Termostat nowy ??? i nadal tylko 40C-50C niewiem co robić???

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

A samochód skąd masz? Jak ludzie piszą, to właskie samochody tak mają, ja mam Frazcuza, ale pewnie to to samo, co włoch, ciekawe tylko, co one mają inaczej, że ten samochód wolniej się nagrzewa.
P.S. Jak polskie samochody będą się przegrzewały my będziemy spali spokojnie. :rotfl:
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
konradsz
Użytkownik
Posty: 38
Rejestracja: 23 sty 2009, o 23:41
VIN:
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: konradsz »

cześć auto mam z Niemiec od pierwszego właściciela biznesmena po przejechaniu w zimę 35 kilometrów temp mam 78-80 stopni. w lato szybciej ma roboczą temp. 78-82
Ja myślę że dlatego się wolniej nagrzewa bo to duży silnik jego konstrukcja ma na pewno na to wpływ czyli w sam w sobie ma dobre chłodzenie itp. (dobry obieg płynu chłodzącego kanały olejowe itp. ) ale tak naprawdę nie wiem nie jestem mechanikiem. mb
pepe85
VIP
Posty: 4
Rejestracja: 9 kwie 2008, o 12:47
VIN:
Lokalizacja: Głogów

Post autor: pepe85 »

witam. jestem posiadaczem w203 po faceliftingu 2.2 CDI. auto mam od ponad roku i caly czas mialem temperature w granicach 60C. jak postalem w korku to rzadko dochodzilo do 80C. pare dni temu odwiedzilem serwis mercedesa. wymienili termostat wraz z czujnikiem, plyn chlodniczy i teraz po przejechaniu 5min mam temp. 90C. :D:D pozdrawiam milosnikow MB
2.2 CDI lift 04'
iceman007
VIP
Posty: 229
Rejestracja: 9 paź 2008, o 18:45
VIN:
Lokalizacja: KASZUBY

Post autor: iceman007 »

hm... :mysli: to dziwne, że u niektórych dopiero po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów jest temp. w granicach 80 - 90 stopni. Ja już po przejechaniu 3 km mam temp. 60 stopni na blacie i to nawet jak były duże mrozy. Czyżby termostaty nie były sobie równe??
Był: WDB2030451A119554
Jest: WDB2030451F002032
Awatar użytkownika
nygus7
Użytkownik
Posty: 298
Rejestracja: 23 paź 2008, o 10:48
VIN:
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: nygus7 »

iceman007 pisze:hm... :mysli: to dziwne, że u niektórych dopiero po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów jest temp. w granicach 80 - 90 stopni. Ja już po przejechaniu 3 km mam temp. 60 stopni na blacie i to nawet jak były duże mrozy. Czyżby termostaty nie były sobie równe??
Bo masz silnik benzynowy.

A u mnie w korku raz podeszło aż tak :usmiech:
Obrazek
A180 CDI Avantgarde, 109KM, 2007r - sprzedany
C180 Sport Coupe Evolution, 129KM, 2002r - sprzedany[/b]
Awatar użytkownika
robertair
VIP
Posty: 43
Rejestracja: 9 gru 2008, o 21:22
VIN:
Lokalizacja: szklarska poręba

Post autor: robertair »

Koledzy! Termostat jest tak skonstruowany,że po uszkodzeniu zostaje cały czas otwarty żeby nie nastąpiło przegrzanie silnika(chyba żeby się zatarł, ale to są naprawdę skrajne przypadki) :!:
W203 220cdi clasic 2003r.158tkm VIN WDB2032081F457974
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Jak termostat będzie uszkodzony, to wyczujesz przepływ płynu w przewodzie do chłodnicy. Ostanio wiosna przyszła i termometr pokazał ponad 80 stopni. Dzisiaj było nawet 90 stopni. Silnik ma dobrą temperaturę, nie grzeje się, czego nie można powiedzieć o mnie, dziurway skraplacz klimy. :zly:
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
dolo

Post autor: dolo »

Tak jak pisał kolega,termostat jak jest uszkodzony ,to jest non stop otwarty,miałem tak u siebie,tem.max 50 w trasie jak na postoju pogazywałem wzrastała do ok70.Wytargałem termostat i próbowałem go zreanimować,mianowicie skróciłem ośkę o jakie 3mm i autko znacznie lepiaj grzało i trzymało temperaturę.Trwało to jakieś pół miesiącai termostat przestał działać i znowu powróciła usterka.Jako ,że jest ciepło na dworze narazie mi to nie przeszkadza ale przed zimą napewno zmienięna nowy termostat.
Tomalo
VIP
Posty: 82
Rejestracja: 19 lut 2009, o 09:17
VIN:

Post autor: Tomalo »

W zimę max temperatura dochodziła do 50 stopni, wymieniłem termostat bo się oczytałem forum :) a temperatura jak była 50 tak była nadal. W chwili obecnej temperatura dochodzi do 95, gdybym miał stary termostat pewnie bym go wymienił, także w chwili obecnej nie żałuję zimowej wymiany bo teraz przynajmniej wiem, że tak powinno być:)
Ostatnio zmieniony 5 cze 2009, o 10:34 przez Tomalo, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Co tam jest takiego, że przy uszkodzeniu termostatu jest on stale otwarty? Zawsze myślałem, że termostat może się zatrzeć i stanąć w różnym położeniu, albo rozszczelnić i wtedy wylatuje mieszanka wosku i kilku innych składników i wtedy termostat wcale się nie otwiera.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
robertair
VIP
Posty: 43
Rejestracja: 9 gru 2008, o 21:22
VIN:
Lokalizacja: szklarska poręba

Post autor: robertair »

Zwróć uwagę,że mieszek w którym jest parafina,alkohol lub inne ustrojstwo rozszerzające się w miarę wzrostu temperatury jest osadzony na sprężystej membranie lub na trzpieniu ze sprężyną, które to powodują samoistne otwarcie termostatu w przypadku rozszczelnienia.Pzdr.-robert. :hejka:
W203 220cdi clasic 2003r.158tkm VIN WDB2032081F457974
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

A, to takie buty, w sumie masz rację. Nigdy tak nie przyglądałem się temu małemu, aczkolwiek bardzo ważnemu urządzonku.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
slitwini
VIP
Posty: 21
Rejestracja: 4 mar 2009, o 18:24
VIN:
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: slitwini »

U mnie w benzynie też temperatura była w wysokości maksymalnie 70 stopni. Wymieniłem termostat i jest ok. Parę kilometrów i mam 90 stopni :ok:
C200 Comperssor 2002 rok
Kombi
1,8 benzyna 163 KM
Pietrzak
VIP
Posty: 249
Rejestracja: 4 cze 2009, o 18:39
VIN:
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Pietrzak »

Mam C220 CDI .Komputer ciągle przy normalnej jezdzie na trasie pokzuje temp ok 60 st.Tylko przydłuższej jeżdzie pod górę osiąga 90 st.Pojechałem do serwisu w Jeleniej Górze ,bowiem uznałem,że silnik jest niedogrzany.W serwisie stwierdzili,że jest wszystko w porządku i mam sęk .
Aleksander Pietrzak C220 CDI kombi, automat.
Awatar użytkownika
Wierzbin
Użytkownik
Posty: 133
Rejestracja: 4 lut 2009, o 09:54
VIN:
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Wierzbin »

Wymień termostat, albo zaczekaj do zimy. Wtedy sprawdzisz jakie silnik osiąga temperatury. 60 st to sporo za nisko.
Był C200 CDI
Jest E90 320d
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ chłodzenia”