Strona 1 z 2

Sprzęgło do c200 cdi lift

: 1 paź 2015, o 18:16
autor: badboy444
Witam wszystkich!;-)
Po chiptuningu w mojej Merci okazuje sie ze jednak sprzęgło jest za słabe do tej mocy:(
Możecie cos polecić? Może dałoby sie dopasować cos mocniejszego od oryginału ?

: 1 paź 2015, o 19:07
autor: Smart
No ... z poloneza atu plus na przykład, bo jakie masz auto to bez VIN w profilu albo stopce se można powróżyć ale olałeś sprawę wcześniej więc lipa. :bezradny:

: 1 paź 2015, o 19:12
autor: badboy444
Dobra...może nie olałem lecz przeoczyłem ale dziękuje za zwrócenie uwagi.
VIN: WDB2030071A709341

: 1 paź 2015, o 19:15
autor: Smart
Rozumiem. Wpisz go sobie zatem proszę w profil (masz tam pole z VIN) albo w stopkę w profilu a ja na spokojnie przepatrzę Ci temat co i jak. :ok:

: 1 paź 2015, o 19:17
autor: badboy444
Ok fajnie, dzięki!

: 2 paź 2015, o 10:44
autor: Smart
Pogrzebałem za tymw starych notatkach jak się jeszcze bawiłem w takie rzeczy oraz necik i pod ilość niutonów które teraz masz (załóż taki 10% margines w górę) poszukaj w katalogach z pierwszego linku czegoś dla siebie albo zerknij w drugi link. Najlepiej wymienić całe kompletne sprzegło, bo Twoje swój przebieg ma. Miłego modowania. :ok:

http://www.rallyshop.pl/index.php?k67,sprzegla-sportowe

http://sprzeglaregeneracjanaprawa.com/?id=5

: 2 paź 2015, o 18:45
autor: badboy444
Wysłałem juz maila z zapytaniem do tego rallyshop bo nie widzę tu opcji sprzęgieł do Mercow;-)

: 2 paź 2015, o 18:56
autor: Smart
Ups. :haha: W razie draki ten z drugiego linku ogarnie bez pierdzenia tylko trzeba mu wysłać te obecne sprzęgło. Przynajmniej tak było kiedyś. :tak:

: 2 paź 2015, o 19:54
autor: supi
badboy444, Twój silnik to 646.962 z fabrycznym momentem 235-270 Nm ( często w taxi )
EPC w chwili obecnej pokazuje tylko zestawy sprzęgła dla Ciebie:
OEM - A 019 250 83 01
na tej podstawie:
LUK - 624 3148 09
SACHS - 3000 970 021


średnica 240 mm
ilość zębów 26
dla głębokości koła zam. 8


dwumas - A 646 030 05 05

Natomiast silnik 646.963 z C220 330Nm ( sprzęgło musi być mocniejsze - tak myślę )

komplet A 019 250 31 01 docisk A 021 250 14 01
LUK - 624 3112 09

średnica 240mm
ilość zębów 26
profil piasty 26,5 x 29

dwumas A 646 030 05 05 , A 646 030 04 05

Zatem możliwe jest, że założysz komplet od mocniejszego silnika 646 i będzie oki. Myslę, że sprzęgło pod 330 Nm wystarczy.

Był kiedyś temat z użytkowniczka, która nabyła pojazd z zupełnie innym sprzęgłem niż powinno być. Pewnie padło i ktoś założył komplet od innego ( byle docisk i dwumas pasowały ). Tu dwumas występuje ten sam, więc zastanawiam się, czy docisk podejdzie w otwory montażowe. Prawdopodobnie tak. Cena takiego zestawy to http://allegro.pl/sprzeglo-luk-mercedes ... 05108.html więc nie wygórowana.

Problem polega na tym, że musisz się upewnić jadąc do dobrego warsztatu robiącego głównie MB, bo oni wymiary i elementy takie znają na pamięć i potwierdzą CI to ...... lub zaprzeczą. Myślę, że warto spróbować, bo chyba będzie to tańsza opcja niż temat do sportu :usmiech: No i raczej bardziej komfortowe ( sportowe raczej twarde są i to bardzo ).

: 2 paź 2015, o 19:58
autor: korzen
Z ciekawości jaką masz moc?? Bo ja miałem dokladnie ten silnik po chipie na 152KM i 338Nm i sprzęgło miało sie dobrze. Ba ma się nadal u nowego własciciela bo z nim rozmawiałem w zeszłym tygodniu. Więc albo przebieg masz już spory, albo dowaliłeś cos kolo 400Nm :) Kupuj sprzęgło (dwumas pewnie też) z c220CDI. Tarcza ma o cm wiekszą srednicę, więc więcej zniesie. Jest seryjnie na 350Nm nie na 270Nm :ok:

: 2 paź 2015, o 20:05
autor: Smart
supi pisze:Zatem możliwe jest, że założysz komplet od mocniejszego silnika 646 i będzie oki. Myslę, że sprzęgło pod 330 Nm wystarczy.
On ma 440Nm po modzie na silniku i jedyne sprzęgło, które to może znieść to z 320CDI ale czy pasuje? :bezradny:

http://www.iparts.pl/czesc/sprzeglo-kom ... 51802.html

Ilość zębów ta sama, średnica też, nieco mniejszy profil ale ... hmm. :bezradny:

Tu są numery OEM do tego kompletnego sprzęgła 320CDI. :mysli:

MERCEDES-BENZ 021 250 10 01
MERCEDES-BENZ 019 250 68 01
MERCEDES-BENZ A 019 250 68 01
MERCEDES-BENZ A 021 250 10 01

Dlatego wczoraj usunąłem swoją wypowiedź w tym temacie w podobną nutę i zaniechałem tej drogi jak wyżej. :bezradny:

Tutaj w grę nie wchodzi tyle inna tarcza co bardzo mocny docisk ponad 500Nm żeby się nie grzał, nie ślizgał i nie szarpał jak się zgrzeje. :tak:

: 3 paź 2015, o 17:26
autor: badboy444
No właśnie... Auto ma teraz 179KM i 440Nm :rotfl:

: 3 paź 2015, o 20:24
autor: seven
badboy444 pisze:No właśnie... Auto ma teraz 179KM i 440Nm
Przed tuningiem należy się zastanowić co jeszcze należy zmienić lub podpytać fachowców. Po podwyższeniu mocy zacznie wychodzić więcej rzeczy (sprzęgło to jest mały problem) skrzynia, przeguby, dyfer itd.

: 3 paź 2015, o 21:05
autor: Smart
seven pisze:Po podwyższeniu mocy zacznie wychodzić więcej rzeczy (sprzęgło to jest mały problem) skrzynia, przeguby, dyfer itd.
Nie sądzę ... on jeździ tym autem po stricie a nie na torze. Na torze podpisuję się pod tym co powiedziałeś obydwiema rękami ale tu ... cywil. Przydał był się jeszcze dobry, kompletny wydech od A do Z i pełni szczęścia. :tak:

Kupi albo da zrobić sprzęgło z dociskiem na 500Nm i będzie hulał jak ta lala. :ok:

: 6 paź 2015, o 00:23
autor: badboy444
dobra....poszperam jeszcze czy uda mi się przerobić to sprzęgło gdzieś w okolicach Krakowa a jak nie to wyślę tam gdzie mi proponowałeś i niech się dzieje :rotfl: