Strona 1 z 1

[2.2 CDI] O przewodach niskiego ciśnienia słów kilka :)

: 2 paź 2016, o 13:17
autor: mdfimage
Jako iż chciałem mieć swój wkład na forum to postanowię z własnego doświadczenia nieco objaśnić i uporządkować (wiem, że był podobny temat ale strasznie chaotycznie rozpisany) wiedzę na temat przewodów niskiego ciśnienia pompy wstępnej.
Przewody będziemy musieli demontować z różnych powodów (wymiana filtra paliwa itp), osobiście przeszkadzały mi w demontażu termostatu.
Podczas demontażu przewodów np: od góry filtra paliwa, bądź od pompy wstępnej do zaworu odcinającego często możemy uszkodzić końcówki przewodów (tzw. szybkozłączki).
Do częstych usterek możemy zaliczyć oderwanie się przewodu z odpowietrznikiem który jest "zespojony" z przewodem między pompą wstępna a zaworem "shut off". (patrz zdjęcie oderwania)
Obrazek
W sumie mamy 3 przewody:
1 filtr paliwa - pompa wstępna
2 pompa wstępna - shut off valve (zawór odcinający znajdujący się niżej)
3 Pompa paliwa - listwa wysokiego ciśnienia (common rail)
Ważną informacją jest to, że przewód nr.2 był produkowany w 2 różnych rodzajach:
- w samochodach osobowych z trójnikiem do odpowietrzania
- w busach (sprinter) bez trójnika
Wymiary obu przewodów są takie same i ZALECAM MONTAŻ PRZEWODÓW OD SPRINTERA W CELU UNIKNIĘCIA ZŁAMANIA SIĘ PRZEWODU NA TRÓJNIKU (zawór odpowietrzający jest nam nie potrzebny, ponieważ można go używać tylko przy pomocy specjalnej pompki).
Porównanie przewodów od Sprintera i W203:
Obrazek
Poniżej linki gdzie możemy zakupić nowe przewody:
1. http://www.redmars.pl/product-pol-3499- ... W-203.html
2.http://www.redmars.pl/product-pol-2844- ... -210-.html
3.http://www.redmars.pl/product-pol-3500- ... W-203.html
PRZY KUPNIE UŻYWANYCH PRZEWODÓW NALEŻY ZAŁOŻYĆ NA ICH KOŃCÓWKI NOWE O_RINGI!
http://www.redmars.pl/product-pol-543-O ... a-CDi.html

NIE ZALECAM ZAKŁADANIA PRZEWODÓW O WIĘKSZEJ ŚREDNICY + OPASEK METALOWYCH ZAMIAST ORYGINALNYCH PRZEWODÓW NA SZYBKOZŁĄCZKACH.
Mam nadzieję, że komuś pomogłem :)