skrzynia automat problem ze wstecznym
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 38
- Rejestracja: 2 sie 2008, o 19:37
- VIN: WDB2037451a213598
- Lokalizacja: Pszczyna
skrzynia automat problem ze wstecznym
Witam
Od kilku dni mam problem:
Wlaczam samochod, daje wsteczny i cofam.jak zrobie to powoli to zazwyczaj ok.Jezeli dodam gazu to wyskakuje mi blad i auto sie wylacza.Tak mam jezeli samochod jest zimny.Jezeli pojezdze jakis czas i wrzuce wsteczny to jest ok.
Jezeli wlacze zimny samochod i jade do przodu to jest ok, ale jezeli do tylu to wyskakuje problem.
Czy wiecie o co chodzi? na dworze jest okolo -2 stopnie. Auto to MB C 200 z 2001 r ma przejechane okolo 120tys km.skrzynia to automat z mozliwoscia zmiany biegow.(6 biegowy)
co to moze byc?
pzdr.Rajmund
Od kilku dni mam problem:
Wlaczam samochod, daje wsteczny i cofam.jak zrobie to powoli to zazwyczaj ok.Jezeli dodam gazu to wyskakuje mi blad i auto sie wylacza.Tak mam jezeli samochod jest zimny.Jezeli pojezdze jakis czas i wrzuce wsteczny to jest ok.
Jezeli wlacze zimny samochod i jade do przodu to jest ok, ale jezeli do tylu to wyskakuje problem.
Czy wiecie o co chodzi? na dworze jest okolo -2 stopnie. Auto to MB C 200 z 2001 r ma przejechane okolo 120tys km.skrzynia to automat z mozliwoscia zmiany biegow.(6 biegowy)
co to moze byc?
pzdr.Rajmund
Ostatnio zmieniony 1 sty 2009, o 17:23 przez rajmund, łącznie zmieniany 1 raz.
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
-
- VIP
- Posty: 38
- Rejestracja: 2 sie 2008, o 19:37
- VIN: WDB2037451a213598
- Lokalizacja: Pszczyna
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Generalnie ten komunikat mówi tylko tyle, że musisz odwiedzić warsztat bo werkstatt to warsztat, a ausfuchen to odwiedzać. Powiedz o ile masz takie informacje kiedy wymieniony był olej w twoim automacie??
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
-
- VIP
- Posty: 38
- Rejestracja: 2 sie 2008, o 19:37
- VIN: WDB2037451a213598
- Lokalizacja: Pszczyna
- voytecku
- VIP
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 lis 2008, o 19:09
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
rajmund pisze:wyskakuje blad: getriebe werkstatt ausfuchen.
Dodam tylko, ze komunikat wskazuje na jakis blad ze skrzynia (Getriebe) i w tym celu nalezy odwiedzic warsztat.mercfan pisze:Generalnie ten komunikat mówi tylko tyle, że musisz odwiedzić warsztat bo werkstatt to warsztat, a ausfuchen to odwiedzać
Nie zapala Ci sie lampka CEL albo jakas inna nawiazujaca do ASB?
Ew. mocno zabrudzony olej i filtr, jesli od dawna (nigdy) nie byl wymieniany.rajmund pisze:Czyli stawiacie ze cos z brakiem oleju?
Jesli nia masz wyciekow, to pewnie ilosc oleju jest w normie (lub blisko), ale moze byc on juz bardzo mocno zuzyty.
Pozdrawiam,
voytecku.
