Silnik 2l , benzyna zgrzyt wałka rozrządu
Moderator: Dziki Mar
- homontos
- Moderator VIP
- Posty: 504
- Rejestracja: 4 lis 2007, o 21:58
- VIN:
- Lokalizacja: gdynia
goblinp, czy trzeba ściągać obudowę filtra ?? żeby to wymienić, czy jest tam jakaś uszczelka między blokiem silnika a tym magnetem ? Czy jak odkręcę te 3 śruby imbusowe to będę mógł wyciągnąć ten magnet bez oporów ?
W203 C180 Kombi
album_personal.php?user_id=54
album_personal.php?user_id=54
-
- VIP
- Posty: 28
- Rejestracja: 25 gru 2008, o 17:50
- VIN:
- Lokalizacja: Zielona Gora
-
- Użytkownik
- Posty: 59
- Rejestracja: 18 lut 2009, o 20:53
- VIN:
- Lokalizacja: Poznań
Ja niestety jeszcze nie. Co do wymiany tej części to rzeczywiście u mnie także występuje pocenie na tym elemencie więc wymienię ją aby nie uszkodzić żadnych czujników. Ale to raczej nie ma nic wspólnego z tym dźwiękiem. Mam już ten płyn do wyciszania hydraulicznych popychaczy, który podobno wyeliminuję ten problem, ale... jeszcze nie zastosowałem. Czekam za homontos, aż wymieni tą część może to faktycznie pomoże i nie będę musiał dolewać tego specyfiku.
***www.kamerywyczynowe.pl***
C200Kompressor Sportcoupe 2001r.
C200Kompressor Sportcoupe 2001r.
- homontos
- Moderator VIP
- Posty: 504
- Rejestracja: 4 lis 2007, o 21:58
- VIN:
- Lokalizacja: gdynia
Witam, sorka za opóźnienie. Faktycznie wymiana - banalnie prosta, czas 20 min, Wymiana tak czy siak musiała być konieczna bo mnie to się nie pocił ale normalnie lało się z tego brązowego plastiku tam gdzie idą przewody. Niemniej jednak nie wyeliminowało tego dźwięku. Pocieszenie to ten tekst z linka wcześniej a w nim ten list od angielskiego Mb że "w niczym nie przeszkadza ten dźwięk i że do tej pory nie wymyślili sposobu na wyeliminowanie tego ale nie szkodzi to silnikowi"
W203 C180 Kombi
album_personal.php?user_id=54
album_personal.php?user_id=54
-
- Użytkownik
- Posty: 17
- Rejestracja: 28 paź 2007, o 19:09
- VIN:
- Lokalizacja: GB
Problem "klekotu" podczas porannego uruchamiania silnika rozwiazany. Od tygodnia jezdze na oleju Royal Purple 5w40 i standardowym filtrze MB. Jak do tej pory auto ani razu nie "zaklekotalo" na starcie . Auto ma przejechane 91tys.Mam już ten płyn do wyciszania hydraulicznych popychaczy, który podobno wyeliminuję ten problem, ale... jeszcze nie zastosowałem.
W203 C180 2.0
- nygus7
- Użytkownik
- Posty: 298
- Rejestracja: 23 paź 2008, o 10:48
- VIN:
- Lokalizacja: trójmiasto
U mnie też ten problem już jest rozwiązany, właściwie sam się rozwiązał.
Trzy tygodnie temu wymieniłem olej na półsyntetyk Mobil1 10W-40 i jak narazie ani razu nie było zgrzytu, nawet po kilkudniowym postoju auta w garażu.
Trzy tygodnie temu wymieniłem olej na półsyntetyk Mobil1 10W-40 i jak narazie ani razu nie było zgrzytu, nawet po kilkudniowym postoju auta w garażu.
A180 CDI Avantgarde, 109KM, 2007r - sprzedany
C180 Sport Coupe Evolution, 129KM, 2002r - sprzedany[/b]
C180 Sport Coupe Evolution, 129KM, 2002r - sprzedany[/b]
- homontos
- Moderator VIP
- Posty: 504
- Rejestracja: 4 lis 2007, o 21:58
- VIN:
- Lokalizacja: gdynia
generalnie do tej pory myślałem że przyczyną jest lepkość oleju ale wypowiedź goblinp, wyklucza wypowiedźnygus7, bo te dwa oleje mają inne własności.??..
W203 C180 Kombi
album_personal.php?user_id=54
album_personal.php?user_id=54
-
- Użytkownik
- Posty: 67
- Rejestracja: 24 sty 2009, o 22:11
- VIN:
- Lokalizacja: wrocław
Witam serdecznie!!
