Silnik 2l , benzyna zgrzyt wałka rozrządu

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
trebor
VIP
Posty: 28
Rejestracja: 25 gru 2008, o 17:50
VIN:
Lokalizacja: Zielona Gora

Post autor: trebor »

Witam. Wywołany przeze mnie problem czyli mały zgrzyt /1-3 sek/ na rozrządzie przy odpalaniu zimnego silnika rozwiązał się wraz z wymianą oleju. Poprzednik czyli Niemiec wlewał ostatnie2-3 lata olej Aral /zapisane jest to w książce obsługi/ i zapewne ten zgrzyt występował. Ja w zeszłym roku tez wlałem ten olej i problem był. Obecnie wlałem Castrol Magnatec 10W/40 i problem znikł. Odpala idealnie, żadnych zgrzytów nie ma. Castrol Magnatec ma właściwośc przylegania i dobrą lepkość. Pozdrawiam i tym wszystkim którzy mają ten problem proponuję zmianę oleju.
Awatar użytkownika
kichcio
Użytkownik
Posty: 756
Rejestracja: 25 lut 2008, o 01:19
VIN: WDB2030451A000000
Lokalizacja: Radom

Post autor: kichcio »

Kazde 10W40 bedzie mialo wieksza lepkosc niz 0W35-40 ktore wlewal niemiec ;)
mackowski31
Użytkownik
Posty: 67
Rejestracja: 24 sty 2009, o 22:11
VIN:
Lokalizacja: wrocław

Post autor: mackowski31 »

Witam serdecznie!!
Chwilowo utknąłem z wymianą tego magnetu, bo jak rzeczowo napisał noc, w moim przypadku trzeba do tego ściągać całą rurę płynu chłodzącego :smutny:
Sam się tego raczej nie podejmę zwłaszcza, że nie mam garażu, na dworze szybko się ściemnia, a auto jest mi niezbędne; pozostaje mi zatem umówić się w jakąś wolną sobotę do mechanika.
Nie mniej jednak po wymianie samego czujnika temperatury nie zapeszając jest wyczuwalna minimalna poprawa. Nie wiem czy to po wymianie cujnika czy po przeczyszczeniu magnetu z oleju.
Jeżeli chodzi o zgrzyt wałka jak w temacie, to u mnie na szczęście tego nie ma ale i tak następna wymiana oleju to przejście na półsyntetyk. Tego jestem pewien zwłaszcza, że mam 150 000 km. Moje subiektywne odczucie podpowiada mi, że za głośno pracuje motor, jak na 2000 albo 3000 obrotów. Zastanawiałem się jeszcze nad wymianą oleju w tylnym moście ale czy on ma coś do samego głośnego rozpędzania albo samego toczenia auta... :bezradny:

pozdrawiam wszystkich
mackowski31
C-180 2.0 129KM
mackowski31@wp.pl
W203 sedan, 2002 r, C-180 2.0 129KM
Pozdrawiam wszystkich serdecznie.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Post autor: noc »

Dźwięk zużytego dyfra łatwo poznać.Trzeba się rozpędzić do 70-80 km/h ustabilizować jazdę i
odejmować i dokładać gazu.Każde buczenie z tyłu w trakcie tej próby daje prawie pewność co do złego stanu dyfra.Wymiana oleju przynosi minimalny spadek hałasu.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
mackowski31
Użytkownik
Posty: 67
Rejestracja: 24 sty 2009, o 22:11
VIN:
Lokalizacja: wrocław

Post autor: mackowski31 »

Witam po kilkudniowej przerwie!!
Jestem po wymianie magnetu. Niecała godzinka roboty u zaprzyjaźnionego mechanika (koszt-40 zł). Faktycznie (jak doradził noc) należało odkręcić spuścić jakieś trzy litry płynu chłodzącego, zdjąć całą obudowę filtra powietrza i odkręcić rurę wody i magnet schodzi jak należy. Nowy nasmarowany uszczelniaczem już na miejscu :rotfl: . Jestem usatysfakcjonowany. Od jutra kolejne próby, czy autem nie trzęsie. Na pewno dam znać co i jak.
Pozdrawiam.
mackowski31@wp.pl
W203 sedan, 2002 r, C-180 2.0 129KM
Pozdrawiam wszystkich serdecznie.
daru
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: 5 cze 2010, o 00:33
VIN:
Lokalizacja: Polska

Post autor: daru »

dołączę się do tematu- dzwięk terkotania zaworów przy dodaniu gazu przy 2tyś i odpuszczaniu gazu.. :bezradny: magnes wymienony na nowy ori-bez zmian. po wymianie popychaczy przeszło mu na 100km a potem znowu.. :boisie:
colonial
VIP
Posty: 89
Rejestracja: 5 lut 2011, o 17:10
VIN:
Lokalizacja: Radom/Kalisz

Post autor: colonial »

Może winne jest uszczelnienie zaworów?
W203 C200 Kompressor Avantgarde
M111.955
WDB2030451A126366
daru
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: 5 cze 2010, o 00:33
VIN:
Lokalizacja: Polska

Post autor: daru »

uszczelniacze tez byly wymieniane.. myśle, ze na zimnym nie słychać tego ponieważ olej jest gęsty.
colonial
VIP
Posty: 89
Rejestracja: 5 lut 2011, o 17:10
VIN:
Lokalizacja: Radom/Kalisz

Post autor: colonial »

No to może masz zły olej dobrany?
W203 C200 Kompressor Avantgarde
M111.955
WDB2030451A126366
daru
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: 5 cze 2010, o 00:33
VIN:
Lokalizacja: Polska

Post autor: daru »

kolega z forum misha ma to samo, oczywiscie olej ma inny także wina oleju to to nie jest. wyczytałem gdzies na forum zagranicznym że wymienił ktos koło zębate wałka (pro merc- 3tyś zł) i przestało. :boisie:
mercmarcin
Użytkownik
Posty: 919
Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
VIN:
Lokalizacja: warszawa

Post autor: mercmarcin »

Ja też to mam od przeszło dwóch lat i przestałem się tym przejmować. Auto jeździe bez zarzutów, więc nie zamierzam nic z tym robic!
był W203, W211 aktualnie W204 1.8 kompressor
misha1982
VIP
Posty: 995
Rejestracja: 13 maja 2009, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: wroc

Post autor: misha1982 »

no ja własnie tez od dłuższego czasu to mam (chyba nawet od czasu kupna auta 3 lata temu), DARU chyba trzeba sobie dac z tym spokój hehe..
C200 KOMPRESSOR SPORTCOUPE 2002,
WDB2037451A286150
C180 KOMPRESSOR KOMBI 2008
WDD2042461F232265
daru
Użytkownik
Posty: 289
Rejestracja: 5 cze 2010, o 00:33
VIN:
Lokalizacja: Polska

Post autor: daru »

ja tez prawdopodobnie mam to od kupna, czyli około rok czasu. I chyba trzeba sobie dać z tym spokój :bezradny:
misha1982
VIP
Posty: 995
Rejestracja: 13 maja 2009, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: wroc

Post autor: misha1982 »

chyba trzeba DARU, pozdrawiam
C200 KOMPRESSOR SPORTCOUPE 2002,
WDB2037451A286150
C180 KOMPRESSOR KOMBI 2008
WDD2042461F232265
Awatar użytkownika
homontos
Moderator VIP
Posty: 504
Rejestracja: 4 lis 2007, o 21:58
VIN:
Lokalizacja: gdynia

Post autor: homontos »

Panowie temat oraz wyjaśnienie było już poruszane, proponuję "szukaj"
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”