Ukręcona świeca żarowa w CDI i jej naprawa

Instrukcje własnoręcznych napraw. PROSZĘ NIE ZAKŁADAĆ TU TEMATÓW Z PYTANIAMI JAK COŚ ZROBIĆ!!!

Moderator: Dziki Mar

radzioo
Użytkownik
Posty: 81
Rejestracja: 16 cze 2008, o 10:05
VIN:
Lokalizacja: Opole

Post autor: radzioo »

lukzlo22 pisze:W razie czego jak upierdzielą świecę to oni się będą martwić
No mi w ASO w Opolu powiedzieli że jak coś pójdzie nie tak i świeca się ukręci to koszt ściągnięcia głowicy i dodatkowych czynności poności klient !. Cena od 3000 zł netto w górę. Kolego lukzlo22 podjedź do mechanika który ma choć troszę pojęcia o świecach żarowych. W naszych :mb: o ile się nie mylę można sprawdzić na przekaźniku świec żarowych która grzeje a która nie. Całe sprawdzenie trwa może 3 minuty.
lukzlo22
Użytkownik
Posty: 318
Rejestracja: 24 kwie 2010, o 00:29
VIN:
Lokalizacja: Birmingham

Post autor: lukzlo22 »

piasektt pisze:A jeżeli chodzi o telepanie to może coś z układem "paliwo-wtryskowym", czujnikiem temperatury. Podłącz pod kompa furę (80-250zł koszt tego) i będzie wiadomo co się dzieję z Celiną
No to mnie teraz zaciekawiłeś z tym czujnikiem temperatury...To za coś takiego może odpowiadać też czujnik temperatury? Tylko który...?
Było W203 220 CDI Avantgarde, 2000 rok
Był Łoś volvo S60 2.4 D5, 2005 r.

I znowu wróciła gwiazda tym razem w211 :)
Awatar użytkownika
piasektt
VIP
Posty: 647
Rejestracja: 14 sty 2009, o 17:58
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piasektt »

lukzlo22 pisze:
piasektt pisze:A jeżeli chodzi o telepanie to może coś z układem "paliwo-wtryskowym", czujnikiem temperatury. Podłącz pod kompa furę (80-250zł koszt tego) i będzie wiadomo co się dzieję z Celiną
No to mnie teraz zaciekawiłeś z tym czujnikiem temperatury...To za coś takiego może odpowiadać też czujnik temperatury? Tylko który...?
Ale to nie chodzi o czujnik temperatury zewnętrznej. Załóż temat w tym dziale. Tu nie będziemy brudzić, bo tu nam moderatorzy dają po uszach.
zuzak
Użytkownik
Posty: 61
Rejestracja: 2 wrz 2008, o 08:14
VIN: WDB2030061A449883
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: zuzak »

jeżeli chodzi o sprawdzenie która świeca jest spalona to trzeba zdjąć przewód ze świecy i albo miernik czy jest przejście prądu albo kabel do + w akumulatorze i do świecy jak będzie iskrzyć to jest dobra bo pobiera prąd tak można znależć która jest padnięta bo nie iskrzy.
2.2 cdi 2003
Awatar użytkownika
piasektt
VIP
Posty: 647
Rejestracja: 14 sty 2009, o 17:58
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piasektt »

Witam


Panowie mam następujące pytanie jakie jest prawdopodobieństwo że ukręcony żarnik może wpaść do silnika ? Jak się już wcześniej chwaliłem u mnie niestety jeden żarnik się urwał, dzięki jednemu z forumowiczów dostałem namiar na gościa z co gwarantuje ze sobie z tym poradzi aczkolwiek jest oddalony o 150km ode mnie. A nie chciałbym jechać na lawecie. Ze względu na duży koszt. Dodam że już w sumie 200km zrobiłem od feralnego dnia nie zdawając sobie sprawy z konsekwencji.


pozdrawiam
Awatar użytkownika
73tomaszek
Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 23 gru 2008, o 22:49
VIN:
Lokalizacja: kielce

Post autor: 73tomaszek »

witam,dzisiaj wymienilem swiece,C200 cdi 2001,przed wykreceniem(pelen obaw :boisie: )odpalilem silnik zeby sie troche nagrzal,potem wd-40 i po ok.10 min. wzialem sie za odkrecenie i ... bez najmniejszych problemow,"z czuciem" wykrecilem 2 szt.do ostatniej troche ciezki dostep,ale tragedii nie ma.Zdziwilo mnie ze jedna to Bosch,a druga Beru,obie ze znakiem gwiazdy,wiec albo fabryczne(?)albo wymieniane kiedys w ASO,tylko czy wtedy bylyby z ze znakiem :mb: ???
Awatar użytkownika
ARh-
Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 11 gru 2008, o 10:06
VIN:
Lokalizacja: wielkopolska/dobra

Post autor: ARh- »

zuzak pisze:jeżeli chodzi o sprawdzenie która świeca jest spalona to trzeba zdjąć przewód ze świecy i albo miernik czy jest przejście prądu albo kabel do + w akumulatorze i do świecy jak będzie iskrzyć to jest dobra bo pobiera prąd tak można znależć która jest padnięta bo nie iskrzy.
jeżeli mogę wtrącić to iskrzenie (świecenie) nie zawsze oznacza że świeca jest dobra, zdarzają się przypadki że świeca dostaje przebicia i iskrzy a nie grzeje, więc najlepszym sposobem na sprawdzenie jest jej wyjęcie i sprawdzenie na akumulatorze
W203 220CDi 150PS 240km/h
Yamaha Royal Star Tour De Luxe 1300
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Ale jeśli nie iskrzy = kompletny zgon.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
ARh-
Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 11 gru 2008, o 10:06
VIN:
Lokalizacja: wielkopolska/dobra