A mógłby ktoś napisać ile kosztuje ten magnet i kabel do niego i czy te elementy występują w zamiennikach??
Padło już pytanie, czy do wymiany trzeb wyjąć obudowę filtra powietrza??Nie padła jednak odpowiedź.
No i cy do wszystkich modeli ten magnet jest identycny, czy trzeba go dobierać w katalogu według numeru nadwozia.
Pozdrawiam- Maciek
mackowski31@wp.pl
C-180 2.0 benz+gaz (129KM)
[ Dodano: 2009-10-27, 12:09 ]
Witam w kolejny ponury dzień walki z gwiazdą.
Kupiłem dzisiaj "magnet" nr A 111 051 01 77, z którego leje mi się olej (160 złotych-tylko w oryginale) i czujnik temperatury (45 zlotych-BERU) ten który jest wkręcany do bloku silnika ale oglądam te elementy i zastnawiam się w jaki sposób może się z nich wydostawać olej. Konstrukcja tych elementów uniemożliwia ewentualne wycieki
Zatem skąd na wtyczkach, przewodach i "magnecie" olej??
Niemożliwe aby "pełzał" przewodami od przepływomierza albo od przepustnicy (zwłaszcza, że tam nie ma oleju silnikowego ani innego).
Przyoszczędziłem na przewodzie ADAPTER LINE nr A 271 150 27 33 (90 złotych- tylko w oryginale). NIe kupiłem go bo zamierzam go oczyścić jakimś sprayem wytrącającym olej.
Przy okazji ma ktoś pomysł jaki i gdzie kupić? albo czym oczyścić brudne otoczenie tego magnetu?
mackowski31@wp.pl
C-180 2.0 benz+gaz
A mógłby ktoś napisać ile kosztuje ten magnet i kabel do niego i czy te elementy występują w zamiennikach??
Padło już pytanie, czy do wymiany trzeb wyjąć obudowę filtra powietrza??Nie padła jednak odpowiedź.
No i cy do wszystkich modeli ten magnet jest identycny, czy trzeba go dobierać w katalogu według numeru nadwozia.
Pozdrawiam- Maciek
mackowski31@wp.pl
C-180 2.0 benz+gaz (129KM)
[ Dodano: 2009-10-27, 12:09 ]
Witam w kolejny ponury dzień walki z gwiazdą.
Kupiłem dzisiaj "magnet" nr A 111 051 01 77, z którego leje mi się olej (160 złotych-tylko w oryginale) i czujnik temperatury (45 zlotych-BERU) ten który jest wkręcany do bloku silnika ale oglądam te elementy i zastnawiam się w jaki sposób może się z nich wydostawać olej. Konstrukcja tych elementów uniemożliwia ewentualne wycieki
Zatem skąd na wtyczkach, przewodach i "magnecie" olej??
Niemożliwe aby "pełzał" przewodami od przepływomierza albo od przepustnicy (zwłaszcza, że tam nie ma oleju silnikowego ani innego).
Przyoszczędziłem na przewodzie ADAPTER LINE nr A 271 150 27 33 (90 złotych- tylko w oryginale). NIe kupiłem go bo zamierzam go oczyścić jakimś sprayem wytrącającym olej.
Przy okazji ma ktoś pomysł jaki i gdzie kupić? albo czym oczyścić brudne otoczenie tego magnetu?
mackowski31@wp.pl
C-180 2.0 benz+gaz
- homontos
- Moderator VIP
- Posty: 504
- Rejestracja: 4 lis 2007, o 21:58
- VIN:
- Lokalizacja: gdynia
nie trzeba, ale trzeba odkręcić górną obudowę od tego filtramackowski31 pisze:adło już pytanie, czy do wymiany trzeb wyjąć obudowę filtra powietrza??Nie padła jednak odpowiedź.
[ Dodano: 2009-10-27, 22:58 ]
można za 130 w promercmackowski31 pisze:nr A 111 051 01 77, z którego leje mi się olej (160 złotych-tylko w oryginale)
[ Dodano: 2009-10-27, 22:59 ]
przypatrz się dokładnie temu magnetowi ...mackowski31 pisze:Konstrukcja tych elementów uniemożliwia ewentualne wycieki
W203 C180 Kombi
album_personal.php?user_id=54
album_personal.php?user_id=54
-
- Użytkownik
- Posty: 67
- Rejestracja: 24 sty 2009, o 22:11
- VIN:
- Lokalizacja: wrocław
Kto był takim dobrym doradcą i mówił, że wymiana magnetu to kwestia 20 minut???
Pałowałem się z tym godzinę i go nie wymieniłem. Odłączyłem wszystkie wtyczki, wykręciłem czujnik temperatury, sam magnet (trzy śruby) i LIPA...
Nie schodzi bo blokuje go wystająca srebrna 5 centymetrowa rurka, na która przychodzi wężyk prowadzący ciecz chłodzącą do zbiorniczka wyrównawczego. Owy wystający bolec nie ma gwintu (nie daje się wykręcić) ani w żaden sposób wyjąć. Nie wiem u licha w jaki sposób ściąga się ten magnet. Kombinowałem też z tym trzpieniem wewnątrz magnetu bo jest magnetyczny ale też nic.
Wie ktoś jak się to wymienia???
Pozdrawiam mackowski31
C180 2.0 129KM
- homontos
- Moderator VIP
- Posty: 504
- Rejestracja: 4 lis 2007, o 21:58
- VIN:
- Lokalizacja: gdynia
Jak odkręcisz te 3 śruby to nic już magnetu nie trzyma, a jeśli nadal trzyma to silikon temperaturowy który zasechł i trzyma jak klej. Podważ ostrożnie z jednej strony i tyle. Ten magnet swą powierzchnią przylegającą do silnika jest płaski więc nie ma prawa nic trzymać.
ps. zaraz zamieszcze orginal instrukcje
[ Dodano: 2009-10-29, 21:08 ]
no nie znalazłem bo to takie proste
ps. zaraz zamieszcze orginal instrukcje
[ Dodano: 2009-10-29, 21:08 ]
no nie znalazłem bo to takie proste
Ostatnio zmieniony 29 paź 2009, o 21:28 przez homontos, łącznie zmieniany 1 raz.
W203 C180 Kombi
album_personal.php?user_id=54
album_personal.php?user_id=54
-
- Użytkownik
- Posty: 67
- Rejestracja: 24 sty 2009, o 22:11
- VIN:
- Lokalizacja: wrocław
Cześć!
Samego w sobie magnetu nic nie trzyma oprócz tych trzech śrub. To fakt i do tego momentu doszedłem ale nie daje się on zsunąć z wystającej "przedłużki" wałka (to co znajduje się w magnecie) bo za blisko wmontowny jest trzpień, o którym napisałem (na który nachodzi gumowy wąż prowadzący do zbiorniczka wyrównawczego). Próbowałem wyjąć ten trzpień kombinerkami, próbowałem go przekręcać ale on jest chyba na wćisk i na klej.
Wymieniałeś ten magnet sam czy tylko byłeś podczas wymiany? Bo nie chce mi się wierzyć, że w Twoim motorze szkop zamontował ten trzpień o centymetr bliżej filtra powietrza albo w ogóle gdzie indziej. Dodam, że przyglądał się sąsiad, który też rozłożył ręce.
mackowski31
C-180 2.0 benz+gaz
Samego w sobie magnetu nic nie trzyma oprócz tych trzech śrub. To fakt i do tego momentu doszedłem ale nie daje się on zsunąć z wystającej "przedłużki" wałka (to co znajduje się w magnecie) bo za blisko wmontowny jest trzpień, o którym napisałem (na który nachodzi gumowy wąż prowadzący do zbiorniczka wyrównawczego). Próbowałem wyjąć ten trzpień kombinerkami, próbowałem go przekręcać ale on jest chyba na wćisk i na klej.
Wymieniałeś ten magnet sam czy tylko byłeś podczas wymiany? Bo nie chce mi się wierzyć, że w Twoim motorze szkop zamontował ten trzpień o centymetr bliżej filtra powietrza albo w ogóle gdzie indziej. Dodam, że przyglądał się sąsiad, który też rozłożył ręce.
mackowski31
C-180 2.0 benz+gaz
- homontos
- Moderator VIP
- Posty: 504
- Rejestracja: 4 lis 2007, o 21:58
- VIN:
- Lokalizacja: gdynia
kolego wymieniałem wręcz 2 razy, bo zapomniałem za pierwszym razem uszczelnić silikonem.
dodaje foto bo chyba u mnie nie ma żadnej rurki o której mówisz... która by przeszkadzała ...
dodaje foto bo chyba u mnie nie ma żadnej rurki o której mówisz... która by przeszkadzała ...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W203 C180 Kombi
album_personal.php?user_id=54
album_personal.php?user_id=54
- noc
- Ekspert
- Posty: 2082
- Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
- VIN: WDB2030461F911681
- Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.
Są dwa rodzaje tej rury aluminiowej z obudową termostatu.Jeden ma pionową rurkę wodną uniemożliwiającą wymianę "stellera" faz rozrządu.Trzeba tą rurę demontować.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K
Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/