Silnik 2l , benzyna zgrzyt wałka rozrządu

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
trebor
VIP
Posty: 28
Rejestracja: 25 gru 2008, o 17:50
VIN:
Lokalizacja: Zielona Gora

Silnik 2l , benzyna zgrzyt wałka rozrządu

Post autor: trebor »

Jak odpalam samochód np rano a silnik jest zupełnie zimny następuje małe niegłośne zgrzytnięcie na wałkach rozrządu, tak jakby ustawiał się rozrząd. Jest to tylko przy pierwszym odpaleniu, przy następnych tego zgrzytnięcia już nie ma nawet jak odpalam po 2-4 godzinach postoju, chyba, że samochód znowu postoi kilkanaście godzin bez odpalania.Po odpaleniu silnik pracuje bardzo ładnie i cicho. MB ma 2 wałki rozrządu, główny i pomocniczy prawdopodobnie, to dzieje sie za przyczyna tego drugiego. Prosze o informację jeśli ktoś na ten temat coś wie.
Ostatnio zmieniony 30 sty 2009, o 22:27 przez trebor, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Normalne to to chyba nie jest, ale gwarancji nie daje.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Żadne zgrzytanie w żadnym samochodzie normalne na pewno nie jest. Może łańcuch rozrządu się kończy. Sugeruję zmianę tematu na na przykład: Zgrzytnięcie przy odpalaniu to więcej osób się zainteresuje, które mogą coś więcej wiedzieć.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Mozliwe rowniez ze to wcale nie rozrzad zgrzyta, tylko cos innego.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
trebor
VIP
Posty: 28
Rejestracja: 25 gru 2008, o 17:50
VIN:
Lokalizacja: Zielona Gora

Post autor: trebor »

Lańcuch rozrządu to nie jest bo był sprawdzany. Jest ok. W Mercedesie powiedziano mi, że najprawdopodobniej jest to wina pomocniczego wałka rozrządu. Trudno to komókolwiek pokazać bo musiałbym samochód zostawić na całą dobę w warsztacie i dopiero przy pierwszym odpaleniu z rana można to usłyszeć . Przy następnych odpalaniach już tego nie ma. Jak już pisałem samochód musi postać kilkanaście godzin w zimnie aby to zgrzytnięcie pojawiło się przy pierwszym odpaleniu, później już tego nie ma.Pozdrawiam zainteresowanych tematem.
Ostatnio zmieniony 31 sty 2009, o 20:57 przez trebor, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

A może to bendiks się przycina? Jak wy myślicie?
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
trebor
VIP
Posty: 28
Rejestracja: 25 gru 2008, o 17:50
VIN:
Lokalizacja: Zielona Gora

Post autor: trebor »

V 126 - A co to jest bendiks?
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Bendiks to rolka rozrusznika, ktora napedza silnik w czasie rozruchu (krecenia rozrusznikiem).
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
MrBrown
VIP
Posty: 628
Rejestracja: 29 lut 2008, o 02:40
VIN:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: MrBrown »

i właśnie bendiks potrafi "zgrzytnąć" podczas rozruchu - sprawdziłbym to w pierwszej kolejności
'01 C32 AMG Carlsson CK32 RS - sprzedany
'06 Subaru WRX STi - sprzedany
searching...
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Tylko jak to sprawdzić? Malucha po odstanej nocy możnaby zapalić na popych i wszytskobyłoby jasne, ale z mb mógłby tego nie znieść najlepiej.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
trebor
VIP
Posty: 28
Rejestracja: 25 gru 2008, o 17:50
VIN:
Lokalizacja: Zielona Gora

Post autor: trebor »

Jeżeli miała by to być rolka rozrusznika to działo by to się przy każdym odpaleniu, a to tak nie jest. Pierwsze poranne odpalenie mały zgrzyt tak jakby ustawiały sie popychaczę. Wyłączam silnik, odpalam jeszcze raz i już tego nie ma.Przy kazdym następnym odpaleniu po godzinie czy dwóch wszystko jest ok. Aby to powtórzyło się samochód musi postać kilka godzin np na mrozie lub kilkanaście godzin w ciepłym garażu wtedy znowusz słysze to. Czy występuje na popychaczach jakieś np podciśnienie które utrzymuje je w odpowiednim położeniu a po kilku godzinach ich położenie minimalnie zmienia się . Tak sobie dedukuję. Nie znam budowy silnika MB więc stąd te moje rozważania.
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Rozrusznik jak się raz ruszy to też może potrzebuje czasu żeby znów się zastać. Co do zaworów, to bywa jakaś regulacja ciśnieniem oleju, ale nie wiem czy tam to jest.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

A gdybys poprosil kogos o odpalenie pojazdu, a Ty posluchalbys z kad dochodza odglosy? Moze byloby latwiej.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
trebor
VIP
Posty: 28
Rejestracja: 25 gru 2008, o 17:50
VIN:
Lokalizacja: Zielona Gora

Post autor: trebor »

Właśnie to zrobiłem,słychać w okolicach rozrządu.Pozdrawiam
huragan
Użytkownik
Posty: 59
Rejestracja: 18 lut 2009, o 20:53
VIN:
Lokalizacja: Poznań

Post autor: huragan »

Pozwolę sobie odświeżyć temat - czy udało się rozwiązać ten problem trebor? Właśnie zauważyłem identyczny problem u siebie....
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i osprzęt”