Silnik 2l , benzyna zgrzyt wałka rozrządu
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 17
- Rejestracja: 28 paź 2007, o 19:09
- VIN:
- Lokalizacja: GB
Jak najszybciej wymien to co jest na obrazku.
Ten czujnik to nie czujnik polozenia walka rozrzadu i powinien byc suchy, kabel rowniez. Czujnik (cam actuator, cam magnet) wspomaga dobre osiagi (podnosi moc) silnika przy niskich i wysokich obrotach.Upewnij sie czy olej nie dostal sie dalej, sprawdz wtyczki sond lambda i wtyczke przeplywomierza (MAF). Adapter line to modyfikacja wprowadzona przez MB w celu zabezpieczenia wiazek kabli przed wyciekiem z cam actuator'a. Przy okresowych przegladach spradzaj czy cam actuator nie cieknie(to bardzo wazne). Upewnij sie ze kable nie ocieraja sie o wspornik.
Ten czujnik to nie czujnik polozenia walka rozrzadu i powinien byc suchy, kabel rowniez. Czujnik (cam actuator, cam magnet) wspomaga dobre osiagi (podnosi moc) silnika przy niskich i wysokich obrotach.Upewnij sie czy olej nie dostal sie dalej, sprawdz wtyczki sond lambda i wtyczke przeplywomierza (MAF). Adapter line to modyfikacja wprowadzona przez MB w celu zabezpieczenia wiazek kabli przed wyciekiem z cam actuator'a. Przy okresowych przegladach spradzaj czy cam actuator nie cieknie(to bardzo wazne). Upewnij sie ze kable nie ocieraja sie o wspornik.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W203 C180 2.0
- nygus7
- Użytkownik
- Posty: 298
- Rejestracja: 23 paź 2008, o 10:48
- VIN:
- Lokalizacja: trójmiasto
Przeczytalem wypowiedzi goblinp i podsumowujac ta dyskusje wnioski sa takie ze ten zgrzyt przy uruchamianiu pochodzi z "ustawiacza walka rozrzadu (camshaft adjuster)" i nie moze on miec wyciekow.
Zeby to zrobic trzeba wymienic element A 111 051 01 77 częściami
A 111 051 00 77 + zaslepka A111 997 01 86.
Goblinp, sam to wymieniales? Normalnie sie odkreca te 3 sruby z glowkami gwiazkowymi, wyjmuje camshaft adjuster i zaklada nowy? czy jakies dodatkowe atrakcje tam czekają?
U mnie sprawa wygląda tak:
Jedyna niepokojąca rzecz to lekkie pocenie tego elementu,
co do kabelka to u mnie jest on w plastikowej oslonce, przy zadnym mocowaniu oslon pokrywy silnika nie ma prawa sie on przytrzec, wszystko jest solidnie przytwierdzone opaskami zaciskowymi.
Zeby to zrobic trzeba wymienic element A 111 051 01 77 częściami
A 111 051 00 77 + zaslepka A111 997 01 86.
Goblinp, sam to wymieniales? Normalnie sie odkreca te 3 sruby z glowkami gwiazkowymi, wyjmuje camshaft adjuster i zaklada nowy? czy jakies dodatkowe atrakcje tam czekają?
U mnie sprawa wygląda tak:
Jedyna niepokojąca rzecz to lekkie pocenie tego elementu,
co do kabelka to u mnie jest on w plastikowej oslonce, przy zadnym mocowaniu oslon pokrywy silnika nie ma prawa sie on przytrzec, wszystko jest solidnie przytwierdzone opaskami zaciskowymi.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 6 lip 2009, o 10:30 przez nygus7, łącznie zmieniany 1 raz.
