błąd srs i pasy bezpieczeństwa

Moderator: Dziki Mar

matthewue
VIP
Posty: 48
Rejestracja: 2 mar 2008, o 08:58
VIN:
Lokalizacja: Gdynia

błąd srs i pasy bezpieczeństwa

Post autor: matthewue »

witam, mam pytanko świeci mi się błąd srs - diagnoza - pas bezpieczeństwa tylny prawy do wymiany, czy wymienić trzeba cały pas, czy tylko napinacz czy co ? dziekuje za rady.
C220 CDI 2002
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Pas i napinacz to sumie jeden element, nie wiem czy da się w jakiś sposób rozłożyć je na części.

[ Dodano: 2009-01-14, 18:48 ]
Pas bezpieczeństwa

[ Dodano: 2009-01-14, 18:52 ]
Z tego rysunku wynika, że pas bezpieczeństwa i wszystkie elementy wchodzące w skład pasa łącznie z napinaczem to jedność (nr.10) mogę się mylić, ale tak mi to wygląda.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

SRS to "system zapobiegania skutkom wypadku", a pas to by było "GURTSYSTEM WERKSTATT AUFSUCHEN". Pas z poduszkami jest powiązany, bo jak masz niezapięty pas to poduszki są wyłączone. Dziwne to jakoś bo jakakolwiek awaria pasów powinna podchodzić pod komunikat o pasach. Może to chodzi o naboje w napinaczach (to co zwija pasy) ale na moje oko to powinno podchodzić pod komunikat o pasach, bo SRS to raczej poduszki.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
_tata_
VIP
Posty: 978
Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
VIN:
Lokalizacja: ???????????/

Post autor: _tata_ »

Niekoniecznie musi być uszkodzony pos. Wystarczy, że za mocno sprzątał samochód i rozpiął kostkę pod fotelem. Błąd nie do wykasowania samodzielnie. :yyy:

[ Dodano: 2009-01-14, 20:00 ]
Może w ogóle jest błąd w instalacji. Bez stara nie sprawdzisz.
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

matthewue pisze:diagnoza - pas bezpieczeństwa tylny prawy do wymiany
Założyłem iż diagnoza=diagnoza, a nie podłączenie pod kompa i automatyczne stwierdzenie co jest do wymiany.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
Jawor
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 6 sty 2009, o 17:36
VIN:
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: Jawor »

Musisz wymienić z tyłu klamrę zapinającą pas bezpieczeństwa. Jest tam zamontowany napinacz. Samego pasa nie musisz. Sam miałem taki problem. Kup napinacz w ASO. Nie jest drogi. O ile dobrze pamiętam to lewy kosztuje 170 zł, a prawy 270 zł albo odwrotnie. Z przodu napinacze zamontowane są w pasach bezpieczeństwa. Pas do przodu kosztuje ok 1500-1700 zł za szt.
W203 220CDI ASB T-model`02
Dawniej:
W115 200 Benzyna`74
W124 280 T-model`93
matthewue
VIP
Posty: 48
Rejestracja: 2 mar 2008, o 08:58
VIN:
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: matthewue »

czyli z tego wynika ze musze kupic tą część nr 200 to coś z czerwonym plastikiem co sie wklada pas do tego tak pozdrawiam dzieki
C220 CDI 2002
bobik123
VIP
Posty: 156
Rejestracja: 15 wrz 2008, o 15:17
VIN:
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: bobik123 »

spokojnie - miałem podobnie tyle że z pasem przednim - udałem sie do zaprzyjaźnionego mechanika i zrobił mi to za 50 zł z kosztem skasowania błędu - nie powiedział co było zwalone ale diagnoza po podpięciu do kompa była podobna.
C 200 CDI W203 T po lifcie
Automat rok 2004
WDB2032071F638505
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

bobik123 pisze:spokojnie - miałem podobnie tyle że z pasem przednim - udałem sie do zaprzyjaźnionego mechanika i zrobił mi to za 50 zł z kosztem skasowania błędu - nie powiedział co było zwalone ale diagnoza po podpięciu do kompa była podobna.
Kasowaniem bledu nie kasuje sie usterki.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

A czy ten czujnik to zapewne jest jakiś stycznik, którego ruchome elementy uległy unieruchomienu pod wpływem brudu?
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
matthewue
VIP
Posty: 48
Rejestracja: 2 mar 2008, o 08:58
VIN:
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: matthewue »

zgadza sie, skasowanie nie pomagalo, za chwile spowrotem wyskoczy..a zapalilo sie nagle jutro sie dowiem ile ta przyjemnosc w serwisie znaczy sie tylny prawy napinacz :)
C220 CDI 2002
_tata_
VIP
Posty: 978
Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
VIN:
Lokalizacja: ???????????/

Post autor: _tata_ »

