kontaktKontakt  FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  Chat  DownloadDownload



Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lonek_rwl
2009-03-19, 23:00
kalibracja nawiewu
Autor Wiadomość
toomek4 

Wiek: 45
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 22
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2008-12-06, 23:46   kalibracja nawiewu

Witam
Czy ktoś z was robił już kalibracje nawiewu wewnątrz kabiny. W instrukcji była informacja że trwa to około 5 min.
U mnie leciało chyba ze 20 min i już dłużej nie wytrzymałem, przerwałem ten test .
I myślę że coś mam nie tak z nawiewem , że któryś z silników nie domyka albo otwiera klap regulacyjnych :boisie: ?
 
 
adamus28 
VIP

Wiek: 37
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 87
Skąd: Internet
Wysłany: 2008-12-07, 10:46   

może opisz nam jak taką kalibracje zrobić :bezradny:
 
 
mercfan 
VIP


Pomógł: 93 razy
Wiek: 87
Dołączył: 09 Lut 2008
Posty: 4354
Skąd: Rzgów/Łódź
Wysłany: 2008-12-07, 12:01   

Kalibracja nawiewu to nie jest przypadkiem test elementów wykonawczych?? Jak jakieś urządzenie elektryczne jest uszkodzone to test trwa wieczność bo system nie może uzyskać odpowiednich wartości pomiaru urządzenia lub urządzeń ze sobą zespolonych i w kółko powtarza ten test, wtedy wiadomo, że urządzenie jest uszkodzone ale nie wiem czy do końca chodzi ci o to.
_________________
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
 
 
adamus28 
VIP

Wiek: 37
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 87
Skąd: Internet
Wysłany: 2008-12-07, 15:44   

no tak ale czy samemu można to zrobić bez podłączenia do komputera
 
 
toomek4 

Wiek: 45
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 22
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2008-12-07, 18:56   

Witam
Ustawienie , a raczej kalibracje nadmuchu wykonuje kom.pokładowy. Tak że nie trzeba używać żadnego specjalistycznego sprzętu.
Naciska się jednocześnie przycisk od nadmuchu na przednią szybę i przycisk od obiegu zamkniętego , są obok siebie . Przez około 5 sek. aż zaczną na przemian migać kontrolki od tych przycisków. I puścić je z chwilą mrugania. Oczywiście przy włączonym , na czuwanie zapłonie (pozycja 1) Później słychać jak pracuje wentylator i zasuwają i otwierają wszystkie zasuwy od nadmuchu, (komputer sprawdza i reguluje kont otwarcia i zamknięcia zasuw )
Powinno to trwać około 5 min. ( z wyjątkiem mojego mb u mnie trwa wieczność :boisie: )
Przeprowadzałem ten test , bo wydało mi się , że mam uchylony przez cały czas nadmuch na nogi , nie był to mocny nawiew ,ale wkurzało mnie , gdy ustawiłem nadmuch na szybę i czułem zimne powietrze na nogach . Widocznie mam coś skopane buuuuuu....
 
 
adamus28 
VIP

Wiek: 37
Dołączył: 28 Paź 2007
Posty: 87
Skąd: Internet
Wysłany: 2008-12-07, 19:40   

dzięki póżniej sprawdzę to ale mam to samo gdy mam nawiew na szybę to lekko leci na nogi ale ciepłe zobacze dzieki

p.s
Własnie sprawdziłem jak przechodzi na górne nawiewy na dole słabiej dmucha ale dmucha czyli silniczki pracują tylko klapa się nie domyka ale jak to naprawić tu jest problem pozdrawiam
 
 
_tata_ 
VIP

Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Kwi 2008
Posty: 1010
Skąd: ???????????/
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2008-12-09, 18:23   

Robiłem test u siebie. Cała operacja trwała 30sek. Nie wiem czy to dobrze czy źle ale coś się działo ,a potem było jak zawsze. Nie wiem do czego to w ogóle służy.Chyba dla dobrego samopoczucia konstruktora, że coś zamontował ,co może się popsuć i serwis będzie miał zarobek :dobani:
 
 
Karol_Szczecin 
expert VIP



Pomógł: 47 razy
Wiek: 27
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 527
Skąd: Szczecin/Stargard
Wysłany: 2008-12-10, 02:44   

