Strona 1 z 6

Komunikat "Coolant visit workshop"

: 22 sty 2008, o 19:44
autor: aleksa
Hej,

Niedawno pojawił mi się na wyświetlaczu komunikat powyższej treści wraz ze wskazaniem temperatury. Co to może oznaczać?

: 22 sty 2008, o 19:46
autor: sabt
sprawdź poziom płynu chłodzącego

Done :(

: 22 sty 2008, o 19:51
autor: aleksa
Poziom płynu chłodzącego w normie...sorki, powinnam od tego zacząć :(

: 22 sty 2008, o 22:22
autor: carlos
aleksa, a jakie było to wskazanie temperatury?

: 23 sty 2008, o 20:28
autor: aleksa
Temperatura nie przekraczała po 10-15 minutach jazdy po mieście 80-85 stopni i prawdę mówiąc nie bardzo miałam odwagę dłużej postać w korkach...

: 4 sty 2010, o 18:31
autor: twardy30
Witam wszystkich forumowiczów po dłuższej nieobecności!!!
Wracam do tematu "aleksy" dotyczącego wyskakujacego komunikatu.
Mam ten sam problem z tym, że u mnie objawy zaczęły się wcześniej ponieważ od dłuższego czasu często dolewalem plynu chłodniczego ponieważ miałem ubytek i tak aż do Sylwestra kiedy to pojawil mi sie ten komunikat i nagle zaczęła wzrastać temperatura silnika do prawie 100 stopni ale tylko w korkach i na postoju zaś w czasie jazdy spadała do 85, dodatkowo wyczuwa się w kabinie taki zapach jakby z nawilżacza i lekko parują szyby co nigdy się nie działo.
Dzisiaj zawiozłem auto do mechanika i na kompie wyskoczyło mu parę błedów (jutro je spisze bo do niego jade) ale stwierdził że trzeba wymienić wentylator chłodnicy bo uszkodził się moduł czy też sterownik i trzeba w całości wymienić.
Proszę o pomoc bo nie wiem czy mam mu do końca ufać i czy ta wymiana pomoże a podejrzewam że to nie małe koszty będą.
Może miał ktoś podobny problem? :bezradny:

: 4 sty 2010, o 20:05
autor: Kompresssor
No najpierw to chyba trzeba się dowiedzieć którędy ucieka ci ten płyn.

: 4 sty 2010, o 20:22
autor: V126
Może nagrzewnicą skoro szyby parują? :bezradny:

: 5 sty 2010, o 21:14
autor: twardy30
:hurra: :hurra: :hurra:
Udało się dziś zlokalizować usterkę i okazało się że przyczyną byl przetarty przewód zasilający wentylator!!! Pośpiech nie jest jednak wskazany :haha: bo gdybym kupil cały wentylator to i tak by nie działało, dobrze jest jak się ma zaprzyjaźnionego mechanika bo szukał przyczyny aż do skutku (chociaż wcześniej chcial wymienić caly wentylator!!!)
Koszt 400zł. Co o tym sądzicie? Autko stało dwa dni na warsztacie.

A co do tych parujących szyb to klima nie działała bo wentylator nie chodził :rotfl: jakie to proste :usmiech:

No i niewiem co jeszcze z tym płynem który muszę uzupełniać :yyy: zobacze teraz jak troche pośmigam czy dalej ubywa. Czy wy wogóle dolewacie płynu do chlodnicy? Jak to jest przy normalnej eksploatacji?

: 5 sty 2010, o 22:25
autor: mercfan
Ja nie dolewałem przez 2 lata, ciągle jest tak samo, no może z 0,1 litra gdzieś wyparowało.

: 5 sty 2010, o 22:32
autor: w0wacik
twardy30 pisze:Czy wy wogóle dolewacie płynu do chlodnicy? Jak to jest przy normalnej eksploatacji?
Przy normalnej ekspolatacji i szczelnym układzie nie powinien zniknąć nawet gram.

: 6 sty 2010, o 20:53
autor: kSmuk
Jesli lejesz tylko sam koncentrat (100%) to nie bedzie parowac. Jesli lejesz 60% koncentratur i 40% wody, to ta woda moze przez lato w upaly parowac.

[ Dodano: 2010-02-20, 21:16 ]
Tak tylko jako ciekawostka: "Coolant - Visit workshop" wyswietla sie gdy jest usterka u ukladzie chlodzenia (np. uszkodzony wentylator, czujnik temperatury, itp.). Natomiast gdy jest za malo plynu: "Coolant - check level"

: 8 maja 2010, o 18:07
autor: Partyjny
No to ponawiam pytanie bo u mnie dziś pojawił się ten sam komunikat (foto).
Poziom płynu jest OK, klima działa nadal poprawnie. Zanim pojade do mechanika zwracam się do Was drodzy użytkownicy W203... czy ktoś wie co to może być? Nie chciałbym zostać narażony na wymianę rzeczy, które mogą nie mieć nic wspólnego z usterką :bezradny:

Obrazek


Pozdro for all

: 13 sie 2010, o 08:06
autor: Rychu45
ten komunikat dotyczny na 100% wentylatora u mnie płyn jest w normie a mam uszkodzony wentylator i komunikat jest a tak apropo jaki wentylator powinien być 2.2 cdi 2001r automat 600w czy 400w i czy można jest stosować zamiennie??

: 13 sie 2010, o 08:39
autor: Gerri
kSmuk pisze:Jesli lejesz tylko sam koncentrat (100%) to nie bedzie parowac. Jesli lejesz 60% koncentratur i 40% wody, to ta woda moze przez lato w upaly parowac.
A z czego niby składa się koncentrat? Przecież również zawiera wodę - tylko w mniejszej ilości!
Jeżeli mówimy o koncentracie fabrycznym: Przed uruchomieniem układu chłodzenia zalewamy go mieszanką koncentratu i wody z kranu (w skład płynu wchodzą uszlachetniacze) w stosunku 50:50 Oczywiście może być to również woda przegotowana lub destylowana/zdemineralizowana.
Tylko proporcja pół na pół zapewnia optymalne własności płynu: wysoką temperaturę wrzenia i niski punkt zamarzania (-37,5 stopnia) Nadmierne zwiększenie zawartości koncentratu w płynie znacznie pogarsza odprowadzanie ciepła z silnika!