Ukręcona świeca żarowa w CDI i jej naprawa

Instrukcje własnoręcznych napraw. PROSZĘ NIE ZAKŁADAĆ TU TEMATÓW Z PYTANIAMI JAK COŚ ZROBIĆ!!!

Moderator: Dziki Mar

lukzlo22
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 00:29
VIN:
Lokalizacja: Birmingham

Post autor: lukzlo22 »

A jak sprawa wygląda w ASO, czy tam radzą sobie z tym jakoś i za jaką cenę??
Było W203 220 CDI Avantgarde, 2000 rok
Był Łoś volvo S60 2.4 D5, 2005 r.

I znowu wróciła gwiazda tym razem w211 :)
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

:rotfl: w ASO :boisie:
może MB jest lepszy ale w RENAULT taka operacja kosztuje 11poskich tysi :szok:
na 4szt aż jedną wykręcili :wysmiewacz:
było w TVN TURBO :wysmiewacz:
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
lukzlo22
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 00:29
VIN:
Lokalizacja: Birmingham

Post autor: lukzlo22 »

loneraider pisze:na 4szt aż jedną wykręcili

no to ładnie :wysmiewacz:
Swoją drogą to MB nie postarał się z rozwiązaniem technicznym świec żarowych, rozumiem że można skonstruować coś co da się naprawić/wymienić za pomoca tylko specjalistycznych narzędzi, ale tak "skaszanić" sprawę to już porażka :dobani:
Było W203 220 CDI Avantgarde, 2000 rok
Był Łoś volvo S60 2.4 D5, 2005 r.

I znowu wróciła gwiazda tym razem w211 :)
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

lukzlo22 pisze:A jak sprawa wygląda w ASO, czy tam radzą sobie z tym jakoś i za jaką cenę??
W ASO obligatoryjnie ściągają głowicę gdy świeca jest urwana.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
radzioo
Użytkownik
Posty: 81
Rejestracja: 16 cze 2008, o 10:05
VIN:
Lokalizacja: Opole

Post autor: radzioo »

Jeśli chodzi o serwis MB to w Opolu powiedzieli że jeśli coś pójdzie nie tak (ukręcą świecę) to koszt ściągnięcia głowicy i potrzebnych operacji (być może miał na myśli planowanie) ponosi klient a jest to od 3000 zł netto w górę :szok: . Co do ludzi zajmujących się wykręcaniem urwanych świec za pomocą specjalistycznych narzędzi to słyszałem że biorą 500 zł. Tak więc chybą chyba temat wymiany świecy na razie sobie odpuszczę.
Awatar użytkownika
wredny
VIP
Posty: 363
Rejestracja: 23 lip 2008, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: podlasie

Post autor: wredny »

Gdyniak pisze:
lukzlo22 pisze:A jak sprawa wygląda w ASO, czy tam radzą sobie z tym jakoś i za jaką cenę??
W ASO obligatoryjnie ściągają głowicę gdy świeca jest urwana.
Równie dobrze mogli zrobić zintegrowane świece żarowe z głowicą :)

Zapewne po to ściągają, by sprawdzić czy ewentualna część świecy nie wpadła do cylindra.

Wyczuwając problemy nie wykręcałem opornych świec... problemy były takie, że rurka (klucz) na spawie się rwała.
Komputer twierdzi, że środkowe są do wymiany, ale przy -25C samochód palił za 2 podgrzaniem. Zobaczymy w tej zimie jak to będzie, bo zapowiada się mroźna.
[center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
krzys1001
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: 23 sie 2010, o 10:19
VIN:
Lokalizacja: wałbrzych

Post autor: krzys1001 »

ja u siebie wymieniałem świece to bez problemu się wykręcały
C320 CDI 7 G-tronic

BMW 120D 163 KM

NISSAN TERRANO 1989rok

W124 E 200 D 1994rok
Awatar użytkownika
zezek1990
Użytkownik
Posty: 673
Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK

Post autor: zezek1990 »

Masz samochód 5 letni.. to też trochę zmienia w tym temacie.
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..

Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ :)
Awatar użytkownika
piasektt
VIP
Posty: 647
Rejestracja: 14 sty 2009, o 17:58
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piasektt »

zezek1990 pisze:Masz samochód 5 letni.. to też trochę zmienia w tym temacie.
Ja mam 6letni i mi się ukręciła. :placz: Może mi ktoś polecić jakiegoś magika od takiego wypadku w okolicach Wrocławia?
lukzlo22
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 00:29
VIN:
Lokalizacja: Birmingham

Post autor: lukzlo22 »

A ja mam pytanko, jaka jest oznaka że padła świeca żarowa, czy grzałka na zegarach będzie się świecić cały czas? czy tylko ratuje sprawdzenie manualne(czyli wykręcenie i sprawdzenie jak grzeje)? Pytam bo nie spędza mi to snu z powiek, a w UK przyszły też niskie temperatury i rano :mb: kręci ciut dłużej i przez pierwsze 2 sekundy potrafi czasem zatelepać silnikiem :smutny:
Było W203 220 CDI Avantgarde, 2000 rok
Był Łoś volvo S60 2.4 D5, 2005 r.

