kontrolka alternator/akumulator
Moderator: Dziki Mar
- ArturA6
- Użytkownik
- Posty: 171
- Rejestracja: 30 sie 2015, o 21:17
- VIN:
- Lokalizacja: Piaseczno
Tzn., że komputer do wymiany po takim przebiegu (105 tys)? Zapomniałem jeszcze dodać, że wczoraj byłem na myjni tunelowej z myciem podwozia włącznie.
Ostatnio zmieniony 29 lis 2015, o 22:19 przez ArturA6, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes C180 Kompressor CLASSIC 143 KM kombi 2004 r.
WDB2032461F600239
WDB2032461F600239
-
- VIP
- Posty: 193
- Rejestracja: 18 lut 2015, o 10:52
- VIN: brak VIN
- Lokalizacja: Wrocław
- gotiger
- VIP
- Posty: 937
- Rejestracja: 2 sty 2015, o 07:17
- VIN:
- Lokalizacja: LBN
- ArturA6
- Użytkownik
- Posty: 171
- Rejestracja: 30 sie 2015, o 21:17
- VIN:
- Lokalizacja: Piaseczno
A w którym miejscu znajdę SAM-a?Czy z jego zawilgoceniem należy wiązać też błąd alternatora,czy tylko te ostatnie?No i co jeśli błędy poza alternatorem przestaną wyskakiwać?Traktować to jako incydentalny przypadek?Czy jednak wywalić SAM-a?
[ Dodano: 2015-11-30, 09:04 ]
Dzisiaj rano odpaliłem bez żadnych błędów. Czy można sprawdzić SAM-a poprzez SD, czy tylko organoleptycznie?Bo rozumiem, że zajrzenie do modułu polega na sprawdzeniu, czy nie ma tam wody?
[ Dodano: 2015-11-30, 09:04 ]
Dzisiaj rano odpaliłem bez żadnych błędów. Czy można sprawdzić SAM-a poprzez SD, czy tylko organoleptycznie?Bo rozumiem, że zajrzenie do modułu polega na sprawdzeniu, czy nie ma tam wody?
Ostatnio zmieniony 30 lis 2015, o 06:52 przez ArturA6, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes C180 Kompressor CLASSIC 143 KM kombi 2004 r.
WDB2032461F600239
WDB2032461F600239
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
- ArturA6
- Użytkownik
- Posty: 171
- Rejestracja: 30 sie 2015, o 21:17
- VIN:
- Lokalizacja: Piaseczno
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
- ArturA6
- Użytkownik
- Posty: 171
- Rejestracja: 30 sie 2015, o 21:17
- VIN:
- Lokalizacja: Piaseczno
Tak naprawdę to rozrząd robiłem miesiąc po zakupie auta, a nikt mi nie powiedział, że np. od długiego stania auta padł akumulator i go podładowali. Nie mogę wykluczyć tej ewentualności z uwagi na to, że zbyt dużo nim nie jeździłem między zakupem, a wymianą rozrządu. Być może przyszły chłodniejsze dni i bateria szybciej padła, a to zbiegło się w czasie wymiany rozrządu. Ponadto powiedzieli mi w warsztacie, że te błędy od innych czujników mogą być od niskiego poziomu napięcia akumulatora.
[ Dodano: 2015-11-30, 12:46 ]
A wracając do akumulatora to 77Ah wystarczy?
[ Dodano: 2015-11-30, 12:46 ]
A wracając do akumulatora to 77Ah wystarczy?
Mercedes C180 Kompressor CLASSIC 143 KM kombi 2004 r.
WDB2032461F600239
WDB2032461F600239
- gotiger
- VIP
- Posty: 937
- Rejestracja: 2 sty 2015, o 07:17
- VIN:
- Lokalizacja: LBN
Niby pod twój VIN w EPC pokazuje A 000 982 31 08 czyli 74Ah, czyli 77Ah powinien jak najbardziej byćArturA6 pisze:A wracając do akumulatora to 77Ah wystarczy?
Przykładowo pod mój VIN podaje A 000 982 33 08 czyli 100Ah
W203 T C180K AVANTGARDE 2007 WDB2032461F939268
GLK 250 BLUETEC 4MATIC + pakiet AMG
GLK 250 BLUETEC 4MATIC + pakiet AMG
- ArturA6
- Użytkownik
- Posty: 171
- Rejestracja: 30 sie 2015, o 21:17
- VIN:
- Lokalizacja: Piaseczno
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
- ArturA6
- Użytkownik
- Posty: 171
- Rejestracja: 30 sie 2015, o 21:17
- VIN:
- Lokalizacja: Piaseczno
Spoko Ważne, że udało się problem rozwiązać. Dzięki za wypowiedzi
[ Dodano: 2016-01-01, 22:22 ]
Dzisiaj miałem migający komunikat "Battery alternator visit workshop",który pojawił się dopiero w momencie,gdy moja druga Połówka zamiast jedynki,wrzuciła trójkę i jak wiadomo zrobiła kilka kangurków Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika błąd zniknął i już dzisiaj nie wrócił. Czy jest taka ewentualność,że komputer złapał błąd alternatora wynikający z tego chwilowego szarpania silnikiem i zbyt niskich obrotów?
