Falujące obroty!

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Luigi82
Użytkownik
Posty: 136
Rejestracja: 6 gru 2011, o 16:32
VIN:
Lokalizacja: Wlkp
Kontakt:

Post autor: Luigi82 »

Dzięki lukzlo22 :usmiech: Wyłączyłem ten nieszczęsny podgrzewacz no i tak jak pisaliście, silnik chodzi chodzi równo nie pływa, jakby ciszej nic drży po prostu cisza. I teraz pytanie czy trzeba ten podgrzewacz wymienić na nowy i w ogóle po co jest opcja jego wyłączenia. Czy mogę jeździć bez włączonego podgrzewacza jak któryś z kolegów pisał że jeździ tak 4 lata i nic się nie dzieje. :mysli:
lukzlo22
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 00:29
VIN:
Lokalizacja: Birmingham

Post autor: lukzlo22 »

Ja sam mam wyłączony "podgrzewacz", jak i większość z nas tutaj na forum. W zasadzie to nie jest Ci on potrzebny do szczęścia, tak więc nie martw się nim zbytnio na zapas. Ktoś na forum tutaj pisał że może się zdarzyć iż trzeba go odłączyć mechanicznie bo powodował zwarcie i duży pobór prądu mimo że, był wyłączony w opcjach MENU. Bodajże to był kolega kSmuk.
No niestety inżynierowie mercedesa nie postarali się z funkcjonalnością tego urządzenia :dobani:, no i sam nie jestem zadowolony że to nie działa normalnie, ale cóż poradzić :bezradny: ważne że da się go chociaż wyłączyć w razie problemów.
Było W203 220 CDI Avantgarde, 2000 rok
Był Łoś volvo S60 2.4 D5, 2005 r.

I znowu wróciła gwiazda tym razem w211 :)
Luigi82
Użytkownik
Posty: 136
Rejestracja: 6 gru 2011, o 16:32
VIN:
Lokalizacja: Wlkp
Kontakt:

Post autor: Luigi82 »

Dzięki dzięki kolego to go wyłączę :ok:
Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1333
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: taczar »

Witam.
W prawdzie mój problem wiąże się z "falującymi obrotami" tylko po części, ale chyba można umieścić go w tym temacie...
Otóż wróciłem właśnie z ASO, gdzie dokonano mi przeglądu okresowego przy 130 kkm. Generalnie wszystko OK. Test po podpięciu do SD - praktycznie zero błędów, jedynie zapisana w pamięci przepalona żarówka oświetlenia tab. rejestracyjnej. Po powrocie zauważyłem, że kiedy zdecydowanie wciskam pedał gazu, zanim silnik wejdzie na obroty, następuje chwilowe przejście - jakby zadławienie się silnika. Podobnie jest po zdjęciu nogi z gazu, zanim przejdzie na wolne obroty, czasami omal nie zgaśnie. Później gdy pracuje na wolnych obrotach, też odbywa się to trochę nierówno - wskazówka obrotomierza porusza się, podczas gdy przed wizytą w ASO stała nieruchomo. Raczej niemożliwe (moim zdaniem) jest aby podczas kasowania inspekcji czy testu SD mogło się coś przestawić albo rozregulować. Na "zegarach" nie pali się żadna kontrolka, ani nie pojawia się błąd, jedzie normalnie jak wcześniej, chociaż przy zmianie biegów można też to "przejście" wyczuć. "Przedobrzyłem", czy może tylko zbieg okoliczności :?:
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
louis8
VIP
Posty: 30
Rejestracja: 27 lip 2010, o 22:43
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: louis8 »

Cześć

Ja też od dłuższego czasu walczę z falującymi obrotami. U mnie jest tak:
Odpalam na zimnym silniku , przez minutę obroty falują, silnik wyraźnie się trzęsie, jest gigantyczne spalanie (komputer zaraz pokazuje 30-40l / 100). Objawy ustępują po minucie - w tym samym momencie czuć na pedale hamulca jakby robił się bardziej miękki. Średnie spalanie też mam dosyć duże.

co zrobiłem:
-wymienione świece
-wymieniony przepływomierz
-wymieniona przepustnica
-wymieniona pompa powietrza wtórnego
-sprawdzone sondy lambda

bez rezultatu !!!!

W końcu silnik został rozebrany . Okazało się żę na regulatorze faz rozrządu (koło zębate przykręcone do wałka ssącego) mam dosyć duże luzy. Prawdopodobnie do czasu kiedy regulator nie dostanie oleju- nie może złapać właściwego położenia.
Cena regulatora w ASO >2000zł Promerc 1950zł Allegro 200zł
nr części A1110500647

Niestety na allego bardzo ciężko znaleźć.

Na koniec gorąca prośba - co to za część A1110500649 ???? Znalazłem taki regulator od silnika 2.0 ale numer różni się o ostatnią cyfrę. POMOCY - będzie to pasować ?

Pozdrawiam
Mercedes W203 C180T Avantgarde 2002r
Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1333
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: taczar »

louis8 - to masz jeszcze "ciekawiej" niż ja... Może będziesz miał więcej szczęścia i ktoś z "kumatych" kolegów w tej materii Ci coś podpowie....
louis8 pisze:Na koniec gorąca prośba - co to za część A1110500649 ????
Dobrze podałeś nr. częśći ?.
http://www.mercmania.pl/cennik.php?kat= ... 1110500649+
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
louis8
VIP
Posty: 30
Rejestracja: 27 lip 2010, o 22:43
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: louis8 »

Niestety numer dobry - dwa razy kazałem sprawdzać czy ostatnia cyfra to 9 (podany numer jest odczytany z regulatora faz rozrządu, mercedes ). Nie znalazłem w internecie nawet śladu takiej części :( . Na stronce mercmani też byłem.
Goście ze szrotu zapewniają mnie że na końcu jest 9 - ręce opadają.
Mercedes W203 C180T Avantgarde 2002r
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Dzwonisz do ASO, mówisz VIN i czego szukasz, oni podają Ci ile to kosztuje. Druga opcja, że szukasz części o numerze i do samochodu z VINem i oni mówią czy to jest czy zostało czymś zastąpione i wtedy będzie miało inny numer seryjny, a część będzie ciut "udoskonalona".
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
louis8
VIP
Posty: 30
Rejestracja: 27 lip 2010, o 22:43
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: louis8 »

Do ASO zadzwoniłem - powiedzieli że takiej części nie ma i nie było :) . Mimo wszystko zamówiłem ten regulator - bo był z takiego samego silnika.
Wczoraj wymieniłem regulator faz rozrządu ( mój też miał numer A1110500649 :) )

Efekty - żadne . Dalej mam problem z porannym odpalaniem i wysokim spalaniem. Można się załamać.

Pytanie do znawców motoryzacji :
1)Przed odpaleniem silnika trzymam nogę na pedale hamulca-lekko wciśnięty.
2) Odpalam silnik, falują obroty, spalanie ogromne, trzęsie silnikiem przez 30s
3) po 30s pedał hamulca staje się miękki i w tym samym momencie objawy ustępują (silnik pracuje normalnie)
4)domyślam się że chodzi o podciśnienie

Jaki związek może mieć podciśnienie hamulca z objawami silnika ?
POMOCY!!!!!!
Mercedes W203 C180T Avantgarde 2002r
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

louis8 pisze: Jaki związek może mieć podciśnienie hamulca z objawami silnika ?

Czy hamulce pracują prawidłowo? Są jakieś objawy słabego ich działania?

No i najważniejsze - podłączyłeś samochód pod SD?
Ostatnio zmieniony 25 mar 2012, o 09:24 przez Gdyniak, łącznie zmieniany 1 raz.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
louis8
VIP
Posty: 30
Rejestracja: 27 lip 2010, o 22:43
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: louis8 »

Hamulce działają bez zarzutu. Auto każdorazowo podłączane do Star Diagnozy, u dwóch niezależnych mechaników. Jedyny efekt to wciąż rosnące koszty.
Mercedes W203 C180T Avantgarde 2002r
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

Ciężko cokolwiek doradzić :mysli:
ja szukałbym nieszczelności w ukł. podciśnienia
http://allegro.pl/wakuometr-podcisnien- ... 41768.html
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
louis8
VIP
Posty: 30
Rejestracja: 27 lip 2010, o 22:43
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: louis8 »

Jest jeszcze jedna "podpowiedź" - zauważyłem to ostatnio:

Objawy tego feralnego odpalania są o wiele mniejsze gdy zapalam na odłączonej klimatyzacji. Nie dodałem wcześniej że podczas falowania obrotów - w rytm tego falowania faluje również jasność reflektorów (migają tak jakby nadawały S.O.S ;)

Co to może oznaczać ? Silnik w rozruchu nie jest w stanie uciągnąć klimatyzacji, świateł i wytworzyć podciśnienia (szczelność sprawdzę) ?

Jakieś pomysły ?


PS . Na sprzedaż sprawny regulator faz rozrządu, oraz nowy czujnik (MAGNET) od Promerca - z paragonem, pudełkiem itp. Moje okazały się sprawne.
Mercedes W203 C180T Avantgarde 2002r
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

louis8 pisze:Silnik w rozruchu nie jest w stanie uciągnąć klimatyzacji, świateł i wytworzyć podciśnienia
Sprężarka klimatyzacji podczas rozruchu nie jest włączona, więc nie obciąża silnika (w tym przypadku głównie rozrusznika i akumulatora).
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1333
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: taczar »

Gdyniak pisze:Sprężarka klimatyzacji podczas rozruchu nie jest włączona, więc nie obciąża silnika (w tym przypadku głównie rozrusznika i akumulatora).
Nie jest, czy jest wyłączona :?: bo jak nie jest - to raczej obciąża....czy źle rozumiem :?:
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”