Awaryjność / jakość W203

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
MrBrown
VIP
Posty: 628
Rejestracja: 29 lut 2008, o 02:40
VIN:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: MrBrown »

Karol dzięki za słowa otuchy.

Na razie jeszcze dochodzę do siebie po opłaceniu serwisu :zmeczony:

Co do wrażeń - wykonanie naprawdę OK, tapicerka bardzo miła w dotyku. Ergonomia świetna, bardzo szybko wczułem się w samochód.

Ale drobiazgi pewnie będą mi cały czas dokuczać...

Już kilka km od serwisu odkryłem że radio nie działa - może czegoś nie podłączyli, bo przedtem działało. Ale przynajmniej posłucham sobie wydechu :rotfl:
Regulator pamięci ustawienia foteli... odpadł... Bo był przyklejony i kręcił się wokół własnej osi.
Klamka od klapy bagażnika nie wraca - pewnie jakaś sprężynka spadła z mocowania czy cóś - trochę się pobawiłem próbując go otworzyć...

Ale i tak zapominam o tym wszystkim jak tylko go odpalę :haha:

[ Dodano: 2008-03-18, 22:50 ]
Drugi etap serwisowy - byłem dziś rano by zrobili radio - do wymiany był bezpiecznik i potrzeba zresetowania.
Rano przy odpalaniu zgasł jeden xenon, wywaliło to w "malfunction" ale po minucie się włączył i już jest OK.
Dodatkowo wywaliło mi kontrolkę "check engine" - pompa powietrza doładowującego (?)
Do tego bezpiecznik od popielniczki by znów działała i... wyjeżdżałem z przeświadczeniem że będzie na jakiś czas spokój, ale :dokuczacz:
... kilkaset metrów dalej odkryłem że teraz nie działa el. regulacja fotela :zly:
No rzesz :censored: trafiło mnie trochę...

Musiałem gnać na spotkanie, a jutro znów wstaję godzinę wcześniej by go odstawić do serwisu, bo mam za bardzo odchylone oparcie i... mogę je tylko bardziej odchylić, ale nie wraca.

Zaczynam się niepokoić co przyniesie jutrzejszy dzień....
'01 C32 AMG Carlsson CK32 RS - sprzedany
'06 Subaru WRX STi - sprzedany
searching...
map8
VIP
Posty: 31
Rejestracja: 22 lis 2007, o 12:31
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: map8 »

Korzystając z założonego wątku, chciałbym zapytać o sprawowanie się moedelu C230. Głównie chodzi mi o silnik tego modelu, czyli V6 2,5 litra o mocy 204 KM (silnik nr M 272.920).

Czy któryś z kolegów forumowiczów ma lub miał do czynienia z takową jednostką? Za jakiś czas planuję przesiadkę z poczciwego W202, a wiedząc, że auto takie waży trochę i musi mieć odpwiednią moc, wstępny wybór padł właśnie na ten silnik.
Awatar użytkownika
MrBrown
VIP
Posty: 628
Rejestracja: 29 lut 2008, o 02:40
VIN:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: MrBrown »

widocznie nikt nic ciekawego Ci nie powie na ten temat...

O sam silnik bym się nie przejmował - prędzej o osprzęt i nieszczęsną elektrykę/elektronikę.

Z moim znowu rozrywki - w dniu odebrania z serwisu padł moduł od regulacji fotela kierowcy - np. mogę położyć oparcie, ale już nie wraca do pionu. Wymiana sterownika za 500zł plus robocizna. Termin w serwisie za tydzień - i teraz jeżdżę od kilku dni z połowicznie położonym oparciem, ledwo dosięgając kierownicy :censored: :zly:
Ręcznie nie da się z tym nic zrobić. Masakra...
'01 C32 AMG Carlsson CK32 RS - sprzedany
'06 Subaru WRX STi - sprzedany
searching...
map8
VIP
Posty: 31
Rejestracja: 22 lis 2007, o 12:31
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: map8 »

Chyba masz rację - silnik chyba niezbyt powszechny na naszych drogach, podobnie z resztą jak Twój.

Co do położonego siedzenia, to nie możesz sobie go tymczasowo czymś podeprzeć od tyłu? Karton na tylne siedzenie, a na niego kawałek odpowiednio dociętej płyty pilśniowej z zabezpieczonymi np. recznikiem końcami, aby nie zniszczyć fotela i pełna kulturka jazdy...
Awatar użytkownika
MrBrown
VIP
Posty: 628
Rejestracja: 29 lut 2008, o 02:40
VIN:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: MrBrown »

Niestety wszystko jest sterowanie elektrycznie - został w takiej pozycji i już - próbowałem to zrobić siłowo, ale prędzej coś zniszczę niż go postawię do pionu.

Jeszcze "tylko" 5 dni, zresztą zaczynam się przyzwyczajać do tej pozycji za kierownicą :rotfl:
'01 C32 AMG Carlsson CK32 RS - sprzedany
'06 Subaru WRX STi - sprzedany
searching...
Awatar użytkownika
p4ul
VIP
Posty: 206
Rejestracja: 4 sty 2008, o 18:06
VIN: WDB2030611F049207
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: p4ul »

a co by było gdyby sie zamieniło przewody prądowe? fotel nie ruszyłby w drugą stronę?może warto odkręcić tył siedzenia i popatrzeć?albo podjechać do elektromechanika może coś poradzi?
C240 z 2000r.
Awatar użytkownika
MrBrown
VIP
Posty: 628
Rejestracja: 29 lut 2008, o 02:40
VIN:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: MrBrown »

w sumie to już przyzwyczaiłem się do tej pozycji za kierownicą :uee:

A na poważnie - jutro odstawiam auto i powinno być po sprawie.
'01 C32 AMG Carlsson CK32 RS - sprzedany
'06 Subaru WRX STi - sprzedany
searching...
benzik
Użytkownik
Posty: 516
Rejestracja: 26 paź 2007, o 14:53
VIN:
Lokalizacja: Trojmiasto

Post autor: benzik »

sorki ze pytam ,ale kupiles to auto po przejsciach ,ktos nie dbal chyba o to auto czy co?? ,bo widze ze masz sporo problemow z tym samochodem, moze nie powaznych ale napewno Cie denerwujacych.
C 200 kompressor 2004r sedan
E 250 CGI AMG sedan
Awatar użytkownika
Karol_Szczecin
expert VIP
expert VIP
Posty: 485
Rejestracja: 24 lut 2008, o 17:39
VIN:
Lokalizacja: Szczecin/Stargard

Post autor: Karol_Szczecin »

Statystycznie rzecz biorąc, to przy takiej ilości usterek jaką ma MrBrown w swoim aucie, wychodzi na to wszystkie inne W203 muszą być okazami zdrowia :rotfl:
MrBrown, nie smuć się jednak, a to dlatego, że inne W203 też mają swoje (choć może nie tak częste :usmiech: ) choroby, a więc statystyka mówi, że nawet w Twoim aucie musi być limit usterek (by dla innych starczyło :usmiech: ) Problemem jest tylko to, że w Twoim aucie one się tak nagromadziły w czasie, że stało się to uciążliwe. Z drugiej jednak strony, może to świadczyć o tym, że przez kolejnych kilka lat bedziesz miał spokój :haha: i będziesz mógł czerpać pełnie przyjmności z jazdy swoją 400 konną maszyną :usmiech:

Pozdrawiam
Obecne:
'13 Jaguar F-Type V8 S Roadster :rotfl:
'10 NISSAN 370Z Roadster Pack 2 || :ok:
'04 MB C220 CDI Sportcoupe
'01 MB C32K AMG T-Modell :ok:
EX:
'05 MB C200 Kompressor Sportcoupe Sport Edition+
'09 MB C63 AMG || :rotfl:
Awatar użytkownika
MrBrown
VIP
Posty: 628
Rejestracja: 29 lut 2008, o 02:40
VIN:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: MrBrown »

heh, liczę na to że lista usterek na jakiś czas się wyczerpie.
Samochód stał pół roku w komisie, mogło to miec wpływ na elektronikę.

Część rzeczy była wiadoma, ale doszło jeszcze drugie tyle, ewidentnie po zakupie (jeździłem tym samochodem w zeszłym roku, kupiłem od dobrego znajomego) - dobrze znałem jego stan.
Do tego mam podejrzenie że w komisie dostał troche po tyłku.