[ Dodano: 2016-01-04, 08:43 ]
Wczoraj przed odpaleniem włączyłem pomiar napięcia akumulatora i pokazywało 12,5V. W trakcie odpalania spadło do 10.9-11.1V Następnie napięcie skoczyło do zaledwie 11.9V i trzymało tak przez około 10 minut jazdy. Po tym czasie wyrzuciło błąd czujnika zmierzchu i ABS i za chwilę napięcie wzrosło do prawidłowej wartości 14,2V. Czyżby regulator napięcia się kończył?
[ Dodano: 2016-01-05, 14:35 ]
Awaria usunięta w warsztacie na ul.Regulskiej 56a. Okazało się, że alternator padał.Koszty:
1. Regeneracja alternatora (wirnik,koło,łożysko,usługa) - 390 zł
2. Demontaż i montaż alternatora -150 zł
łącznie: - 540 zł
[ Dodano: 2016-01-01, 22:22 ]
Dzisiaj miałem migający komunikat "Battery alternator visit workshop",który pojawił się dopiero w momencie,gdy moja druga Połówka zamiast jedynki,wrzuciła trójkę i jak wiadomo zrobiła kilka kangurków Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika błąd zniknął i już dzisiaj nie wrócił. Czy jest taka ewentualność,że komputer złapał błąd alternatora wynikający z tego chwilowego szarpania silnikiem i zbyt niskich obrotów?
[ Dodano: 2016-01-04, 08:43 ]
Wczoraj przed odpaleniem włączyłem pomiar napięcia akumulatora i pokazywało 12,5V. W trakcie odpalania spadło do 10.9-11.1V Następnie napięcie skoczyło do zaledwie 11.9V i trzymało tak przez około 10 minut jazdy. Po tym czasie wyrzuciło błąd czujnika zmierzchu i ABS i za chwilę napięcie wzrosło do prawidłowej wartości 14,2V. Czyżby regulator napięcia się kończył?
[ Dodano: 2016-01-05, 14:35 ]
Awaria usunięta w warsztacie na ul.Regulskiej 56a. Okazało się, że alternator padał.Koszty:
1. Regeneracja alternatora (wirnik,koło,łożysko,usługa) - 390 zł
2. Demontaż i montaż alternatora -150 zł
łącznie: - 540 zł
Mercedes C180 Kompressor CLASSIC 143 KM kombi 2004 r.
WDB2032461F600239
WDB2032461F600239
-
- VIP
- Posty: 273
- Rejestracja: 8 lut 2015, o 10:08
- VIN:
- Lokalizacja: Z miasta
Wymieniłem ostatnio akumulator ponieważ stary już mi siadł ... przed wymianą starego pojawił się ten nieszczęsny komunikat .... załadowałem nowy akumulator jego napięcie komputer pokazał na 12,5V po 3 dniach pokazał już 12,3V zrobiłem 80 km trasę napięcie wróciło do 12,5V ... dodam iż komunikat nadal się pojawia .. regulator napięcia raczej w normie ponieważ ładowanie jest 13,8 -14,2 .. myślę że alternator też ok bo skoro ładuje w jakimś stopniu .. a może za słabo ładuje ?? .... wspomnę jeszcze że gdy miałem stary aku i podłączyłem na kabel od innego auta bo nie mogłem odpalić to błędu nie było bo komputer "widział" inny aku i pokazało napięcie 12,8 V
Więc teraz się zastanawiam czy ten komunikat to problem niedoładowanego nowego aku ??
Może ten błąd trzeba wykasować za pomocą SD i będzie już ok ??
Jakie pokazuje wam napięcia w waszych autach na aku ??
Więc teraz się zastanawiam czy ten komunikat to problem niedoładowanego nowego aku ??
Może ten błąd trzeba wykasować za pomocą SD i będzie już ok ??
Jakie pokazuje wam napięcia w waszych autach na aku ??
C180 1.8 Kompressor Kombi Elegance
WDB2032461F297679
WDB2032461F297679
- ArturA6
- Użytkownik
- Posty: 171
- Rejestracja: 30 sie 2015, o 21:17
- VIN:
- Lokalizacja: Piaseczno
-
- VIP
- Posty: 273
- Rejestracja: 8 lut 2015, o 10:08
- VIN:
- Lokalizacja: Z miasta
ArturA6 mówisz że aż tak źle ? ogarnę jakiś warsztat żeby mi sprawdzili alternator i jego ładowanie... jeśli alternator będzie ok to podłączę pod prostownik by doładować aku bo póki co na dłuższą trasę się nie wybieram ...
12,8 V przy pełnym naładowaniu,
12,7 V – przy naładowaniu do 90%,
12,6 V – przy naładowaniu do 80%,
12,5 V – przy naładowaniu do 60%
Jeśli przyjąć powyższe wartości mój aku ma w tej chwili około 60% napięcia spoczynkowego .. czyli komunikat ma prawo się pojawiać .. co nie wyklucza uszkodzonego alternatora
12,8 V przy pełnym naładowaniu,
12,7 V – przy naładowaniu do 90%,
12,6 V – przy naładowaniu do 80%,
12,5 V – przy naładowaniu do 60%
Jeśli przyjąć powyższe wartości mój aku ma w tej chwili około 60% napięcia spoczynkowego .. czyli komunikat ma prawo się pojawiać .. co nie wyklucza uszkodzonego alternatora
C180 1.8 Kompressor Kombi Elegance
WDB2032461F297679
WDB2032461F297679