Opinie na temat w203 c230 1.8 192KM z USA

Tutaj zamieszczamy pytania odnośnie zakupu auta. W temacie proszę wpisać model szukanego auta np W203 C320 CDI i jak jest to VIN.

Moderator: Dziki Mar

Oskaareek
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 3 sie 2018, o 12:28
VIN: Brak auta

Opinie na temat w203 c230 1.8 192KM z USA

Post autor: Oskaareek » 3 sie 2018, o 15:00

Witam serdecznie. Przymierzam się do kupna w203. Wpadła mi w oko c230 1.8 192km z usa 2004r automat z lpg. Czy ten silnik jest ok ? Jak z eksploatacją ? Dodam, że auto chcę wziąć na taxi, więc zależy mi na dobrym silniku. Podarować sobię to c230 i poszukać fajnego modelu po lifcie 1.8 komp lub 2.0 komp ? Proszę o rady oraz opinie.
Pozdrawiam serdecznie.
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 1364
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2030421F691438

Re: Opinie na temat w203 c230 1.8 192KM z USA

Post autor: Dziki Mar » 3 sie 2018, o 15:05

2.0 po lifcie nie znajdziesz. O 1.8 jest duży temat o kłopotach z rozrządem. Poza tym jest kilka innych tematów o szukaniu samochodu więc może tam coś znajdziesz.
W203 C200 Kompressor 2005
Awatar użytkownika
Przybek
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Opinie na temat w203 c230 1.8 192KM z USA

Post autor: Przybek » 3 sie 2018, o 15:46

Na taxi bierz tylko poliftowego diesla 2.2 z automatem i tylko i wyłącznie kombi (tapicerka najlepiej ciemna skóra, łatwiej utrzymać w czystości) - w sedanie za dużo nie napakujesz bagaży, zwłaszcza jak będzie to bena z gazem i koło zapasowe luzem.
A tak poza konkursem - już jeździsz czy dopiero się przymierzasz do słupa? Mi za 1,5 miecha zacznie się 6 rok tej "przygody".
Oskaareek
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 3 sie 2018, o 12:28
VIN: Brak auta

Re: Opinie na temat w203 c230 1.8 192KM z USA

Post autor: Oskaareek » 3 sie 2018, o 16:11

W połowie września dopiero kurs zaczynam, teściu jeździ 4 miesiąc i nie myślałem, że można na tym tak dobrze zarabiać :) znajomy kiedyś miał 2.2 diesla i na miesiąc jazdy 3 tyg stał u mechanika, co chwila coś padało i nie ukrywam, że diesel mnie nie przekonuje i ostro myślę nad bena w lpg.
Awatar użytkownika
Przybek
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Opinie na temat w203 c230 1.8 192KM z USA

Post autor: Przybek » 3 sie 2018, o 18:40

Zrobię trochę śmietnik w temacie ale jestem ciekawy jakie miasto i jakie stawki na zegarze? Bo stwierdzenie że się na tym tak dobrze zarabia (no chyba że ma się emeryturę i nie płaci ZUSu) spowodowało że spadłem z krzesła a nie zdarza mi się to często :D

Co do diesla to jak się kupi padło które niby ma 12 lat i 140 tysi na liczniku to są takie cyrki jak piszesz. Aktualnie mam drugiego diesla MB i nie narzekam. Od października 2017 wymieniłem 1 żarówkę, 2 palniki w xenonie i łącznik stabilizatora poza okresową obsługą. Aktualny stan licznika prawie 385.
Co do silników benzynowych kilkunastu znajomych na taryfie ma różne warianty 1.8 w poliftach a w przedliftach 2.0 i każdy jest średnio zadowolony bo co jakiś czas coś wyłazi. A ci co mają diesla tylko zmieniają żarówki i czasem jakąś gumkę w zawieszeniu :D
larry.bigl
VIP
Posty: 226
Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
VIN: WDB2030161F451606

