Strona 1 z 1

Wymiana termostatu cdi 2.2

: 14 kwie 2015, o 19:49
autor: art-34
Witam!
W czasie eksploatacji w203 temp. wzrastała w powolnym tempie, tekturki... były pomocne.
Ostatnio pojawił się komunikat o niskim stanie płynu chłodniczego temp prawie 120C, płyn w wyrównawczym "zagotował" się i wypikał... szlag... dolewka wody, ogrzewanie na max, szyby w "dole"/otwarte i pomalutku do domciu... w zbiorniku płynu chłodniczego "rosołowych oczek" nie widać +, oleju nie przybyło +, na biało nie kopci +, uszczelka pod głowicą "jeszcze da radę" ;) 365Kkm przebiegu, 2 razy odmówił posłuszeństwa 1. zdechło 'turbo" 256Kkm miało prawo i rozrusznik który był za "suchy" rozładował akumulator i nie pozwolił odpalić z innego, nawet pożyczonego, posmarowanie/przesmarowanie koszt 30 pln a wyjęcie dzień roboczy, trzeba zdemontować część układu kierowniczego... i dużo cierpliwości... Wracamy do tematu w opcji kup jest : sam termostat około 44 pln (no name), termostat z obudową i czujnikiem około 116 pln (vernet) i coś tam za 170 pln i 3 dni robocze oczekiwania niby oryginał... Vernet został pozyskany i po próbie montażu udało się go wkomponować w resztę silnika...
Co źle zrobiłem:
1. po zdjęciu plastiku z silnika okazało się że niechluj który wymieniał sprężarkę (po jej awarii i wymianie na nową, Garreta) nie umył silnika ani nie zająknął się że silnik jest "zarzygany" a teraz to olej z błotem... wstyd..
2.klucz do filtra oleju się przyda bo choć uda się wymontować termo z obudową ale zajmuje to o wiele więcej zachodu... i cierpliwości...
3. magnes do wyciągania/wkładania śrubek będzie potrzebny bo nie wszędzie łapsko wsadzisz...
4. zimny silnik... bez komentarza...
5. czasem śrubka i tak nam spier... i jak mamy osłonę pod silnikiem warto kupić kilka śrubek oryginał klucz 8, gwint 6mm, "dostępne" klucz 10, gwint 6mm( proponuję 6/15,6/20 6,25 mm) 10klucz średnica gwintu to 6mm metryczny a reszta to długość, twardość 5.5 więc się nadadzą, garść to koszt 3.20 pln
Pozdrawiam!

: 19 kwie 2015, o 22:44
autor: mietekbd
Czy to ma być fotorelacja ?
Nic tutaj nie opisałeś (zdjęcia nowego i starego termostatu, nic nie wnoszą)
jakich narzędzi użyłeś ?
Jak uporałeś się z przewodami elektrycznymi które blokują dostęp do śruby z przodu góra,
a jak z paliwowymi blokującymi dostęp do śruby z dołu)
Nawiasem mówiąc, pozornie najtrudniej dostępna śruba, daje się najłatwiej odkręcić!
wymieniałem termostat w w202 c180 i to było dziecinnie proste, tutaj sprawa wygląda zupełnie inaczej.
Dziś zabierałem się za wymianę, ale z powodu ograniczonego czasu dałem sobie na wstrzymanie. gdyż nie chciałem szarpać się z wiązkami które blokują dostęp do śrub
(przewody są zbyt krótkie, żeby je swobodnie odsunąć)

Wrzuciłeś jakieś zdjęcia "przed i po" które w żaden sposób nie pomagają w przeprowadzeniu wymiany, osobom, które chciały by ja samodzielnie przeprowadzić, a nie dysponują wiedzą
na ten temat !

"Tak nie może być !"

aha. To mój pierwszy post ;)

z wyrazami szacunku

: 19 kwie 2015, o 23:03
autor: Oczko
Da się to zrobić bez nadmiernego demontażu czegokolwiek, fakt że dostęp wspaniały nie jest ale odrobina cierpliwości i można, robiłem to 2 miesiące temu a mechanik ze mnie żaden :P śruby do których miałem kiepski dostęp odkręciłem za pomocą zwykłej małej grzechotki z przedłużką przegubową i przy zastosowaniu takiego sprzętu :wysmiewacz: delikatnie odchylając przewody można to zrobić :)

: 20 kwie 2015, o 08:38
autor: presstarter
Dokładnie, nie ma się czego bać. Sam z tatą wymieniałem pod blokiem :) Może przez chwilę potrzebna jest druga para rąk, żeby coś odciągnąć ale nie ma lipy. Płynu też niewiele wylatuje, może szklankę może ciut więcej.

: 30 maja 2015, o 08:41
autor: art-34
mietekbd,
Witam!
Wiadomości przedstawiane na forum są dla użytkowników którzy maja jakie takie pojęcie o mechanice.
"jakich narzędzi użyłeś ? "

młotka i przecinaka przecież to proste...

ODP."5. czasem śrubka i tak nam spier... i jak mamy osłonę pod silnikiem warto kupić kilka śrubek oryginał klucz 8, gwint 6mm, "dostępne" klucz 10, gwint 6mm( proponuję 6/15,6/20 6,25 mm) 10klucz średnica gwintu to 6mm metryczny a reszta to długość, twardość 5.5 więc się nadadzą, garść to koszt 3.20 pln"

Po zerknięciu na termostat, czy użyjesz klucza płaskiego? Nie?? Gratulacje pewnie nasadowego, hmm no może i jakiejś przedłużki...

ODP "2.klucz do filtra oleju się przyda bo choć uda się wymontować termo z obudową ale zajmuje to o wiele więcej zachodu... i cierpliwości..."
hmm po kiego nam ten klucz aaa do odkręcenia filtra oleju i wyjęcia go, bravoo... a i trzeba czymś zakryć powstałą dziurę (dziura, jest to NIC otoczone czymś) bądź też otwór żeby nam tam nic nie wpadło.

ODP3. magnes do wyciągania/wkładania śrubek będzie potrzebny bo nie wszędzie łapsko wsadzisz...
chyba jasne że nie od szachów... ani ten zdemontowany z licznika na wodę, tylko taki na teleskopowej sztycy...

Na zdjęciach krok po kroku pokazałem co należy odkręcić żeby było łatwiej, robiłem to sam i telefonu nie miałem jak trzymać w zębach bo ręce zajęte miałem odrobinkę...

NP. Jak w książce kucharskiej piszą że masz posiekać warzywa to wkurzasz się że nie napisali że oprócz warzyw będą potrzebne także nóż i deska do krojenia?

PS. Jeśli nie masz pojęcia jak się do tego zabrać jedź do "pana Henia" zaoszczędzisz sobie nerwów i kasy... jak coś uszkodzisz...

Pozdrawiam!

Re:

: 10 paź 2018, o 01:53
autor: Przybek
art-34 pisze: 30 maja 2015, o 08:41młotka i przecinaka przecież to proste...
No ok, tylko byłoby fajnie gdyby ktoś jeszcze napisał jakiego rozmiaru jest młotek - czy to jest E8 i czy przecinak ma rozmiar E10 bo nie chciałbym w połowie roboty przerywać jak mi jakiejś zabawki braknie :D
I druga rzecz - jak mocno walić przy dokręcaniu termosa? 25 czy 35Nm?

Re: Wymiana termostatu cdi 2.2

: 22 paź 2018, o 07:57
autor: Handserts
Dzięki, znalazłem w tym temacie pomoc.