Strona 23 z 23

: 23 sie 2014, o 00:15
autor: milimetr1981
Ok,

przeczytałem i wiem że wymienić muszę...

wróciłem z urlopu trasa Oświęcim Sarbinowo i powrót a temperatura 55-60 stopni...

który termostat wybrać?

BEHR czy WAHLER ?

: 23 sie 2014, o 08:52
autor: jarod32
Oba dobre .. bierz ten który jest na półce ...

: 23 sie 2014, o 21:35
autor: milimetr1981
Ok więc dzięki.

: 2 gru 2014, o 16:13
autor: woolf
Podepnę się :) Miałem ten sam problem jak przedmówcy. Temperatura 50-60 stopni. Wymieniłem termostat i lipa. Dziś zdjąłem rurę idącą od termostatu to chłodnicy (tę górną, grubą) i okazało się że na zimnym silniku leci płyn (jakby termostat przepuszczał). Jednak termostat jest dobry, a płyn ma obieg nawet przy zimnym silniku poprzez chłodnicę paliwa. Zaślepiłem odejście z termostatu do tej właśnie chłodniczki paliwa i temperaturę 90stopni mam po przejechaniu ok 4-5km przy temp zewnętrznej ok -5 stopni :zacieszacz:

Nie wiem czy obieg poprzez chłodnicę paliwa powinien być cały czas, ale wydaje mi się że właśnie przez to nie mogłem nabić temperatury.

Dodam że mam niesprawny dogrzewacz, a mimo to teraz temperatura rośnie jak trzeba :)

: 2 gru 2014, o 19:39
autor: jarod32
Jednak termostat jest niesprawny .. Sam to przecież udowodniłeś ..

: 2 gru 2014, o 21:01
autor: woolf
Niesprawny jest ten drugi termostat - chłodzenia paliwa. Jest przed chłodnicą :)

: 3 gru 2014, o 11:24
autor: supi
woolf, a przy okazji........... jak robisz krótkie odcinki, to z dieslem nigdy szału nie będzie nawet jak wszystko oki -> potrzeba silniczka na PB :ok:

: 3 gru 2014, o 14:17
autor: woolf
Jeżdżę raczej odcinki ok 40km, do pracy i z powrotem :) Jutro zabiorę się chyba za wymianę dogrzewacza i wymienię termostat chłodzenia paliwa to wtedy się okaże :)

: 5 gru 2014, o 13:28
autor: skora
Witam Serdecznie,

Przeczytałem CALUTKI wątek :bravo: Od niedawna jeżdżę C270 CDI z 2002 roku kombi. Muszę przyznaćże to forum BARDZO pomaga :) Usunąłem samodzielnie awarię spryskiwacza tylnej szyby :) ale... do rzeczy.. mój silnik najwyraźniej jest niedogrzany w trasie przy -4 C tem. silnika to 50-60 no i w kabinie szału nie ma z temperaturą pomimo ustawionego 30C. Wiem - termostat - ale który? ten główny na chłodnicę czy ten od paliwa? Jest jakaś prosta metoda aby to jednoznacznie zdiagnozować?

pzdr
skora

: 5 gru 2014, o 16:47
autor: woolf
Nie wiem jak jest w 2,7 ale jeśli masz przed chłodnicą taki mały termostacik to wypnij go i zaślep przewody śrubami 8mm. Jeśli podskoczy temperatura znaczy że masz uwalony ten termostat.

: 5 gru 2014, o 21:46
autor: kwieciol3
Witam wszystkich!

Może komuś pomogę. Moja :mb: jest właśnie po wymianie termostatu.
Wymieniłem sam. Wymiana zajęła mi ok. trzech godzin.
Oczywiście oryginalny WAHLER i nowy płyn. Przed wymianą temp. ok 60*C no chyba że trasa naprawdę długa to wtedy z ledwością 80*C no i w samochodzie z temperaturą szału nie było. Temperatura na dworze ok 0*C
Zaraz po wymianie jazda próbna ok. 6 km i jest dobrze nawet bardzo dobrze! 80*C
Kolejne 6km i jest 85*C. W samochodzie cieplutko.

Re: Termostat nowy ??? i nadal tylko 40C-50C niewiem co robi

: 29 lis 2017, o 23:30
autor: wizard
U mnie w C270CDI w obecnych temperaturach ok.0C mam po 12km temperaturę 75-78C, ale widzę ,że to raczej norma do tego silnika przy takich temp otoczenia. Przy czym szybciej łapie temperaturę jadąc po mieście.
Długo ten CDI się nagrzewa.

Mam jeszcze Fiestę ST 1.6T i tam po dwóch kilometrach mam 90C :P, a w lecie po 500m i trzyma ją niezaleznie od stylu jazdy

W środku Mietek grzeje całkiem szybko.