kontaktKontakt  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload



Poprzedni temat «» Następny temat
Kompresor-budowa, działanie, eksploatacja
Autor Wiadomość
mercmarcin 

Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 964
Skąd: warszawa
Wysłany: 2009-06-19, 12:21   Kompresor-budowa, działanie, eksploatacja

Panowie przeszukałem całe forum na temat samego kompresora i nie znalazłem zbyt dużo informacji na jego temat. Do założenie postu zmusiła mnie dzisiejsza obsługa codzienna samochodu.
Uruchomiłem silnik, otworzyłem maskę i przysłuchiwałem się pracy samego silnika. Odniosłem wrażenie , że z okolicy kompresora dochodzą jakby dzwięki chropotania. Zastanawiam się, czy to normalne, czy może jakaś dolegliwośc?
Czy sam kopmresor potrzebuje jakiejś szczególnej opieki jak np. turbina w dieslu?
czy jest on w jakiś sposób smarowany, czy potrzeba wymienić w nim jakieś płyny, czy coś w tym stylu?
nigdzie nie ma ta ten temat informacji?
opiszcie kika swoich spostrzeżeń na ten temat.
Ostatnio zmieniony przez V126 2009-06-20, 20:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
V126 
VIP


Pomógł: 159 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 7027
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-06-19, 14:48   

Kompresor smarowany jest swoim olejem, chrobocze jak siądą łożyska. Użytkownik Terecha kiedyś załążył temat "dlaczego warto regenerować kompresor", czy "czy warto...". Poszukaj napewno znajdziesz. Napraw to jak najszybciej.
_________________

:hejka: :hejka: V126 pozdrawia: :hejka: :hejka:

Wesoł'a, mercfan'a, mugger'a, Gdyniaka, Rumcajsa, taczara, Kompressora, piotr1970'a, plebana, _tata_, SuruwaC220, bartek.iz, mrbraindeath oraz całą resztę miłośników 203
 
 
 
mercmarcin 

Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 964
Skąd: warszawa
Wysłany: 2009-06-19, 22:31   

Dzięki.
Usunę ewentualną usterkę przy najbliższym przeglądzie.
 
 
mercfan 
VIP


Pomógł: 91 razy
Wiek: 87
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 4329
Skąd: Rzgów/Łódź
Wysłany: 2009-06-19, 22:36   

mercmarcin napisał/a:
Uruchomiłem silnik, otworzyłem maskę i przysłuchiwałem się pracy samego silnika. Odniosłem wrażenie , że z okolicy kompresora dochodzą jakby dzwięki chropotania.

Witaj w klubie posiadaczy kompresorów, dźwięk jest jakby miało się za chwilę coś rozlecieć i tak to już jest. Jednym klekocze, innym chrobocze, innym śmierdzi gazem...
_________________
S 320 CDI OM613 2004
 
 
mercmarcin 

Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 964
Skąd: warszawa
Wysłany: 2009-06-19, 23:00   

Ale ten typ tak ma i dać sobie z tym spokój, czy w miare możliwości jaknajszybciej usunąć usterkę?
 
 
iceman 
VIP


Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Kwi 2008
Posty: 191
Skąd: Leszno
Wysłany: 2009-06-20, 10:00   

Sam kompresor , nie wymaga takiej dbałości jak turbina , wydziela się w nim mniej ciepła , nie nagrzewa się od spalin i nie ma turbo dziury to jego główne zalety , wady to pobieranie mocy z silnika , waga . Smarowanie jest wspólne , choć nie jest to nigdzie napisane ja zawsze staram się gasić silnik nie od razu ,ale po 3 s pracy na wolnych obrotach. Staramy się też nie ruszać z piskiem opon na zimnym silniku , olej musi się rozgrzać i dojść do łożysk tocznych , nie wiem jak z ich wymiana mam 140k km i nic nie słychać.

Ps. Kompresor więcej zyskuje przy sportowym wkładzie filtra powietrza i stożkach , osobiście polecam wkłady , filtry stożkowe wymagają specyficznej aparatury lub gotowego zestawu dolotowego do danego modelu auta .

