Strona 3 z 7

: 8 cze 2010, o 21:01
autor: Ermac20
no niestety to kosztuje a jesli jest to rzecz ktora nie stanei sie jeszcze gorszym problemem to puki co nie bede sie tym zajmowal. Kiedys mialem problem w lagunie z 5 biegiem ale jezdzilem nia 2 lata i problem sie nie nasilal wiec mam nadzieje ze i tu bedzie podobnie, poza tym wciaz nie mam pewnosci ze to synchronizator.

: 8 cze 2010, o 21:08
autor: Edi2
Ermac20 pisze:no niestety to kosztuje a jesli jest to rzecz ktora nie stanei sie jeszcze gorszym problemem to puki co nie bede sie tym zajmowal. Kiedys mialem problem w lagunie z 5 biegiem ale jezdzilem nia 2 lata i problem sie nie nasilal wiec mam nadzieje ze i tu bedzie podobnie, poza tym wciaz nie mam pewnosci ze to synchronizator.
Dla tego nie szukaj wróżki tylko pojedź do zaufanego ASO i wtedy będziesz wiedział na pewno co jest nie tak
pozdrawiam
:oczko:

: 8 cze 2010, o 21:09
autor: Ermac20
no wlasnie bylem w ASO tylko nie mogli stwierdzic problemu bo auto zdazylo sie nagrzac i biegi wchodzily jak w maslo. Musze zostawic go na noc zeby rano mogli sprawdzic, ale masz racje bede musial to zrobic.

: 8 cze 2010, o 21:47
autor: V126
Skoro nie wchodzi 1, to znaczy, że do bani synchronizator 1, a jeśli 1 i wsteczny, to albo 2 synchronizatory, albo coś jeszcze innego. Generalnie kiedyś były skrzynie niezsynchronizowane i się z nimi jeździło, więc tutaj jedyne co może się rozsypać to bieg jak go będziesz pchał na siłę (przy założeniu, że to synchronizatory). Jeśli coś innego, to nie wiadomo co może być przyczyną, a zatem nie wiadomo jakie mogą być konsekwencje. ASO czy nie ASO szukaj dobrego mechanika, a czy on ma :mb: na szyldzie, to kwestia drugorzędna, bo i w ASO pracują barany, że łeb urywa (potrafią podłączyć StarDiagnosis i sczytać błędy).

: 9 cze 2010, o 00:09
autor: mercfan
Ocenienie co jest nie tak to raczej oznacza wyjęcie skrzyni i jej rozebranie, a że jest to pierwszy bieg to niestety cała skrzynka na części. Przy okazji wszelkie łożyska wyrzucić i zapodać nowe, koszty niewielkie, a spokój i cisza bezcenne :ok:

: 9 cze 2010, o 07:56
autor: Ermac20
rozumiem, pewnie do rozebrania skrzyni potrzebny jakis specjalistyczny zaklad bo podejrzewam ze w aso nie bede potrafic zajac sie takim tematem.

[ Dodano: 2010-06-09, 20:41 ]
Mam jeszcze zagwostke. Otoz od kilku dni autem jezdzi moja dziewczyna. Zauwazyla ona pewna prawidlowosc na ktora ja niezwracalem uwagi. Niewiem cyz ma racje bo sam tego nei sprawdzilem ale wyglada to tak: rano kiedy wsiada do auta i odpala je (zaciagniety reczny hamulec) wrzuca pierwszy bieg i gdy czuje opor, odpuszcza i puszcza sprzeglo, nastepnie wciska pedal hamulca, sprzeglo i bieg wchodzi jak w maslo. Wiem z poprzednich wypowiedzi ze plyn hamulcowy w pwenym sensie ma wplyw na dzialanie sprzegla. Czy taka zaleznosc moze o czyms swiadczyc?

: 9 cze 2010, o 23:11
autor: mercfan
Taka operację robiło się w skrzyni bez synchronizacji. Przy każdej zmianie biegu najpierw włączenie luzu i ruch sprzęgłem. To wskazuje niemalże jednoznacznie na synchronizator.

: 10 cze 2010, o 21:16
autor: V126
Podpytałem ojca i mówi, że mogą być 3 rzeczy
1 synchronizator
2 luz na wałku
3 przesuwka
Jeśli to luz na wałku, to można spróbować odkręcić wał napędowy i tam będzie nakrętka, którą kontruje się luz. Oczywiście samemu tego nie rób, bo to może źle się skończyć. W dwóch pozostałych przypadkach trzeba rozbierać skrzynię.

: 10 cze 2010, o 21:39
autor: Ermac20
wow, mialem nadzieje ze to jednak moze byc wysprzeglik z uwagi na ten wcisniety pedal hamulca ulatwiajacy wrzucenei biegu, ale to tylko moje prymitywne domysly. Nie pozostaje mi nic innego jak tylko oddac autp dp jakiegos specjalnego warsztatu ale to pozniej, z czasem. Teraz niestety mam wazniejsze problemy ktorymi musze sie zajac przy aucie. Dziekuje bardzo za pomoc.

[ Dodano: 2010-06-10, 21:53 ]
hmmm ale przypomniala mi sie jeszcze jedna sprawa ktora moze miec cos wspolnego z tym tematem. Otoz czasami jak przezucam bieg z jedynki na dwojke, to w momencie wcisniecia sprzegla celem wyrzucenia pierwszego biegu slysze takie stukniecie dobiegajace jakby z tylu auta. Moze nie tyle ze az z samego konca auta ale zza kierowcy. Czy to moze miec znaczenie?

: 10 cze 2010, o 22:16
autor: mercfan
Dziś miałem VW craftera na niewchodząca jedynkę i z trudem dwójkę, skrzynia ta sama co i u nas z wstecznym do tyłu. Był też stuk przy wciskaniu sprzęgła okazało się, że sprzęgło ma się ku końcowi i przez to nie daje się wrzucić 1..... bądź tu mądry... :bezradny:

: 10 cze 2010, o 22:27
autor: Ermac20
heh no wlasnie, ale to i tak daje do myslenia. A po wymianie sprzegla problem ustal?

: 10 cze 2010, o 22:42
autor: mercfan
Dzis tylko diagnoza, wymiana za kilka dni, ale napisze jeżeli to pomogło.

: 20 cze 2010, o 23:55
autor: Ermac20
i jak kolega sprawa z ta skrzynia??

: 21 cze 2010, o 15:11
autor: mercfan
Sprzęgło było zużyte, ale wyszło to dopiero po zmierzeniu grubości. Biegi nie wchodziły z naturalnej przyczyny nie wysprzęglania do końca.

: 21 cze 2010, o 21:54
autor: Paweł Mejer
Moje auto przejechało dopiero 88tys km, więc śmiem twierdzić że stan sprzęgła powinien być OK. Zauważyłem że, objaw jest tym intensywniejszy im na dworze jest zimniej. Oczywiście tylko, kiedy silnik jest zimny. Jesli olej jest ciepły objaw znika.