Strona 1 z 2

w203 CDI maglownica z czujnikiem skretu vs bez czujnika

: 2 lis 2015, o 14:40
autor: boxter
witam, jak w temacie czy orientuje się ktoś czy można założyć maglownice z przed lifta bez czujnika skrętu do po lifta z czujnikiem???

: 2 lis 2015, o 14:41
autor: jarod32
Ekspertem nie jestem , ale po coś ten czujnik zamontowano i skoro był to i być powinien .

: 2 lis 2015, o 17:46
autor: dantexco
Na pewno będzie ci wyświetlało błąd ESP, którego nie usuniesz. Lepiej nie kombinuj bo to jednak system który odpowiada za twoje bezpieczeństwo, i lepiej, żeby odczytywał wartość z tego czujnika z maglownicy.

: 2 lis 2015, o 18:26
autor: boxter
moze jakis patent na przelozenie czujnika do magla bez niego???

generalnie kolega ma duży luz na maglu, te z czujnikiem są dość drogie, a mamy zbędny magiel bez czujnika w bardzo dobrym stanie i dlatego kombinujemy... :mysli:

: 3 lis 2015, o 08:50
autor: Gerri
W tej chwili nie mam czasu na poszukiwania, ale na pewno to czujnik skrętu? Na przekładni montuje się zazwyczaj zawór PML (ParameterLenkung) zmieniający siłę wspomagania zależnie od prędkości.

: 3 lis 2015, o 09:39
autor: greenwitch
Czujnik skrętu jest montowany w zwijaku, a nie na maglownicy.

Adam

: 3 lis 2015, o 10:02
autor: mateusz726642
czujnik kąta skrętu nie jest zespolony ze zwijką chyba, wydaje mi się że jest wpinany na zwijkę.

: 3 lis 2015, o 10:37
autor: boxter
na zwijce swoją drogą, w poliftach jest jeszcze przy maglu

: 3 lis 2015, o 19:49
autor: mateusz726642
To skoro jest przy maglu to ze tak powiemboxter, z guwna bata nie ukręci.
Musi być magiel z polifta :pocieszacz:
A swoją drogą pytałeś gdzieś o regenerację? :mysli:

: 3 lis 2015, o 21:24
autor: Gerri
Przyznam że nie miałem z tym urządzeniem do czynienia w modelu 203 dlatego zajrzałem do EPC. Jedyne ustrojstwo elektryczne na maglownicy (oczywiście jako wyposażenie dodatkowe) to zawór (a nie czujnik!) SPS - określony jako speed-sensitive power steering valve. Odpowiednik niemieckiego określenia PML które wytłumaczyłem powyżej.

: 3 lis 2015, o 23:47
autor: boxter
Dziekuje za sprostowanie i przepraszam za złe nazewnictwo.
Ale rozumiem ze to nie zmienia faktu ze nie możliwym jest włożenie magla bez zaworu SPS/PML?

: 4 lis 2015, o 00:20
autor: Gerri
Jeżeli rzeczywiście nasza dyskusja obraca się wokół zaworu PML (a nie czujnika skrętu), to nie podejrzewam problemu w oszukaniu układu. Elektronika w takim przypadku sprawdza zazwyczaj jedynie oporność cewki zaworu - nie sprawdza natomiast, czy jej wysterowanie zmienia cokolwiek w sile wspomagania. Tak więc wystarczające będzie najprawdopodobniej podwieszenie zaworu z podpiętą wtyczką (niezamontowanego na przekładni). To taki "nieprofesjonalny półśrodek" ;)

: 4 lis 2015, o 00:28
autor: siwix
Albo po prostu nic nie wpinać a PML wyłączyć przez SD , siedzi w ESP i po sprawie. Tracimy tylko "aż" kod 213

: 5 lis 2015, o 18:19
autor: boxter
no właśnie ciekawe czy to faktycznie tak jest ze wystarczy nie podłączać, nie mieć jednej funkcji i już...????

miałem nadzieje ze ktoś przerabiał na żywo już ten temat...

czy może jeszcze jakieś inne problemy w trakcie wychodzą...??

jak nie będzie odzewu to się sam przymierze do podmianki i zobaczymy na czym stanie:-)

: 6 lis 2015, o 22:57
autor: kamilz1
To ja napiszę tak- teść mój w211 założył maglownicę z czujnikiem , a miał oryginał w aucie bez czujnika -efekt taki , że wspomaganie działa dużo słabiej i przez kilka miesięcy zniszczył kierownicę - ostatnio wykręcił czujnik - pojechał do warsztatu zaspawał w czujniku przejście i wspomaganie jest jak było -czyli super .