kontaktKontakt  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: nygus7
2009-03-19, 11:08
Termostat nowy ??? i nadal tylko 40C-50C niewiem co robić???
Autor Wiadomość
sław 
VIP


Wiek: 37
Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 34
Skąd: Boruja
Wysłany: 2009-01-30, 23:29   Termostat nowy ??? i nadal tylko 40C-50C niewiem co robić???

Witam wszystkich tyle się naczytałem o tych temp. że już mam dość wszyscy mają temp. w granicach 70-90C a u mnie po wymianie termostatu z serwisu mb tylko 40-50C już mam dość zapłaciłem za niego 200zł plus koszt wymiany i nic już mnie ku :censored: ica bierze nie wiem co robić na kompie żadnych błędów nie ma myślałem że może czujnik temp. jest walnięty ale nic jedna tylko jest ciekawostka wentylator się włącza przy tej temp.Dodam że komputer nie pokazuje żadnych błędów co robić?????? Pomóżcie proszę
_________________
W203 C220 CDI 202r
Audi A4 TDI
Ostatnio zmieniony przez Artur_art 2009-02-01, 23:01, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
kSmuk 


Pomógł: 36 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 1991
Skąd: Garmisch-P.
Wysłany: 2009-01-31, 00:03   

Zacznij od tego, ze sprawdz po nagrzaniu silnika (do tego 40°C) czy waz gorny do chlodnicy jest cieply czy zimny. Jak cieply, to znaczy ze termostat wadlowy (wymienili na zly).

Jak czujnik to juz ciężej, musisz zmierzyc rezystencje, ale ja niestety nie wiem jaka tam ma byc rezystencja.
_________________
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Ostatnio zmieniony przez Artur_art 2009-01-31, 09:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MrBrown 
VIP


Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 660
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-01-31, 13:27   

Wygląda że to wentylator "zbija" temperaturę i nie pozwala dojść do temp. roboczej...
_________________
'01 C32 AMG Carlsson CK32 RS - sprzedany
'06 Subaru WRX STi - sprzedany
searching...
 
 
sław 
VIP


Wiek: 37
Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 34
Skąd: Boruja
Wysłany: 2009-01-31, 15:47   

Tak kolego kSmuk wąż jest ciepły i chłodnica u góry też przy 40C nie wiem ale termostat nowy z serwisu ? też mi wygląda na to że jest do d.....py tylko co dalej kolejne 200zł?????
_________________
W203 C220 CDI 202r
Audi A4 TDI
 
 
 
V126 
VIP


Pomógł: 159 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 7022
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-01-31, 15:51   

Ten termostat powinien być na gwarancji. Reklamuj go!
_________________

:hejka: :hejka: V126 pozdrawia: :hejka: :hejka:

Wesoł'a, mercfan'a, mugger'a, Gdyniaka, Rumcajsa, taczara, Kompressora, piotr1970'a, plebana, _tata_, SuruwaC220, bartek.iz, mrbraindeath oraz całą resztę miłośników 203
 
 
 
kSmuk 


Pomógł: 36 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 1991
Skąd: Garmisch-P.
Wysłany: 2009-01-31, 16:11   

Moze panowie w MB wcale go nie wymienili tylko pieniadze wzieli. :bezradny:
_________________
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
 
 
sław 
VIP


Wiek: 37
Dołączył: 21 Lis 2008
Posty: 34
Skąd: Boruja
Wysłany: 2009-01-31, 16:41   

Termostat nowy w kartoniku sam osobiście go oglądałem a zakładany był u znajomego mechanika także o podmiance niema mowy gorzej z tym znajomym mechanikiem może oni go uszkodzili różnie to może być ? Później nijak się czepiać ale będę musiał Ale raczej pewne że to na pewno ten termostat???? czy może coś innego,co jeszcze może sprawdzić?????
_________________
W203 C220 CDI 202r
Audi A4 TDI
 
 
 
V126 
VIP


Pomógł: 159 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 7022
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-01-31, 18:08   

Mam pomysł jako, że instrukcja podaje, że temperatura pracy jest dobra jak mieści się w skali, to zapytaj się czy to jest normalne, bo nigdzie nie ma jaka jest nominalna temperatura pracy silnika. Tak na moje oko to jak termostat byłby zepsuty, to nie włączyłby wogóle. Nie da się zrobić, żeby termostat otwierał się wcześniej, bez jego ściskania. Ściskania znaczy zmnieszenia objętości tej puszeczki gdzie jest miesznaina wosku i innych substancji. Na każdym termostacie, są ślady po ściskaniu, którego dokonała fabryka, kalibrując każdy termostat. Nie wyobrażam sobie jak mógłby zepsuć się termostat, żeby włączał za wcześnie duży obieg. Jakby włączał za późno, to byłoby oznaką uszkodzenia - jakieś rozszczelnienie.
P.S. Są samochody, w których duży obieg włącza się wcześniej niż przy nominalnej temperaturze pracy sinika.
_________________

:hejka: :hejka: V126 pozdrawia: :hejka: :hejka:

Wesoł'a, mercfan'a, mugger'a, Gdyniaka, Rumcajsa, taczara, Kompressora, piotr1970'a, plebana, _tata_, SuruwaC220, bartek.iz, mrbraindeath oraz całą resztę miłośników 203
Ostatnio zmieniony przez Artur_art 2009-01-31, 21:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
kSmuk 


Pomógł: 36 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 1991
Skąd: Garmisch-P.
Wysłany: 2009-01-31, 20:40   

Moze termostac poprostu zawisl w jednej pozycji (tak jak jest u mnie), termostat do wymiany mam, bede wymienial w przyszlym miesiacu. Ale jezeli to nowy termostat, to raczej jest to nie mozliwe.
_________________
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
 
 
nygus7 
V.I.P.


