Falujące obroty!

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
ube
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 7 sty 2008, o 00:30
VIN:
Lokalizacja: Siemiatycze

Post autor: ube »

Witam! Ten sam problem, c220cdi 2004, po lifcie, falowanie tylko na wolnych obrotach, niezależnie czy zimny czy ciepły silnik i czy dogrzewacz włączony czy nie. W czasie jazdy ok. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły?
C 220CDI 2004r Avantgarde, kombi, po lifcie
Jara
VIP
Posty: 502
Rejestracja: 12 cze 2008, o 12:14
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Jara »

Sprawdzenie bez komputera:
- napęd paska wielorolkowego
- urządzenia napędzane tym paskie

Sprawdzenie: sciagnąć pasek i dopalić silnik ( troche błedów złapie), i dzieki temu bedzie wiadomo czy to to.

Jak ABS - może konwerter pomału pada - podobno standarowa awaria
Ale wtedy podobno przy trzymaniu gazu w jednej pozycji prędkość by nie byla stabilna.

Sprawdzenie na komputerze:
- wtryski ( może tylko podkładki sie rozszczelniły) i inne mniej już kosztowne elementy zasilania CDI.
Jak wtryskie niedomagają to czuć to na niskich obrotach - ale moze to być jeszcze nienamierzalne przez diagnostyke w MB.
Ostatnio zmieniony 20 cze 2011, o 19:02 przez Jara, łącznie zmieniany 2 razy.
Mb sprzedany
dorek
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 17 mar 2011, o 19:29
VIN:
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: dorek »

witam.

Falują mi na zimnym błąd który mi wyskakuje (lecz nie podczas falowania wyskakuje tylko podczas jazdy) to:

obwód sondy lambda (blok cyl.1, czujnik 1) ? wadliwe działanie

I co oto może być ?
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Uszkodzona sonda lambda? Ktora powoduje falowanie obrotow?
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
dorek
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 17 mar 2011, o 19:29
VIN:
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: dorek »

kSmuk pisze:Uszkodzona sonda lambda? Ktora powoduje falowanie obrotow?

gdzie jest ta sonda ? w moim modelu
Piotr55
Użytkownik
Posty: 97
Rejestracja: 8 cze 2008, o 18:50
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotr55 »

Witam, błąd pokazuje, że masz uszkodzoną sondę przed katalizatorem. W samochodzie są 2 sondy, jedna jest wkręcona przed katalizatorem a druga dosłownie za katalizatorem.
C 200 Kompresor. 1,8 .-163KM. 2002/2003r. Sedan
dorek
Użytkownik
Posty: 33
Rejestracja: 17 mar 2011, o 19:29
VIN:
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: dorek »

Piotr55 pisze:Witam, błąd pokazuje, że masz uszkodzoną sondę przed katalizatorem. W samochodzie są 2 sondy, jedna jest wkręcona przed katalizatorem a druga dosłownie za katalizatorem.

Piotr55 do ciebie pytanie i to wszystkich którzy znają odpowiedź. Czy te dwie sondy są identyczne bo będę musiał kupić.
Model mojego samochodu to. Mercedes c-klasa w203 c200 kompresor 163KM 2002 rok.

I drugier pytanie czy się dojść do wtyczki od sondy lambda przed katalizatorem nie wchodząc pod pojazd - po prostu przed zakupem chcę zobaczyc jak ona wygląda. bo znalazłem na allegor jedną za 95 zł i piszą że jest wtyczka orginalna:

http://moto.allegro.pl/sonda-lambda-mer ... 79062.html

a na www.iparts.pl wyskakują z dwoma różnymi wejściami


http://www.iparts.pl/auto-czesci/sonda- ... 00793.html

Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony 9 paź 2011, o 16:20 przez dorek, łącznie zmieniany 1 raz.
tomuniooo
Użytkownik
Posty: 282
Rejestracja: 2 maja 2008, o 00:53
VIN:
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: tomuniooo »

