Klimatyzacja
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 22
- Rejestracja: 27 paź 2008, o 19:30
- VIN:
- Lokalizacja: Wielkopolska
Klimatyzacja
Witam wszystkich . Układ klimatyzacji mb w 203 CDI z 2002 r doprowadza mnie do szału . Mam spreżarkę bez tradycyjnego sprzegiełka na elektromagnes. Tak że nie widać czy załancza czy nie. Ciśnienie jest- sprężarka cały czas się obraca a nie chłodzi . Ciśnienie na zegarach nie rośnie ani nie spada. Sprawdziłem drożniśc układu, niema zatorów. Zauważyłem że nie dochodzi prąd na sprężarke , pomyślałem zawór ciśnieniowy nie podaje prądu ,Więc kupiłem nowy zawór i znowu du...a , zirytowałem się i podałem prad bezpośrednio na sprężarke i CUD chodzi , ale po kilku minutach puścił zawór bezpieczeństwa i wyrzuciło mi czynnik chłodniczy z układu . Pomyślałem WENTYLATOR się nie załączył i nagrzało się cholerstwo i ciśnienie strasznie wzrosło , No to podłączyłem na krótki wentylator i sprężarke i znowu próba . Tym razem wszystko OK. Tylko co blokuje dopływ Prądu do sprężarki i wentylatora . Skoro zawór jest nowy to chyba sprawny . Podpowiedzcie co jeszcze mogę sprawdzić żeby to cholerstwo zrobić.
Ostatnio zmieniony 5 maja 2009, o 20:48 przez toomek4, łącznie zmieniany 1 raz.
W 203 2.2 CDI/2002
- MrBrown
- VIP
- Posty: 628
- Rejestracja: 29 lut 2008, o 02:40
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
U mnie nie załączał się wentylator - okazało się że były błędna ustawienia w komunikacji między stacyjką a komputerem (?) (czy coś w ten deseń .
Tydzień stania w serwisie nic nie przyniósł (obstawiali padniętą stacyjkę...) a dobry mechanik ogarnął to w 15 minut samym laptopem...
Tydzień stania w serwisie nic nie przyniósł (obstawiali padniętą stacyjkę...) a dobry mechanik ogarnął to w 15 minut samym laptopem...
'01 C32 AMG Carlsson CK32 RS - sprzedany
'06 Subaru WRX STi - sprzedany
searching...
'06 Subaru WRX STi - sprzedany
searching...
-
- Użytkownik
- Posty: 22
- Rejestracja: 27 paź 2008, o 19:30
- VIN:
- Lokalizacja: Wielkopolska
-
- VIP
- Posty: 156
- Rejestracja: 15 wrz 2008, o 15:17
- VIN:
- Lokalizacja: Wadowice
Witam
I co znalazłeś coś ??
a może masz złą ilość czynnika chłodzącego - jeśli ciśnienie w układzie jest za niskie lub za wysokie klima się nie włączy - obstawiam za wysokie - skoro po spięciu na krótko wywaliło ci zaworem bezpieczeństwa, podpiąłeś wentylator i jakiś czas działało.
I co znalazłeś coś ??
a może masz złą ilość czynnika chłodzącego - jeśli ciśnienie w układzie jest za niskie lub za wysokie klima się nie włączy - obstawiam za wysokie - skoro po spięciu na krótko wywaliło ci zaworem bezpieczeństwa, podpiąłeś wentylator i jakiś czas działało.
C 200 CDI W203 T po lifcie
Automat rok 2004
WDB2032071F638505
Automat rok 2004
WDB2032071F638505
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
Ja też mam taką sprężarkę i po wymianie skraplacza (stary był dziurawy), gość napełnił instalację (gaz + olej), przy okazji wymieniliśmy wkład osuszacza i wszystko działa, nie musieliśmy podłączać kompa.
P.S. Pamiętaj, że klima nie włącza się od razu, tylko po pewnej chwili, rusza wentylator, i wieje chłodkiem. Jeżeli podłączyłeś na krótko i wywaliło czynnik, to skocz teraz na ponowne napełnienie czynnikiem i sprawdzaj wtedy, może jak pisze bobik123 masz złą jego ilość, teraz to napewno, skoro on uciekł. Tak swoją drogą pojedź, do dobrego punktu serwisu klimatyzacji, oni powinni naprawić to i nie będą brali za każdym razem za napełnienie, tylko raz, a koszt naprway nie przekroczy ci tego, co kilka razy byś napełniał i samemu grzebał.