Więcej informacji http://pl.wikibooks.org/w...o%C5%82adowanie
_________________
C 200 Kompresor Sport-Cupe 2001 r. ( 215 KM ) sequentronic
 
 
mercmarcin 

Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 964
Skąd: warszawa
Wysłany: 2009-06-20, 16:57   

dzięki iceman za info.
Sam kompresor bardzo sobie chwale zamiata jak należy , zastanawiałem się tylko nad jego obsługą ale co nie co sie już dowiedziałem. Martwi mnie troche jego głośna praca w wolnej chwili podjade gdzieś do speca żeby zerknął fachowym okiem.
 
 
V126 
VIP


Pomógł: 159 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 7027
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-06-20, 19:03   

To łożyska luz złapały, bo było o tym.
_________________

:hejka: :hejka: V126 pozdrawia: :hejka: :hejka:

Wesoł'a, mercfan'a, mugger'a, Gdyniaka, Rumcajsa, taczara, Kompressora, piotr1970'a, plebana, _tata_, SuruwaC220, bartek.iz, mrbraindeath oraz całą resztę miłośników 203
 
 
 
mercmarcin 

Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 964
Skąd: warszawa
Wysłany: 2009-06-20, 20:47   

a orientujesz się jak to jest z ich ewentualna wymianą? wymienia się same łożyska, czy coś więcej?
 
 
V126 
VIP


Pomógł: 159 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 7027
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-06-20, 21:02   

http://www.w203.pl/viewtopic.php?t=1850 tutaj poczytaj, on założył temat ten: http://www.w203.pl/viewtopic.php?t=1851 i tam była rozmowa na temat jego żywotności (on mówił, że 50 tys, nikt mu nie wierzył, ale zapytać możesz. Ostatnio logował się 13.6.2009 więc nie aż tak dawno.
P.S. Zaczynaj zdanie z wielkiej litery.
_________________

:hejka: :hejka: V126 pozdrawia: :hejka: :hejka:

Wesoł'a, mercfan'a, mugger'a, Gdyniaka, Rumcajsa, taczara, Kompressora, piotr1970'a, plebana, _tata_, SuruwaC220, bartek.iz, mrbraindeath oraz całą resztę miłośników 203
 
 
 
mercmarcin 

Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 964
Skąd: warszawa
Wysłany: 2009-06-21, 22:11   

OK
 
 
iceman 
VIP


Pomógł: 4 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Kwi 2008
Posty: 191
Skąd: Leszno
Wysłany: 2009-06-22, 00:49   

dziwna ta żywotność ja mam 140 k km i jakoś spokój a mój jeszcze ma +20 %
_________________
C 200 Kompresor Sport-Cupe 2001 r. ( 215 KM ) sequentronic
 
 
V126 
VIP


Pomógł: 159 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 7027
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-06-22, 13:52   

Nie na darmo była cała dyskusja na ten temat.
_________________

:hejka: :hejka: V126 pozdrawia: :hejka: :hejka:

Wesoł'a, mercfan'a, mugger'a, Gdyniaka, Rumcajsa, taczara, Kompressora, piotr1970'a, plebana, _tata_, SuruwaC220, bartek.iz, mrbraindeath oraz całą resztę miłośników 203
 
 
 
mercfan 
VIP


Pomógł: 91 razy
Wiek: 87
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 4329
Skąd: Rzgów/Łódź
Wysłany: 2009-06-22, 22:07   

Być może mercmarcin, jest przewrażliwiony tak jak i ja byłem, przyzwyczajony do wolnego "ssaka" i na początku myślałem, że coś jest nie tak, ale kompresor ciągle pracuje tak samo więc po co grzebać??
_________________
S 320 CDI OM613 2004
 
 
mercmarcin 

Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 964
Skąd: warszawa
Wysłany: 2009-06-22, 22:31   

Nie tyle jestem przewrażliwiony co wolę mieć pełną świadomość tego co może dziać się z moim autem a konkretnie z silnikiem. Na chwile obecną nie będę nic grzebał najwyżej przy najbliższym przeglądzie mechanik zorientuje się co i jak! Na budziku mam oryginalnie 80 tys, więc nie podejrzewam, żeby cos się działo ale wolałem dopytać. Dodam, że dopiero ucze się Mercedesa, całe życie jeździłem jego konkurentem tzn. BMW!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Support forum by phpBB3 Assistant


sklep motoryzacyjny









regeneracja turbosprężarek warszawa

części Mercedes

regeneracja wtryskiwaczy

regeneracja wtryskiwaczy warszawa