Post autor: ARh- »

V126 pisze:Ale jeśli nie iskrzy = kompletny zgon.

dokładnie tak :bravo:
W203 220CDi 150PS 240km/h
Yamaha Royal Star Tour De Luxe 1300
Awatar użytkownika
tpolo
VIP
Posty: 186
Rejestracja: 23 wrz 2008, o 07:41
VIN:
Lokalizacja: warm-mazur

Post autor: tpolo »

Jeśli ktoś potrzebuje kontakt do magika od świec w okolicach Gdyni, pisać na prv, podam namiar. Droga to imprezka, ale w porównaniu z usługą w aso to betka. Ma gość doświadczenie i odpowiednie narzędzia. Korzystałem z jego usługi osobiści po mimo że mam do niego prawie 200 km. W moim walczył 3,5 h zanim wydłubał mendę. Wyciągnął ją w 5 kawałkach ale wyszła. A tak na marginesie, jak jest dobrze zapaprana nalotem to nic nie pomoże, żadna chemia polewanie i inne czary mary. Zostaje brutalna siła i koniec. Mój po mimo dużego przelotu miał prawdo podobnie oryginalne. Niebawem zrobię fotkę co z niej zostało i opublikuję. Pozdrawiam i miłego Panowie.
T 200CDI-500.000 km na osiach i jedziemy dalej, kolektor zreanimowany, znowu pełna moc :-)
holloww
Użytkownik
Posty: 59
Rejestracja: 28 cze 2010, o 18:20
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: holloww »

Osobiście miałem przypadek ukręcenia świecy, ale klienta nie było stać na metodę frezowania i gwintowania świecy, więc jeździł sobie z ukręconą, aż tu po dwóch miesiącach dzwoni przerażony i szczęśliwy jednocześnie, że mu tą urwaną świecę wydmuchało. Wkręcił nową i wszystko jest OK :)
www.mercserwis.pl serwis dla Mercedesów
JBCool
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: 27 lut 2011, o 14:00
VIN:
Lokalizacja: Wlkp.

Post autor: JBCool »

Swiece zarowe przed montazem nalezy posmarowac specjalnym smarem do swiec zarowych (np. Beru), co zapobiega pozniejszemu zapiekaniu gwintu i w konsekwencji ukrecaniu sie swiec. Z wymiana nie nalezy czekac do ostatniego momentu, ale kontrolowac stan swiec albowiem zmniejszona sprawnosc powoduje nadmierne gromadzenie sie nagaru co sprzyja zapiekaniu. Niestety nasze 203 maja blad konstrukcyjny, ktory powoduje zwiekszone gromadzenie sie nagaru, dlatego np. NGK zaleca uzywanie spejalnych rozwiertakow do nagaru podczas wymiany swiec http://www.ngk.de/pl/technika-w-szczego ... zwiertaka/

Link pokazujacy wymiane swiecy w 203 z uzyciem rozwiertaka http://www.hazet.de/fileadmin/media/hit ... 47983.html

Jako smar do swiec, prosze nie uzywac smarow na bazie miedzi czesto polecanych przez mechanikow, bo niestety styk aluminium - miedz nie jest najlepszym sasiadem http://www.youtube.com/watch?v=aipdfwaT4kc. Tak przy okazji, rowniez smarujac zaciski hamulcow z systemem ABS (czujniki ) nie nalezy stosowac powyzszy smar.
MB203 200CDI 2001r.
Awatar użytkownika
GANA
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 16 lut 2011, o 10:47
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Post autor: GANA »

WITAM :hejka: Dziś mechanik stwierdził mi że mam ukręconą jedną świece :placz: i mam do Was bardzo wielką prośbę o podanie namiaru na warsztat, mechanika lub dobrego czarodzieja w okolicy KRAKOWA żeby tą świece wykręcić bez ściągania głowicy :yyy: Pozdrawiam[/b]
radzioo
Użytkownik
Posty: 81
Rejestracja: 16 cze 2008, o 10:05
VIN:
Lokalizacja: Opole

Post autor: radzioo »

Ja mogę polecić tego gościa http://www.hajduk-trans.pl.tl/. Sam u niego byłem (i co najmniej jeszcze jeden forumowicz). Jeśli nic przy świecy nie było grzebane - to facet gwarantuje jej wykręcenie. Ja za wykręcenie jednej urwanej i 3 pozostałych (wyszły bez problemu) zapłaciłem 580zł (500 zł - za samą urwaną). Jeśli nie znajdziesz bliżej siebie to zawsze warto zadzwonić. Wiem że facet jeździ też po Polsce bo wykręca też wtryski - a za przyjazd liczy sobie jakieś złotówki (może akurat trafi mu się jakiś wyjazd do Krakowa).

P.S. Na mapie może wygląda to daleko, ale do krapkowic lecisz A4, więc nie tak długo to zejdzie.
Ostatnio zmieniony 8 kwie 2011, o 08:44 przez radzioo, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
GANA
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 16 lut 2011, o 10:47
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Post autor: GANA »

Dzięki kolego :ok: postaram się jakoś po weekendzie skontaktować z tym gościem zobaczę co mi powie a co do odległości to nie ma dramatu ok. 170km. więc tragedii nie ma :tak: (nie raz się 2 razy tyle robiło km jadąc na imprezę :haha: :rotfl: ) jeszcze raz dzięki "radzioo" no i pozdrawiam :hejka:
ODPOWIEDZ

Wróć do „ZRÓB TO SAM”