I znowu wróciła gwiazda tym razem w211 :)
Awatar użytkownika
piasektt
VIP
Posty: 647
Rejestracja: 14 sty 2009, o 17:58
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piasektt »

lukzlo22 pisze:A ja mam pytanko, jaka jest oznaka że padła świeca żarowa, czy grzałka na zegarach będzie się świecić cały czas? czy tylko ratuje sprawdzenie manualne(czyli wykręcenie i sprawdzenie jak grzeje)? Pytam bo nie spędza mi to snu z powiek, a w UK przyszły też niskie temperatury i rano :mb: kręci ciut dłużej i przez pierwsze 2 sekundy potrafi czasem zatelepać silnikiem :smutny:
Ja miałem 5szt. padniętych i palił normalnie do -10. Można podłączyć kopa i wtedy wykaże które są do wymiany.
lukzlo22
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 00:29
VIN:
Lokalizacja: Birmingham

Post autor: lukzlo22 »

piasektt pisze:Ja miałem 5szt. padniętych i palił normalnie do -10. Można podłączyć kopa i wtedy wykaże które są do wymiany.
A czy też telapało Ci silnikiem w pierwszych sekundach przy uruchomieniu?, tak jakby nierówno załapał na wszystkie gary...?
Nie chciałbym się łapać za świece, a tu się okaże później że to wina czegoś innego. W zasadzie to objaw bardziej rzuca się na świece, bo tak się dzieje u mnie tylko gdy rano uruchamiam auto, gdy było cieplej to nie było takich "cudów"
Było W203 220 CDI Avantgarde, 2000 rok
Był Łoś volvo S60 2.4 D5, 2005 r.

I znowu wróciła gwiazda tym razem w211 :)
Awatar użytkownika
piasektt
VIP
Posty: 647
Rejestracja: 14 sty 2009, o 17:58
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piasektt »

lukzlo22 pisze:
piasektt pisze:Ja miałem 5szt. padniętych i palił normalnie do -10. Można podłączyć kopa i wtedy wykaże które są do wymiany.
A czy też telapało Ci silnikiem w pierwszych sekundach przy uruchomieniu?, tak jakby nierówno załapał na wszystkie gary...?
Nie chciałbym się łapać za świece, a tu się okaże później że to wina czegoś innego. W zasadzie to objaw bardziej rzuca się na świece, bo tak się dzieje u mnie tylko gdy rano uruchamiam auto, gdy było cieplej to nie było takich "cudów"

Żadnych objawów, fura śmiga i śmigała normalnie. Ja po po prostu postanowiłem wymienić świeczki ze względu na to że minęło 6 lat od nowości i po tym okresie wszystkie świece padły to wskazała Star Diagnoza. Ale tak naprawdę w niczym mi to nie przeszkadzało silnik pracował normalnie i odpalał normalnie nawet w -12. Niestety jedna się urwała :placz: :boisie: I teraz będę musiał 300zł zapłacić za wykręcenie.

Pozdro
lukzlo22
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 00:29
VIN:
Lokalizacja: Birmingham

Post autor: lukzlo22 »

No to współczuje Ci kolego piasektt, żadna radość. Czyli u mnie może być coś innego przyczyną skoro dzieje się coś takiego tylko jak jest zimno. Może coś z przewodami paliwowymi.... Ale jeśli miałbym wymieniać świece, to po tym co chłopaki tutaj piszą, wolę na zimne dmuchać i dowiedzieć się ile za coś takiego by skasowali w ASO. W razie czego jak upierdzielą świecę to oni się będą martwić :wysmiewacz: Choć przyznam, że kusi samemu spróbować odkręcić :oczko:
Było W203 220 CDI Avantgarde, 2000 rok
Był Łoś volvo S60 2.4 D5, 2005 r.

I znowu wróciła gwiazda tym razem w211 :)
Awatar użytkownika
piasektt
VIP
Posty: 647
Rejestracja: 14 sty 2009, o 17:58
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piasektt »

lukzlo22 pisze:No to współczuje Ci kolego piasektt, żadna radość. Czyli u mnie może być coś innego przyczyną skoro dzieje się coś takiego tylko jak jest zimno. Może coś z przewodami paliwowymi.... Ale jeśli miałbym wymieniać świece, to po tym co chłopaki tutaj piszą, wolę na zimne dmuchać i dowiedzieć się ile za coś takiego by skasowali w ASO. W razie czego jak upierdzielą świecę to oni się będą martwić :wysmiewacz: Choć przyznam, że kusi samemu spróbować odkręcić :oczko:
W ASO będą zwalać głowice, jeżeli nie pójdzie po ich myśli. Na siłę nie ma co wymieniać może twoje świece grzeją. A jeżeli chodzi o telepanie to może coś z układem "paliwo-wtryskowym", czujnikiem temperatury. Podłącz pod kompa furę (80-250zł koszt tego) i będzie wiadomo co się dzieję z Celiną
ODPOWIEDZ

Wróć do „ZRÓB TO SAM”