Termostat nowy ??? i nadal tylko 40C-50C niewiem co robić???
Moderator: Dziki Mar
- sław
- VIP
- Posty: 33
- Rejestracja: 21 lis 2008, o 18:28
- VIN:
- Lokalizacja: Boruja
witam ponownie
dzisiaj odwiedziłem serwis mb z tą temp.wszystko OK nie mam dogrzewacza auto przeznaczone na Włoski rynek??????Wszystkie czujniki i termostat sprawne auto musi pokonywać dłuższe dystanse ażeby temp.była na poziomie 85-90C.Do takiej udało mi się dociągnąć pokonując trasę do serwisu mb 85km.Dziękuję za wszystkie wypowiedzi:Pozdrawiam A na krótkich dystansach skazany jestem na marznięcie??????? nie dopracowali koledzy z mb tych naszych pociech
W203 C220 CDI 202r
Audi A4 TDI
Audi A4 TDI
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- mugger
- VIP
- Posty: 1785
- Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
- VIN:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
-
- VIP
- Posty: 1
- Rejestracja: 17 lut 2009, o 14:49
- VIN:
- Lokalizacja: Gdańsk
Witam.
Przeczytałem ten wątek.
Sprawdziłem u siebie, a tam temperatura 40-50 C.
Trasy krótkie 20 km
Muszę sprawdzic na trochę dłuższych trasach.
Do tej pory nie zdawałem sobie z tego sprawy, a teraz się martwię.
Slaw skoro sprawdziłes w serwisie mb to chyba tak ma być.
Błędów też mi nie pokazuje.
Pozdrawiam
Przeczytałem ten wątek.
Sprawdziłem u siebie, a tam temperatura 40-50 C.
Trasy krótkie 20 km
Muszę sprawdzic na trochę dłuższych trasach.
Do tej pory nie zdawałem sobie z tego sprawy, a teraz się martwię.
Slaw skoro sprawdziłes w serwisie mb to chyba tak ma być.
Błędów też mi nie pokazuje.
Pozdrawiam
- Wesoł
- VIP
- Posty: 915
- Rejestracja: 9 wrz 2008, o 14:33
- VIN:
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
- Wierzbin
- Użytkownik
- Posty: 133
- Rejestracja: 4 lut 2009, o 09:54
- VIN:
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
Ja po trasie około 20 km miałem około 70 stopni, podniosłem machę i macałem przewód wlkotowy do chłodnicy i nie czuć było, że jest nim tłoczone chłodziwo, więc termotat jej nie puszcza. Ja mam Francuza, ale mam dogrzewacz ustawiony na automat, może trzeba włączyć go na przcę "ciągłą", którą przerywa się włączniem funkcji EC.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
- Wesoł
- VIP
- Posty: 915
- Rejestracja: 9 wrz 2008, o 14:33
- VIN:
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
W swoim żadnego auto mam drugi rok. Na początku było ok, potem standardowo się zepsuł. Miałem wymienić na zimę, ale przecież już po zimie Na przyszłą może wymienię. Raz wymieniałem w w211 i dwa razy w Vito(tam zimno jest nie do zniesienia) w Vito padł po ok roku(oryginał) Z doświadczenia wiem że cdi po prostu mają to do siebie, słabo się grzeją i są kiepskie termostaty. Co poradzić kiedyś wyciągało się z termostatu sam "grzybek" a teraz trzeba wymieniać cały...Wierzbin pisze:Ile termostatów wymieniłeś już w swoim aucie?Wesoł pisze:Ale to nic strasznego nowe termostaty mercedesa są jedno może dwu letnie.
ex w203 200CDI T
WDB2112201B000001
WDB2112201B000001
- mugger
- VIP
- Posty: 1785
- Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
- VIN:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
-
- VIP
- Posty: 82
- Rejestracja: 19 lut 2009, o 09:17
- VIN:
Witam wszystkich,
koledzy nie wymieniajcie termostatów, sam popełniłem ten problem i wyrzuciłem w błoto
211 PLN na nowy termostat (oryginał).
Wymiana nic nie dała, po prostu ten typ tak ma.
Codziennie jeżdżę do pracy ok 40km. w jedną stronę i max temperatura przy obecnej pogodzie czyli ~-3 stopnie to 70 stopni. W kabinie mam ciepło, rozmawiałem z taksówkarzem, u niego to samo 70 stopni max.
Jeśli chodzi o Heather Boster to mam taką opcję w kompie ustawioną na auto. Mój MB szedł na rynek Włoski czyli nie powinien tego mieć?.
