Silnik 2l , benzyna zgrzyt wałka rozrządu
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 28
- Rejestracja: 25 gru 2008, o 17:50
- VIN:
- Lokalizacja: Zielona Gora
Silnik 2l , benzyna zgrzyt wałka rozrządu
Jak odpalam samochód np rano a silnik jest zupełnie zimny następuje małe niegłośne zgrzytnięcie na wałkach rozrządu, tak jakby ustawiał się rozrząd. Jest to tylko przy pierwszym odpaleniu, przy następnych tego zgrzytnięcia już nie ma nawet jak odpalam po 2-4 godzinach postoju, chyba, że samochód znowu postoi kilkanaście godzin bez odpalania.Po odpaleniu silnik pracuje bardzo ładnie i cicho. MB ma 2 wałki rozrządu, główny i pomocniczy prawdopodobnie, to dzieje sie za przyczyna tego drugiego. Prosze o informację jeśli ktoś na ten temat coś wie.
Ostatnio zmieniony 30 sty 2009, o 22:27 przez trebor, łącznie zmieniany 1 raz.
- kSmuk
- Użytkownik
- Posty: 1968
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Garmisch-P.
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- kSmuk
- Użytkownik
- Posty: 1968
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Garmisch-P.
-
- VIP
- Posty: 28
- Rejestracja: 25 gru 2008, o 17:50
- VIN:
- Lokalizacja: Zielona Gora
Lańcuch rozrządu to nie jest bo był sprawdzany. Jest ok. W Mercedesie powiedziano mi, że najprawdopodobniej jest to wina pomocniczego wałka rozrządu. Trudno to komókolwiek pokazać bo musiałbym samochód zostawić na całą dobę w warsztacie i dopiero przy pierwszym odpaleniu z rana można to usłyszeć . Przy następnych odpalaniach już tego nie ma. Jak już pisałem samochód musi postać kilkanaście godzin w zimnie aby to zgrzytnięcie pojawiło się przy pierwszym odpaleniu, później już tego nie ma.Pozdrawiam zainteresowanych tematem.
Ostatnio zmieniony 31 sty 2009, o 20:57 przez trebor, łącznie zmieniany 1 raz.
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
-
- VIP
- Posty: 28
- Rejestracja: 25 gru 2008, o 17:50
- VIN:
- Lokalizacja: Zielona Gora
- kSmuk
- Użytkownik
- Posty: 1968
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Garmisch-P.
- MrBrown
- VIP
- Posty: 628
- Rejestracja: 29 lut 2008, o 02:40
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
-
- VIP
- Posty: 28
- Rejestracja: 25 gru 2008, o 17:50
- VIN:
- Lokalizacja: Zielona Gora
Jeżeli miała by to być rolka rozrusznika to działo by to się przy każdym odpaleniu, a to tak nie jest. Pierwsze poranne odpalenie mały zgrzyt tak jakby ustawiały sie popychaczę. Wyłączam silnik, odpalam jeszcze raz i już tego nie ma.Przy kazdym następnym odpaleniu po godzinie czy dwóch wszystko jest ok. Aby to powtórzyło się samochód musi postać kilka godzin np na mrozie lub kilkanaście godzin w ciepłym garażu wtedy znowusz słysze to. Czy występuje na popychaczach jakieś np podciśnienie które utrzymuje je w odpowiednim położeniu a po kilku godzinach ich położenie minimalnie zmienia się . Tak sobie dedukuję. Nie znam budowy silnika MB więc stąd te moje rozważania.
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- kSmuk
- Użytkownik
- Posty: 1968
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Garmisch-P.
-
- VIP
- Posty: 28
- Rejestracja: 25 gru 2008, o 17:50
- VIN:
- Lokalizacja: Zielona Gora