Falujące obroty!

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zabarydla
Użytkownik
Posty: 56
Rejestracja: 12 lip 2011, o 16:40
VIN:
Lokalizacja: Szczecin / Newcastle

Post autor: zabarydla »

Rano zobacze i dam znac co i jak :oczko: :ok:
jeżdzę bo lubię!!:)
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Polecam kilkudniową obserwację, ponieważ
zabarydla pisze:czasami jak odpalam mieczysława,kręci się normalnie a za pare dni przy odpaleniu go przydławia
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
zabarydla
Użytkownik
Posty: 56
Rejestracja: 12 lip 2011, o 16:40
VIN:
Lokalizacja: Szczecin / Newcastle

Post autor: zabarydla »

Po wstepnej porannej diagnozie Kolego V12 mogę stwierdzic że prawdopodobnie Twoja diagnoza byla trafna ale jak to napisales potrzebuje paru dni na to. Odpalilem silniczek na automatycznym ustawieniu Heat.B. i po okolo minucie silnik zaczal falowac,po czym H.B wylaczylem i tak jak by obroty wracaly do normy,po czym znowu zalaczylem H.B i obrociki wrucily do bujania w oblokach..:> Teraz moje pytanko brzmi: jeżeli masz racje i jest problem w H.B to jak się do tego zabrac,sprawdzic lub wymienic?? Pozdrawiam.
jeżdzę bo lubię!!:)
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

V126 pisze:ale jeśli jest uszkodzony (ma zwarcie) bierze tyle prądu, że aż silnikiem telepie.
A czy HB sam w sobie (jako sprawny) nie bierze na tyle sporo prądu że to jest normalny objaw pływania
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
Awatar użytkownika
zabarydla
Użytkownik
Posty: 56
Rejestracja: 12 lip 2011, o 16:40
VIN:
Lokalizacja: Szczecin / Newcastle

Post autor: zabarydla »

Też o tym Kolego pomyslalem.;)Przeciez od jakich kolwiek zwarc itp..sa bezpieczniki a i komputer zapewne by cos zaczal pokazywac...
jeżdzę bo lubię!!:)
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Ja mam zawsze H.B. na auto i nie telepie. Ogólnie panowie trochę chyba zagalopowaliście się skoro, że Mercedes zrobiłby takie cudo, które zamiast podnosić komfort jazdy, to wręcz go obniża (bądź co bądź to jest Mercedes). Jeśli tak miałoby to pracować, to pozostaliby przy starszym rozwiązaniu, czyli Webaście pracującym jako dogrzewanie spalinowe.
zabarydla pisze:Przeciez od jakich kolwiek zwarc itp..sa bezpieczniki a i komputer zapewne by cos zaczal pokazywac...
To jest sterowane potężnymi tranzystorami i niema bezpieczników, dlatego jak jest zwarcie to nic się nie przepala. Błędu też to nie pokaże. Dużo jest systemów, które nie pokazują błędu. Zauważ, że na przykład tryb awaryjny włącza się bez komunikatu na wyświetlaczu.

Jak sprawdzić tą zakałę? Ciężko. Można na Star Diagnosis, ale z tego co pamiętał, co pisał noc to też nie jest takie proste, ale może ja coś źle zrozumiałem. Można niby też to wyjąć, rozebrać i sprawdzać miernikiem, ale to jest przykręcone do boku bloku nad rozrusznikiem, więc raz, że trzeba spuszczać płyn, a dwa, że dostęp pod psem (w W210 było obok zbiornika wyrównawczego).
Ostatnio zmieniony 20 paź 2011, o 19:13 przez V126, łącznie zmieniany 1 raz.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
czolo
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 30 sie 2011, o 20:48
VIN:
Lokalizacja: UK/CK

Falowanie i spadanie...

Post autor: czolo »

Mam podobny problem tylko o jaki rodzaj falowania chodzi? Moj samochod po odpaleniu przez pare sekund pracuje dobrze a poziej obroty silnika zaczynaja falowac. Ale to do takiego stopnia, ze czasami wydaje mi sie, ze zgasnie.


