Drżenie auta przy wyzszych prędkosciach

Moderator: Dziki Mar

parnik1994
Użytkownik
Posty: 128
Rejestracja: 24 gru 2014, o 14:08
VIN: WDB2030421A692136
Lokalizacja: Grójec

Drżenie auta przy wyzszych prędkosciach

Post autor: parnik1994 » 12 lut 2019, o 18:19

Witam panowie. Mam taki problem. Otóz gdy jadę z prędkoscią do 130 km/h samochód jedzie jak po stole, nic nie bije. Gdy tylko przekroczę 130 , samochod zaczyna drżeć. Pierwsze o czym pomyslałem to wywazenie kół, oddałem do wulkanizatora i wyważył, ale to nic nie dało. Potem sprawdziłem luzy w zawieszeniu. Wszystko cacy, zadnych luzów. Wyczytałem na forum ze problemem moze byc tez podpora wału, sprawdziłem i nic, wszystko okej. Po ponownym sprawdzaniu zawieszenie, okazało się , że gdy koła przednie są uniesione i zakręce nimi , w pewnym miejscu klocek ociera o tarczę, tak jest z obydwóch stron, co mogło by wskazywac na krzywe tarcze. I teraz do was pytanie koledzy, czy mozliwe jest to, aby bicie podczas szybszej jazdy powodowała tarcza hamulcowa? Dodam ze jak hamuje nawet ze 100 km/h nie czuc nic pod pedałem hamulca, no moze delikatnie pulsuje ale to minimalnie. A gdy hamuje z prędkosci 140 , czuc mocne drzenie pedała hamulca.
W203 2004 facelift m271
Awatar użytkownika
Przybek
Użytkownik
Posty: 751
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Drżenie auta przy wyzszych prędkosciach

Post autor: Przybek » 12 lut 2019, o 19:01

Może być wina tarcz i też może być wina geometrii zawieszenia.
parnik1994
Użytkownik
Posty: 128
Rejestracja: 24 gru 2014, o 14:08
VIN: WDB2030421A692136
Lokalizacja: Grójec

Re: Drżenie auta przy wyzszych prędkosciach

Post autor: parnik1994 » 12 lut 2019, o 19:16

Przybek pisze:
12 lut 2019, o 19:01
Może być wina tarcz i też może być wina geometrii zawieszenia.
Dzięki :) Szkoda mi wymieniać tarcz, ponieważ maja możne maks półtora roku, ale jeżeli po zmianie kół na letnie nie będzie poprawy , nie będę miał wyjścia. Zbieżność tez sprawdzę :)
W203 2004 facelift m271
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 2103
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Drżenie auta przy wyzszych prędkosciach

Post autor: Dziki Mar » 12 lut 2019, o 19:37

Sprawdź jeszcze raz sworzeń wahacza. U mnie kiedyś, przy mniejszych prędkościach nic nie było czuć, a po przekroczeniu 120 wpadał w drgania.
W203 C200 M271 2005 WDB2030421F691438 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 WDB2110891B355007 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 WDD2452071J562747 Jest :ok:


Regulamin Forum
parnik1994
Użytkownik
Posty: 128
Rejestracja: 24 gru 2014, o 14:08
VIN: WDB2030421A692136
Lokalizacja: Grójec

Re: Drżenie auta przy wyzszych prędkosciach

Post autor: parnik1994 » 12 lut 2019, o 22:59

Dziki Mar pisze:
12 lut 2019, o 19:37
Sprawdź jeszcze raz sworzeń wahacza. U mnie kiedyś, przy mniejszych prędkościach nic nie było czuć, a po przekroczeniu 120 wpadał w drgania.
Zazwyczaj podnosze przód do góry i łapie za koło ruszajac na boki, druga osoba patrzy gdzie jest luz jesli koło lata na boki. Teraz jest sztywiutko. Jakies inne sposoby na sprawdzenie tego? Na SKP ?
W203 2004 facelift m271
Awatar użytkownika
Przybek
Użytkownik
Posty: 751
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Drżenie auta przy wyzszych prędkosciach

