hamulec ręczny - proszę o porade
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 34
- Rejestracja: 19 cze 2009, o 22:51
- VIN:
- Lokalizacja: Wola Rzedzińska
- leszek050
- VIP
- Posty: 48
- Rejestracja: 29 lis 2009, o 07:57
- VIN:
- Lokalizacja: Kraków
-
- Użytkownik
- Posty: 919
- Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
- VIN:
- Lokalizacja: warszawa
-
- VIP
- Posty: 148
- Rejestracja: 4 lut 2009, o 00:13
- VIN:
- Lokalizacja: Znikąd
Pomocy!!!
auto świeżo po robocie, drążki, klocki, olej w skrzyni... odebrałem u Garcarka, później trasa do Wawy i powrót do Wrocka...nasepnie auto tydzien stało w garazu (powiedzmy ze nadmiernie go nie eksploatuje szczególnie po mieście), wczoraj chciałem pojeździc troche a tu ZONK! zwalniam ręczny - słysze to co zwykle - a tu nie odblokowało klocków... a żadna kontrolka sie nie świeci... 1,2,3 próby i nic ze 100m przejechałem i d..a...
Podpowiedzcie proszę czy pakować auto na lawete czy jakos da sie to odblokować? Czy moze to być związane z wymianą klocków? Dla mnie dziwne...
Z góry dzięki.
auto świeżo po robocie, drążki, klocki, olej w skrzyni... odebrałem u Garcarka, później trasa do Wawy i powrót do Wrocka...nasepnie auto tydzien stało w garazu (powiedzmy ze nadmiernie go nie eksploatuje szczególnie po mieście), wczoraj chciałem pojeździc troche a tu ZONK! zwalniam ręczny - słysze to co zwykle - a tu nie odblokowało klocków... a żadna kontrolka sie nie świeci... 1,2,3 próby i nic ze 100m przejechałem i d..a...
Podpowiedzcie proszę czy pakować auto na lawete czy jakos da sie to odblokować? Czy moze to być związane z wymianą klocków? Dla mnie dziwne...
Z góry dzięki.
s203 2.2cdi
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- Kompresssor
- VIP
- Posty: 1472
- Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
- VIN:
- Lokalizacja: PL
Z tyłu to nie klocki pełnią funkcję blokującą podczas zaciągniętego hamulca, tylko zwykłe szczęki jak w hamulcu bębnowym. Czasami tak bywa, że kiedy auto postoi parę dni, wcześniej było wilgotno to korozja spowoduje "przyklejenie" się szczęk do bębna. Zrób to co powiedział V126 + lekkie opukanie tarczy hamulcowej, ale przy samej piaście. Pewnie puści. Po kilku km sprawdź czy się nie grzeje, jak będzie OK to możesz śmigać dalej. Poniżej rysunek żebyś wiedział o co chodzi.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
-
- Użytkownik
- Posty: 919
- Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
- VIN:
- Lokalizacja: warszawa
- Kompresssor
- VIP
- Posty: 1472
- Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
- VIN:
- Lokalizacja: PL
Wiesz, to jest rzecz względna. Linki ręcznego się wyciągają, okładziny zużywają. W moim chwyta po kilku, w ex 124 chwytało bardzo głęboko. Na to nie ma jednoznacznej odpowiedzi, np 4 ząbki. Sprawdź na rolkach jak trzyma ręczny i olej ilość ząbków.mercmarcin pisze:Podpinając się pod temat podpowiedzcie na ile ząbków powinien łapać hamulec pomocniczy?
z gory dzieki i pozdro.
[ Dodano: 2010-05-20, 20:20 ]
allo allo, słychać mnie?
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
-
- Użytkownik
- Posty: 919
- Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
- VIN:
- Lokalizacja: warszawa
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- leszek050
- VIP
- Posty: 48
- Rejestracja: 29 lis 2009, o 07:57
- VIN:
- Lokalizacja: Kraków
U nas są inne "ząbki" - zdecydowanie drobniejsze niż przy hamulcach ręcznych w innych autach. Na 3 to moim zdaniem zdecydowanie zbyt duże napięcie linki. U mnie po regulacji trzyma na wysokości 1/3 skoku pedału (od góry). Jednocześnie zbyt duży luz może spowodować wypadnięcie końcówki linki z gniazda. Warto więc kontrolować i kasować luz w miarę potrzeby.
Mercedes Benz C 200 CDI, 2002 r.
Skrzynia manualna
Skrzynia manualna
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- leszek050
- VIP
- Posty: 48
- Rejestracja: 29 lis 2009, o 07:57
- VIN:
- Lokalizacja: Kraków
-
- Użytkownik
- Posty: 919
- Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
- VIN:
- Lokalizacja: warszawa
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
No i właśnie u mnie nic nie tryka, w tym sęk. On po prostu jednostajnie zagłębia się w podłogę i nie ma czegoś takiego, że na przykład muszę go docisnąć do jakiegoś momentu, żeby złapał (zaskoczył ząbek), łapie i zostaje w każdym miejscu gdzie go "zostawię".
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!