Podrawiam
wiec co no jak no wlasnie 5 10 16?
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Przyczyn może być wiele tutaj przyczyna typowa dla CDI, odczucie może być różne w zależności od ilości zwartych grzałek (są 4).
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
zabarydla
Użytkownik
Posty: 56
Rejestracja: 12 lip 2011, o 16:40
VIN:
Lokalizacja: Szczecin / Newcastle

Post autor: zabarydla »

Dziś gdy odpalalem Miecia 'dodam że przy 11'C temp.zewn. Silniczek chodzil bez zastrzezen,oczywiscie HB ustawiony na automatic.I oczywiscie zrodzilo mi się nastepne pytanko a mianowicie : przy jakich temp.zewn.powietrza HB się uruchamia,jaka jest granica temp. zalaczenia HB?
jeżdzę bo lubię!!:)
czolo
Użytkownik
Posty: 22
Rejestracja: 30 sie 2011, o 20:48
VIN:
Lokalizacja: UK/CK

hmmm

Post autor: czolo »

Nie jestem pewny ale wydaje mi sie, ze taki objaw falujacych obrotow wystepuje w momencie gdy wlaczam jakis bieg a gdy jest na P i N jest ok. Co moze byc tego przyczyna?

Pozdrawiam
wiec co no jak no wlasnie 5 10 16?
glab
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 26 cze 2011, o 07:05
VIN:
Lokalizacja: Kłobuck

faluje na wolych obrotach

Post autor: glab »

proszę o pomoc rano na zimnym silniku po zapaleniu falują obroty i zapala się napis esp workschop nie reaguje na dodanie gazu po zgaszeniu i odczekaniu około 5 minut wszystko działa poprawnie gdzie szukać błędów :idea:
mercedes 1.8 kompresor 2003r.
ErNeStO
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 24 maja 2008, o 13:58
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ErNeStO »

glab,
miałem podobne objawy jak Ty tylko ze ja mam C200K. A sprawa wygląda tak że pewnie masz brak komunikacji między modułem ESP a głównym sterownikiem silnika i z automatu uruchamiany jest tryb awaryjny :uee: Możliwe że masz uszkodzony jakiś czujnik od ESP i tak się dzieje. Podpięcie pod SD i diagnostyka powie wszystko :usmiech: U mnie zabawa zakończyła się na tym że musiałem wgrywać nowe oprogramowanie do sterownika bo auto w ogóle nie jeździło i niestety kosztowało mnie to 900zł :zly:
C200K ASB 2000r. AVANTGARDE
sasiq93
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 13 lis 2011, o 16:12
VIN:
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Post autor: sasiq93 »

Witam.. Ostatnio napotkałem w moim MB następujacy problem... na ciepłym silniku jadąc juz jakis czas w trasie srednio 140 150 km/h stanałem na skrzyzowaniu i obroty zaczely mi falowac od 500-1300 no i postanowiłem to sprawdzic i no i niestety się to powtórzyło.. MB c180 kompressor sport coupe. Co może być przyczyną takiego falowania?
Luigi82
Użytkownik
Posty: 136
Rejestracja: 6 gru 2011, o 16:32
VIN:
Lokalizacja: Wlkp
Kontakt:

Post autor: Luigi82 »

Koledzy ja też mam problem z falującymi obrotami w c220 cdi 143 KM 2003r. Włączyłem tryb serwisowy ale nie przytrzymując 40 sekund ten guzik tylko trzy szybkie wduszenia przycisku po lewej stronie wyświetlacza :szok: Chciałem wyłączyć ten podgrzewacz ale u mnie nie ma czegoś takiego jak HEATING BOOSTER. Język mam ustawiony na angielski, może to się jakoś inaczej nazywa czy jak :mysli:
lukzlo22
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 00:29
VIN:
Lokalizacja: Birmingham

Post autor: lukzlo22 »

Luigi82 pisze:Włączyłem tryb serwisowy ale nie przytrzymując 40 sekund ten guzik tylko trzy szybkie wduszenia przycisku po lewej stronie wyświetlacza :szok:
To się nie tak włącza, tutaj nie jest Ci potrzebny tryb serwisowy żeby go wyłączyć. Wchodzisz do normalnego MENU z poziomu przycisków na kierownicy (musisz wejść w ustawienia używając tych przycisków z lewej strony kierownicy, takie kwadraciki)
Było W203 220 CDI Avantgarde, 2000 rok
Był Łoś volvo S60 2.4 D5, 2005 r.

I znowu wróciła gwiazda tym razem w211 :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”