Strona 1 z 2

Kontrlka od silnik i brak mocy

: 2 maja 2009, o 18:22
autor: kozaatr
Mam jakis maly (mam nadzieje problemik) w czasie jazdy stracil nagle moc. tak jak by turbinka przestala dzialac. wchodzi na obroty powoli ale nie dalej niz 3000. pare dni temu mialem duzy servis i niby bylo wszystk ok. mogla od razu tak pasc turbina, czy to moze byc cos innego. poza kontrolka od silnika zadnej innej usterki komputer nie pokazuje. co to moze byc.

: 2 maja 2009, o 19:45
autor: kSmuk
Witaj,

ciezko jest okreslic co to jest. Moze to byc turbo, wtryski, czujniki, itp.

: 2 maja 2009, o 20:40
autor: Wesoł
kozaatr, Komputer od sterowania silnikiem przełączył się w tryb awaryjny. Tak jak pisze kSmuk, usterek wywołujących takie zachowanie samochodu jest wiele. Najlepiej pojechać na komputer i tam będzie wiadomo co i jak na 100%.

: 2 maja 2009, o 23:26
autor: V126
Ja miałem nieszczelność przy intercoolerze i też się to robiło. Spróbuj zdjąć na chwilkę klemę + od akumulatora jeżeli to była chwilowa głupawka, to mu to przejdzie.

: 3 maja 2009, o 09:02
autor: robertair
Może być kilka przyczyn tak piszą koledzy,najczęściej przepływomierz szczególnie po wymianie filtra powietrza lubi pokazać błąd, jeśli uderzy w niego drobinka piasku(kurzu)przy nie zachowaniu sterylnej czystości.U mnie nawalił zawór EGR recyrkulacji spalin -1700zł z wymianą.Jeśli chodzi o przepływomierz to w zależności od wersji ok.500 lub nowszy 1500zł.U Ciebie może pomóc zresetowanie błędu!Pozdrawiam-robertair.

BYLEM NA KOMPIE

: 4 maja 2009, o 18:34
autor: kozaatr
Bylem na kompie, powiedzieli mi ze to jakas przepustniczka od turbiny sie zaciela. skasowali bledy i przez 5 minut bylo ok. z dwa razy dodalem troszke wiecej gazu i sie znowu to samo odzywa. ta tzw "Przepustniczka" to to mozna jakos regenerowac, czy cala turbine trzeba robic. ile taka przyjemnosc moze mnie pociagnac??????? mam powoli dosc. mialem w202 i chodzilo jak zloto mimo ze ponad 400 000 bylo nakulane, a tu 130 000 i ciagle jakies chece, albo wachacze, albo tarcze, albo drazki .......... i konca nie widac

: 4 maja 2009, o 18:41
autor: MikiPOZ
kozaatr, to jest taki elektrozawór turbiny który się otwiera i zamyka.

mam takie coś na sprzedaż za 150zl (sprawne)

masz po lifcie w203 wiec powinno pasować bo też mam po lifcie.

BYLEM NA KOMPIE

: 4 maja 2009, o 19:01
autor: kozaatr
bylem na kompie jeszcze raz i powiedzieli ze to co sie blokuje idzie przeczyscic i bedzie w miare chodzilo. nie wiem jak to jest zrobione, jak to nawet wyglada. jezeli bylo by to to samo to bym chetnie takie cos kupil. ty masz to wyjete z auta, czy jakos inaczej sie trafilo. moje gg w razie czego 4980525

[ Dodano: 2009-05-08, 21:00 ]
hejka. mam problem. kierownica turbiny, ktora wyprodukowala hella nie mozna dostac osobno, tylko razem z turbina. Jest montowana na pierwszy montaz i nie idzie znalesc zamiennikow. W w203 przed liftem nie ma az takiego duzego problemu, a tutaj za glupia puszke wielkosci pudelka po fajkach trzeba tyle kasy wydac, chyba ze ktos wie gdzie jeszcze cos takiego znalesc

brak mocy tryb awaryjny w 203 2.2 cdi

: 19 maja 2009, o 23:20
autor: łukasz
jaki masz model silnika 646? ja sie rozbiłem swoim i przód miałem uszkodzony turbo także kupilem nowe a elektronika zostala od mojego po zamontowaniu porazka kopcil itd kupilem nastepnie elrktronike turba 350zł o tym samym nr co moja zalozylem jest lepiej nawet dobrze jednak po przejechaniu 10 km zaczyna sie tryb awar i do 3 tys i koniec mam mala dziure w węzu nie wiem czy to moze byc powód na pewno? trudno dostac ten waz do tego silnika zakleilem niby ale wiadomo tam cisninie wielkie ale czmu dopiero mi sie tak dzieje po rozgrzaniu silnika czy to moze byc powód ze kom sobie przeliczy ze ma male cisnienie i tak sie dzije i odłacza turbo na kom wyszlo niby ze zbyt niskie cisninie i zawór turba nie działa moze ktos wie cos wiecej o tym???? a kolego tobie po jakim czasie tak sie dzije odrazu? jesli odrazu to na pewno sterowanie turbo u mnie turbo na poczatku chodzi auto jedzie doskonale jesli ty tez tak to mysle ze to nie elektronika

: 20 maja 2009, o 15:22
autor: MikiPOZ
łukasz, bardzo możliwe ze masz coś z ciśnieniem doladowania które znajduje się przy silniku.

: 20 maja 2009, o 19:08
autor: łukasz
co to znaczy jesli mozesz jasniej bo nie bardzo rozumiem?

: 20 maja 2009, o 23:54
autor: _tata_
Sprawdź przewód ciśnienia doładowania turbiny .Ten gruby ,gumowy, z przodu silnika.

: 21 maja 2009, o 16:46
autor: V126
Może poleciały o-ringi przy coolerze.

: 21 maja 2009, o 19:17
autor: łukasz
właśnie tam mam dziure w tym przewodzie co kleiłem niby go i jutro jade do serwisu i zobacze czy bedzie dobrze wtedy i napisze czy to tylko ten waz czy to cos innego ale zastanawia mnie tylko to czemu nie dzieje sie to odrazu tylko po przejechaniu np 10 km to jest dziwne.. dzieki za zainteresowanie sie moim problemem piszcie jeszcze jak cos na mysl wam przyjdzie i ze swoimi problemami moze tez uda mi sie cos podpowiedziec

: 21 maja 2009, o 23:47
autor: _tata_
Podpowiem ,że jak mi pierdyknął ten przewód a nie było go w magazynie, to zakleili dziurę srebrną taśmą (tą na krokodyla) i założyli trzy opaski plastykowe (zaciskowe). Przejeździłem ze 100km i nie puściło. Może warto wozić w kufsze rolke taśmy :haha: