Kontrolka check engine

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Lukasz
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 26 sty 2008, o 14:31
VIN:
Lokalizacja: KATOWICE

Kontrolka check engine

Post autor: Lukasz »

Witam
Posiadam c 220 cdi 2004 po facelifting'u. Ma przejechane ponad 100 tyś km.
Ostatnio mialem bardzo malo paliwa komputer pokazywal 0 kilometrów do przejechania ale samochód dojechal na stację. Po zatankowaniu I uruchomieniu auta pojawiła się żółta kontrolka diagnostyki silnika CHECK ENGINE.
Instrukcja podaje, że może się zaświecić ale po kilku uruchomieniach pojazdu zniknie.
Tak sie nie stało.
Byłem u elektronika I próbował skasować błąd ale ponownie sie zapala.
Na jego komputerze elektronika pojawił się Bład 2626 o treści:
DIESEL FILTER PARTICLE NOT REGENERATED
Chce dodać że na wyświetlaczu w samochodzie nie mam żadnego komunikatu o błedzie.
Swieci tylko kontrolka.
Czy ktoś sie orientuje czy chodzi o filtr czastek stałych (nie wiem czy taki wogóle jest w tym aucie?) a jeżeli tak to jak go wyczyścić lub zmienić?
A może poprostu chodzi o filtr paliwa?
Czy mogę jezdzić samochodem z zapalona tą kontrolką?
Czy ktoś się może orientuje?
Z góry dziękuję
AVANTGARDE
Awatar użytkownika
koko115
Użytkownik
Posty: 211
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 22:26
VIN:
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: koko115 »

Cieszył bym się jak by mi się paliła, bo niewiem czemu się nie pali, nawet przy przekręceniu kluczyka, wytargałem dzisiaj licznik i posprawdzałem diodę (kontrolkę check engine) i jest dobra, tak samo jak taki mały bezpiecznik SMD po nią, z tego co poczytałem to dużo ludzi ma właśnie problem z ciągle świecącą kontrolką check engin bez powodu, więc ludzie pewnie jakoś ją wyłączają, tylko niewiem jak skoro liczniki są nie ruszane, przynajmiej u mnie, może można tą kontrolkę jakoś wyłączyć w sprytny sposób ?

może da się tą kontrolkę wyłączyć za pomocą jakiegoś kodu, albo funkcji z poziomu laptopa oraz interfejsu
W204 C320 CDI 224KM, 2007r, Avantgarde, Sedan .:WDD2040221A097417:.
W203 C220 CDI 143KM, 2002r, Elegance, Sedan .:WDB2030061A409823:.
W203 C180 143KM, 2006r, Classic, Coupe .:WDB2037421A937121:.
rajmek1
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 1 lut 2008, o 18:51
VIN:
Lokalizacja: lipno

Post autor: rajmek1 »

witaj mb ja mialem tez ten problem i okazalo sie ze kostka od przepywlomierza jest nie podlaczona a w przyczyna moze byc tez : wtryski ;system wydechowy lub zaplon tak jest opisane w ksiazce serwisowej
C200 kompressor 2001
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Post autor: Gerri »

Skoro błąd jest określony jako DPF - to nie wiem, dlaczego wymyslasz inne przyczyny...
Diesel Particulate Filter (jeżeli jest) podlega procedurze samoregeneracji co pewien czas (np. w Sprinterze to ok. 2000 km)
Zostaje wtedy zwiększona dawka paliwa i ograniczony dopływ powietrza. DPF osiąga wtedy temperaturę ponad 600 stopni i cząstki stałe ulegają wypaleniu. Tą procedurę można również wywołać poprzez komputer serwisowy, zależy to jednak od softu sterownika silnika.
Odnośnie niskiego stanu paliwa: jeżeli jest niski stan pompa może zassać powietrze - wtedy nastąpi spadek cisnienia na railu i zostanie to zarejestrowane jako błąd (który nie zawsze znika)
Tak więc producent radzi raczej nie dopuszczać do sytuacji ekstremalnej - również ze względu na trwałość pompy wysokiego ciśnienia która smarowana jest paliwem i nie lubi pracować z dużą ilością powietrza.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”