Wymiana termostatu cdi 2.2
: 14 kwie 2015, o 19:49
Witam!
W czasie eksploatacji w203 temp. wzrastała w powolnym tempie, tekturki... były pomocne.
Ostatnio pojawił się komunikat o niskim stanie płynu chłodniczego temp prawie 120C, płyn w wyrównawczym "zagotował" się i wypikał... szlag... dolewka wody, ogrzewanie na max, szyby w "dole"/otwarte i pomalutku do domciu... w zbiorniku płynu chłodniczego "rosołowych oczek" nie widać +, oleju nie przybyło +, na biało nie kopci +, uszczelka pod głowicą "jeszcze da radę" ;) 365Kkm przebiegu, 2 razy odmówił posłuszeństwa 1. zdechło 'turbo" 256Kkm miało prawo i rozrusznik który był za "suchy" rozładował akumulator i nie pozwolił odpalić z innego, nawet pożyczonego, posmarowanie/przesmarowanie koszt 30 pln a wyjęcie dzień roboczy, trzeba zdemontować część układu kierowniczego... i dużo cierpliwości... Wracamy do tematu w opcji kup jest : sam termostat około 44 pln (no name), termostat z obudową i czujnikiem około 116 pln (vernet) i coś tam za 170 pln i 3 dni robocze oczekiwania niby oryginał... Vernet został pozyskany i po próbie montażu udało się go wkomponować w resztę silnika...
Co źle zrobiłem:
1. po zdjęciu plastiku z silnika okazało się że niechluj który wymieniał sprężarkę (po jej awarii i wymianie na nową, Garreta) nie umył silnika ani nie zająknął się że silnik jest "zarzygany" a teraz to olej z błotem... wstyd..
2.klucz do filtra oleju się przyda bo choć uda się wymontować termo z obudową ale zajmuje to o wiele więcej zachodu... i cierpliwości...
3. magnes do wyciągania/wkładania śrubek będzie potrzebny bo nie wszędzie łapsko wsadzisz...
4. zimny silnik... bez komentarza...
5. czasem śrubka i tak nam spier... i jak mamy osłonę pod silnikiem warto kupić kilka śrubek oryginał klucz 8, gwint 6mm, "dostępne" klucz 10, gwint 6mm( proponuję 6/15,6/20 6,25 mm) 10klucz średnica gwintu to 6mm metryczny a reszta to długość, twardość 5.5 więc się nadadzą, garść to koszt 3.20 pln
Pozdrawiam!
W czasie eksploatacji w203 temp. wzrastała w powolnym tempie, tekturki... były pomocne.
Ostatnio pojawił się komunikat o niskim stanie płynu chłodniczego temp prawie 120C, płyn w wyrównawczym "zagotował" się i wypikał... szlag... dolewka wody, ogrzewanie na max, szyby w "dole"/otwarte i pomalutku do domciu... w zbiorniku płynu chłodniczego "rosołowych oczek" nie widać +, oleju nie przybyło +, na biało nie kopci +, uszczelka pod głowicą "jeszcze da radę" ;) 365Kkm przebiegu, 2 razy odmówił posłuszeństwa 1. zdechło 'turbo" 256Kkm miało prawo i rozrusznik który był za "suchy" rozładował akumulator i nie pozwolił odpalić z innego, nawet pożyczonego, posmarowanie/przesmarowanie koszt 30 pln a wyjęcie dzień roboczy, trzeba zdemontować część układu kierowniczego... i dużo cierpliwości... Wracamy do tematu w opcji kup jest : sam termostat około 44 pln (no name), termostat z obudową i czujnikiem około 116 pln (vernet) i coś tam za 170 pln i 3 dni robocze oczekiwania niby oryginał... Vernet został pozyskany i po próbie montażu udało się go wkomponować w resztę silnika...
Co źle zrobiłem:
1. po zdjęciu plastiku z silnika okazało się że niechluj który wymieniał sprężarkę (po jej awarii i wymianie na nową, Garreta) nie umył silnika ani nie zająknął się że silnik jest "zarzygany" a teraz to olej z błotem... wstyd..
2.klucz do filtra oleju się przyda bo choć uda się wymontować termo z obudową ale zajmuje to o wiele więcej zachodu... i cierpliwości...
3. magnes do wyciągania/wkładania śrubek będzie potrzebny bo nie wszędzie łapsko wsadzisz...
4. zimny silnik... bez komentarza...
5. czasem śrubka i tak nam spier... i jak mamy osłonę pod silnikiem warto kupić kilka śrubek oryginał klucz 8, gwint 6mm, "dostępne" klucz 10, gwint 6mm( proponuję 6/15,6/20 6,25 mm) 10klucz średnica gwintu to 6mm metryczny a reszta to długość, twardość 5.5 więc się nadadzą, garść to koszt 3.20 pln
Pozdrawiam!