U mnie tak samo jak u _tata_. Kalibracja trwała góra 30 sekund. Dla pewności przeprowadziłem ją dwukrotnie. Za pierwszym razem po zgaśnieciu mrygających lampek klima poprostu się wyłączyła, natomiast za drugim razem pozostała w trybie nawiewu na przednią szybę. W ciągu tych 30 sekund słychać jak pracują wszystkie klapy i w jaki sposób powietrze rozprowadzane jest po aucie, choć wątpie by miało to jakieś znaczenie dla samej elektroniki :rotfl:

Pozdrawiam
_________________
'05 MB C200 Kompressor Sportcoupe Sport Edition+ ||
'10 NISSAN 370Z Roadster Pack 2 ||
Zapraszam na mój kanał :rotfl: http://www.youtube.com/c180kuser
 
 
koko115 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 201
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2008-12-11, 01:06   

u mnie ten test nie przechodzi bo ciągle słychać stukanie klapek, rozebrałem to ustrojstwo, i powiedzcie mi gdzie są krańcówki tych klapek, bo silniczki mają taką moc że przekręcają się w plastiku który idzie do klapki, i kiedy jest przeciążenie jest stuk i silnik z klapką wędrują spowrotem i tak w kółko. Mam tak przy środkowym nawiewie, oraz przy nawiewie na nogi kierowcy (ten silnik znajduje się obok kolumny kierowniczej w głębi). Czy może krańcówki są w silniczkach ?? i trzeba je odpowiednio założyć na plastiki, chodz wydaje mi się że nie.
_________________
C220 CDI 143KM, 2002r Tiptronic, Elegance, Sedan
www.pchouse.pl
 
 
Gerri 
expert



Pomógł: 46 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 899
Skąd: Limerick
Wysłany: 2008-12-11, 08:34   

Nie ma prawa przeskakiwać, i nie ma żadnych krańcówek. Moc silniczka jest tak dobrana, że po dojściu klapki do krańcowej pozycji silniczek powinien się zatrzymać. Wtedy ta pozycja jest przyjmowana przez sterownik jako początek ruchu danej klapki.
 
 
MrBrown 
VIP


Pomógł: 7 razy
Wiek: 34
Dołączył: 29 Lut 2008
Posty: 660
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-12-11, 12:53   

chyba zmieliły się plastikowe ząbki...
_________________
'01 C32 AMG Carlsson CK32 RS - sprzedany
'06 Subaru WRX STi - sprzedany
searching...
 
 
koko115 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 201
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2008-12-11, 17:41   

MrBrown napisał/a:
chyba zmieliły się plastikowe ząbki...


nie chyba, tylko napewno :-( sprawdzałem. Macie jakieś namiary na te silniczki w jakiejś normalnej cenie ? a nie 350zł netto za sztuke ?
_________________
C220 CDI 143KM, 2002r Tiptronic, Elegance, Sedan
www.pchouse.pl
 
 
toomek4 

Wiek: 45
Dołączył: 27 Paź 2008
Posty: 22
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2008-12-11, 18:50   

WITAM
Mam prośbę do KOKO .
Odnośnie czujnika tem. zewnętrznej Widzę że masz takiego mb jak mój.
Chodzi o przewód od czujnika do..... Właśnie do , u mnie brak przewodu. Jest jakaś opcja abyś to sprawdził :?: :usmiech:
 
 
koko115 


Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 06 Kwi 2008
Posty: 201
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2008-12-11, 19:43   

sprawdze Ci, ale powiedz dokładniej o co chodzi, albo jakieś zdjęcie cyknij
_________________
C220 CDI 143KM, 2002r Tiptronic, Elegance, Sedan
www.pchouse.pl
 
 
Gerri 
expert



Pomógł: 46 razy
Wiek: 54
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 899
Skąd: Limerick
Wysłany: 2008-12-11, 20:08   

koko115 napisał/a:
Macie jakieś namiary na te silniczki w jakiejś normalnej cenie ? a nie 350zł netto za sztuke ?


Po co ci silniczki? - są dobre...
Wymienia się te dźwigienki. Kupuje się w zestawie na wszystkie klapki. Ok. 200 zł.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Support forum by phpBB3 Assistant


sklep motoryzacyjny









regeneracja turbosprężarek warszawa

części Mercedes

regeneracja wtryskiwaczy

regeneracja wtryskiwaczy warszawa