Tylko uważaj ,bo w nazwijmy to serwisie mb ale nie autoryzowanym tester pokazał co jest zwalone w moim aucie i chcieli zrobić naprawę w sumie za (przypuszczam) 500,- brutto ale bez gwarancji ,że wymiana będzie skuteczna :glupek: .Działają czasami jak przyuczone małpy. W serwisie mb tym z prawdziwego zdarzenia stwierdzili to samo , ale nic nie wymieniali bo padło przypuszczenie ,że to oprogramowaie DPF'a się zwaliło. I mieli rację :ok: Wgrali nowy soft i jak ręką odjął do dzisiaj (na psa urok). Spytaj się czy naprawa będzie skuteczna.
bobik123
VIP
Posty: 156
Rejestracja: 15 wrz 2008, o 15:17
VIN:
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: bobik123 »

kSmuk pisze:
bobik123 pisze:spokojnie - miałem podobnie tyle że z pasem przednim - udałem sie do zaprzyjaźnionego mechanika i zrobił mi to za 50 zł z kosztem skasowania błędu - nie powiedział co było zwalone ale diagnoza po podpięciu do kompa była podobna.
Kasowaniem bledu nie kasuje sie usterki.
Napisałem zrobił mi to tyle że nie powiedział co było zwalone, najpierw usunął usterkę a potem skasował błąd, kasowanie bez usuwania pomagało na 10 sekund i błąd był na nowo
C 200 CDI W203 T po lifcie
Automat rok 2004
WDB2032071F638505
yarek35
VIP
Posty: 55
Rejestracja: 19 sty 2009, o 17:02
VIN:
Lokalizacja: Konin

Post autor: yarek35 »

Witam

Mam podobny problem. Też mam błąd SRS i wyskoczyło, że społnka(napinacz) przy tylnych pasach po lewej stronie. Zaprowadziłem do mechanika wszystko przebadał i powiedział że to sensor z lewej strony :mysli: a komunikat był o spłonce. Zamówiłem sensor zobaczymy. Jak myślicie czy po założeniu nowego sensora jak będzie dobrze to zniknie sam komunikat SRS czy będzie trzeba go skasować :?:
Pozdrawiam

[ Dodano: 2009-08-26, 21:36 ]
Witam ponownie

Podnoszę problem. Zamówiłem nowiutkie zapięcie pasów, wczoraj podłączyłem pojechałem skasować błąd i komunikat SRS zniknął. Myślę sobie super usterka naprawiona. Wczoraj pojeździłem gasiłem zapalałem samochód wszystko OK. Dzisiaj rano odpalam samochód a tu wyskakuje błąd SRS myślałem że mnie szlak trafi :zly: . Pojechałem do mechanika skasować błąd a tu kicha błędu nie można skasować. Ten sam komunikat spłonka pasy lewy tył wysoka oporność :mysli: . Zamieniliśmy przewody i ten sam komunikat tylko prawa strona o co chodzi ktoś potrafi pomóc ? Czy przewód ma gdzieś zwarcie czy co.
Pozdrawiam
yarek35 pozdrawia wszystkich miłośników W203
W203 220 CDI 2001r.
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

yarek35 pisze:Witam

Mam podobny problem. Też mam błąd SRS i wyskoczyło, że społnka(napinacz) przy tylnych pasach po lewej stronie. Zaprowadziłem do mechanika wszystko przebadał i powiedział że to sensor z lewej strony :mysli: a komunikat był o spłonce. Zamówiłem sensor zobaczymy. Jak myślicie czy po założeniu nowego sensora jak będzie dobrze to zniknie sam komunikat SRS czy będzie trzeba go skasować :?:
Pozdrawiam

[ Dodano: 2009-08-26, 21:36 ]
Witam ponownie

Podnoszę problem. Zamówiłem nowiutkie zapięcie pasów, wczoraj podłączyłem pojechałem skasować błąd i komunikat SRS zniknął. Myślę sobie super usterka naprawiona. Wczoraj pojeździłem gasiłem zapalałem samochód wszystko OK. Dzisiaj rano odpalam samochód a tu wyskakuje błąd SRS myślałem że mnie szlak trafi :zly: . Pojechałem do mechanika skasować błąd a tu kicha błędu nie można skasować. Ten sam komunikat spłonka pasy lewy tył wysoka oporność :mysli: . Zamieniliśmy przewody i ten sam komunikat tylko prawa strona o co chodzi ktoś potrafi pomóc ? Czy przewód ma gdzieś zwarcie czy co.
Pozdrawiam
Yarek, napinacze, poduszki mają takie zworki, których zadaniem jest nie dopuszczenie do wystrzału podczas transportu czy dotykania łapami. Wtyczka powinna te zworki rozłączyć, ale podobno nie za każdym razem się tak dzieje. Można to sprawdzić, mierząc opór na bolcach napinacza. Dziś jest trochę późno i jestem po browcach, ale jutro mogę pstryknąć foto jak te zwory wyglądają. Byc może te zworki powodują zapalenie kontrolki, ponieważ komp odczytuje wtedy nieprawidłową oporność.

P.s. Też wymieniałem dziś z tyłu napinacze.

P.s. 1 Ktoś pisał, że przednie to koszt ok 1500 zł. Tak, ale za dwie sztuki.

[ Dodano: 2009-08-28, 21:50 ]
bobik123 pisze:
Napisałem zrobił mi to tyle że nie powiedział co było zwalone,
A może wlutował Ci w obwód opornik ?????
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
ODPOWIEDZ

Wróć do „Airbagi”