błąd srs i pasy bezpieczeństwa
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 48
- Rejestracja: 2 mar 2008, o 08:58
- VIN:
- Lokalizacja: Gdynia
błąd srs i pasy bezpieczeństwa
witam, mam pytanko świeci mi się błąd srs - diagnoza - pas bezpieczeństwa tylny prawy do wymiany, czy wymienić trzeba cały pas, czy tylko napinacz czy co ? dziekuje za rady.
C220 CDI 2002
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Pas i napinacz to sumie jeden element, nie wiem czy da się w jakiś sposób rozłożyć je na części.
[ Dodano: 2009-01-14, 18:48 ]
Pas bezpieczeństwa
[ Dodano: 2009-01-14, 18:52 ]
Z tego rysunku wynika, że pas bezpieczeństwa i wszystkie elementy wchodzące w skład pasa łącznie z napinaczem to jedność (nr.10) mogę się mylić, ale tak mi to wygląda.
[ Dodano: 2009-01-14, 18:48 ]
Pas bezpieczeństwa
[ Dodano: 2009-01-14, 18:52 ]
Z tego rysunku wynika, że pas bezpieczeństwa i wszystkie elementy wchodzące w skład pasa łącznie z napinaczem to jedność (nr.10) mogę się mylić, ale tak mi to wygląda.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
SRS to "system zapobiegania skutkom wypadku", a pas to by było "GURTSYSTEM WERKSTATT AUFSUCHEN". Pas z poduszkami jest powiązany, bo jak masz niezapięty pas to poduszki są wyłączone. Dziwne to jakoś bo jakakolwiek awaria pasów powinna podchodzić pod komunikat o pasach. Może to chodzi o naboje w napinaczach (to co zwija pasy) ale na moje oko to powinno podchodzić pod komunikat o pasach, bo SRS to raczej poduszki.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
-
- VIP
- Posty: 978
- Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
- VIN:
- Lokalizacja: ???????????/
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
- Jawor
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 6 sty 2009, o 17:36
- VIN:
- Lokalizacja: Zambrów
- Kontakt:
Musisz wymienić z tyłu klamrę zapinającą pas bezpieczeństwa. Jest tam zamontowany napinacz. Samego pasa nie musisz. Sam miałem taki problem. Kup napinacz w ASO. Nie jest drogi. O ile dobrze pamiętam to lewy kosztuje 170 zł, a prawy 270 zł albo odwrotnie. Z przodu napinacze zamontowane są w pasach bezpieczeństwa. Pas do przodu kosztuje ok 1500-1700 zł za szt.
W203 220CDI ASB T-model`02
Dawniej:
W115 200 Benzyna`74
W124 280 T-model`93
Dawniej:
W115 200 Benzyna`74
W124 280 T-model`93
-
- VIP
- Posty: 48
- Rejestracja: 2 mar 2008, o 08:58
- VIN:
- Lokalizacja: Gdynia
-
- VIP
- Posty: 156
- Rejestracja: 15 wrz 2008, o 15:17
- VIN:
- Lokalizacja: Wadowice
- kSmuk
- Użytkownik
- Posty: 1968
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Garmisch-P.
Kasowaniem bledu nie kasuje sie usterki.bobik123 pisze:spokojnie - miałem podobnie tyle że z pasem przednim - udałem sie do zaprzyjaźnionego mechanika i zrobił mi to za 50 zł z kosztem skasowania błędu - nie powiedział co było zwalone ale diagnoza po podpięciu do kompa była podobna.
Pozdrawiam.
Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
-
- VIP
- Posty: 48
- Rejestracja: 2 mar 2008, o 08:58
- VIN:
- Lokalizacja: Gdynia
-
- VIP
- Posty: 978
- Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
- VIN:
- Lokalizacja: ???????????/
Tylko uważaj ,bo w nazwijmy to serwisie mb ale nie autoryzowanym tester pokazał co jest zwalone w moim aucie i chcieli zrobić naprawę w sumie za (przypuszczam) 500,- brutto ale bez gwarancji ,że wymiana będzie skuteczna .Działają czasami jak przyuczone małpy. W serwisie mb tym z prawdziwego zdarzenia stwierdzili to samo , ale nic nie wymieniali bo padło przypuszczenie ,że to oprogramowaie DPF'a się zwaliło. I mieli rację Wgrali nowy soft i jak ręką odjął do dzisiaj (na psa urok). Spytaj się czy naprawa będzie skuteczna.
-
- VIP
- Posty: 156
- Rejestracja: 15 wrz 2008, o 15:17
- VIN:
- Lokalizacja: Wadowice
Napisałem zrobił mi to tyle że nie powiedział co było zwalone, najpierw usunął usterkę a potem skasował błąd, kasowanie bez usuwania pomagało na 10 sekund i błąd był na nowokSmuk pisze:Kasowaniem bledu nie kasuje sie usterki.bobik123 pisze:spokojnie - miałem podobnie tyle że z pasem przednim - udałem sie do zaprzyjaźnionego mechanika i zrobił mi to za 50 zł z kosztem skasowania błędu - nie powiedział co było zwalone ale diagnoza po podpięciu do kompa była podobna.
