Falujące obroty!
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 33
- Rejestracja: 7 sty 2008, o 00:30
- VIN:
- Lokalizacja: Siemiatycze
-
- VIP
- Posty: 502
- Rejestracja: 12 cze 2008, o 12:14
- VIN:
- Lokalizacja: Wrocław
Sprawdzenie bez komputera:
- napęd paska wielorolkowego
- urządzenia napędzane tym paskie
Sprawdzenie: sciagnąć pasek i dopalić silnik ( troche błedów złapie), i dzieki temu bedzie wiadomo czy to to.
Jak ABS - może konwerter pomału pada - podobno standarowa awaria
Ale wtedy podobno przy trzymaniu gazu w jednej pozycji prędkość by nie byla stabilna.
Sprawdzenie na komputerze:
- wtryski ( może tylko podkładki sie rozszczelniły) i inne mniej już kosztowne elementy zasilania CDI.
Jak wtryskie niedomagają to czuć to na niskich obrotach - ale moze to być jeszcze nienamierzalne przez diagnostyke w MB.
- napęd paska wielorolkowego
- urządzenia napędzane tym paskie
Sprawdzenie: sciagnąć pasek i dopalić silnik ( troche błedów złapie), i dzieki temu bedzie wiadomo czy to to.
Jak ABS - może konwerter pomału pada - podobno standarowa awaria
Ale wtedy podobno przy trzymaniu gazu w jednej pozycji prędkość by nie byla stabilna.
Sprawdzenie na komputerze:
- wtryski ( może tylko podkładki sie rozszczelniły) i inne mniej już kosztowne elementy zasilania CDI.
Jak wtryskie niedomagają to czuć to na niskich obrotach - ale moze to być jeszcze nienamierzalne przez diagnostyke w MB.
Ostatnio zmieniony 20 cze 2011, o 19:02 przez Jara, łącznie zmieniany 2 razy.
Mb sprzedany
-
- Użytkownik
- Posty: 33
- Rejestracja: 17 mar 2011, o 19:29
- VIN:
- Lokalizacja: Legionowo
- kSmuk
- Użytkownik
- Posty: 1968
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Garmisch-P.
-
- Użytkownik
- Posty: 33
- Rejestracja: 17 mar 2011, o 19:29
- VIN:
- Lokalizacja: Legionowo
-
- Użytkownik
- Posty: 97
- Rejestracja: 8 cze 2008, o 18:50
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Użytkownik
- Posty: 33
- Rejestracja: 17 mar 2011, o 19:29
- VIN:
- Lokalizacja: Legionowo
Piotr55 pisze:Witam, błąd pokazuje, że masz uszkodzoną sondę przed katalizatorem. W samochodzie są 2 sondy, jedna jest wkręcona przed katalizatorem a druga dosłownie za katalizatorem.
Piotr55 do ciebie pytanie i to wszystkich którzy znają odpowiedź. Czy te dwie sondy są identyczne bo będę musiał kupić.
Model mojego samochodu to. Mercedes c-klasa w203 c200 kompresor 163KM 2002 rok.
I drugier pytanie czy się dojść do wtyczki od sondy lambda przed katalizatorem nie wchodząc pod pojazd - po prostu przed zakupem chcę zobaczyc jak ona wygląda. bo znalazłem na allegor jedną za 95 zł i piszą że jest wtyczka orginalna:
http://moto.allegro.pl/sonda-lambda-mer ... 79062.html
a na www.iparts.pl wyskakują z dwoma różnymi wejściami
http://www.iparts.pl/auto-czesci/sonda- ... 00793.html
Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony 9 paź 2011, o 16:20 przez dorek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 282
- Rejestracja: 2 maja 2008, o 00:53
- VIN:
- Lokalizacja: Opolskie
Sonda przed katalizatorem ma inny numer katalogowy niż za katalizatorem. Jedna jest UPstream a druga DOWNstream.