Post autor: Przybek » 13 lut 2019, o 10:45

parnik1994 pisze:
12 lut 2019, o 22:59
Dziki Mar pisze:
12 lut 2019, o 19:37
Sprawdź jeszcze raz sworzeń wahacza. U mnie kiedyś, przy mniejszych prędkościach nic nie było czuć, a po przekroczeniu 120 wpadał w drgania.
Zazwyczaj podnosze przód do góry i łapie za koło ruszajac na boki, druga osoba patrzy gdzie jest luz jesli koło lata na boki. Teraz jest sztywiutko. Jakies inne sposoby na sprawdzenie tego? Na SKP ?
Robisz to źle. Na podniesionym aucie jak znajdziesz luz w ten sposób to ten luz jest tam już od jakichś 10-20 tysięcy km - jak są koła w górze to zawieszenie się napręża i większość luzów się kasuje wtedy.
Zawieszenie sprawdzasz z kanału jak auto stoi na kołach - brecha/łyżka do opon i zapierasz się pomiędzy wahaczami i wszystko musi być sztywne, sworznie nie mogą mieć żadnego luzu osiowego i promieniowego. Na szarpakach połowa luzów na sworzniach nie wyjdzie w ogóle a sworznie będą tłukły już od jakiegoś czasu.
Luzy na przekładni kierowniczej sprawdzasz na pracującym! silniku - przekładnia w MB jest tak zrobiona że bez ciśnienia w hydraulice zawsze będzie miała luzy i będzie hałasować.
parnik1994
Użytkownik
Posty: 128
Rejestracja: 24 gru 2014, o 14:08
VIN: WDB2030421A692136
Lokalizacja: Grójec

Re: Drżenie auta przy wyzszych prędkosciach

Post autor: parnik1994 » 13 lut 2019, o 11:31

Przybek pisze: Robisz to źle. Na podniesionym aucie jak znajdziesz luz w ten sposób to ten luz jest tam już od jakichś 10-20 tysięcy km - jak są koła w górze to zawieszenie się napręża i większość luzów się kasuje wtedy.
Zawieszenie sprawdzasz z kanału jak auto stoi na kołach - brecha/łyżka do opon i zapierasz się pomiędzy wahaczami i wszystko musi być sztywne, sworznie nie mogą mieć żadnego luzu osiowego i promieniowego. Na szarpakach połowa luzów na sworzniach nie wyjdzie w ogóle a sworznie będą tłukły już od jakiegoś czasu.
Luzy na przekładni kierowniczej sprawdzasz na pracującym! silniku - przekładnia w MB jest tak zrobiona że bez ciśnienia w hydraulice zawsze będzie miała luzy i będzie hałasować.
Dzięki kolego ! :)
W203 2004 facelift m271
parnik1994
Użytkownik
Posty: 128
Rejestracja: 24 gru 2014, o 14:08
VIN: WDB2030421A692136
Lokalizacja: Grójec

Re: Drżenie auta przy wyzszych prędkosciach

Post autor: parnik1994 » 14 lut 2019, o 15:13

Panowie sprawa rozwiazana. Powodem były koła, zmieniłem na drugie i problem ustapił, temat do zamkniecia
W203 2004 facelift m271
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 2103
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Drżenie auta przy wyzszych prędkosciach

Post autor: Dziki Mar » 14 lut 2019, o 16:37

Czyli czeka Cię prostowanie :P
Poszukaj dobrego zakładu, gdzie nie zakładają opon byle jak tylko przynajmniej 4 razy sprawdzają położenie opony na feldze tak, żeby nabić jak najmniej odważników.
W203 C200 M271 2005 WDB2030421F691438 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 WDB2110891B355007 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 WDD2452071J562747 Jest :ok:


Regulamin Forum
parnik1994
Użytkownik
Posty: 128
Rejestracja: 24 gru 2014, o 14:08
VIN: WDB2030421A692136
Lokalizacja: Grójec