P.S. Pamiętaj, że klima nie włącza się od razu, tylko po pewnej chwili, rusza wentylator, i wieje chłodkiem. Jeżeli podłączyłeś na krótko i wywaliło czynnik, to skocz teraz na ponowne napełnienie czynnikiem i sprawdzaj wtedy, może jak pisze bobik123 masz złą jego ilość, teraz to napewno, skoro on uciekł. Tak swoją drogą pojedź, do dobrego punktu serwisu klimatyzacji, oni powinni naprawić to i nie będą brali za każdym razem za napełnienie, tylko raz, a koszt naprway nie przekroczy ci tego, co kilka razy byś napełniał i samemu grzebał.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
-
- Użytkownik
- Posty: 22
- Rejestracja: 27 paź 2008, o 19:30
- VIN:
- Lokalizacja: Wielkopolska
-
- VIP
- Posty: 34
- Rejestracja: 14 maja 2009, o 21:43
- VIN:
- Lokalizacja: Pomorskie
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
-
- VIP
- Posty: 978
- Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
- VIN:
- Lokalizacja: ???????????/
Oj coś chyba przekłamujesz. W poprzednich autach dwa razy uzupełniałem czynnik chłodzący. Najpierw odssysają czynnik do zera a potem wytwarzają podciśnienie i napełniają klimę. Czynnik jest ważony przez komputer urządzenia do napełniania układu. Jest to bardzo dokładnie określona ilość .Za mało i za dużo powoduje niewłaściwą pracę klimy, a właściwie nie działa ona w ogóle.
-
- VIP
- Posty: 34
- Rejestracja: 14 maja 2009, o 21:43
- VIN:
- Lokalizacja: Pomorskie
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Chyba porządna maszyna do napełniania klimatyzacji.defender pisze:Porządny zakład odciąga do zera
A jaką ma zależność jedno z drugim?? Jak słabo dmucha albo śmierdzi to wymień najpierw filtr pyłkowy żeby przepustowość powietrza była pełna, później zacznij z klimatyzacją jeżeli dalej cię nie satysfakcjonuje jej działanie.defender pisze:Ale kto mi powie: najpierw klima, czy filtr p. pyłkowy, czy to bez znaczenia?
Znam gościa który napełnia klimatyzację bez maszyny można powiedzieć ręcznie
Co 2-3 lata powinno się wymienić osuszacz i co za tym idzie czynnik wraz z olejem bo w najgorszym wypadku może się zapchać, nastąpi duży wzrost ciśnienia i albo stanie kompresor, albo gaz szybko uleci nieszczelnymi połączeniami lub czujnikiem ciśnienia
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Czynnik jak każdy inny gaz, nie starzeje się, olej też nie jest podatny na starzenie się, ale element o którym napisałem należało by wymienić, a co za tym idzie trzeba odessać czynnik z układu. Szczególnie w starszych autach powyżej 10lat klima jeżeli nie była przeglądana z reguły nadaje się do gruntownego przeglądu bo działa powiedzmy w 30% osuszacz zapchany, chłodnica zamulona i kompresor przytarty - czarny "muł" odessany z układu oznacza wymianę kompresora w niedalekiej przyszłości.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
-
- VIP
- Posty: 156
- Rejestracja: 15 wrz 2008, o 15:17
- VIN:
- Lokalizacja: Wadowice
czynnik jest odsysany osuszany no i uzupełniany. Zaleca się coroczną obsługę klimatyzacji - gaz podobno absorbuje wilgoć co jak wszyscy wiedzą najlepsze nie jest - oleju również mogą pojawić się braki. A tak wg mnie koszt 100zł rocznie jest nie wielki a przynajmniej wiem że będzie chłodzić :-)V126 pisze:Olej jest wymieniany, to normalne, ale czynnik odsysany do zważenia i wpuszczanyn ten sam plus ewentualnie coś dodane w przypadku braku.
C 200 CDI W203 T po lifcie
Automat rok 2004
WDB2032071F638505
Automat rok 2004
WDB2032071F638505