WDB2030461A522509
-
- VIP
- Posty: 978
- Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
- VIN:
- Lokalizacja: ???????????/
Zjawisko jest podobne jak przy awarii przy jeździe do przodu. Przy uszkodzeniu ASB komp ,,wrzuca" tryb awaryjny i redukuje bieg do najwyższego prawidłowo działającej skrzyni. U mnie zrzucał z czwórki na trójkę. Jeżeli nawalił wsteczny to prawidłowo pierwszym działającym jest NEUTRL - czyli stoisz Wizyta w warsztacie nieunikniona. Jeżeli fachowiec będzie uczciwy to być może przeczyści zatkany zawór lub kanał olejowy, a jeżeli to nie wystarczy dopisz do rachunku płytę sterującą (650-700,-) .Na pewno konieczna jest wymiana oleju bo trzeba zdjąć michę ze skrzyni + duperele co da z robocizną koszt około 1500,- zeta . Przeszedłem ten problem i muszę stwierdzić ,że naprawa jest ,,bolesna"
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Wymiana oleju w skrzyni nie w serwisie to koszt 500-600zł, w serwisie chcą 800-900 mam zamiar wymienić w E klasie więc się zorientowałem w temacie. Nie wiem czy sama wymiana oleju w przypadku rajmund, pomoże, z reguły pomaga przy szarpaniu albo ślizganiu się biegów, ale jak już wchodzi w tryb serwisowy to na oleju się raczej nie skończy.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
-
- VIP
- Posty: 38
- Rejestracja: 2 sie 2008, o 19:37
- VIN: WDB2037451a213598
- Lokalizacja: Pszczyna
-
- VIP
- Posty: 978
- Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
- VIN:
- Lokalizacja: ???????????/
Nie jestem eksprtem od ASB ,ale wydaje mi się ,że jest to kwestia zimnego oleju. Przy częściowo nie drożnym kanale brak jest właściwego ciśnienia oleju i problem gotowy. Tak czy inaczej możemy tylko sobie pogadać .Wizyta u fachowca jest konieczna. Jeżeli nie zwali michy to niczego nie stwierdzi . I w ten sposób zaczną generować się koszty.
-
- VIP
- Posty: 38
- Rejestracja: 2 sie 2008, o 19:37
- VIN: WDB2037451a213598
- Lokalizacja: Pszczyna
Tez tak mysle. Bede musial odwiedzic mechanika. odkrecimy pokrywe, zobaczymy co tam slychac. mam nadzieje ze faktycznie olej jest zuzyty , filtr jest brudny lub jakis kanal jest niedrozny. Oby tylko wymiana oleju pomogla. W kazdy razie dziekuje za dyskusje . Jak cos wiecej bede wiedzial to oczywiscie dam Wam znac.
pzdr.Rajmund
pzdr.Rajmund
- voytecku
- VIP
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 lis 2008, o 19:09
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
rajmund pisze:Wszystko OK. ale powiedzcie czemu wszystko smiga idealnie jak troche rozgrzeje skrzynie?
Do optymalnej pracy skrzyni potrzebna jest odpowiednia (robocza) temperatura oleju. Olej w ASB rozgrzewa sie wolniej niz w silniku i aby odpowiednio go rozgrzac trzeba przejechac ~20km._tata_ pisze:Nie jestem eksprtem od ASB ,ale wydaje mi się ,że jest to kwestia zimnego oleju
Skrzyni oczywiscie nie katujemy, gdy olej jest zimny
Czy mozna sprawdzic kolor/konsystencje/zapach oleju bez zdejmowania miski olejowej ASB?
Pozdrawiam,
voytecku.
WDB2030461A522509
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Raczej po zdjęciu miski odkryjesz szlam na dnie i będziesz wiedział, że nie był wymieniany wieczność, nie wiem jak jest z filtrem, ale jeżeli tyle szlamu ile czasem odkrywamy w serwisie przy wymianie jest w filtrze, że aż na dnie się zostaje to jest źle...
olej po kolorze może i ktoś rozpozna jeżeli się tym zajmuje na co dzień...
olej po kolorze może i ktoś rozpozna jeżeli się tym zajmuje na co dzień...
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
- voytecku
- VIP
- Posty: 430
- Rejestracja: 11 lis 2008, o 19:09
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Czyli nie ma mozliwosci sprawdzenia bagnetem?mercfan pisze:Raczej po zdjęciu miski odkryjesz szlam na dnie i będziesz wiedział, że nie był wymieniany wieczność
Olej powinien byc rozowy, w kazdym razie jasny, nie ciemny (lub czarny).mercfan pisze:olej po kolorze może i ktoś rozpozna
Pozdrawiam,
voytecku.
WDB2030461A522509
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Nie zawsze jest bagnet w ASB, ale jeżeli jest to i tak niewiele na nim zobaczymy, jedynie czy jest poziom.
Szczerze mówiąc aż tak się nie zagłębiałem w tematykę ASB żeby badać olej po kolorze... Prawdą jest że 7-G tronic jest już bezobsługową skrzynią??
Szczerze mówiąc aż tak się nie zagłębiałem w tematykę ASB żeby badać olej po kolorze... Prawdą jest że 7-G tronic jest już bezobsługową skrzynią??
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200