Silnik 2l , benzyna zgrzyt wałka rozrządu

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
trebor

Zgrzyty wałka rozrządu.

Post autor: trebor »

Temat jest niewyjaśniony i trudno go komukolwiek w warsztacie pokazać, bo pojawia się to sporadycznie, tylko przy pierwszym odpaleniu samochodu po co najmniej wielogodzinnej przerwie /czyli jak silnik jest zupełnie zimny/ i to nie zawsze. Czasami jest tak, że samochód nie był odpalany 2 doby i po odpaleniu nic się nie dzieje a innym razem jest małe zgrzytnięcie. Zgrzytnięcie następuje nie w momencie przekręcenia stacyjki, a sekundę, dwie póżniej czyli nie jest to problem rozrusznika. Aby ktoś to z fachowców usłyszał samochód należałoby zostawić co najmniej na dobę w warsztacie i to zgrzytnięcie nie zawsze występuje. Zauważyłem, że latem ta sytuacja występuje żadziej gdyż po prostu jest cieplej. Poza tym silnik sprawuje sie super, na trasie bez problemów można uzyskać wynik 6,3 - 6,8 l benzyny na 100km. Silnik jest bardzo elastyczny,cichutki i nie zamieniłbym na disla. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
nygus7
Użytkownik
Posty: 298
Rejestracja: 23 paź 2008, o 10:48
VIN:
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: nygus7 »

Trebor, ty tez masz ten silnik 129KM?
A180 CDI Avantgarde, 109KM, 2007r - sprzedany
C180 Sport Coupe Evolution, 129KM, 2002r - sprzedany[/b]
trebor

Post autor: trebor »

Tak, mam C180 z roku 2001 z silnikiem 2l o mocy 129 koni.
huragan
Użytkownik
Posty: 59
Rejestracja: 18 lut 2009, o 20:53
VIN:
Lokalizacja: Poznań

Post autor: huragan »

Czy dzieje Ci się tak od jakiegoś czasu czy od początku jak nabyłeś auto? Bo mi zaczęło się tak robić po wymianie oleju - i teraz zastanawiam się czy to przypadek czy miało to jakiś wpływ - np. przez zły olej. Poprzedni właściciel twierdził, że lał syntetyk - ale może ściemniał i lał już półsyntetyk, ja wlałem teraz syntetyk i przy odpaleniu po dłużej przerwie kiedy olej już "spłynął" przez chwilę coś stuka zanim olej dotrze wszędzie. Mam na myśli mniejszą lepkość oleju syntetycznego. No przynajmniej taką usnułem sobie teorię :haha:
trebor
VIP
Posty: 28
Rejestracja: 25 gru 2008, o 17:50
VIN:
Lokalizacja: Zielona Gora

Post autor: trebor »

Witaj huragan. U mnie to zaczęło dziać się po kupnie samochodu. Silnik benzyna 2l, o mocy 129 KM nie wymaga pełnego syntetyku. W mojej książce/niemiecka/ pierwsze zalanie było olejem 0w/40 drogie 5W/40 a pozostałe 10W/40. Już w Mercedesie w Niemczech był zalewany półsyntetykiem. Ja też myślałem, że może to wina oleju wymieniłem na nowy i wcale nie było poprawy. U mnie w czasie pracy silnika nie ma żadnych stuków. To co opisywałem pojawie się sekundę, dwie po uruchomieniu, jest to takie małe zgrzytnięcię jakby ustawiały się zawory i po sekundzie dwóch to znika. Ten zgrzyt nie zawsze występuje i tak do końca nie wiem od czego to zależy. A tak nawiasem mówiąć to nie powinno przechodzić się z półsyntetyków na pełny syntetyk. W odwrotną stronę jak najbardziej. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Na nowym silniku możesz przejść, jeżeli oryginalny był półsyntetyk, to można po uprzednim przepłukaniu syntetykiem. W samochodzie, który już zrobił trochę kilometrów nie jest to zalecane.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
andrzej
VIP
Posty: 11
Rejestracja: 28 paź 2007, o 16:35
VIN:
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: andrzej »

Moim zdaniem gdy autko stoi przez parę czy kilkanaście godzin olej spływa z samoregulatorów zaworów.Gdy go uruchamiaż po tej przerwie,zanim olej je wypełni to właśnie wtedy słychać ten dźwięk. Czasami tego nie słyszysz, pewnie gdy jest niższa temperatura otoczenia , olej jest wtedy troszkę bardziej gęstyi wolniej spływa z samoregulatorów.
W203 2001
huragan
Użytkownik
Posty: 59
Rejestracja: 18 lut 2009, o 20:53
VIN:
Lokalizacja: Poznań

Post autor: huragan »

No ale czy to nie jest niebezpieczne dla silnika? I dlaczego tylko trebor i ja mamy ten problem :placz:
goblinp
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 28 paź 2007, o 19:09
VIN:
Lokalizacja: GB

Post autor: goblinp »

U mnie wystepuje ten sam problem. Wydaje mi sie ze to wina konstrukcji silnika ale podejrzewam, ze mozna to zminimalizowac uzywajac oleju o wiekszej gestosci w wyzszych temperaturach.Obecnie mam zalany 5w30 i jest o wiele gorzej niz gdy byl zalany Mobil 1 5w50 (wskaznik lepkosci 184). Zastanawiam sie nad Mobilem 0w40, ktory jest zalecany przez MB (wskaznik lepkosci 196) oraz olejami z rodziny Royal Purple ktore rzekomo potrafia obnizyc temperature pracy silnika i maja dobre parametry pracy.
http://www.royalpurple.com/rp-videos.html
http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf
http://www.whnet.com/4x4/oil.html
W203 C180 2.0
Awatar użytkownika
homontos
Moderator VIP
Posty: 504
Rejestracja: 4 lis 2007, o 21:58
VIN:
Lokalizacja: gdynia

Post autor: homontos »

huragan pisze:No ale czy to nie jest niebezpieczne dla silnika? I dlaczego tylko trebor i ja mamy ten problem :placz:
Nie tylko wy :) mi to nie przeszkadza.
goblinp
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 28 paź 2007, o 19:09
VIN:
Lokalizacja: GB

Post autor: goblinp »

Niebezpieczny problem dotyczacy naszych silnikow.
Zaniedbanie tego moze drogo kosztowac (wymiana komputera, wiazki kabli, dwoch sond lambda, przeplywomierza i kilku innych rzeczy). Podczas tej czynnosci serwisowej zalecam uwage na krotki kabel (zwany starter line A271 150 27 33) zamieszczony na obrazku. W moim przypadku ulegl on przetarciu wraz z brazowym kablem masowym o metalowy wspornik do plastikowej oslony silnika. Spowodowalo to zwarcie i koniecznosc wymiany calej wiazki do komputera wraz z dwoma sondami lambda.
leaky-cam-sensor-replacement-m111
W203 C180 2.0
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

To nie jest wina silnika, że ten typ tak ma, macie poprostu nieco wyrobiony ten mechanizm i on nie trzyma już oleju, tylko olej spływ, przez co przy porannym rozruchu wszystko działa na sucho i macie zgrzyt. Zalewając gęstrzy olej macie większą szansę, że on nie odpłynie i nie będzie zgrzytu. Powodem problemu jest to, że wiele osób uruchamia silnik i od razu rusza, jeżeli praktykowaliście taką czynność (lub poprzedni właściciel), to są tego skutki. Nie mówcie, że to wina silnika, mechanizm jest zapewne delikatny i dlatego nie wytrzymuje takiej ekploatacji.
P.S. Ruszanie tuż po uruchomieniu silnika nigdy nic nie wróżyło dobrego.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
huragan
Użytkownik
Posty: 59
Rejestracja: 18 lut 2009, o 20:53
VIN:
Lokalizacja: Poznań

Post autor: huragan »

Właśnie dlatego pisałem o tym środku do oleju. On spowoduje że olej "oblepi" tłoki i wyeliminuje ten odgłos przy uruchamianiu. A przynajmniej mam taką nadzieję :prosi:
Zamówiłem już ten środek - w przyszłym tygodniu go dostanę. Opiszę czy pomogło.
***www.kamerywyczynowe.pl***
C200Kompressor Sportcoupe 2001r.
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Nie jestem zwolennikiem tego środka, ja po prostu zalałbym gęstszy olej i tyle.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
homontos
Moderator VIP
Posty: 504
Rejestracja: 4 lis 2007, o 21:58
VIN:
Lokalizacja: gdynia

Post autor: homontos »

Konkretnie co wymienić mam ?? ten kabel czy ten metalowy wspornik ?? Powiem że faktycznie u mnie chyba to coś nie trzyma oleju bo ten kabel mam cały mokry od oleju. A czy to nie jest tam czasem czujnik wałka rozrządu ?? (znaczy się te rzeczy przedstawione na rysunku)??
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”