Pomógł: 6 razy
Wiek: 35
Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 317
Skąd: trójmiasto
Wysłany: 2009-01-31, 23:50   

V126 napisał/a:
Mam pomysł jako, że instrukcja podaje, że temperatura pracy jest dobra jak mieści się w skali, to zapytaj się czy to jest normalne, bo nigdzie nie ma jaka jest nominalna temperatura pracy silnika.


Nie za bardzo rozumiem jaki jest ten Twoj pomysł.
Pytasz o temperaturę pracy silnika - termostat otwiera sie przy 89 stopniach w dieslu. Wlasciwa temperatura pracy to napewno nie jest 40-50 stopni!

V126 napisał/a:
Tak na moje oko to jak termostat byłby zepsuty, to nie włączyłby wogóle. Nie da się zrobić, żeby termostat otwierał się wcześniej, bez jego ściskania.


Co to znaczy ze jesli jest zepsuty to nie wlaczy sie wogole? to ze pracowalby caly czas na malym obiegu? to wtedy bylby przypadek odwrotny - autorowi postu silnik by sie przegrzewal.

[ Dodano: 2009-01-31, 23:56 ]
sław napisał/a:
Tak kolego kSmuk wąż jest ciepły i chłodnica u góry też przy 40C nie wiem ale termostat nowy z serwisu ? też mi wygląda na to że jest do d.....py tylko co dalej kolejne 200zł?????


A po dlugiej jezdzie ta gorna rure mozesz swobodnie dotknac reka?
Przy 40-50 stopniach to ci sie uda,
ale przy zalozeniu ze jest walniety czujnik temperatury i silnik realnie osiaga te 75-90 stopni to mysle ze juz reki na dluzszy czas bys na tej rurze nie potrzymal...

A jeszcze zapytam o ogrzewanie. Przy 40-50 stopniach powinno wlasciwie nie byc cieplego powietrza z kratek czyli powiniennes zamarzać wewątrz samochodu...
_________________
Motomagazyn.pl
A180 CDI Avantgarde, 109KM, 2007r
C180 Sport Coupe Evolution, 129KM, 2002r - sprzedany
 
 
maoam17 
VIP

Wiek: 27
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 80
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2009-02-01, 08:13   

Słuchaj to jak Ty mogłes u mechanika nie sprawdzic czy to działa?? płacisz komus a nawet nie sprawdzasz czy jest zrobione tak jak ma byc?? wystarczyło ustawic tem na maxa i wyłaczyc wiatrak zeby do srodka nie wiało i przez kilka minut przytrzymac pedał gazu i bys zobaczył czy temp, wzrosnie przynajmniej do tych 80...
 
 
 
V126 
VIP


Pomógł: 159 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 7022
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-02-01, 12:22   

nygus7 nie znałem tych temperatur, a co do zpesucia termostatu, że za wcześnie się otwiera, to nie mam pojęcia jak mogłoby to się stać, na czym polegałoby uszkodzenie. Jenyne uszkodzenie termostatu, które przychodzi mi do głowy, to rozszczelnienie (nie otwiera się wogóle) lub zatarcie się w jednej pozycji, co odpada w przypadku nowego termostatu.

[ Dodano: 2009-02-01, 12:36 ]
Ile taki czujnik może kosztować??
_________________

:hejka: :hejka: V126 pozdrawia: :hejka: :hejka:

Wesoł'a, mercfan'a, mugger'a, Gdyniaka, Rumcajsa, taczara, Kompressora, piotr1970'a, plebana, _tata_, SuruwaC220, bartek.iz, mrbraindeath oraz całą resztę miłośników 203
 
 
 
kSmuk 


Pomógł: 36 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 1991
Skąd: Garmisch-P.
Wysłany: 2009-02-01, 13:23   

A jak moge odroznic czy padl termostat czy czujnik temperatury? Mam podobne objawy, myslalem ze to termostat, bo po paru kilomterow gorna rura jest ciepla, ale teraz jak uslszalem o czujniku, to zaczynam sie zastanawiac.

W jaki sposob moge sprawdzic ten czujnik temperatury?
_________________
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
 
 
V126 
VIP


Pomógł: 159 razy
Wiek: 26
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 7022
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-02-01, 13:25   

Po podłączeniu do kompa chyba powinno wywalić.
Cytat:
A po dlugiej jezdzie ta gorna rure mozesz swobodnie dotknac reka?
Przy 40-50 stopniach to ci sie uda,
Może to będzie pomocne.
_________________

:hejka: :hejka: V126 pozdrawia: :hejka: :hejka:

Wesoł'a, mercfan'a, mugger'a, Gdyniaka, Rumcajsa, taczara, Kompressora, piotr1970'a, plebana, _tata_, SuruwaC220, bartek.iz, mrbraindeath oraz całą resztę miłośników 203
 
 
 
kSmuk 


Pomógł: 36 razy
Wiek: 32
Dołączył: 16 Maj 2008
Posty: 1991
Skąd: Garmisch-P.
Wysłany: 2009-02-01, 13:32   

Dzieki, sprobuje z dotknieciem.

A nie wiesz moze jaka opornosc powinien miec sprawny czujnik przy zimnym i cieplym silniku?
_________________
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Support forum by phpBB3 Assistant


sklep motoryzacyjny









regeneracja turbosprężarek warszawa

części Mercedes

regeneracja wtryskiwaczy

regeneracja wtryskiwaczy warszawa