Silnik 2l , benzyna zgrzyt wałka rozrządu
Moderator: Dziki Mar
Zgrzyty wałka rozrządu.
Temat jest niewyjaśniony i trudno go komukolwiek w warsztacie pokazać, bo pojawia się to sporadycznie, tylko przy pierwszym odpaleniu samochodu po co najmniej wielogodzinnej przerwie /czyli jak silnik jest zupełnie zimny/ i to nie zawsze. Czasami jest tak, że samochód nie był odpalany 2 doby i po odpaleniu nic się nie dzieje a innym razem jest małe zgrzytnięcie. Zgrzytnięcie następuje nie w momencie przekręcenia stacyjki, a sekundę, dwie póżniej czyli nie jest to problem rozrusznika. Aby ktoś to z fachowców usłyszał samochód należałoby zostawić co najmniej na dobę w warsztacie i to zgrzytnięcie nie zawsze występuje. Zauważyłem, że latem ta sytuacja występuje żadziej gdyż po prostu jest cieplej. Poza tym silnik sprawuje sie super, na trasie bez problemów można uzyskać wynik 6,3 - 6,8 l benzyny na 100km. Silnik jest bardzo elastyczny,cichutki i nie zamieniłbym na disla. Pozdrawiam.
- nygus7
- Użytkownik
- Posty: 298
- Rejestracja: 23 paź 2008, o 10:48
- VIN:
- Lokalizacja: trójmiasto
-
- Użytkownik
- Posty: 59
- Rejestracja: 18 lut 2009, o 20:53
- VIN:
- Lokalizacja: Poznań
Czy dzieje Ci się tak od jakiegoś czasu czy od początku jak nabyłeś auto? Bo mi zaczęło się tak robić po wymianie oleju - i teraz zastanawiam się czy to przypadek czy miało to jakiś wpływ - np. przez zły olej. Poprzedni właściciel twierdził, że lał syntetyk - ale może ściemniał i lał już półsyntetyk, ja wlałem teraz syntetyk i przy odpaleniu po dłużej przerwie kiedy olej już "spłynął" przez chwilę coś stuka zanim olej dotrze wszędzie. Mam na myśli mniejszą lepkość oleju syntetycznego. No przynajmniej taką usnułem sobie teorię
-
- VIP
- Posty: 28
- Rejestracja: 25 gru 2008, o 17:50
- VIN:
- Lokalizacja: Zielona Gora
Witaj huragan. U mnie to zaczęło dziać się po kupnie samochodu. Silnik benzyna 2l, o mocy 129 KM nie wymaga pełnego syntetyku. W mojej książce/niemiecka/ pierwsze zalanie było olejem 0w/40 drogie 5W/40 a pozostałe 10W/40. Już w Mercedesie w Niemczech był zalewany półsyntetykiem. Ja też myślałem, że może to wina oleju wymieniłem na nowy i wcale nie było poprawy. U mnie w czasie pracy silnika nie ma żadnych stuków. To co opisywałem pojawie się sekundę, dwie po uruchomieniu, jest to takie małe zgrzytnięcię jakby ustawiały się zawory i po sekundzie dwóch to znika. Ten zgrzyt nie zawsze występuje i tak do końca nie wiem od czego to zależy. A tak nawiasem mówiąć to nie powinno przechodzić się z półsyntetyków na pełny syntetyk. W odwrotną stronę jak najbardziej. Pozdrawiam
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- andrzej
- VIP
- Posty: 11
- Rejestracja: 28 paź 2007, o 16:35
- VIN:
- Lokalizacja: Koszalin
Moim zdaniem gdy autko stoi przez parę czy kilkanaście godzin olej spływa z samoregulatorów zaworów.Gdy go uruchamiaż po tej przerwie,zanim olej je wypełni to właśnie wtedy słychać ten dźwięk. Czasami tego nie słyszysz, pewnie gdy jest niższa temperatura otoczenia , olej jest wtedy troszkę bardziej gęstyi wolniej spływa z samoregulatorów.
W203 2001
-
- Użytkownik
- Posty: 59
- Rejestracja: 18 lut 2009, o 20:53
- VIN:
- Lokalizacja: Poznań
-
- Użytkownik
- Posty: 17
- Rejestracja: 28 paź 2007, o 19:09
- VIN:
- Lokalizacja: GB
U mnie wystepuje ten sam problem. Wydaje mi sie ze to wina konstrukcji silnika ale podejrzewam, ze mozna to zminimalizowac uzywajac oleju o wiekszej gestosci w wyzszych temperaturach.Obecnie mam zalany 5w30 i jest o wiele gorzej niz gdy byl zalany Mobil 1 5w50 (wskaznik lepkosci 184). Zastanawiam sie nad Mobilem 0w40, ktory jest zalecany przez MB (wskaznik lepkosci 196) oraz olejami z rodziny Royal Purple ktore rzekomo potrafia obnizyc temperature pracy silnika i maja dobre parametry pracy.
http://www.royalpurple.com/rp-videos.html
http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf
http://www.whnet.com/4x4/oil.html
http://www.royalpurple.com/rp-videos.html
http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf
http://www.whnet.com/4x4/oil.html
W203 C180 2.0
- homontos
- Moderator VIP
- Posty: 504
- Rejestracja: 4 lis 2007, o 21:58
- VIN:
- Lokalizacja: gdynia
Nie tylko wy mi to nie przeszkadza.huragan pisze:No ale czy to nie jest niebezpieczne dla silnika? I dlaczego tylko trebor i ja mamy ten problem
W203 C180 Kombi
album_personal.php?user_id=54
album_personal.php?user_id=54
-
- Użytkownik
- Posty: 17
- Rejestracja: 28 paź 2007, o 19:09
- VIN:
- Lokalizacja: GB
Niebezpieczny problem dotyczacy naszych silnikow.
Zaniedbanie tego moze drogo kosztowac (wymiana komputera, wiazki kabli, dwoch sond lambda, przeplywomierza i kilku innych rzeczy). Podczas tej czynnosci serwisowej zalecam uwage na krotki kabel (zwany starter line A271 150 27 33) zamieszczony na obrazku. W moim przypadku ulegl on przetarciu wraz z brazowym kablem masowym o metalowy wspornik do plastikowej oslony silnika. Spowodowalo to zwarcie i koniecznosc wymiany calej wiazki do komputera wraz z dwoma sondami lambda.
leaky-cam-sensor-replacement-m111
Zaniedbanie tego moze drogo kosztowac (wymiana komputera, wiazki kabli, dwoch sond lambda, przeplywomierza i kilku innych rzeczy). Podczas tej czynnosci serwisowej zalecam uwage na krotki kabel (zwany starter line A271 150 27 33) zamieszczony na obrazku. W moim przypadku ulegl on przetarciu wraz z brazowym kablem masowym o metalowy wspornik do plastikowej oslony silnika. Spowodowalo to zwarcie i koniecznosc wymiany calej wiazki do komputera wraz z dwoma sondami lambda.
leaky-cam-sensor-replacement-m111
W203 C180 2.0
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
To nie jest wina silnika, że ten typ tak ma, macie poprostu nieco wyrobiony ten mechanizm i on nie trzyma już oleju, tylko olej spływ, przez co przy porannym rozruchu wszystko działa na sucho i macie zgrzyt. Zalewając gęstrzy olej macie większą szansę, że on nie odpłynie i nie będzie zgrzytu. Powodem problemu jest to, że wiele osób uruchamia silnik i od razu rusza, jeżeli praktykowaliście taką czynność (lub poprzedni właściciel), to są tego skutki. Nie mówcie, że to wina silnika, mechanizm jest zapewne delikatny i dlatego nie wytrzymuje takiej ekploatacji.
P.S. Ruszanie tuż po uruchomieniu silnika nigdy nic nie wróżyło dobrego.
P.S. Ruszanie tuż po uruchomieniu silnika nigdy nic nie wróżyło dobrego.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
-
- Użytkownik
- Posty: 59
- Rejestracja: 18 lut 2009, o 20:53
- VIN:
- Lokalizacja: Poznań
Właśnie dlatego pisałem o tym środku do oleju. On spowoduje że olej "oblepi" tłoki i wyeliminuje ten odgłos przy uruchamianiu. A przynajmniej mam taką nadzieję
Zamówiłem już ten środek - w przyszłym tygodniu go dostanę. Opiszę czy pomogło.
Zamówiłem już ten środek - w przyszłym tygodniu go dostanę. Opiszę czy pomogło.
***www.kamerywyczynowe.pl***
C200Kompressor Sportcoupe 2001r.
C200Kompressor Sportcoupe 2001r.
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- homontos
- Moderator VIP
- Posty: 504
- Rejestracja: 4 lis 2007, o 21:58
- VIN:
- Lokalizacja: gdynia
Konkretnie co wymienić mam ?? ten kabel czy ten metalowy wspornik ?? Powiem że faktycznie u mnie chyba to coś nie trzyma oleju bo ten kabel mam cały mokry od oleju. A czy to nie jest tam czasem czujnik wałka rozrządu ?? (znaczy się te rzeczy przedstawione na rysunku)??
W203 C180 Kombi
album_personal.php?user_id=54
album_personal.php?user_id=54