C 200 CDI W203 T po lifcie
Automat rok 2004
WDB2032071F638505
Automat rok 2004
WDB2032071F638505
-
- VIP
- Posty: 55
- Rejestracja: 19 sty 2009, o 17:02
- VIN:
- Lokalizacja: Konin
Witam
Mam podobny problem. Też mam błąd SRS i wyskoczyło, że społnka(napinacz) przy tylnych pasach po lewej stronie. Zaprowadziłem do mechanika wszystko przebadał i powiedział że to sensor z lewej strony a komunikat był o spłonce. Zamówiłem sensor zobaczymy. Jak myślicie czy po założeniu nowego sensora jak będzie dobrze to zniknie sam komunikat SRS czy będzie trzeba go skasować
Pozdrawiam
[ Dodano: 2009-08-26, 21:36 ]
Witam ponownie
Podnoszę problem. Zamówiłem nowiutkie zapięcie pasów, wczoraj podłączyłem pojechałem skasować błąd i komunikat SRS zniknął. Myślę sobie super usterka naprawiona. Wczoraj pojeździłem gasiłem zapalałem samochód wszystko OK. Dzisiaj rano odpalam samochód a tu wyskakuje błąd SRS myślałem że mnie szlak trafi . Pojechałem do mechanika skasować błąd a tu kicha błędu nie można skasować. Ten sam komunikat spłonka pasy lewy tył wysoka oporność . Zamieniliśmy przewody i ten sam komunikat tylko prawa strona o co chodzi ktoś potrafi pomóc ? Czy przewód ma gdzieś zwarcie czy co.
Pozdrawiam
Mam podobny problem. Też mam błąd SRS i wyskoczyło, że społnka(napinacz) przy tylnych pasach po lewej stronie. Zaprowadziłem do mechanika wszystko przebadał i powiedział że to sensor z lewej strony a komunikat był o spłonce. Zamówiłem sensor zobaczymy. Jak myślicie czy po założeniu nowego sensora jak będzie dobrze to zniknie sam komunikat SRS czy będzie trzeba go skasować
Pozdrawiam
[ Dodano: 2009-08-26, 21:36 ]
Witam ponownie
Podnoszę problem. Zamówiłem nowiutkie zapięcie pasów, wczoraj podłączyłem pojechałem skasować błąd i komunikat SRS zniknął. Myślę sobie super usterka naprawiona. Wczoraj pojeździłem gasiłem zapalałem samochód wszystko OK. Dzisiaj rano odpalam samochód a tu wyskakuje błąd SRS myślałem że mnie szlak trafi . Pojechałem do mechanika skasować błąd a tu kicha błędu nie można skasować. Ten sam komunikat spłonka pasy lewy tył wysoka oporność . Zamieniliśmy przewody i ten sam komunikat tylko prawa strona o co chodzi ktoś potrafi pomóc ? Czy przewód ma gdzieś zwarcie czy co.
Pozdrawiam
yarek35 pozdrawia wszystkich miłośników W203
W203 220 CDI 2001r.
W203 220 CDI 2001r.
- Kompresssor
- VIP
- Posty: 1472
- Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
- VIN:
- Lokalizacja: PL
Yarek, napinacze, poduszki mają takie zworki, których zadaniem jest nie dopuszczenie do wystrzału podczas transportu czy dotykania łapami. Wtyczka powinna te zworki rozłączyć, ale podobno nie za każdym razem się tak dzieje. Można to sprawdzić, mierząc opór na bolcach napinacza. Dziś jest trochę późno i jestem po browcach, ale jutro mogę pstryknąć foto jak te zwory wyglądają. Byc może te zworki powodują zapalenie kontrolki, ponieważ komp odczytuje wtedy nieprawidłową oporność.yarek35 pisze:Witam
Mam podobny problem. Też mam błąd SRS i wyskoczyło, że społnka(napinacz) przy tylnych pasach po lewej stronie. Zaprowadziłem do mechanika wszystko przebadał i powiedział że to sensor z lewej strony a komunikat był o spłonce. Zamówiłem sensor zobaczymy. Jak myślicie czy po założeniu nowego sensora jak będzie dobrze to zniknie sam komunikat SRS czy będzie trzeba go skasować
Pozdrawiam
[ Dodano: 2009-08-26, 21:36 ]
Witam ponownie
Podnoszę problem. Zamówiłem nowiutkie zapięcie pasów, wczoraj podłączyłem pojechałem skasować błąd i komunikat SRS zniknął. Myślę sobie super usterka naprawiona. Wczoraj pojeździłem gasiłem zapalałem samochód wszystko OK. Dzisiaj rano odpalam samochód a tu wyskakuje błąd SRS myślałem że mnie szlak trafi . Pojechałem do mechanika skasować błąd a tu kicha błędu nie można skasować. Ten sam komunikat spłonka pasy lewy tył wysoka oporność . Zamieniliśmy przewody i ten sam komunikat tylko prawa strona o co chodzi ktoś potrafi pomóc ? Czy przewód ma gdzieś zwarcie czy co.
Pozdrawiam
P.s. Też wymieniałem dziś z tyłu napinacze.
P.s. 1 Ktoś pisał, że przednie to koszt ok 1500 zł. Tak, ale za dwie sztuki.
[ Dodano: 2009-08-28, 21:50 ]
A może wlutował Ci w obwód opornik ?????bobik123 pisze:
Napisałem zrobił mi to tyle że nie powiedział co było zwalone,
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault