Falujące obroty!

Moderator: Dziki Mar

biginkaso
Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 31 maja 2009, o 09:38
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: biginkaso »

Mam to samo. Gdzieś wyczytałem jakieś bzdury, że to normalne w mercedesach:) U mnie nie zawsze to się zdarza. Na zimnym silniku chwile falują obroty poczym wszystko się uspokaja. Wygląda na to, że to charakterystyczne zjawisko dla tego modelu....

C180 2.0 benz. 2001r
huragan
Użytkownik
Posty: 59
Rejestracja: 18 lut 2009, o 20:53
VIN:
Lokalizacja: Poznań

Post autor: huragan »

W c200 przy silniku 2.0 nic takiego u mnie nie występuje. Pierwsze słyszę żeby falujące obroty były czymś normalnym.
***www.kamerywyczynowe.pl***
C200Kompressor Sportcoupe 2001r.
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

U mnie nie dosc ze obroty faluja, to jeszcze po odpaleniu zimnego silnika, wydobywa sie glosny pisk z pod maski przez ok. 15-20 sekund, potem jest juz ok.

Co do falowania, bylem w ASO 1,5 roku temu, bo i obserwowalem spadek mocy, robili probe przelewowa, i byla ok, stwierdzili ze winny jest dogrzewacz silnika (przy temp. ponizej 7° stopni) i go wylaczyli, i wymienili rolke alternatora.

Pomoglo na tydzien, potem znow spadek mocy, jak wczesniej i dalej to samo.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

kSmuk pisze:wydobywa sie glosny pisk z pod maski przez ok. 15-20 sekund
może pasek, albo łożysko?
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Mozliwe ze pasek, ale czy pisk by tak znikal? Jak mialem Clio, i padl pasek, to piszczalo naokraglo.

Jak moge sprawdzic czy pasek jest jeszcze dobry?
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

U nas w Astrze jak zaczynał to tak popiskiwał po rozruchu, a im gorzej tym dłużej. Sprawdź czy nie jest luźny. Tutaj ten pasek jest bardzo długi i szczerze to nie wiem jaki luz powinien mieć i jak inaczej sprawdzić jego stan bez wyjęcia i obejrzenia z bliska.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
iceman
VIP
Posty: 193
Rejestracja: 28 kwie 2008, o 13:59
VIN:
Lokalizacja: Leszno

Post autor: iceman »

Falowanie silnika , skoki obrotów na zimnym silniku mogą wynikać :
- awaria sondy lambdy lub podgrzewanie
- awaria drugiej sondy lambdy
- awaria ssania ( błąd modułu regulacji )
- awaria dogrzewacza

i na koniec ciekawostka , niewyważony silnik ( tłoki ,popychacze, wałek rozrządu , z czasem wybijają się i powstaje taki efekt , ale znam to tylko z wyścigów)

Piski to luźny pasek , łożysko się sypie , brud na rolkach i pasu

Ps. Miałem kilka ,aut co ciekawe każdy poddawałem lekkiemu tuningowi mechanicznemu , głownie wyważałem wszystkie elementy silnika i nigdy nie miałem tego kłopotu , a czasami były to marki jak się czytało skazane na takie objawy .
C 200 Kompresor Sport-Cupe 2001 r. ( 215 KM ) sequentronic
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Dzieki za odpowiedzi, sprawdze pasek.

Doszedl za to kolejny problem. Ostatnio suszylem modul przy silniku (wyjmowalem go do suszenia, z powodu bledu poduszki). Wczoraj gdy jechalem, silnik zachowywal sie bardzo dziwnie (caly sie czepal w czasie jazdy), a gdy zatrzymalem sie w miejscu na swiatlach, i wcisnalem pedal hamulca, to samochodem zaczelo mocno trzasc, tak jakby przygasal, jednak utrzymywal prawie 1000obr/min. Objawy ustapily po ruszeniu, jednak samochod nadal dziwnie sie zachowuje (trzesie nim troche).

Napewno nie jest to wina paliwa, bo nie tankowalem ostatnio, a jezdze na tym samym paliwie juz prawie dwa tygodnie, wiec to nie to, bo wczesniej nie bylo problemow.

Nie pali sie zaden komunikat (EPC, itp.), oprocz usterki poduszki powietrznej (opisany w oddzielnym poscie).

Nie wiem co sie z nim dzieje, czy moze to wina bledow, ktore wykasuje w sobote, czy moze cos zle zrobilem, cos sie rozlaczylo, albo sam nie wiem co :(

Prosze o pomoc i z gory dziekuje.

Mercedes C200 CDI W203.004, 2002 rok, przed face-liftem
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Sprawdź błędy.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
iceman
VIP
Posty: 193
Rejestracja: 28 kwie 2008, o 13:59
VIN:
Lokalizacja: Leszno

Post autor: iceman »

Kurka przepływomierz to może być , zapaliła ci się żółta kontrolka silnika ? Jak nie i tak bym się wpoił i zlukał co i jak , albo kasnoł wszystko pojeździł i zaraz po 1 dziwnym zachowaniu jechał zlukać co się pojawiło w błędach .
C 200 Kompresor Sport-Cupe 2001 r. ( 215 KM ) sequentronic
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Witam,

bledy wyczytam dzis lub jutro, jak przestanie padac, bo nie mam garazu, a nie chce zamoczyc kompa albo carsoft'a.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Edi
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: 1 kwie 2009, o 22:57
VIN:
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: Edi »

bledy wyczytam dzis lub jutro, jak przestanie padac, bo nie mam garazu, a nie chce zamoczyc kompa albo carsoft'a.


kSmuk
nie polecam carsoft'a ( często pokazuje błędy , których nie ma , no i co najważniejsze może uszkodzić komputer pojazdu !!!!!!! ) lepiej udaj się do ASO i tam podłącz pod star diagnoze (koszt 60-70 zł pln )



:oczko:
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Edi pisze:często pokazuje błędy , których nie ma
W mercedesie w zależności od oprogramowania brak usterki jest zapisane jako usterka i jest to normalne. Wchodzisz np. w centralny układ elektroniczny, sprawdzasz błędy i tam w pamięci jest zapisana usterka "brak błędu" lub coś podobnego i to jest stałe.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

I wtedy pewnie Carsoft głupieje i pokazuje błąd, którego nie jest w stanie opisać, tak jak u mnie w ESP i ABS. Teraz nie chce mi się wogóle łązyć z samochodem. Pokazuje, że moduł nie odpowiada, albo go nie ma (moduł CDI, SRS itp.).
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Zrobilem check carsoft'em i nadal to samo. Wykazuje blad poduszki, ktory zreszta swieci sie na wyswietlaczu komputera pokladowego.

Co do obrotow, stwierdzil ze brak polaczenia z czujnikiem cisnienia spalania, wyczytalem bledy, i blad znikl, jednak z tym SRS nie wiem co zrobic. W tygodniu jade do ASO.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”