Ale poza tym jeśli się nie mylę to ta funkcja nie służy by podgrzać ciecz chłodzącą kiedy nie osiąga temperatur ok 90st.
Ta funkcja dogrzewa mały obieg zaraz po odpaleniu, tak abyśmy szybciej mieli ciepło w kabinie.
koledzy nie wymieniajcie termostatów, sam popełniłem ten problem i wyrzuciłem w błoto
211 PLN na nowy termostat (oryginał).
Wymiana nic nie dała, po prostu ten typ tak ma.
Codziennie jeżdżę do pracy ok 40km. w jedną stronę i max temperatura przy obecnej pogodzie czyli ~-3 stopnie to 70 stopni. W kabinie mam ciepło, rozmawiałem z taksówkarzem, u niego to samo 70 stopni max.
Jeśli chodzi o Heather Boster to mam taką opcję w kompie ustawioną na auto. Mój MB szedł na rynek Włoski czyli nie powinien tego mieć?.
Ale poza tym jeśli się nie mylę to ta funkcja nie służy by podgrzać ciecz chłodzącą kiedy nie osiąga temperatur ok 90st.
Ta funkcja dogrzewa mały obieg zaraz po odpaleniu, tak abyśmy szybciej mieli ciepło w kabinie.
- Wierzbin
- Użytkownik
- Posty: 133
- Rejestracja: 4 lut 2009, o 09:54
- VIN:
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Ja wymieniłem i auto zaczęło zdecydowanie lepiej ogrzewać kabinę.Tomalo pisze:koledzy nie wymieniajcie termostatów, sam popełniłem ten problem i wyrzuciłem w błoto 211 PLN na nowy termostat (oryginał).
Przy emeryckiej jeździe i temp zewn. ok -5°C i we wnętrzu kabiny ok 20°C temperatura silnika utrzymuje się w zakresie 75-78°C.
Jak się ostrzej pojedzie, to podskakuje do 80°C - co przed wymianą termostatu było praktycznie nieosiągalne w tych warunkach. Jak było 60°C, to było max.
Także wymieniajcie, ale niech to fachowiec sprawdzi, czy to faktycznie wina termostatu, a nie np. czujnika ciepła.
Był C200 CDI
Jest E90 320d
Jest E90 320d
- nygus7
- Użytkownik
- Posty: 298
- Rejestracja: 23 paź 2008, o 10:48
- VIN:
- Lokalizacja: trójmiasto
No nie do końca piszesz prawdę.Tomalo pisze:Witam wszystkich,
koledzy nie wymieniajcie termostatów, sam popełniłem ten problem i wyrzuciłem w błoto
211 PLN na nowy termostat (oryginał).
Wymiana nic nie dała, po prostu ten typ tak ma.
Jesli benzyna nie trzyma ok. 75 stopni to termostat jest juz do wymiany.
Co do diesla to z tego co tu ludzie pisza tez jest duzo wiekszy problem z dogrzaniem. Zastanawiajace jest to ze najczesciej maja ten problem uzytkownicy diesli sciagnietych z Wloch...
Co do taksowkarzy... ja bym poszukal innych doradcow niz ludzi "ktorzy 2 litrami wody potrafia umyc całe auto". Jest to ostatnia grupa ludzi od ktorych bym czerpał informacje, tym bardziej ze oni robia krotkie dystanse - wiec jak ma sie mu silnik nagrzewac.
Tak na marginesie - jechalem ostatnio taksowką, Octavia 1.6. Facet zmienial bieg na wyzszy przy 1400-1500 obrotow. W benzynie! Pierwszy raz cos takiego widzialem, szczyt skapstwa normalnie. Co ciekawe natrzaskął nią 340 tys km.
A180 CDI Avantgarde, 109KM, 2007r - sprzedany
C180 Sport Coupe Evolution, 129KM, 2002r - sprzedany[/b]
C180 Sport Coupe Evolution, 129KM, 2002r - sprzedany[/b]
-
- VIP
- Posty: 82
- Rejestracja: 19 lut 2009, o 09:17
- VIN:
Być może w sporadycznych przypadkach faktycznie wymiana termostatu pomaga gdyż może być zepsuty, to tylko część mechaniczna naszych aut. Jednakże myślę, że w większości opisywanych na forum zauważalnych popraw po wymianie termostatu to tzw. efekt Placebo. Jest lepiej bo tak chcemy żeby było:) ( dla przykładu powiem wam, że gdy wyczyszczę super swoją furkę, szmatką przelecę pokrywy silnika to później mam wrażenie jakby auto ciszej chodziło:)
Wyjęty termostat można łatwo sprawdzić. Kiedy jest wystudzony powinien być w pozycji zamkniętej, widać to okiem. A dmuchając w kruciec od grubego węża jednocześnie zatykając pozostałe trzy rurki powietrze powinno w małym stopniu przepływać przez przysłonę. Jest tak ponieważ nasze termostaty są bezuszczelkowe. Następny test to elektryczna grzałka, szklanka, trochę wody i termometr. Wkładamy termostat do szklanki z wodą, wkładamy termometr i podgrzewamy wodę.
