Jak wymienić filtry oraz jak zdjąć osłony silnika?
Moderator: Dziki Mar
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
Jak wymienić filtry oraz jak zdjąć osłony silnika?
Witam chciałbym wymienić olej oraz filtr oleju, paliwa oraz powietrza tylko niezbyt wiem jak za to się zabrać. Taki domokleta nawymyślał, że do odkręcenia filtra czy obudowy filtra oleju trzeba jakiś specjalny klucz. Moje pytanie brzmi czy to prawda? Drugie pytanie to jak się dobrać do filtra oleju, paliwa oraz powietrza? Chciałbym wiedzieć co trzeba po kolei poodkręcać ewentualnie zdjąć którą spinkę aby jak najłatwiej się dostać to tych trzech filtrów, ponieważ cały silnik jest zabudowany osłonami? Oraz na co trzeba zwrócić uwagę, żeby nic nie połamać lub oderwać?
- Artur_art
- VIP
- Posty: 979
- Rejestracja: 4 lis 2007, o 17:37
- VIN:
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Troszke ogólnie dziwne te Twoje pytanie:
Po pierwsze osłonę silnika (tę górną) unosisz pewnym szrpnięciem do góry, jest na takich zatrzaskach. W sumie jak zdejmiesz osłonę to wszystko masz "na widelcu". Żadnych przedziwnei cudownych i specjalnych kluczy nie potrzeba. Jeśłi masz jakiekolwiek klucze i wmieniałes chociaż raz w życiu olej w jakimkolwek aucie to raczej powienieneś dać sobie radę. Jeśłi NIGDY tego nie robiłeś to daj sobie spokój.
Po pierwsze osłonę silnika (tę górną) unosisz pewnym szrpnięciem do góry, jest na takich zatrzaskach. W sumie jak zdejmiesz osłonę to wszystko masz "na widelcu". Żadnych przedziwnei cudownych i specjalnych kluczy nie potrzeba. Jeśłi masz jakiekolwiek klucze i wmieniałes chociaż raz w życiu olej w jakimkolwek aucie to raczej powienieneś dać sobie radę. Jeśłi NIGDY tego nie robiłeś to daj sobie spokój.
C220CDI 2004r
album_personal.php?user_id=53
album_personal.php?user_id=53
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- Artur_art
- VIP
- Posty: 979
- Rejestracja: 4 lis 2007, o 17:37
- VIN:
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Jak wymieniałes do bierz sie do roboty na pewno dasz radę
C220CDI 2004r
album_personal.php?user_id=53
album_personal.php?user_id=53
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- Artur_art
- VIP
- Posty: 979
- Rejestracja: 4 lis 2007, o 17:37
- VIN:
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Oj kolego troszke mi mieszasz. Z tego co pamiętam to filtr paliwa i oleju jest dotępny z góry. Z dołu to moze trzeba osłonę odkręcić by spuścic olej.
Proponuje na początku obejrzyj sobię troszkę swój silniczek
Proponuje na początku obejrzyj sobię troszkę swój silniczek
C220CDI 2004r
album_personal.php?user_id=53
album_personal.php?user_id=53
- kSmuk
- Użytkownik
- Posty: 1968
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Garmisch-P.
Dokladnie. Filtr paliwa u gory, filtr oleju u gory, i filtr powietrza tez u goryArtur_art pisze:Oj kolego troszke mi mieszasz. Z tego co pamiętam to filtr paliwa i oleju jest dotępny z góry. Z dołu to moze trzeba osłonę odkręcić by spuścic olej.
Proponuje na początku obejrzyj sobię troszkę swój silniczek
Moze kolega nam powie jaki ma silniczek i rocznik auta, bo bylo by latwiej, bo te zaczepy odciagany byly dopiero po facelifcie, a przed liftem byly sroby, wiec jak zaczniesz szarpac za przykrecona oslone, to w czesciach Ci wyjdzie.
Pozdrawiam.
Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- staszek2oo7
- Użytkownik
- Posty: 31
- Rejestracja: 27 sie 2008, o 17:44
- VIN:
- Lokalizacja: okolice Lublina
Do spuszczenia oleju musisz zdjąć dolne osłony:)
W203 C220 2002r
Sprinter 413 CDI 2002r
Sprinter 416 CDI 2004r
Sprinter 416 CDI 2006r
album_personal.php?user_id=926
Sprinter 413 CDI 2002r
Sprinter 416 CDI 2004r
Sprinter 416 CDI 2006r
album_personal.php?user_id=926
- Wesoł
- VIP
- Posty: 915
- Rejestracja: 9 wrz 2008, o 14:33
- VIN:
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Zdejmujesz dolną środkową osłonę przykręconą na 9śrubek chyba...Odkręcasz korek spustowy i spuszczasz olej;]
Zdejmujesz górną osłonę silnika odkręcając 6śrub typu "torks" i pociągasz osłonę do góry. Nie wiem jak wy to robicie, ale ja mam taki klucz do odkręcania/dokręcania filtra oleju
http://www.allegro.pl/item472622917_now ... v_vat.html
Wymieniasz wkład i oringi.