A180 CDI Avantgarde, 109KM, 2007r - sprzedany
C180 Sport Coupe Evolution, 129KM, 2002r - sprzedany[/b]
C180 Sport Coupe Evolution, 129KM, 2002r - sprzedany[/b]
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
-
- Użytkownik
- Posty: 17
- Rejestracja: 28 paź 2007, o 19:09
- VIN:
- Lokalizacja: GB
- nygus7
- Użytkownik
- Posty: 298
- Rejestracja: 23 paź 2008, o 10:48
- VIN:
- Lokalizacja: trójmiasto
...powiekszonych luzow w tym "camshaft adjuster"?V126 pisze:to nie chodzi o to, że olej leje się na zewnątrz, tylko po prostu odpływa do miski olejowej, co jest skutkiem powiększonych luzów.nygus7 pisze:nie moze on miec wyciekow
A180 CDI Avantgarde, 109KM, 2007r - sprzedany
C180 Sport Coupe Evolution, 129KM, 2002r - sprzedany[/b]
C180 Sport Coupe Evolution, 129KM, 2002r - sprzedany[/b]
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
-
- VIP
- Posty: 28
- Rejestracja: 25 gru 2008, o 17:50
- VIN:
- Lokalizacja: Zielona Gora
Witajcie. Usterki w swoim MB już wyżej opisałem. Powtórzę: 1 Przy dodawaniu gazu /przy około 2 tyś obrotów/ było słyszalne głośne kliknięcie w okolicach wałka rozrządu, 2. podczas rozruchu silnika zimnego, czyli po kilkunastu godzinach postoju /sekundę, dwie po uruchomieniu/ słychać zgrzyt /ok 1-3 sekund/ tak jakby ustawiał sie rozrząd. Przy następnym uruchomieniu po godzine dwuch czy trzech już tego nie ma. Jeśli jeździsz często i odpalasz go często to, to nie występuje. Ja mam 2 samochody i mercedes często parę dni stoi, wtedy zgrzyt przy odpalaniu słychać. Merca kupiłem w salonie Audi więc mam roczną gwarancję. Pojechałem tam a oni przekazali go do naprawy do Mercedesa. Wymienili: Verszteller, Magnet, Elektr.Leitung,Teuerschloss /patrz wyżej- to co goblinp na rysunku przedstawił- od pozycji 71 do poz 14 /. Przy odbiorze wszystko było ok. Teraz znowu pojawia mi się jedna usterka - zgrzyt przy odpalaniu /występuje tylko wtedy gdy auto kilkanaście godzin stało/, nie wiem co to jest. Czy niemcy odstawili fuchę a może to nie jest rozrząd, a może to taki rozrząd który psuje się? Jestem już tym wkurzony. Do niemiec nie chce mi się jechać bo to 800 km w jedną stronę. Audi zapłaciło ponad 1000 euro za naprawę a problem do końca nie jest rozwiązany. Pozdrawiam wszystkich i zapraszam do dyskusji.
- homontos
- Moderator VIP
- Posty: 504
- Rejestracja: 4 lis 2007, o 21:58
- VIN:
- Lokalizacja: gdynia
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
-
- Użytkownik
- Posty: 59
- Rejestracja: 18 lut 2009, o 20:53
- VIN:
- Lokalizacja: Poznań
mercfan, możesz wyjaśnić dokładniej? Jaki napinacz?
***www.kamerywyczynowe.pl***
C200Kompressor Sportcoupe 2001r.
C200Kompressor Sportcoupe 2001r.
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Cykanie to nie tylko przypadłość naszych aut, w większości benzyniaków z łańcuchem napinacz hydrauliczny napełnia się olejem, w tym czasie łańcuch nie jest do końca napięty i cyka. Są napinacze, które mają coś w rodzaju zapadek, łańcuch wyciąga się, a napinacz blokuje się samoistnie trzymając jednakowy naciąg i wtedy jest ciszej. Jest jeszcze kilka elementów które wydają dźwięk podczas odpalania, ale nie mają wiele wspólnego z rozrządem.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Ja miałem w swoim 34kkm jak go kupiłem i już było na zimnym silniku słyszalne cykanie, nie przejmuje się tym. Ważne, że w czasie jazdy nic nie cyka nie ważne czy ciepły czy zimny silnik. U mnie zawsze cyka tylko po długim postoju, 3-4 godziny.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
-
- Użytkownik
- Posty: 17
- Rejestracja: 28 paź 2007, o 19:09
- VIN:
- Lokalizacja: GB
Ciekawe polecam warto przeczytac
http://www.benzworld.org/forums/r170-sl ... attle.html
http://www.benzworld.org/forums/r170-sl ... tween.html
http://www.benzworld.org/forums/r170-sl ... attle.html
http://www.benzworld.org/forums/r170-sl ... tween.html
W203 C180 2.0
- jjanicki
- VIP
- Posty: 780
- Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
- VIN: WDD2122251A291175
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Ja bym bardziej na napinacz stawiałV126 pisze:Może to łańcuch trzeba wymienić i będzie gitara?
Uwaga na sposób montażu
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz