Strona 4 z 5

Re: Wymiana sprężyn

: 4 mar 2016, o 10:03
autor: tonidriver
Mnie pytasz ? Rżnij tłok amortyzatora

Re: Wymiana sprężyn

: 4 mar 2016, o 17:29
autor: PLsmart0
mateusz726642 pisze:A jeżeli nie chce się odkręcić o górne mocowanie?
Właśnie mam ten sam problem. Kolumna wyjęta, sprężyna ściśnięta, nakrętka z podkładką odkręcona, ale nie widzę żadnej innej nakrętki, która trzymałaby te dwie gumy i talerzyk..... Imbus założony i próba odkręcenia tej gumy nic nie dała.

Re: Wymiana sprężyn

: 4 mar 2016, o 20:39
autor: mateusz726642
No właśnie o tym mówię, bo kiedyś wymieniałem znajomemu przód i ni huhu nie odkręciło się a to górne mocowanie to nie wiem czy też nie jest przykręcane :mysli:

Re: Wymiana sprężyn

: 4 mar 2016, o 20:44
autor: tonidriver
W wis jest tylko o jednej nakrętce. Jak wrócę to sprawdzę jeszcze raz chyba ze ktoś mnie uprzedzi.

Re: Wymiana sprężyn

: 4 mar 2016, o 22:19
autor: krzymech
Zrób zdjęcie lub pokaż o co ci chodzi bo tam nie ma filozofi żadnej

Re: Wymiana sprężyn

: 5 mar 2016, o 00:34
autor: PLsmart0
Poduszkę miałem zapieczoną. Po nacięciu aluminiowej tulejki poduszki udało się zdemontować. Poducha i tak była naderwana więc nie było mi jej szkoda. ;-)

Skrzypienie po wymianie spręzyn z tyłu

: 22 lis 2018, o 20:42
autor: Tom-ik2011
Witam,
Wymieniałem ostatnio sprężyny i po odebraniu od mechanika okazało się że prawa strona "skrzypi" a lewa stuka. Mechanik twierdzi,ze to gumy stabilizatora i ze stabilizator trzeba wymienić. Postanowiłem to sprawdzić na kanale. Pojechałem do stacji diagnostycznej na szarpaka i okazało się, że amortyzatory ok, luzów brak. Skrzypienie wydobywa się z miejsca w wahaczu gdzie osadzona jest sprężyna.
Czy skrzypienie może być spowodowane brakiem lub zużytą aluminiową podkładką o nr 30 o której piszecie wyżej?
Czy jest różnica jak się założy sprężynę? (jest jakieś oznaczenie góry?)

No i to stukanie po prawej zrobiło się nieznośne po przejechaniu 100km. Słychać je nawet kołysząc samochodem. Mocowanie góry amortyzatora wydaje się w porządku brak luzu. Odkręciłem gore amortyzatora i kołysząc samochodem już stukania nie było słychać. Sądzę ,że to tuleja w amortyzatorze. Nie mogę jednak znaleźć nigdzie zestawu naprawczego do amortyzatora.
Jest jakiś symbol tego zestawu naprawczego(tulei) by można go znaleźć w sieci?

Pomóżcie proszę

Edit
ps. Jaki jest symbol podkładki nr 30 z rysunku?

używaj opcji edytuj zamiast pisać post pod postem [Dziki Mar]

Re: Wymiana sprężyn

: 23 lis 2018, o 01:45
autor: Dziki Mar
Numery części podajemy w temacie EPC. Ja bym obstawiał źle zamocowane sprężyny. Na dole w wahaczu jest specjalne miejsce na początek sprężyny. Na górze natomiast jest podkładka gumowa którą trzeba na sprężynę nakręcić.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka


Re: Wymiana sprężyn

: 6 lut 2019, o 23:29
autor: xgienek
Gumy dystansowe ròżnej wysokości występują tylko na tylnej osi czy na przodzie też?

Re: Wymiana sprężyn

: 7 lut 2019, o 04:54
autor: Dziki Mar
Było o tym pisane.

Re: Wymiana sprężyn

: 7 kwie 2020, o 20:29
autor: sossen
Cześć
Dla odświeżenia tematu napiszę jak sam, dzięki przeczytanym tu opisom oraz filmikom na yt, wymieniłem dzisiaj sprężyny tył w moim W203.
Mało grzebię w autach, nie znam się na tym, ale podstawowe rzeczy zawsze sam robię. Piszę o tym aby była jasność jaki poziom umiejętności reprezentuję. Nie mam kanału, myślę, że z kanałem i po przygotowaniu narzędzi, wymiana jednej strony to jakieś 20 min. Bez kanału 30 min (wypada ściągnąć koło i tak też zrobiłem)

1. Zabezpieczenie auta przed przesunięciem (zaklinować koła)
2. Popuszczenie śrub mocujących koło
3. Podniesienie auta lewarkiem samochodowym + zabezpieczenie poprzez podstawienie klocków drewnianych
4. Ściągnięcie koła
5. Ściagnięcie plastikowej osłony wahacza (klucz 10 - dwie śrubki)
6. Podlewarowanie wahacza w miejscu mocowania śruby tej dalszej od koła (naprawdę nie wiem jak się nazywa element, z którym on się tam łączy :) )
7. Odkręcenie śruby (2x klucz 18 - przydatna grzechotka) + wyciągnięcie śruby - tu się bałem, że lewarek spadnie i robiłem to bardzo ostrożnie, ale wszystko było ok
8. Opuszczenie wahacza na lewarku - powoli, wyciągnięcie lewarka, odgięcie wahacza, wyciągnięcie spręzyny oraz gumy (górna część sprężyny, na dole gumy nie ma)
9. Zamocowanie gumy na sprężynie (sprężyna ma oznaczenie TOP, dla mnie było przydatne). Włożenie górnej części sprężyny w gniazdo, dociśnięcie sprężyny od dołu wahaczem. Trzeba zwrócić uwagę na miejsce wyżłobienia pod sprężynę w wahaczu - ustawić poprzez okręcanie sprężyny
10. Podstawienie lewarka pod wahacz w pierwotnym miejscu, podlewarowanie wahacza aż złapiemy prześwit do włożenia śruby.
11. Dokręcenie śruby, opuszczenie lewarka, montaż osłony wahacza, montaż koła.

Ja tak zrobiłem, naprawdę nie jest to skomplikowane. Podstawa to narzędzia, odrobina zdolności manualnych, wyobraźni i pamiętajcie o bezpieczeństwie!

Re: Wymiana sprężyn

: 7 kwie 2020, o 21:11
autor: polofix
Oczywiście śrubę na klucz 18mm dokręcałeś na opuszczonym samochodzie?

Re: Wymiana sprężyn

: 8 kwie 2020, o 17:33
autor: sossen
A widzisz, nie! Nigdzie na ten temat informacji nie widziałem, albo coś przeoczyłem.
Ok, doczytałem. Czyli teraz poluzować śruby i dokręcić raz jeszcze czy jakoś inaczej?

Re: Wymiana sprężyn

: 8 kwie 2020, o 20:02
autor: Przybek
Możesz poluzować i dokręcić ale jak skręciłeś na podniesionych kołach to tuleje dostały po tyłku w momencie jak opuściłeś auto.

Re: Wymiana sprężyn

: 8 kwie 2020, o 20:25
autor: sossen
Rozumiem, dzięki wielkie.