Filtr paliwa jest niedaleko filtra oleju, łatwiej się do niego dobrać. Jest zapięty zaciskiem. Wystarczy poluzować i odpiąć wężyki.
Filtr powietrza jest po drugiej stronie silnika, odpinasz zapinki i już
Zdejmujesz górną osłonę silnika odkręcając 6śrub typu "torks" i pociągasz osłonę do góry. Nie wiem jak wy to robicie, ale ja mam taki klucz do odkręcania/dokręcania filtra oleju
http://www.allegro.pl/item472622917_now ... v_vat.html
Wymieniasz wkład i oringi.
Filtr paliwa jest niedaleko filtra oleju, łatwiej się do niego dobrać. Jest zapięty zaciskiem. Wystarczy poluzować i odpiąć wężyki.
Filtr powietrza jest po drugiej stronie silnika, odpinasz zapinki i już
ex w203 200CDI T
WDB2112201B000001
WDB2112201B000001
- staszek2oo7
- Użytkownik
- Posty: 31
- Rejestracja: 27 sie 2008, o 17:44
- VIN:
- Lokalizacja: okolice Lublina
Robisz dokładnie tak jak napisał to Wesoł, tylko że obudowa w której znajduje się filtr powietrza przykręcona jest śrubkami a nie na zatrzaski
W203 C220 2002r
Sprinter 413 CDI 2002r
Sprinter 416 CDI 2004r
Sprinter 416 CDI 2006r
album_personal.php?user_id=926
Sprinter 413 CDI 2002r
Sprinter 416 CDI 2004r
Sprinter 416 CDI 2006r
album_personal.php?user_id=926
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- Wesoł
- VIP
- Posty: 915
- Rejestracja: 9 wrz 2008, o 14:33
- VIN:
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
Chciałbym jeszcze wiedzieć co ile wymienia się płyn chłodniczy i hamulcowy? Wyżej wymieniony domokleto powiedział że trzeba to robić co 2 lata. Chłodniczy traci swoje właściwości (sprawdzał przy mnie takim śmiesznym urządzonkiem i wyszło, że zamarza w -24,5 stopniach), a hamulcowy, ponieważ ten samochód ma ABS i ESP i to może się zapsuć jakoś od niezmieniania. Chciałbym wiedzieć co wy o tym sądzicie oraz jak często trzeba to wymieniać alby utrzymać samochód w pełnej sprawności. Teraz tak czy tak będe musiał powymieniać te płyny bo samochód jest nie nowy i nie wiem kiedy to było robione ostatni raz.
P.S. Wiem, że płyn chłodniczy musi być taki specjalny do miedzianych chłodnic ale jaki płyn hamulcowy trzeba tam wlać? Ten facet mówił, że to musi być jakiś specjalny czy to prawda? Powiedział mi nawet jego nazwę ale niestety zapomniałem.
P.S. Wiem, że płyn chłodniczy musi być taki specjalny do miedzianych chłodnic ale jaki płyn hamulcowy trzeba tam wlać? Ten facet mówił, że to musi być jakiś specjalny czy to prawda? Powiedział mi nawet jego nazwę ale niestety zapomniałem.
Ostatnio zmieniony 1 gru 2008, o 20:52 przez V126, łącznie zmieniany 1 raz.
- Artur_art
- VIP
- Posty: 979
- Rejestracja: 4 lis 2007, o 17:37
- VIN:
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
No to sam masz odpowiedź. Płyn się wymienia jak traci włąściwościz amarzające. Spodziewasz się -24 stopni, jeśli tak to wymień ja bym nie ruszał.V126 pisze:sprawdzał przy mnie takim śmiesznym urządzonkiem i wyszło, że zamarza w -24,5 stopniach
Myślę że DOT4 w zupełności wystarczy ale nie jestem pewien.V126 pisze:jaki płyn hamulcowy trzeba tam wlać
C220CDI 2004r
album_personal.php?user_id=53
album_personal.php?user_id=53