Strona 2 z 5

Re: Delikatne stuki w tylnym zawieszeniu

: 18 sty 2019, o 03:29
autor: Przybek
Meniu to z żółtymi strzałkami to jest łącznik stabilizatora i z tyłu masz rozdzielenie na lewy i prawy, łączniki lemfordera są w granicach 80 zeta/szt. Od razu zmień tuleje drążka stabilizatora - koszt śmieszny, za komplet Febi'ego coś koło 30 zeta dałem i już przelatały 25 tysięcy i luzów brak.

Łącznik lewy LMI 31108 01
Łącznik prawy LMI 31109 01
Tuleje drążka FEBI BILSTEIN 36389 dla A2033260181 /drążek średnicy 15mm/ (sprawdź czy dobrze numer odczytałeś z tulei).

W łącznikach wybija się guma i wewnętrzna metalowa tulejka robi się luźna. U mnie łączniki z tyłu zmieniałem rok temu przy przebiegu około 370 (prawdziwym) i po wyglądzie i oznaczeniach to były założone w fabryce...

Re: Delikatne stuki w tylnym zawieszeniu

: 18 sty 2019, o 07:42
autor: Meniu
Dzięki @Przybek. Też zmieniałeś bo stukało czy jeszcze nie było aż tak źle? Te tuleje drążka to mnie prześladowały w poprzednim aucie Seat Leon z przodu. Jak miały zły dzień to kwiczały jak stare drzwi na długich nierównościach tzw hopki.

Re: Delikatne stuki w tylnym zawieszeniu

: 18 sty 2019, o 18:41
autor: Przybek
Jeszcze nie stukało ale wyszedł delikatny luz przy rutynowym sprawdzaniu auta więc zmieniłem na zaś.
EDIT: na tym kanale co dałeś linka jest też jak zmienić gumy na drążku i kilka innych fajnych instrukcji do W203.

Re: Delikatne stuki w tylnym zawieszeniu

: 18 sty 2019, o 20:22
autor: Meniu
Tuleje drążka sprawdzałem dziś jeszcze raz i ta prawa strona gdzie stuka jest też lekko wybita, lewa jeszcze się trzyma. Wymieniam komplet jak radziłeś.

Ten kanał na Youtube fajny bo można podpatrzeć sporo stosunkowo prostych rzeczy ale może nieco trudnych jak ktoś to pierwszy raz robi i nie wie jak się za to zabrać.

Pytanie czy ten drążek ma się ruszać w tych gumach czy siedzieć tam ściśnięty na sztywno ? Tak dopytuje bo wiadomo korozja troszkę materiału zjadła z powierzchni drążka stabilizującego i jak założę nowe to ma być tam luz ? Bo nie wiem czy siedzi sztywno bo brud i rdza czy tak ma być ?

Re: Delikatne stuki w tylnym zawieszeniu

: 18 sty 2019, o 20:29
autor: Dziki Mar
To załóż i nowe obejmy bo pewnie też wytarte są.

Re: Delikatne stuki w tylnym zawieszeniu

: 19 sty 2019, o 06:26
autor: Przybek
Obejmy tam się nie wycierają a drążek będzie wytarty jeżeli dostatecznie długo się jeździło z wyklepanymi tulejami ale na to też jest sposób bo gumy są o rozmiarach wewnętrznych 14, 15 (standard) i 16 mm (drążek 16 chyba był w przedlifcie z kodem na sport pakiet).
Na nowych tulejach drążek ma być sztywny.

Re: Delikatne stuki w tylnym zawieszeniu

: 19 sty 2019, o 06:29
autor: Dziki Mar
Nie wiem jak działa to w przedlifie, ale mnie jak wymieniałem drążek, to obejmy były wyślizgane bardzo. Poszedł nowy drążek z zwulkanizowanymi gumami plus obejmy i łączniki.

Re: Delikatne stuki w tylnym zawieszeniu

: 19 sty 2019, o 06:40
autor: Przybek
Dziki zrób sobie mocną kawę bo jeszcze chyba spisz :P Drążek z zawulkanizowanymi gumami jest na przednim stabilizatorze w polifcie i tam się wymienia i drążek i obejmy. A my tu rozprawiamy o tyle :)

Re: Delikatne stuki w tylnym zawieszeniu

: 19 sty 2019, o 07:55
autor: Dziki Mar
hahaha :P brawo dla mnie :bravo: jakbym pił kawę to pewnie bym tak zrobił. Przepraszam. :wysmiewacz: :wysmiewacz:

Re: Delikatne stuki w tylnym zawieszeniu

: 31 sty 2019, o 23:45
autor: Meniu
A jak robię wymianę gum i łączników na kanale ( auto stoi na kołach ) to ma znaczenie co najpierw odkręcam i zakręcam? Pytam w kwesti czy ten drążek stabilizatora trzeba jakoś ustawiać.

Druga kwestia to lekkie wytarcie drążka w miejscu mocowania gumy to objaw zużycia czy on fabrycznie ma tam coś jak podtoczkę. Jak drążek 15mm to w miejscu mocowania gumy też ma być 15mm czy tam specjalnie jest trochę mniej żeby guma się nie przesuwała ?

Re: Delikatne stuki w tylnym zawieszeniu

: 31 sty 2019, o 23:59
autor: Dziki Mar
Raczej musi pracować. Wytarcie świadczy o zużyciu. Moim zdaniem tak nie powinno być. Sprawdź jak duże jest wytarcie i ewentualnie zakup mniejsze gumy.

Re: Delikatne stuki w tylnym zawieszeniu

: 1 lut 2019, o 00:10
autor: Przybek
Jak auto stoi na kołach to rozbierasz i składasz i skręcasz śruby aż obejmy się zejdą i już. Pilnujesz tylko żeby drążek był ustawiony symetrycznie (czyli robisz jedną gumę, skręcasz, potem druga i nic się nie pochrzani). Wytarcie drążka w miejscu gumy świadczy o tym że luz na gumie był już od jakiegoś czasu i go zaczęło wyklepywać. U mnie na lewej stronie było sporo zjedzone ale standardowa guma 15mm dała radę jeszcze i nawet luzu nie ma co aż dziwne.

Re: Delikatne stuki w tylnym zawieszeniu

: 1 lut 2019, o 07:58
autor: Meniu
U mnie standardowo jest guma 14mm ale pomierzyłem suwmiarka i teraz jest 13mm na drążku w miejscu mocowania, wiec jak to ma siedzieć sztywno to potrzebna jest teraz gumka 13mm. Na szczęście nie otwierałem opakowania to wymienić w sklepie na mniejsze nie będzie problemu.

Re: Delikatne stuki w tylnym zawieszeniu

: 1 lut 2019, o 08:24
autor: Dziki Mar
Zapytaj czy takie występują, bo może się okazać, że nie produkują takiego rozmiaru.

Re: Delikatne stuki w tylnym zawieszeniu

: 1 lut 2019, o 08:43
autor: Meniu
Jest z Febi Poduszka guma stabilizatora tył Mercedes C-klasa W203 13 MM L/P 2033260381,36391