Sonda przed katalizatorem ma inny numer katalogowy niż za katalizatorem. Jedna jest UPstream a druga DOWNstream.
Ta z Allegro to nawet nie leżała koło oryginału. Zadzwoń dopierwszego lepszego ASO MB to podadzą Ci prawidłowe numery.
Bez wchodzenia pod auto raczej nic nie podziałasz przy sondach, chyba że zdejmiesz wykładzine podłogi w środku auta i wytniesz sobie dziure w podłodze :rotfl:
W203 C200 Kompressor 2001
Piotr55
Użytkownik
Posty: 97
Rejestracja: 8 cze 2008, o 18:50
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotr55 »

Jaki masz silnik M111 czy taki jak mój M271. W moim sonda przed katem jest 5 żyłowa, wtyczka prostokątna, zamiennik Boscha za 452zł.w drugim linku podanym przez ciebie. Aby zobaczyć wtyczkę trzeba zdjąć osłony od spodu i dopiero wtedy ją zobaczysz w górze między skrzynią a silnikiem. Druga sonda za katem ma wtyczkę okrągłą.
C 200 Kompresor. 1,8 .-163KM. 2002/2003r. Sedan
Awatar użytkownika
zabarydla
Użytkownik
Posty: 56
Rejestracja: 12 lip 2011, o 16:40
VIN:
Lokalizacja: Szczecin / Newcastle

Post autor: zabarydla »

U mnie pojawia sie problem falujących obrotów ale o dziwo raz jest a raz go nie ma :mysli: .Dodam ze temeperatura poranna oscyluje w granicach pomiędzy 5'c-7'c :tak: i czasami jak odpalam mieczysława,kręci się normalnie :ok: a za pare dni przy odpaleniu go przydławia :nunu: Oczywiscie jak silnik złapie temp.wszystko jest ok. Czy może mi to ktoś wytłumaczyc? Dodam ze silniczek 2.7 CDI :mb: Pozdrowionka wszystkim

[ Dodano: 2011-10-19, 09:18 ]
Chcialem dodac jeszcze że falowanie obrotow zaczyna się po okolo minucie po odpaleniu silnika.Skoki sa pomiedzy 700 a 500 ob/m
Ostatnio zmieniony 18 paź 2011, o 22:41 przez zabarydla, łącznie zmieniany 3 razy.
jeżdzę bo lubię!!:)
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Wyłącz kompletnie dogrzewacz silnika i obserwuj.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
zabarydla
Użytkownik
Posty: 56
Rejestracja: 12 lip 2011, o 16:40
VIN:
Lokalizacja: Szczecin / Newcastle

Post autor: zabarydla »

V126 pisze:Wyłącz kompletnie dogrzewacz silnika i obserwuj.
Ok.Tylko jeszcze podpowiedz mi prosze kolego.Czy masz na mysli Heating Boster. I jak tak jak mam go ustawic na Automatic czy ...? No wlasnie:/ Mam miecia od niedawna i za bardzo jeszcze nie ogarniam wszystkich opcji. Z gory dzięki.Pozdro
jeżdzę bo lubię!!:)
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Tak, Heating Booster na Off, to go permanentnie i bezwarunkowo wyłączy.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
zabarydla
Użytkownik
Posty: 56
Rejestracja: 12 lip 2011, o 16:40
VIN:
Lokalizacja: Szczecin / Newcastle

Post autor: zabarydla »

Tylko na mój chłopski rozum jak jest niska temp.zewn.To wlasnie chyba dobrze jak jest włączony ponieważ podgrzewa.Ale oczywiscie sa to moje domysly.Czekam własnie na ksiazke ktora zamowilem. :rotfl: Więc przestane was zameczac pytaniami. :zacieszacz: Mimo wszystko dzieki wielkie za udzielenie wskazówek :ok:
jeżdzę bo lubię!!:)
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Tak, dobrze kombinujesz, ale jeśli jest uszkodzony (ma zwarcie) bierze tyle prądu, że aż silnikiem telepie.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”