Ukręcona świeca żarowa w CDI i jej naprawa
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 318
- Rejestracja: 24 kwie 2010, o 00:29
- VIN:
- Lokalizacja: Birmingham
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
-
- Użytkownik
- Posty: 318
- Rejestracja: 24 kwie 2010, o 00:29
- VIN:
- Lokalizacja: Birmingham
loneraider pisze:na 4szt aż jedną wykręcili
no to ładnie
Swoją drogą to MB nie postarał się z rozwiązaniem technicznym świec żarowych, rozumiem że można skonstruować coś co da się naprawić/wymienić za pomoca tylko specjalistycznych narzędzi, ale tak "skaszanić" sprawę to już porażka
Było W203 220 CDI Avantgarde, 2000 rok
Był Łoś volvo S60 2.4 D5, 2005 r.
I znowu wróciła gwiazda tym razem w211
Był Łoś volvo S60 2.4 D5, 2005 r.
I znowu wróciła gwiazda tym razem w211
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
-
- Użytkownik
- Posty: 81
- Rejestracja: 16 cze 2008, o 10:05
- VIN:
- Lokalizacja: Opole
Jeśli chodzi o serwis MB to w Opolu powiedzieli że jeśli coś pójdzie nie tak (ukręcą świecę) to koszt ściągnięcia głowicy i potrzebnych operacji (być może miał na myśli planowanie) ponosi klient a jest to od 3000 zł netto w górę . Co do ludzi zajmujących się wykręcaniem urwanych świec za pomocą specjalistycznych narzędzi to słyszałem że biorą 500 zł. Tak więc chybą chyba temat wymiany świecy na razie sobie odpuszczę.
- wredny
- VIP
- Posty: 363
- Rejestracja: 23 lip 2008, o 07:18
- VIN:
- Lokalizacja: podlasie
Równie dobrze mogli zrobić zintegrowane świece żarowe z głowicąGdyniak pisze:W ASO obligatoryjnie ściągają głowicę gdy świeca jest urwana.lukzlo22 pisze:A jak sprawa wygląda w ASO, czy tam radzą sobie z tym jakoś i za jaką cenę??
Zapewne po to ściągają, by sprawdzić czy ewentualna część świecy nie wpadła do cylindra.
Wyczuwając problemy nie wykręcałem opornych świec... problemy były takie, że rurka (klucz) na spawie się rwała.
Komputer twierdzi, że środkowe są do wymiany, ale przy -25C samochód palił za 2 podgrzaniem. Zobaczymy w tej zimie jak to będzie, bo zapowiada się mroźna.
[center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
220CDI Classic '00 100kW@?kW [/center]
-
- Użytkownik
- Posty: 271
- Rejestracja: 23 sie 2010, o 10:19
- VIN:
- Lokalizacja: wałbrzych
- zezek1990
- Użytkownik
- Posty: 673
- Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
- VIN:
- Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK
- piasektt
- VIP
- Posty: 647
- Rejestracja: 14 sty 2009, o 17:58
- VIN:
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Użytkownik
- Posty: 318
- Rejestracja: 24 kwie 2010, o 00:29
- VIN:
- Lokalizacja: Birmingham
A ja mam pytanko, jaka jest oznaka że padła świeca żarowa, czy grzałka na zegarach będzie się świecić cały czas? czy tylko ratuje sprawdzenie manualne(czyli wykręcenie i sprawdzenie jak grzeje)? Pytam bo nie spędza mi to snu z powiek, a w UK przyszły też niskie temperatury i rano kręci ciut dłużej i przez pierwsze 2 sekundy potrafi czasem zatelepać silnikiem
Było W203 220 CDI Avantgarde, 2000 rok
Był Łoś volvo S60 2.4 D5, 2005 r.
I znowu wróciła gwiazda tym razem w211
Był Łoś volvo S60 2.4 D5, 2005 r.
I znowu wróciła gwiazda tym razem w211
- piasektt
- VIP
- Posty: 647
- Rejestracja: 14 sty 2009, o 17:58
- VIN:
- Lokalizacja: Wrocław
Ja miałem 5szt. padniętych i palił normalnie do -10. Można podłączyć kopa i wtedy wykaże które są do wymiany.lukzlo22 pisze:A ja mam pytanko, jaka jest oznaka że padła świeca żarowa, czy grzałka na zegarach będzie się świecić cały czas? czy tylko ratuje sprawdzenie manualne(czyli wykręcenie i sprawdzenie jak grzeje)? Pytam bo nie spędza mi to snu z powiek, a w UK przyszły też niskie temperatury i rano kręci ciut dłużej i przez pierwsze 2 sekundy potrafi czasem zatelepać silnikiem
-
- Użytkownik
- Posty: 318
- Rejestracja: 24 kwie 2010, o 00:29
- VIN:
- Lokalizacja: Birmingham
A czy też telapało Ci silnikiem w pierwszych sekundach przy uruchomieniu?, tak jakby nierówno załapał na wszystkie gary...?piasektt pisze:Ja miałem 5szt. padniętych i palił normalnie do -10. Można podłączyć kopa i wtedy wykaże które są do wymiany.
