Wymiana maty grzejnej w lusterkach bocznych

Instrukcje własnoręcznych napraw. PROSZĘ NIE ZAKŁADAĆ TU TEMATÓW Z PYTANIAMI JAK COŚ ZROBIĆ!!!

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
skaad
VIP
Posty: 67
Rejestracja: 28 lis 2014, o 19:21
VIN: brak VIN
Lokalizacja: Tychy

Wymiana maty grzejnej w lusterkach bocznych

Post autor: skaad »

1. Zdemontowałem obudowę lusterka zgodnie z filmikiem:
https://www.youtube.com/watch?v=sc2W42I3CMk
a następnie lusterko lekko podważając plastiki wcześniej odpinając metalową spinkę.
Na zdjęciu nr 1 widoczne jest zdemontowane lustro wraz z matą i plastikiem montażowym

2. Kolejno nagrzałem lustro opalarką do temperatury około 50 st. C. podważając śrubokrętem plastik. Stary klej trzyma mocno, ale po chwili puszcza. Zdjęcia 2 i 3.

3. Zdjęcie nr 4 przestawia lusterko (jeszcze ze stara matą grzewczą) oraz nową matę GB-10S (jeszcze nie zamontowaną) o wymiarach 140x80mm, mocy 12W i cenie 5,5 z allegro. Jak widać miejsce zacisków podłączenia wsuwek jest inne.

5. Zdjęcie nr 5 przedstawia naklejoną matę nową na tylną stronę lustra (w zamian za odklejoną starą). Rozmiar nie jest dopasowany do kształtu obrysu lustra, ale najważniejsze, że mieści się na niej. Klej z nowej maty jest dość przyzwoity, po kilkukrotnym "pogłaskaniu" dobrze trzyma.
Ze względu na rozbieżność w położeniu zacisków elektrycznych w plastikowych "plecach" lusterka nawierciłem 2 otwory wiertłem 6mm. Otwory wskazane śrubokrętem.

6. Następnym etapem było nałożenie kleju typu wskazanego na zdjęciu nr 7 po wcześniejszym odtłuszczeniu wierzchniej powierzchni maty benzyną ekstrakcyjną, tak by ulepszyć styk. Wystarczyło około 15 niedużych kropel rozmieszczonych dość regularnie na całym obszarze sklejanych powierzchni.
Złączyłem oba elementy a dla pewności kontaktu pomogły mi ściski ze zdjęcia nr 6.

Po około godzinie zamontowałem lusterko do samochodu, kabelki są na tyle długie że podłączenie jest zachowane. W trakcie montażu był 1 st. C. Od razu odpaliłem samochód i szybko przekonałem się o zadawalającym efekcie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 10 sty 2016, o 21:23 przez skaad, łącznie zmieniany 8 razy.
T C200 CDI ASB 2004 CLASSIC
WDB2032071F573150
Awatar użytkownika
Jacko67
VIP
Posty: 79
Rejestracja: 5 lut 2015, o 18:20
VIN: WDB2030081F445919
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Jacko67 »

A gdzie te zdjęcia :yyy:
WDB2030081F445919
C220 CDI, CLASSIC,
646963 -722.699
Awatar użytkownika
Smart
VIP
Posty: 5739
Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Smart »

No też czekam, bo sprawdzłem u siebie wywołną tematem kwestię i ... no lustra mam zimne, choć wcześniej jakoś guzik mnie to obchodziło ale skoro przy nakładzie odrobiny pracy własnej i niewielkim kosztem zakupu i montażu mat, mogę to ogarnąć, czemu nie. :ok:
Ostatnio zmieniony 10 sty 2016, o 11:39 przez Smart, łącznie zmieniany 1 raz.
CL203 WDB2037461A802397
tonidriver
Użytkownik
Posty: 443
Rejestracja: 25 gru 2015, o 01:14
VIN: WDB2032161F226567
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

Jakieś felerne te wkłady w w203 bo też mam zimne a wszystkie mercedesy włącznie z w124,w201 grzały do śmierci :)
C 270 CDI '02r
skaad
VIP
Posty: 67
Rejestracja: 28 lis 2014, o 19:21
VIN: brak VIN
Lokalizacja: Tychy

Post autor: skaad »

W związku z soczystą mgłą w dniu dzisiejszym na Śląsku potwierdzam prawidłowe działanie świeżo zamontowanych mat. Para szybko odparowała... Pomimo tego, że rozmiar maty nie sięgnął całej powierzchni lustra to ciepło i tak i tak zostało rozprowadzone.
T C200 CDI ASB 2004 CLASSIC
WDB2032071F573150
korop
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 9 lut 2017, o 11:40
VIN: WDB2037181A560553

Re: Wymiana maty grzejnej w lusterkach bocznych

Post autor: korop »

tonidriver, dokładnie. Też mi maty nie grzały w w203. W starym w201, 26 lat i dalej grzeją:)
ODPOWIEDZ

Wróć do „ZRÓB TO SAM”