Ta z Allegro to nawet nie leżała koło oryginału. Zadzwoń dopierwszego lepszego ASO MB to podadzą Ci prawidłowe numery.
Bez wchodzenia pod auto raczej nic nie podziałasz przy sondach, chyba że zdejmiesz wykładzine podłogi w środku auta i wytniesz sobie dziure w podłodze
Ta z Allegro to nawet nie leżała koło oryginału. Zadzwoń dopierwszego lepszego ASO MB to podadzą Ci prawidłowe numery.
Bez wchodzenia pod auto raczej nic nie podziałasz przy sondach, chyba że zdejmiesz wykładzine podłogi w środku auta i wytniesz sobie dziure w podłodze
W203 C200 Kompressor 2001
-
- Użytkownik
- Posty: 97
- Rejestracja: 8 cze 2008, o 18:50
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Jaki masz silnik M111 czy taki jak mój M271. W moim sonda przed katem jest 5 żyłowa, wtyczka prostokątna, zamiennik Boscha za 452zł.w drugim linku podanym przez ciebie. Aby zobaczyć wtyczkę trzeba zdjąć osłony od spodu i dopiero wtedy ją zobaczysz w górze między skrzynią a silnikiem. Druga sonda za katem ma wtyczkę okrągłą.
C 200 Kompresor. 1,8 .-163KM. 2002/2003r. Sedan
- zabarydla
- Użytkownik
- Posty: 56
- Rejestracja: 12 lip 2011, o 16:40
- VIN:
- Lokalizacja: Szczecin / Newcastle
U mnie pojawia sie problem falujących obrotów ale o dziwo raz jest a raz go nie ma .Dodam ze temeperatura poranna oscyluje w granicach pomiędzy 5'c-7'c i czasami jak odpalam mieczysława,kręci się normalnie a za pare dni przy odpaleniu go przydławia Oczywiscie jak silnik złapie temp.wszystko jest ok. Czy może mi to ktoś wytłumaczyc? Dodam ze silniczek 2.7 CDI Pozdrowionka wszystkim
[ Dodano: 2011-10-19, 09:18 ]
Chcialem dodac jeszcze że falowanie obrotow zaczyna się po okolo minucie po odpaleniu silnika.Skoki sa pomiedzy 700 a 500 ob/m
[ Dodano: 2011-10-19, 09:18 ]
Chcialem dodac jeszcze że falowanie obrotow zaczyna się po okolo minucie po odpaleniu silnika.Skoki sa pomiedzy 700 a 500 ob/m
Ostatnio zmieniony 18 paź 2011, o 22:41 przez zabarydla, łącznie zmieniany 3 razy.
jeżdzę bo lubię!!:)
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- zabarydla
- Użytkownik
- Posty: 56
- Rejestracja: 12 lip 2011, o 16:40
- VIN:
- Lokalizacja: Szczecin / Newcastle
Ok.Tylko jeszcze podpowiedz mi prosze kolego.Czy masz na mysli Heating Boster. I jak tak jak mam go ustawic na Automatic czy ...? No wlasnie:/ Mam miecia od niedawna i za bardzo jeszcze nie ogarniam wszystkich opcji. Z gory dzięki.PozdroV126 pisze:Wyłącz kompletnie dogrzewacz silnika i obserwuj.
jeżdzę bo lubię!!:)
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- zabarydla
- Użytkownik
- Posty: 56
- Rejestracja: 12 lip 2011, o 16:40
- VIN:
- Lokalizacja: Szczecin / Newcastle
Tylko na mój chłopski rozum jak jest niska temp.zewn.To wlasnie chyba dobrze jak jest włączony ponieważ podgrzewa.Ale oczywiscie sa to moje domysly.Czekam własnie na ksiazke ktora zamowilem. Więc przestane was zameczac pytaniami. Mimo wszystko dzieki wielkie za udzielenie wskazówek
jeżdzę bo lubię!!:)