Nie chciałbym się łapać za świece, a tu się okaże później że to wina czegoś innego. W zasadzie to objaw bardziej rzuca się na świece, bo tak się dzieje u mnie tylko gdy rano uruchamiam auto, gdy było cieplej to nie było takich "cudów"
Było W203 220 CDI Avantgarde, 2000 rok
Był Łoś volvo S60 2.4 D5, 2005 r.
I znowu wróciła gwiazda tym razem w211
Był Łoś volvo S60 2.4 D5, 2005 r.
I znowu wróciła gwiazda tym razem w211
- piasektt
- VIP
- Posty: 647
- Rejestracja: 14 sty 2009, o 17:58
- VIN:
- Lokalizacja: Wrocław
lukzlo22 pisze:A czy też telapało Ci silnikiem w pierwszych sekundach przy uruchomieniu?, tak jakby nierówno załapał na wszystkie gary...?piasektt pisze:Ja miałem 5szt. padniętych i palił normalnie do -10. Można podłączyć kopa i wtedy wykaże które są do wymiany.
Nie chciałbym się łapać za świece, a tu się okaże później że to wina czegoś innego. W zasadzie to objaw bardziej rzuca się na świece, bo tak się dzieje u mnie tylko gdy rano uruchamiam auto, gdy było cieplej to nie było takich "cudów"
Żadnych objawów, fura śmiga i śmigała normalnie. Ja po po prostu postanowiłem wymienić świeczki ze względu na to że minęło 6 lat od nowości i po tym okresie wszystkie świece padły to wskazała Star Diagnoza. Ale tak naprawdę w niczym mi to nie przeszkadzało silnik pracował normalnie i odpalał normalnie nawet w -12. Niestety jedna się urwała I teraz będę musiał 300zł zapłacić za wykręcenie.
Pozdro
-
- Użytkownik
- Posty: 318
- Rejestracja: 24 kwie 2010, o 00:29
- VIN:
- Lokalizacja: Birmingham
No to współczuje Ci kolego piasektt, żadna radość. Czyli u mnie może być coś innego przyczyną skoro dzieje się coś takiego tylko jak jest zimno. Może coś z przewodami paliwowymi.... Ale jeśli miałbym wymieniać świece, to po tym co chłopaki tutaj piszą, wolę na zimne dmuchać i dowiedzieć się ile za coś takiego by skasowali w ASO. W razie czego jak upierdzielą świecę to oni się będą martwić Choć przyznam, że kusi samemu spróbować odkręcić
Było W203 220 CDI Avantgarde, 2000 rok
Był Łoś volvo S60 2.4 D5, 2005 r.
I znowu wróciła gwiazda tym razem w211
Był Łoś volvo S60 2.4 D5, 2005 r.
I znowu wróciła gwiazda tym razem w211
- piasektt
- VIP
- Posty: 647
- Rejestracja: 14 sty 2009, o 17:58
- VIN:
- Lokalizacja: Wrocław
W ASO będą zwalać głowice, jeżeli nie pójdzie po ich myśli. Na siłę nie ma co wymieniać może twoje świece grzeją. A jeżeli chodzi o telepanie to może coś z układem "paliwo-wtryskowym", czujnikiem temperatury. Podłącz pod kompa furę (80-250zł koszt tego) i będzie wiadomo co się dzieję z Celinąlukzlo22 pisze:No to współczuje Ci kolego piasektt, żadna radość. Czyli u mnie może być coś innego przyczyną skoro dzieje się coś takiego tylko jak jest zimno. Może coś z przewodami paliwowymi.... Ale jeśli miałbym wymieniać świece, to po tym co chłopaki tutaj piszą, wolę na zimne dmuchać i dowiedzieć się ile za coś takiego by skasowali w ASO. W razie czego jak upierdzielą świecę to oni się będą martwić Choć przyznam, że kusi samemu spróbować odkręcić