Cześć
Dla odświeżenia tematu napiszę jak sam, dzięki przeczytanym tu opisom oraz filmikom na yt, wymieniłem dzisiaj sprężyny tył w moim W203.
Mało grzebię w autach, nie znam się na tym, ale podstawowe rzeczy zawsze sam robię. Piszę o tym aby była jasność jaki poziom umiejętności reprezentuję. Nie mam kanału, myślę, że z kanałem i po przygotowaniu narzędzi, wymiana jednej strony to jakieś 20 min. Bez kanału 30 min (wypada ściągnąć koło i tak też zrobiłem)
1. Zabezpieczenie auta przed przesunięciem (zaklinować koła)
2. Popuszczenie śrub mocujących koło
3. Podniesienie auta lewarkiem samochodowym + zabezpieczenie poprzez podstawienie klocków drewnianych
4. Ściągnięcie koła
5. Ściagnięcie plastikowej osłony wahacza (klucz 10 - dwie śrubki)
6. Podlewarowanie wahacza w miejscu mocowania śruby tej dalszej od koła (naprawdę nie wiem jak się nazywa element, z którym on się tam łączy
)
7. Odkręcenie śruby (2x klucz 18 - przydatna grzechotka) + wyciągnięcie śruby - tu się bałem, że lewarek spadnie i robiłem to bardzo ostrożnie, ale wszystko było ok
8. Opuszczenie wahacza na lewarku - powoli, wyciągnięcie lewarka, odgięcie wahacza, wyciągnięcie spręzyny oraz gumy (górna część sprężyny, na dole gumy nie ma)
9. Zamocowanie gumy na sprężynie (sprężyna ma oznaczenie TOP, dla mnie było przydatne). Włożenie górnej części sprężyny w gniazdo, dociśnięcie sprężyny od dołu wahaczem. Trzeba zwrócić uwagę na miejsce wyżłobienia pod sprężynę w wahaczu - ustawić poprzez okręcanie sprężyny
10. Podstawienie lewarka pod wahacz w pierwotnym miejscu, podlewarowanie wahacza aż złapiemy prześwit do włożenia śruby.
11. Dokręcenie śruby, opuszczenie lewarka, montaż osłony wahacza, montaż koła.
Ja tak zrobiłem, naprawdę nie jest to skomplikowane. Podstawa to narzędzia, odrobina zdolności manualnych, wyobraźni i pamiętajcie o bezpieczeństwie!