Strona 1 z 1

Biksenon. Nie palnik, przetwornica czy zapalnik. Co zostaje?

: 25 lut 2023, o 17:05
autor: BlackPoint
Cześć wszystkim. Niedawno stałem się posiadaczem w203 c220cdi. Auto ma swoje problemy ale powolutku własnymi siłami przywracam go do stanu używalności.

Od jakiegoś czasu walczę z prawym xenonem który generalnie nie działa, choć czasem zdarzają się przebłyski i się jednak włączy. Temat zgłębiłem tutaj, jak również na forach zagranicznych.
- Zacząłem od zamiany żarników. Niestety to nie to.
- Byłem zatem pewien, że przyczyną jest przetwornica. Udało mi się wyciągnąć ja przez nadkole (wzbraniałem się przed ściąganiem zderzaka) ale kiedy zacząłem ją sprawdzać w domu, gotowy do wymiany spalonych tranzystorów, wyszło że wszystko jest ok.
Zrzuciłem zderzak, zamieniłem przetwornice. Jednak to nie to.
- Wymiana zapłonnika wymaga rozklejenia lampy, nie czuje się na siłach żeby zrobić to samodzielnie. Znalazłem jednak instrukcje jak podłączyć innego typu zapłonnik bez rozklejania lampy. Wszystko połączyłem, w zasadzie byłem pewny że już będzie ok. Wstawiam lampę- nie działa :zly:

W tej sytuacji uznałem, że uszkodzone muszą być przewody doprowadzone do lampy. Nie byłem pewien jak je sprawdzić, zdjalem więc lewa lampę i podłączyłem po prawej stronie- szok- działa!

Wobec tego, problem musi leżeć w prawej lampie, tylko gdzie? 20 letnie auto to pewnie temat już ktoś przerabiał. Macie jakieś pomysły?
Pozdrawiam

Re: Biksenon. Nie palnik, przetwornica czy zapalnik. Co zostaje?

: 25 lut 2023, o 17:15
autor: Przybek
Na 70% cewka zapłonnika (czarne prostokątne pudełko z kablem idącym na palnik, w obudowie lampy na samym dnie) a 30% to uszkodzone okablowanie wewnątrz lampy.


I wpisz VIN tam gdzie jego miejsce.

Re: Biksenon. Nie palnik, przetwornica czy zapalnik. Co zostaje?

: 25 lut 2023, o 17:22
autor: BlackPoint
Dziękuję za szybką odpowiedź, uzupełniłem VIN.

Korzystając z instrukcji udostępnionej przez Mercedesa, założyłem inny zapłonnik który pomija cewkę o której piszesz.

Zostaje okablowanie wewnątrz lampy. Kurcze tam tak ciasno, że bez rozklejania raczej i tak nic nie zrobię.

Re: Biksenon. Nie palnik, przetwornica czy zapalnik. Co zostaje?

: 26 lut 2023, o 18:34
autor: Przybek
A spróbuj jeszcze ustawić w liczniku żeby światła działały cały czas po zapłonie (opcja w ustawieniach oświetlenia "constant") i zobacz czy wtedy będzie to działać.

Re: Biksenon. Nie palnik, przetwornica czy zapalnik. Co zostaje?

: 6 mar 2023, o 11:29
autor: BlackPoint
Przybek pisze: 26 lut 2023, o 18:34 A spróbuj jeszcze ustawić w liczniku żeby światła działały cały czas po zapłonie (opcja w ustawieniach oświetlenia "constant") i zobacz czy wtedy będzie to działać.
Niestety nie pomogło. Prześledziłem wszystkie przewody wewnątrz lampy i nie widzę żadnych uszkodzeń izolacji czy braku ciągłości.
Tak jak wspominałem nie czuje się na siłach żeby lampę rozkleić, dlatego myślę nad kupnem używanej. Aktualnie zamontowana ma numer W2038203861. Możecie pomóc z numerami lamp które będą pasowały zamiennie? Najtańsza jaka znalazłem kosztuje 400zl bez przetwornicy. Poszukalbym troszkę tańszej, ew. z przetwornica której sprzedaż nieco obniży cenę

Re: Biksenon. Nie palnik, przetwornica czy zapalnik. Co zostaje?

: 7 mar 2023, o 13:19
autor: siwix
Oprócz twojej A 203 820 38 61 pasują jeszcze A 203 820 18 59 i A 203 820 36 59
Tak na przyszłość, to w doborze części pomagamy tutaj: strefa-vip-f20/epc-web-parts-t17594.html