabrałem, no i oczywiście niedziałający ręczny.

: 25 sty 2015, o 20:46
autor: jarod32
Nie chcę wprowadzać w błąd , dlatego poczekajmy na kogoś kto zna temat . Wg instrukcji obsługi (którą na pewno przeczytałeś i znasz) kontrolka ta oznacza zaciągnięty hamulec ręczny , lub za niski poziom płynu hamulcowego (!!).

: 25 sty 2015, o 21:08
autor: jacekp
Tak, wiem, czytałem instrukcję. Poziom płynu hamulcowego jest okej- dokładnie między minimum a maximum. Może dolać do maximum?

Natomiast podczas ruszania piszczy sygnał alarmowy i wyświetla się komunikat "release parking break". Tłumaczyć nie trzeba :)

: 25 sty 2015, o 21:20
autor: jarod32
Ja się poddaję :D

hamulec ręczny

: 25 sty 2015, o 22:30
autor: Bodo-K
Witam. Proponuję jeszcze raz dokładnie obejrzeć pedał i cały przy nim mechanizm i zwrócić uwagę na położenie wyłącznika.Po mojemu jest żle ustawiony.Jeśli pali się kontrolka a ruszysz to zawsze będzie piszczeć bo wyłącznik daje sygnał że hamulec jest zaciągnięty


Powodzenia





Bodo-K C200 kompresor

: 26 sty 2015, o 21:51
autor: jacekp
Wszystko jest poskładane poprawnie, czujnik nawet jak recznie naciskam i zwalniam- nic.

Dzisiaj podczas jazdy kontrolka zaczęła naprzemiennie gasnąć i zapalać się podczas jazdy. Czasami gasła na dłuższy czas, po czym znów się zapalała. Dziwne...

hamulec ręczny

: 26 sty 2015, o 23:09
autor: Bodo-K
Witam .Zdejm przewody z wyłącznika i sprawdz co się będzie działo .Jeśli dalej będzie się palić -piszczeć to masz gdzieś zwarcie Posprawdzaj wizualnie i poruszaj czy nie masz gdzieś przetartego przewodu który dotyka do masy'


Powodzenia





Bodo-K C200 kompresor

: 23 kwie 2015, o 17:45
autor: jacekp
Odłączyłem czujnik, poruszałem kablami, wizualnie nic nie wskazuje na przerwany kabel. Co dalej? :)

: 12 maja 2015, o 13:17
autor: kyjo#81
tez walczę z piszczącym komunikatem- ciągnę wtedy ręka za hamulec druga za zwolnienie i pomaga wył.sie kontrolka
chciałbym to opanować- dzisiaj tam zajrzę przy tym pedale
na wyłącznik
pod kanapa tylna regulowałem już - nic nie dało

tak w nawiasie ..straszny jest ten hamulec nożny w mercu..... :yyy:

: 12 maja 2015, o 14:46
autor: bartek.iz
kyjo#81 pisze:tak w nawiasie ..straszny jest ten hamulec nożny w mercu.....

Dlaczego dziwny? Opisz swoje spostrzeżenia.

Chyba mało jeździłeś mercedesami (jako kierowca). Wg mnie ten typ hamulca jest bardzo wygodny w użytkowaniu oraz jest bardziej poręczny aniżeli zwykły ręczny w reszcie aut. W sumie najważniejsza jest kwestia przyzwyczajenia, ja bym go nie zamienił na żaden inny (szkoda, że teraz wkładają w nowych autach elektryczny hamulec postojowy :dobani: ).

: 4 cze 2015, o 19:19
autor: kyjo#81
dla mnie ten nożny to tez tragedia jak całe te auto piszczy nie wraca u mnie wogóle do dupy jak te auto całe

dziadkowóz ociężały ,..biznes życia ....zrobiłem
kupujac...