Przy temp ~85-93 st. termostat powinien się uchylać, jeśli tak jest, a po wystudzeniu przesłona wraca na swoje miejsce to na bank termostat mamy sprawny.
Jeśli chodzi o post wyżej to owszem zgodzę się na temat taksówkarza, że z reguły są to skąpi ludzie. Acz bzdurą jest tekst typu ,, jak mogą nagrzać silnik jak pokonują tylko krótkie dystansy'' Przecież te auta służą nie tylko w celu wożenia ludzi po mieście. Nie jednokrotnie takie auto w przeciągu dnia zrobi jednorazowo trasę jaką inni pokonują w tydzień.
Wyjęty termostat można łatwo sprawdzić. Kiedy jest wystudzony powinien być w pozycji zamkniętej, widać to okiem. A dmuchając w kruciec od grubego węża jednocześnie zatykając pozostałe trzy rurki powietrze powinno w małym stopniu przepływać przez przysłonę. Jest tak ponieważ nasze termostaty są bezuszczelkowe. Następny test to elektryczna grzałka, szklanka, trochę wody i termometr. Wkładamy termostat do szklanki z wodą, wkładamy termometr i podgrzewamy wodę.
Przy temp ~85-93 st. termostat powinien się uchylać, jeśli tak jest, a po wystudzeniu przesłona wraca na swoje miejsce to na bank termostat mamy sprawny.
Jeśli chodzi o post wyżej to owszem zgodzę się na temat taksówkarza, że z reguły są to skąpi ludzie. Acz bzdurą jest tekst typu ,, jak mogą nagrzać silnik jak pokonują tylko krótkie dystansy'' Przecież te auta służą nie tylko w celu wożenia ludzi po mieście. Nie jednokrotnie takie auto w przeciągu dnia zrobi jednorazowo trasę jaką inni pokonują w tydzień.
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
Jeźeli się mylę to mnie poprawcie, ale jeżeli termostat to po prostu "puszka" z mieszaniną na bazie wosku z włożonym prętem, który pod wpływem rozszerzania wosku wysuwa się i otwiera duży obieg. Jeżeli termostat się zepsuje, to może się rozszczelnić i wtedy nie wypchnie sworznia i nie otworzy dużego obiegu (to nas nie dotyczy, bo silnikma przeciwne objawy. Druga owaria, to zatarcie elementów i termostat jest stale w jednym położeniu i ciecz albo ciągle krąży, albo wogóle albo tak troszkę. Ja wyjąbym termostt i zoaczył czy on "otwarty", bo jeżeli jest zamknięty, to i duży obwód będzie zamknięty.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
-
- Użytkownik
- Posty: 38
- Rejestracja: 23 sty 2009, o 23:41
- VIN:
- Lokalizacja: Starachowice
cześć czytałem wasze posty i dołożę swoje 3 grosze:
u mnie jest tak z temp.
dystans 20 km 60 stopni temp. -7 temp. zew. włączone ogrzewanie w kabinie ciepło w kabinie mam już od 2km przejechanych
dystans 80-100 km 78 -83 stopnie temp otoczenia -2 wł. ogrzewanie w kabinie (temp chłodnicy zależna od dynamiki jazdy a ja raczej nie zamulam swojego auta
w lato jak zasuwam na autostradzie od 140 d0 190km/h 82-90 stopni temp wł. klima
jak zwolnie do 110 km/h spada do 80-78 (w lato)
mb
s203 270 CDI mb
u mnie jest tak z temp.
dystans 20 km 60 stopni temp. -7 temp. zew. włączone ogrzewanie w kabinie ciepło w kabinie mam już od 2km przejechanych
dystans 80-100 km 78 -83 stopnie temp otoczenia -2 wł. ogrzewanie w kabinie (temp chłodnicy zależna od dynamiki jazdy a ja raczej nie zamulam swojego auta
w lato jak zasuwam na autostradzie od 140 d0 190km/h 82-90 stopni temp wł. klima
jak zwolnie do 110 km/h spada do 80-78 (w lato)
mb
s203 270 CDI mb