Re: Drżenie auta przy wyzszych prędkosciach

Post autor: parnik1994 » 14 lut 2019, o 20:07

Dziki Mar pisze:
14 lut 2019, o 16:37
Czyli czeka Cię prostowanie :P
Poszukaj dobrego zakładu, gdzie nie zakładają opon byle jak tylko przynajmniej 4 razy sprawdzają położenie opony na feldze tak, żeby nabić jak najmniej odważników.
Daj spokoj, ze swiecą szukac teraz dobrego wulkanizatora któremu chce sie dobrze wywazyc koła. Wiem ze felgi są na bank proste.
W203 2004 facelift m271
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 2103
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Drżenie auta przy wyzszych prędkosciach

Post autor: Dziki Mar » 14 lut 2019, o 22:39

Napisałeś wcześniej, że powodem były koła. Są niewywywżone? Ja bym raczej podejrzewał felgi. To samo jest ze ściąganiem w którąś że stron. Jeśli felgi krzywe to nawet zbieżność ostatnio na 0 nie pomoże.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

W203 C200 M271 2005 WDB2030421F691438 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 WDB2110891B355007 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 WDD2452071J562747 Jest :ok:


Regulamin Forum
parnik1994
Użytkownik
Posty: 128
Rejestracja: 24 gru 2014, o 14:08
VIN: WDB2030421A692136
Lokalizacja: Grójec

Re: Drżenie auta przy wyzszych prędkosciach

Post autor: parnik1994 » 14 lut 2019, o 23:00

Tak , koła. Jestem pewnie ze problemem są same niewyważenia, ponieważ są to oryginalne koła na ktorych kupiłem samochód, a gdzy kupiłem było idealnie. Dopiero po tym , jak je zdjałem , odmalowałem, i znów zalozyłem zaczeły sie problemy . Oczywiscie do malowania były zdjete opony i tu podejrzewam kluczowy moment historii, kiepskie wywazenie :)
W203 2004 facelift m271
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 2103
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Drżenie auta przy wyzszych prędkosciach

Post autor: Dziki Mar » 14 lut 2019, o 23:08

Oby było tak jak mówisz. Najtańsze i najprostsze rozwiązanie.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

W203 C200 M271 2005 WDB2030421F691438 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 WDB2110891B355007 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 WDD2452071J562747 Jest :ok:


Regulamin Forum
maro112
VIP
Posty: 141
Rejestracja: 12 mar 2017, o 13:23
VIN: WDBRF52H97F917420

Re: Drżenie auta przy wyzszych prędkosciach

Post autor: maro112 » 15 lut 2019, o 12:21

Może też są na to inne sposoby ale znajdź jakąś wyważarkę "hunter" i po prostu tam zadzwoń i spytaj czy robią dodatkowo "optymalizację". Polega to na tym, że po prostu kręcą oponą na feldze aż ona ustawi się idealnie w odpowiedni punkt i wtedy jest gitara.
C230 2.5 v6 SportPakiet
WDB2030521F917420
kurozukin
VIP
Posty: 112
Rejestracja: 6 maja 2018, o 21:35
VIN: WDB2032161F182707

Re: Drżenie auta przy wyzszych prędkosciach

Post autor: kurozukin » 15 lut 2019, o 18:36

parnik1994 pisze:
14 lut 2019, o 23:00
Tak , koła. Jestem pewnie ze problemem są same niewyważenia, ponieważ są to oryginalne koła na ktorych kupiłem samochód, a gdzy kupiłem było idealnie. Dopiero po tym , jak je zdjałem , odmalowałem, i znów zalozyłem zaczeły sie problemy . Oczywiscie do malowania były zdjete opony i tu podejrzewam kluczowy moment historii, kiepskie wywazenie :)
Ja bym nie był tak w 100% pewien wyważenia - z czasem opona może się odkształcić na kole, zwłaszcza jak jest starsza - ile mają twoje opony? Ja jak kupowałem w203 dostałem je z kołami na których były 13 letnie opony - nie szło tego wyważyć, po prostu opony już były krzywe :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”