Strona 3 z 6

: 3 sty 2016, o 20:39
autor: adaśko
Jacko67 pisze:Czy ktoś wie jaką rezystancję mają sprawne grzałki lusterek ?
Może to dziwne niektórym się wyda, ale sprawne i grzejące mają takie same rezystancje. Nie ma prostszego sprawdzenia, jak podłączyć zdjęty wkład pod 12V i po paru sekundach (niezależnie od temperatury) powinny zrobić się ciepłe.
Przerabiałem to i nie ma żadnej filozofii i szkoda bić pianę na ten temat. Lusterka włącza czujnik temperatury i jest to zakres w okolicy poniżej 15 st. C. Każdy może to sprawdzić, a to że pobierają prąd w piękny słoneczny, mroźny dzień to komu przeszkadza? W mokre dni w granicach 15 st lusterka są dzięki temu suche.

: 4 sty 2016, o 07:12
autor: jarod32
Jacko67, oczywiście masz rację . Jak pisałem , w203 ma bardzo rozbudowaną samo-diagnostykę. Każde odstępstwo w obciążeniu układu powoduje jego odłączenie, Mierzenie mierniczkiem po kabelkach i szukanie napięcia nic nie daje . I tak jak ktoś napisał , Grzanie włącza się poniżej 7 st C.

: 4 sty 2016, o 08:44
autor: Gerri
Działanie lusterek jest opisane w programie WIS.
Na pewno:
1.Grzanie nie ma związku z ogrzewaniem tylnej szyby
2. Sygnał pochodzi z czujnika temperatury w przednim zderzaku (ten sam, co wyświetla na desce)
3. Temperatura graniczna do załączenia lusterek to 13 stopni (mogę się mylić o ok. 1-2 stopnie - cytuję z pamięci)
4. Sygnał jest przetworzony w przednim SAM-ie, trafia do CAN-u i stąd do modułów drzwi.
Jacko67 pisze: Niedawno ściągnąłem jedną obudowę i zmierzyłem opór, było coś ok 100Ω. Popełniłem jednak błąd dlatego że napięcie zmierzyłem cyfrowym woltomierzem a trzeba było jakimś obciążeniem np z żarówką. Przypuszczam że przy zbyt małym obciążeniu moduł będzie wyłączał zasilanie,
100 omów to zdecydowanie za dużo. Przy takiej oporności wydzielana moc na pewno nie zagrzeje wkładu. O ile pamiętam to oporność nowego wkładu (mierzona na zimno) to ok. 20 omów. Pomiar pod obciążeniem nie jest szczególnie wartościowy, bo mata jest zrobiona z półprzewodnika (żeby ustabilizować temperaturę wkładu) i pobór prądu jest w związku z tym zmienny.

: 4 sty 2016, o 12:58
autor: MrBurt75
jarod32 pisze:Mierzenie mierniczkiem po kabelkach i szukanie napięcia nic nie daje .
w tym przypadku daje. Miałem oba wkłady ponad 100 omów, wymiana na mające ok. 20 poskutkowała powrotem grzania, sprawdzałem wcześniej i było 12V

: 5 sty 2016, o 10:29
autor: Jacko67
Zdemontowałem, opór 164 Ω, podałem napięcie 13, 5 V, pobór prądu 0,14 A i lustro jest zimne ( delikatne ciepło czuć w okolicy konektorów). Zamówiłem nowe, jak zadziała to dam znać.

: 5 sty 2016, o 14:25
autor: ArturA6
Problem rozwiązany. Wymieniłem wkłady na nowe i grzeją :oczko:

: 5 sty 2016, o 20:26
autor: jarod32
Może w ramach eksperymentu społecznie potrzebnego , ktoś zmierzy oporność na sprawnym wkładzie ?

: 5 sty 2016, o 22:15
autor: tonidriver
a po co ? zimne to zimne wymieniasz i grzeje,po co to mierzyć

: 6 sty 2016, o 10:06
autor: ArturA6
No i się nacieszyłem... Wkład od pasażera gorący, a od kierowcy raz ciepły, a raz zimny. Będę musiał oczyścić wsuwki i prysnąć "Kontaktem", bo może coś nie łączy...

: 6 sty 2016, o 10:41
autor: Jacko67
jarod32 pisze:Może w ramach eksperymentu społecznie potrzebnego , ktoś zmierzy oporność na sprawnym wkładzie
Jak zamontuje nowe i zadziała to wszystko pomierzę V,A,Ohm i podam.

tonidriver pisze:a po co ? zimne to zimne wymieniasz i grzeje,po co to mierzyć

Też można, a jak nie zadziała to moduły w drzwiach itd. Ale pomierzenie jest trochę tańsze i prostsze.

: 6 sty 2016, o 11:18
autor: tonidriver
ArturA6 pisze:Problem rozwiązany. Wymieniłem wkłady na nowe i grzeją :oczko:
wkłady kupiłeś całkiem nowe czy jakieś podróbki/maty ?

: 6 sty 2016, o 11:26
autor: ArturA6
Nowe wkłady

[ Dodano: 2016-01-09, 10:43 ]
Wsuwki oczyściłem i dalej jakaś dziwna sytuacja,bo lusterko lewe raz działa (ciepłe,ale nie gorące jak prawe),a raz nie. Wczoraj jak było sucho,to nie grzało,a jak pojawił się śnieg i wilgoć,to zrobiło się ciepłe.Z tego co wiem,to powinno grzać cały czas poniżej pewnej temperatury,niezależnie od warunków.A może trzeba wymienić wsuwki na nowe,bo rezystancja styku jest za duża? :mysli:

: 17 sty 2016, o 06:36
autor: Stary
Witam!Przestała mi grzać tylna szyba i lusterka.Bezpiecznik jest dobry ,nie wiem co z przekaźnikiem bo nie potrafię go sprawdzić moze ktoś podpowie jak to zrobić ?Czy na przekręconym zapłonie bez uruchomionego silnika podgrzewanie szyby i lusterek powinno działać?Gdzie szukać przyczyny?Wszystko padlo naraz więc na razie maty grzejne itp.odpuszczam...

: 17 sty 2016, o 11:22
autor: adaśko
Stary pisze:Czy na przekręconym zapłonie bez uruchomionego silnika podgrzewanie szyby i lusterek powinno działać?
Przecież szybę włączasz przyciskiem na panelu klimatyzacji, a lusterka same wiedzą kiedy mają grzać.

: 17 sty 2016, o 11:51
autor: Stary
Wiem o tym że lusterka działają na innej zasadzie ale mają jeden bezpiecznik z szybą,przy sprawdzaniu nie odpalałem silnika tylko przekręciłem zapłon i włączyłem ogrzewanie szyby czy ogrzewanie powinno działać?