WYMIANA FILTRA PALIWA

Moderator: Dziki Mar

piotroo7
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 22 cze 2009, o 23:46
VIN:
Lokalizacja: wrocław

WYMIANA FILTRA PALIWA

Post autor: piotroo7 »

witam,jestem nowym szczęśliwym posiadaczem 203 ,potrzebuje pomocy,wczoraj wymieniłem filtr paliwa i po wymianie silnik kręci ale nie chce zapalić,prawdopodobnie zapowietrzyłem go, POMOCY. aha dane 220 cdi 2001r.
piotroo7
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Napierw się przywitaj "Dział przywitaj się z nami", a później powiedz, czy jak włączasz zapłon to słychać w bagażniku miauknięcie. Jak tak, to włącz zapłon na chwilę, a później kręć, aż zapali, jak nie ma tego, to kręć, aż zapali.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Oliva

Post autor: Oliva »

Ewentualnie odkręć jeszcze raz dekiel filtra paliwa i zalej go ropą do pełna.
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Oliva pisze:dekiel filtra paliwa
coś ściemniasz, można zdjąć osłonę silnika i odpiąć przewody do filtra i tamtędy wlać napęd. Filtr paliwa jest NIEROZBIERALNY.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Oliva

Post autor: Oliva »

Sorry, pomyliłem z 202-ójką.
Awatar użytkownika
Artuś
VIP
Posty: 114
Rejestracja: 11 cze 2009, o 13:30
VIN:
Lokalizacja: Oborniki Sl.

Post autor: Artuś »

Z tego co widzialem, w tych silnikach nie ma ręcznej pompki do odpowietrzania układu.Więc tak jak koledzy pisali,ściągnij ten środkowy przewód z filtra i zalej go do pełna ropą,daj gaz do oporu i kręć.Sam to ostatnio robiłem i zadziałało
MERCEDES W203 C200 CDI 2000r.
Awatar użytkownika
mugger
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mugger »

Najłatwiej jest zalać paliwem filtr przed zamontowaniem. Niestety nawet przy tym zabiegu chwilkę trzeba pokręcić aby odpowietrzyć układ.
Z pustym filtrem będziesz kręcić i kręcić.
Oczywiście można zalać filtr odpinając przewód. W ramach ciekawostki dodam, że w serwisie do zalewania filtra wykorzystują też króciec, który widać po lewej stronie od filtra, będący w towarzystwie przewodów paliwowych - podpinają się pod niego i siup...
w168, w203, w123
piotroo7
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 22 cze 2009, o 23:46
VIN:
Lokalizacja: wrocław

WYMIANA FILTRA PALIWA

Post autor: piotroo7 »

witam ponownie,oczywiście,że powinienem najpierw ładnie się przywitać ale prosze o wyrozumiałość -AWARIA-i na dodatek z mojej winy. po zalaniu filtra,naładowaniu akumulatora i wymianie przewodu paliwowego,w którym urwałem szybkozłączke(130 zł),merc po kilkunastu sekundach odpalił.dzięki za porady.
piotroo7
piotrI
VIP
Posty: 227
Rejestracja: 7 mar 2010, o 21:41
VIN:
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: piotrI »

Dostałem się do filtra paliwa, najpierw odłączyłem przewód odchodzący od filtra i zakręciłem silnikiem, liczyłem że na filtrze pokaże się paliwo ale nic zero, odłączyłem więc przewód doprowadzający i znowu zakręciłem ale z przewodu doprowadzającego paliwo też się nie pokazało. Czy to pompa? czy można sobie z tym jakoś poradzić albo jeszcze sprawdzić coś innego?
piotr
w 203 c270 cdi kombi 2003r.
WDB2032161F448144
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

piotrI pisze:najpierw odłączyłem przewód odchodzący od filtra i zakręciłem silnikiem, liczyłem że na filtrze pokaże się paliwo ale nic zero,
:boisie:
piotrI pisze:odłączyłem więc przewód doprowadzający i znowu zakręciłem ale z przewodu doprowadzającego paliwo też się nie pokazało.
:rotfl: :rotfl: :rotfl:
piotrI pisze:Czy to pompa?
No na pewno :haha:
Jak nie ma czego zassać to ssie powietrze prawda :tak:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
piotrI
VIP
Posty: 227
Rejestracja: 7 mar 2010, o 21:41
VIN:
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: piotrI »

raczej nie powietrze, bak jest pełny w ok 1/4
piotr
w 203 c270 cdi kombi 2003r.
WDB2032161F448144
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

piotrI pisze:raczej nie powietrze, bak jest pełny w ok 1/4
O raaaaaany
Bak możesz mieć nawet przelany i wylewający się :zly: jeśli rozłączysz go z pompą paliwa to co będzie SSAŁA :hurra: powietrze
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Dziadek
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: 26 lis 2009, o 12:38
VIN:
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: Dziadek »

V126 pisze:odpiąć przewody do filtra i tamtędy wlać napęd.
Były do tego dwa rodzaje filtrów .Jeden był z jednym wyjściem ,a był i z dwoma wyjściami .Ja mam z jednym.Co by nie było zrób jak koledzy mówią a odpali ;-)

[ Dodano: 2012-09-15, 08:12 ]
piotroo7 pisze:jestem nowym szczęśliwym posiadaczem 203 ,potrzebuje pomocy,wczoraj wymieniłem filtr paliwa i po wymianie silnik kręci ale nie chce zapalić
Drugim razem nie pchaj rączek tam gdzie twoja wyobraźnia na temat "zrobię sam bo umiem" nie przekłada się w rzeczywistości z twoimi umiejętnościami .
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2012, o 08:13 przez Dziadek, łącznie zmieniany 1 raz.
Byłem przeciwny .Moderator loneraider zablokował możliwość dalszej mej wypowiedzi na forum bo byłem przeciwko antysemityzmowi mrbraindeath-a usuwają mój temat tuszując wszystko. Dla zainteresowanych mam orginalną treść .
piotrI
VIP
Posty: 227
Rejestracja: 7 mar 2010, o 21:41
VIN:
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: piotrI »

loneraider pisze:
piotrI pisze:raczej nie powietrze, bak jest pełny w ok 1/4
O raaaaaany
Bak możesz mieć nawet przelany i wylewający się :zly: jeśli rozłączysz go z pompą paliwa to co będzie SSAŁA :hurra: powietrze
Chyba trochę niedokładnie opisałem to o co mi chodzi stąd nieporozumienie. Krótko mówiąc: po zakręceniu silnikiem i odpięciu przewodu dochodzącego do filtra powinna w nim być chyba choć odrobina paliwa a jest kompletnie sucho, suchy wydaje się też sam filtr. Więc wydaje mi się, że albo pompa nie ciągnie albo filtr nie przepuszcza paliwa. Paliwo natomiast jest w przewodzie (przeźroczystym) odchodzącym od filtra.
piotr
w 203 c270 cdi kombi 2003r.
WDB2032161F448144
Peeter
Użytkownik
Posty: 76
Rejestracja: 9 mar 2012, o 17:41
VIN:
Lokalizacja: kraków

Post autor: Peeter »

...kolego filterek oryginał 100zł - nie żaden zamiennik do tego przed montażem zalej do pełna paliwem oring posmaruj pastą MB wsadź do klikniecia i wsiadać jechać nie dokładać... kiedyś miałem podobny przypadek na jakimś innym filtrze tak wiec ja po wszystkich nauczkach kupuje wszystko oryginał MB / pozdro
Peeter

W203 CDI 2003r
W211 CDI 2008r
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”