Strona 1 z 1

Szyberdach

: 27 mar 2021, o 18:18
autor: Fifimerc
Witam szukałem na forum ale nie znalazłem odpowiedzi więc postanowiłem napisać mój problem z szyberdachem. Problem polega na tym że lewa strona niechce nie otwierać ani podnosić a prawa idzie normalnie. Pomyślałem że to może być wina prowadnicy. Jeżeli tak to czy jest możliwość wymiany bez ściągania całego szyberdachu bo to trochę roboty jest. Mercedes w203 c320 V6 218km USA 2005 r sedan dzięki i pozdrawiam

Re: Szyberdach

: 27 mar 2021, o 19:13
autor: Przybek
Najprościej i najtaniej wymienić cały szyber. Niestety pół auta do rozebrania.
A stać może prowadnica albo linka lub linka się zerwała. I jak jedna strona stanęła to za moment druga też stanie także wg mnie naprawianie tego nie bardzo ma sens. Używany kompletny szyber kosztuje w granicach 300 zeta max i przed wsadzeniem do auta możesz mu zrobić gruntowny serwis - czyszczenie, smarowanie - bo po montażu na aucie do niektórych fragmentów prowadnic nie da się dojść żeby wyczyścić. Jakbyś się zdecydował na wymianę to szukaj szybra z auta z ostatniego roku produkcji.

Re: Szyberdach

: 27 mar 2021, o 21:20
autor: Fifimerc
Dzięki za podpowiedź jeszcze niewirm co zrobię zobaczę jak zrobi się cieplej co dokładnie walnęło i wtedy podejmę decyzję.

Re: Szyberdach

: 14 kwie 2021, o 00:32
autor: pidoras997
Fifimerc pisze: 27 mar 2021, o 18:18 Witam szukałem na forum ale nie znalazłem odpowiedzi więc postanowiłem napisać mój problem z szyberdachem. Problem polega na tym że lewa strona niechce nie otwierać ani podnosić a prawa idzie normalnie. Pomyślałem że to może być wina prowadnicy. Jeżeli tak to czy jest możliwość wymiany bez ściągania całego szyberdachu bo to trochę roboty jest. Mercedes w203 c320 V6 218km USA 2005 r sedan dzięki i pozdrawiam
jak otwierasz szyber to silnik mieli - trzeszczy?

Re: Szyberdach

: 17 kwie 2021, o 19:23
autor: Fifimerc
Nic nie trzeszczy idzie normalnie tylko jedna strona nie chce się otworzyć. No i niestety od zamykania na chama zaczął silniczek przeskakiwać ale już mam nowy , jak zrobi się trochę cieplej to otworzę i może nagram filmik jak mi się uda.

Re: Szyberdach

: 18 kwie 2021, o 16:58
autor: pidoras997
jak idzie krzywo to mozesz mieć przesunięte linki względem siebie. Jak masz nowy silniczek to możesz go rozebrać dać podkładki pod koło ślimaka (ok. 1mm) tak żeby kółko zębate było w najbardziej górnym położeniu.

Re: Szyberdach

: 19 kwie 2021, o 22:18
autor: Gerri
Przybek pisze: 27 mar 2021, o 19:13 Najprościej i najtaniej wymienić cały szyber. Niestety pół auta do rozebrania.
Nie wiem, czy "pół auta do rozebrania" to jest najprościej i najtaniej.
Bo uszkodzeniu ulegają zazwyczaj elementy ruchome, mechaniczne - a nie rama dachu. Takie elementy można wymienić bez kompletnej rozbiórki auta. Jaką masz pewność co kupisz? Jaką masz pewność, że kupisz dach w lepszym stanie niż ten co masz? Przecież i tak jeden i drugi musisz rozebrać, zweryfikować, wymienić co uszkodzone. Najprawdopodobniej "wyłazi" z prowadzenia jedna z dwóch linek mechanizmu i dlatego dach się kantuje. Sprawa do opanowania dla osoby która cokolwiek na tym się zna. Właśnie: obojętnie który wariant naprawy przyjmiesz, potrzebna jest osoba która się co najmniej cokolwiek na tym ZNA. Będzie potrafiła rozebrać mechanizm, prawidłowo zweryfikować uszkodzenia i ponownie mechanizm złożyć i wyregulować. To jest niestety trochę bardziej skomplikowane niż wymiana klocków hamulcowych...

Re: Szyberdach

: 19 kwie 2021, o 23:19
autor: pidoras997
Gerri pisze: 19 kwie 2021, o 22:18
Przybek pisze: 27 mar 2021, o 19:13 Najprościej i najtaniej wymienić cały szyber. Niestety pół auta do rozebrania.
Nie wiem, czy "pół auta do rozebrania" to jest najprościej i najtaniej.
Bo uszkodzeniu ulegają zazwyczaj elementy ruchome, mechaniczne - a nie rama dachu. Takie elementy można wymienić bez kompletnej rozbiórki auta. Jaką masz pewność co kupisz? Jaką masz pewność, że kupisz dach w lepszym stanie niż ten co masz? Przecież i tak jeden i drugi musisz rozebrać, zweryfikować, wymienić co uszkodzone. Najprawdopodobniej "wyłazi" z prowadzenia jedna z dwóch linek mechanizmu i dlatego dach się kantuje. Sprawa do opanowania dla osoby która cokolwiek na tym się zna. Właśnie: obojętnie który wariant naprawy przyjmiesz, potrzebna jest osoba która się co najmniej cokolwiek na tym ZNA. Będzie potrafiła rozebrać mechanizm, prawidłowo zweryfikować uszkodzenia i ponownie mechanizm złożyć i wyregulować. To jest niestety trochę bardziej skomplikowane niż wymiana klocków hamulcowych...
Linka nie wyjdzie z prowadzenia bo nie ma gdzie wyjść, bo albo jest w prowadnicach - szynach, albo w aluminiowych rurkach. Oba przypadki i tak wymagają całkowitego zdjęcia podsufitki i wykręcenia całego mechanizmu. Części zamiennych nigdzie nie kupisz, chyba że uzywki od kogos ktos sprzedaje cały szyber albo na czesci. A samo wyregulowanie przekosu jest łatwiejsze niż wymiana kolcków, wykrecasz silnik i płaskim srubokretem przepychasz linke (sprezynę) w jedna badz druga strone az sie wyrówna.

Re: Szyberdach

: 23 maja 2021, o 21:21
autor: Fifimerc
Wymieniłem cały szyberdach 4 godziny roboty i wszystko zrobione. Prubowałem śrubokrętem przesunąć linki ale były tak skorodowane że nie chciało ruszyć. Dzięki za podpowiedzi