Mam nadzieję że już jestem bliżej spokojnej eksploatcji :tak:
'01 C32 AMG Carlsson CK32 RS - sprzedany
'06 Subaru WRX STi - sprzedany
searching...
Awatar użytkownika
p4ul
VIP
Posty: 206
Rejestracja: 4 sty 2008, o 18:06
VIN: WDB2030611F049207
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: p4ul »

w komisie strasznie samochody niszczeją. wujek ma na sprzedanie MB E230 i po miesiącu stania w komisie strasznie był zastany :haha: trzeba było przesmarować np. prowadnice szyberdachu 3 razy umyć bo miał warstwę brudu mocno przylegającego, normalnie masakra. nie dziwie sie ze kolega może mieć problemy z samochodem po pół rocznym postoju.
życzę jak najmniej usterek i szerokości.
C240 z 2000r.
Awatar użytkownika
new_rejs
VIP
Posty: 61
Rejestracja: 1 sty 2008, o 15:31
VIN: WDB2032201F787812
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: new_rejs »

Mała dygresja:
Ponad dwa lata temu kupiłem swojego mb z 2001 roku, czyli 4 latka.
Pojechałem do serwisu mb zrobić kontrolnie przegląd mojego nowego auta.
Panowie dokładnie obejrzeli auto z zewnątrz, w środku, silnik, zawieszenie, podłączyli pod komputer itp.
Na moje pytanie o ich serwisowe doświadczenia z W203, czyli najczęściej występujące w tym modelu usterki - odpowiedzieli, że doświadczenia z W203 nie mają bo tak młode samochody do serwisu do naprawy jeszcze nie trafiają.
Wydali wniosek - auto w bardzo dobrym stanie! Sami byli zdziwieni i mówili, że zwłaszcza zawieszenie wygląda jak nowe.
No ale gdybym chciał to i owszem, można wymienić kilka elementów wykazujących zużycie. Np. pompowtryskiwacze, świece, układ podgrzewania płynu chłodzącego silnik (???), uszczelkę pompy paliwa, uszczelkę pod głowicą i kilka innych rzeczy.
Poprosiłem o kalkulację kosztów części i naprawy: 10000zł części plus 5000zł naprawa.
Czyli 15000 zł, dwa lat temu serwis chciał abym wydał na naprawę sprawnego auta.
W203 C320CDI automat 7G, 2006r., kombi, VIN WDB2032201F787812
W203 C220CDI automat, 2001r., kombi (ex)
carlos
VIP
Posty: 100
Rejestracja: 10 lis 2007, o 13:25
VIN:
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: carlos »

new_rejs pisze:Np. pompowtryskiwacze, świece, układ podgrzewania płynu chłodzącego silnik (???), uszczelkę pompy paliwa, uszczelkę pod głowicą i kilka innych rzeczy.
Poprosiłem o kalkulację kosztów części i naprawy: 10000zł części plus 5000zł naprawa.
Czyli 15000 zł, dwa lat temu serwis chciał abym wydał na naprawę sprawnego auta.
W pełni sprawne auto nie wymaga wymiany niczego. Ciekawe gdzie ktoś znalazł pompowtryskiwacze w CDI bo zdaje się o wtryski chodzi a wymiany tych bym nie lekceważył bo będzie po tłokach.
Na moje pytanie o ich serwisowe doświadczenia z W203, czyli najczęściej występujące w tym modelu usterki - odpowiedzieli, że doświadczenia z W203 nie mają bo tak młode samochody do serwisu do naprawy jeszcze nie trafiają.
Tak dokładnie, nie ma przeglądów gwarancyjnych i wogóle :rotfl:
C 200CDI
HTJE

Post autor: HTJE »

.........Pompowtryski w CDI :wysmiewacz:
Awatar użytkownika
MrBrown
VIP
Posty: 628
Rejestracja: 29 lut 2008, o 02:40
VIN:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: MrBrown »

hehe, rozrywek ciąg dalszy...

Co do fotela - oczyszczono styki i to wystarczyło - czyli efekt długiej przerwy w eksploatacji.
Lusterka - pochodne do zblokowanej elektryki fotela - oczyszczono styki.

Lewy Xenon - zaczyna padać przetwornica, ale jeszcze sporadycznie, więc na razie tego nie robię.

Znowu wywaliło check engine - na szczęście tylko przekaźnik był do wymiany i....

Miejmy nadzieję że na jakiś czas spokój (tfu,tfu) - bo ostatnio jak to powiedziałem to wywaliło właśnie check engine...

Dlatego nie będę się wściekał że dziś odpadła mi tylna ścianka fotela kierowcy (połamane mocowania po roztapicerowaniu - zamówili już nowe) - trochę taśmy klejącej i jest git :rotfl:
'01 C32 AMG Carlsson CK32 RS - sprzedany
'06 Subaru WRX STi - sprzedany
searching...
ODPOWIEDZ

Wróć do „OGÓLNIE o C-klasie W203”