Re: Opinie na temat w203 c230 1.8 192KM z USA

Post autor: larry.bigl » 3 sie 2018, o 18:51

@Przybek, coś w tym jest. Ja mam CDI270 2003 a mój wuja kompresora, też 2003 rok. Ja i on kupiliśmy mniej więcej w tym samym czasie, czerwiec 2017. U mnie poważniejszych awarii brak, klasyka przedlifta czyli rdza minimalnie a poza tym zawieszenie, termostat, hamulce, świece żarowe. Nic więcej poważnego, resztą to kosmetyka. A u wuja sprężarka klimy, coś z silnikiem mial nie tak, zero mocy, coś ze skrzynią biegów. Generalnie sporo w niego włożył i tylko denerwuje się że coś nie działa. Jeden plus to jego jest bardziej zadbany wewnątrz (pewny zakup z pierwszej ręki o pewnej historii), a mój ma obtarty bok fotela kierowcy ale reszta zadbana.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
270CDI - użytkowany od Czerwca 2017
Oskaareek
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 3 sie 2018, o 12:28
VIN: Brak auta

Re: Opinie na temat w203 c230 1.8 192KM z USA

Post autor: Oskaareek » 3 sie 2018, o 19:23

Miasto Bydgoszcz :) no jak dla mnie zarobek po opłaceniu zusu, opłat korporacyjnych i odliczeniu kosztów paliwa w granicach 4-5 tys na czysto to sporo :) tymbardziej, że jeździ max po 5-6 h dziennie i nie jeździ nocek. Dlatego zdecydowałem się iść w tym kierunku i wykręcić jeszcze lepszą kasę. Nie wiem jak to wygląda u Ciebie.
W takim razie musze pomyśleć nad dieslem. Chyba, że uda mi się dorwać jakiś fajny egzemplarz beny to zaryzykuję.
A co do tematu słyszeli o tym c230 1.8 jak w temacie wyżej?
lechita
VIP
Posty: 224
Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
VIN: WDB2030071F447330
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Opinie na temat w203 c230 1.8 192KM z USA

Post autor: lechita » 3 sie 2018, o 20:58

Swego czasu znajomy taksówkarz z Warszawy powiedział mi, że do tej branży, najlepszy jest MB kombi z silnikiem 2.7 CDI, skrzynia automatyczna.
tylko ten się nie uczy, kto wszystko neguje
polofix
VIP
Posty: 794
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Opinie na temat w203 c230 1.8 192KM z USA

Post autor: polofix » 3 sie 2018, o 22:13

Zakup C230 1,8 wiąże się z automatycznym sprawdzeniem rozrząduu i dbaniem, żeby nic się nie wydarzyło. Bo jak się wydarzy, to ciężko z częściami.
Jeden z ostatnich M111 kompressor
WDB2032451F248605
polofix
VIP
Posty: 794
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Opinie na temat w203 c230 1.8 192KM z USA

Post autor: polofix » 3 sie 2018, o 22:18

larry.bigl pisze:@Przybek, coś w tym jest. Ja mam CDI270 2003 a mój wuja kompresora, też 2003 rok. Ja i on kupiliśmy mniej więcej w tym samym czasie, czerwiec 2017. U mnie poważniejszych awarii brak, klasyka przedlifta czyli rdza minimalnie a poza tym zawieszenie, termostat, hamulce, świece żarowe. Nic więcej poważnego, resztą to kosmetyka. A u wuja sprężarka klimy, coś z silnikiem mial nie tak, zero mocy, coś ze skrzynią biegów. Generalnie sporo w niego włożył i tylko denerwuje się że coś nie działa. Jeden plus to jego jest bardziej zadbany wewnątrz (pewny zakup z pierwszej ręki o pewnej historii), a mój ma obtarty bok fotela kierowcy ale reszta zadbana.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
Diesle i benzyny mają skrzynie podobne. Diesle mają z reguły wyższy moment obrotowy. W którym powinna paść szybciej skrzynia? Jeśli awaria w benzyowym to czysty przypadek nie związany z rodzajem silnika.
Podobnie sprężarka klimy. Nie ma związku z rodzajem silnika.
Jeśli chodzi o naprawy 1.8 to chyba chodziło tylko o rozrząd.
Jeden z ostatnich M111 kompressor
WDB2032451F248605
Awatar użytkownika
Przybek
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Opinie na temat w203 c230 1.8 192KM z USA

