Silnik 2l , benzyna zgrzyt wałka rozrządu
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 28
- Rejestracja: 25 gru 2008, o 17:50
- VIN:
- Lokalizacja: Zielona Gora
Witam. Wywołany przeze mnie problem czyli mały zgrzyt /1-3 sek/ na rozrządzie przy odpalaniu zimnego silnika rozwiązał się wraz z wymianą oleju. Poprzednik czyli Niemiec wlewał ostatnie2-3 lata olej Aral /zapisane jest to w książce obsługi/ i zapewne ten zgrzyt występował. Ja w zeszłym roku tez wlałem ten olej i problem był. Obecnie wlałem Castrol Magnatec 10W/40 i problem znikł. Odpala idealnie, żadnych zgrzytów nie ma. Castrol Magnatec ma właściwośc przylegania i dobrą lepkość. Pozdrawiam i tym wszystkim którzy mają ten problem proponuję zmianę oleju.
- kichcio
- Użytkownik
- Posty: 756
- Rejestracja: 25 lut 2008, o 01:19
- VIN: WDB2030451A000000
- Lokalizacja: Radom
-
- Użytkownik
- Posty: 67
- Rejestracja: 24 sty 2009, o 22:11
- VIN:
- Lokalizacja: wrocław
Witam serdecznie!!
Chwilowo utknąłem z wymianą tego magnetu, bo jak rzeczowo napisał noc, w moim przypadku trzeba do tego ściągać całą rurę płynu chłodzącego
Sam się tego raczej nie podejmę zwłaszcza, że nie mam garażu, na dworze szybko się ściemnia, a auto jest mi niezbędne; pozostaje mi zatem umówić się w jakąś wolną sobotę do mechanika.
Nie mniej jednak po wymianie samego czujnika temperatury nie zapeszając jest wyczuwalna minimalna poprawa. Nie wiem czy to po wymianie cujnika czy po przeczyszczeniu magnetu z oleju.
Jeżeli chodzi o zgrzyt wałka jak w temacie, to u mnie na szczęście tego nie ma ale i tak następna wymiana oleju to przejście na półsyntetyk. Tego jestem pewien zwłaszcza, że mam 150 000 km. Moje subiektywne odczucie podpowiada mi, że za głośno pracuje motor, jak na 2000 albo 3000 obrotów. Zastanawiałem się jeszcze nad wymianą oleju w tylnym moście ale czy on ma coś do samego głośnego rozpędzania albo samego toczenia auta...
pozdrawiam wszystkich
mackowski31
C-180 2.0 129KM
Chwilowo utknąłem z wymianą tego magnetu, bo jak rzeczowo napisał noc, w moim przypadku trzeba do tego ściągać całą rurę płynu chłodzącego
Sam się tego raczej nie podejmę zwłaszcza, że nie mam garażu, na dworze szybko się ściemnia, a auto jest mi niezbędne; pozostaje mi zatem umówić się w jakąś wolną sobotę do mechanika.
Nie mniej jednak po wymianie samego czujnika temperatury nie zapeszając jest wyczuwalna minimalna poprawa. Nie wiem czy to po wymianie cujnika czy po przeczyszczeniu magnetu z oleju.
Jeżeli chodzi o zgrzyt wałka jak w temacie, to u mnie na szczęście tego nie ma ale i tak następna wymiana oleju to przejście na półsyntetyk. Tego jestem pewien zwłaszcza, że mam 150 000 km. Moje subiektywne odczucie podpowiada mi, że za głośno pracuje motor, jak na 2000 albo 3000 obrotów. Zastanawiałem się jeszcze nad wymianą oleju w tylnym moście ale czy on ma coś do samego głośnego rozpędzania albo samego toczenia auta...
pozdrawiam wszystkich
mackowski31
C-180 2.0 129KM
- noc
- Ekspert
- Posty: 2082
- Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
- VIN: WDB2030461F911681
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.
Dźwięk zużytego dyfra łatwo poznać.Trzeba się rozpędzić do 70-80 km/h ustabilizować jazdę i
odejmować i dokładać gazu.Każde buczenie z tyłu w trakcie tej próby daje prawie pewność co do złego stanu dyfra.Wymiana oleju przynosi minimalny spadek hałasu.
odejmować i dokładać gazu.Każde buczenie z tyłu w trakcie tej próby daje prawie pewność co do złego stanu dyfra.Wymiana oleju przynosi minimalny spadek hałasu.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
-
- Użytkownik
- Posty: 67
- Rejestracja: 24 sty 2009, o 22:11
- VIN:
- Lokalizacja: wrocław
Witam po kilkudniowej przerwie!!
Jestem po wymianie magnetu. Niecała godzinka roboty u zaprzyjaźnionego mechanika (koszt-40 zł). Faktycznie (jak doradził noc) należało odkręcić spuścić jakieś trzy litry płynu chłodzącego, zdjąć całą obudowę filtra powietrza i odkręcić rurę wody i magnet schodzi jak należy. Nowy nasmarowany uszczelniaczem już na miejscu . Jestem usatysfakcjonowany. Od jutra kolejne próby, czy autem nie trzęsie. Na pewno dam znać co i jak.
Pozdrawiam.
Jestem po wymianie magnetu. Niecała godzinka roboty u zaprzyjaźnionego mechanika (koszt-40 zł). Faktycznie (jak doradził noc) należało odkręcić spuścić jakieś trzy litry płynu chłodzącego, zdjąć całą obudowę filtra powietrza i odkręcić rurę wody i magnet schodzi jak należy. Nowy nasmarowany uszczelniaczem już na miejscu . Jestem usatysfakcjonowany. Od jutra kolejne próby, czy autem nie trzęsie. Na pewno dam znać co i jak.
Pozdrawiam.
-
- Użytkownik
- Posty: 289
- Rejestracja: 5 cze 2010, o 00:33
- VIN:
- Lokalizacja: Polska
-
- VIP
- Posty: 89
- Rejestracja: 5 lut 2011, o 17:10
- VIN:
- Lokalizacja: Radom/Kalisz
-
- Użytkownik
- Posty: 289
- Rejestracja: 5 cze 2010, o 00:33
- VIN:
- Lokalizacja: Polska
-
- VIP
- Posty: 89
- Rejestracja: 5 lut 2011, o 17:10
- VIN:
- Lokalizacja: Radom/Kalisz
-
- Użytkownik
- Posty: 289
- Rejestracja: 5 cze 2010, o 00:33
- VIN:
- Lokalizacja: Polska
-
- Użytkownik
- Posty: 919
- Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
- VIN:
- Lokalizacja: warszawa
-
- VIP
- Posty: 995
- Rejestracja: 13 maja 2009, o 07:18
- VIN:
- Lokalizacja: wroc
-
- Użytkownik
- Posty: 289
- Rejestracja: 5 cze 2010, o 00:33
- VIN:
- Lokalizacja: Polska
-
- VIP
- Posty: 995
- Rejestracja: 13 maja 2009, o 07:18
- VIN:
- Lokalizacja: wroc
- homontos
- Moderator VIP
- Posty: 504
- Rejestracja: 4 lis 2007, o 21:58
- VIN:
- Lokalizacja: gdynia
Panowie temat oraz wyjaśnienie było już poruszane, proponuję "szukaj"
W203 C180 Kombi
album_personal.php?user_id=54
album_personal.php?user_id=54