Post autor: Przybek » 4 sie 2018, o 02:34

Oskaareek pisze:Miasto Bydgoszcz :) no jak dla mnie zarobek po opłaceniu zusu, opłat korporacyjnych i odliczeniu kosztów paliwa w granicach 4-5 tys na czysto to sporo :) tymbardziej, że jeździ max po 5-6 h dziennie i nie jeździ nocek. Dlatego zdecydowałem się iść w tym kierunku i wykręcić jeszcze lepszą kasę. Nie wiem jak to wygląda u Ciebie.
W takim razie musze pomyśleć nad dieslem. Chyba, że uda mi się dorwać jakiś fajny egzemplarz beny to zaryzykuję.
A co do tematu słyszeli o tym c230 1.8 jak w temacie wyżej?
Na szybko licząc wychodzi około 7 obrotu (na dużym zusie). W Łodzi przy podanej przez Ciebie ilości godzin/dzień obrót nierealny... Czas pracy trzeba pomnożyć razy 2.
Oskaareek
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 3 sie 2018, o 12:28
VIN: Brak auta

Re: Opinie na temat w203 c230 1.8 192KM z USA

Post autor: Oskaareek » 4 sie 2018, o 08:02

Przybek pisze:
Oskaareek pisze:Miasto Bydgoszcz :) no jak dla mnie zarobek po opłaceniu zusu, opłat korporacyjnych i odliczeniu kosztów paliwa w granicach 4-5 tys na czysto to sporo :) tymbardziej, że jeździ max po 5-6 h dziennie i nie jeździ nocek. Dlatego zdecydowałem się iść w tym kierunku i wykręcić jeszcze lepszą kasę. Nie wiem jak to wygląda u Ciebie.
W takim razie musze pomyśleć nad dieslem. Chyba, że uda mi się dorwać jakiś fajny egzemplarz beny to zaryzykuję.
A co do tematu słyszeli o tym c230 1.8 jak w temacie wyżej?
Na szybko licząc wychodzi około 7 obrotu (na dużym zusie). W Łodzi przy podanej przez Ciebie ilości godzin/dzień obrót nierealny... Czas pracy trzeba pomnożyć razy 2.

Dokładnie tak jak mówisz. U nas wręcz brakuje taxówek, dużo zleceń = mało taxi. Stąd te zarobki.
polofix
VIP
Posty: 794
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Opinie na temat w203 c230 1.8 192KM z USA

Post autor: polofix » 4 sie 2018, o 13:19

Miałem okazję niedawno pojeździć kilka razy taksówką, ale w mniejszym mieście jakim jest Konin. Szczerze mówiąc za te pieniądze co nas wozili nie odpalał bym samochodu. W dodatku po nocy też.
Jeden z ostatnich M111 kompressor
WDB2032451F248605
Oskaareek
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 3 sie 2018, o 12:28
VIN: Brak auta

Re: Opinie na temat w203 c230 1.8 192KM z USA

Post autor: Oskaareek » 4 sie 2018, o 15:12

Dobra zostawmy temat taxówek z boku.
Lepiej doradźcie jaki silnik wybrać w203 po lifcie :) mam na oku albo właśnie tą c230 w sedanie 1.8 2004 albo c240 2.6 2007 oba w gazie i autamatach. Na oku tzn od znajomego znajomego... :) a moze zwykly 1.8 komp ? a jeśli te silniki nie są ok to co wybrać? Tak jak wcześniej wspominałem do diesli sie mega zraziłem aczkolwiek w ostateczności jestem w stanie kupić jakąś 2.2 cdi po lifcie. Nie wiem co wybrać Panowie.
Awatar użytkownika
Przybek
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Opinie na temat w203 c230 1.8 192KM z USA

Post autor: Przybek » 4 sie 2018, o 15:22

Oskaareek pisze:Dokładnie tak jak mówisz. U nas wręcz brakuje taxówek, dużo zleceń = mało taxi. Stąd te zarobki.
W Łodzi (dane na koniec stycznia tego roku) jest: około 3500 aktywnych licencji, szacunkowo około 400 "przewozów osób" i drugie tyle uberów. Legalność dwóch ostatnich w myśl obowiązujących przepisów prawa jest wiadoma... A stawki od prawie 20 lat się nie zmieniły.

Cały czas mówię - bierz diesla (tylko zdrowego i z normalnym przebiegiem a nie wg Polskiej Normy 187) i nie napalaj się na bene o dużej mocy.

@polofix - w jednej z korpo w Łodzi jest od groma kursów po 7-10 zeta z czego kierowca jeszcze oddaje 2 zeta za zlecenie...
Ostatnio zmieniony 4 sie 2018, o 15:25 przez Przybek, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pomoc w zakupie”