Felgi, a opony typu Run on flat
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 33
- Rejestracja: 3 mar 2015, o 00:23
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Felgi, a opony typu Run on flat
Szanowni, czy ma ktoś możliwość sprawdzenia, czy na moje felgi da się założyć opony typu Run on flat?
Z tego co wiem, w specyfikacji felg musi znaleźć się oznaczenia dot. szerszego brzegu felgi, ale nie mogę znaleźć takiej informacji nigdzie.
Kod felgi to:
A 624 092 02 40
Felgi wyglądają jak na zdjęciu poniżej:
https://onedrive.live.com/redir?resid=4 ... hoto%2cjpg
Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam
FR
Z tego co wiem, w specyfikacji felg musi znaleźć się oznaczenia dot. szerszego brzegu felgi, ale nie mogę znaleźć takiej informacji nigdzie.
Kod felgi to:
A 624 092 02 40
Felgi wyglądają jak na zdjęciu poniżej:
https://onedrive.live.com/redir?resid=4 ... hoto%2cjpg
Z góry dziękuję za pomoc, pozdrawiam
FR
C240 4MATIC
WDB2032811F702255
WDB2032811F702255
-
- VIP
- Posty: 659
- Rejestracja: 12 sie 2014, o 22:56
- VIN: WDB2030451A083194
- Lokalizacja: Lublin / Janów Lub. / Linz AT
-
- Użytkownik
- Posty: 33
- Rejestracja: 3 mar 2015, o 00:23
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
-
- Użytkownik
- Posty: 33
- Rejestracja: 3 mar 2015, o 00:23
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
Nie jestem Supi i generalnie nie lubię się powtarzać ale jeśli MB umieszcza w kodach pod VIN informację o ogumieniu mieszanym to uważasz, że nie umieściło by kodu z informacją o RUN FLAT? Coś mi mówi, że tak informacja była by na bank ale to tylko przypuszczenie nie poparte bezpośrednim doświadczeniem w tej marce. Tyle mojego w tym temacie i tym drugim.
CL203 WDB2037461A802397
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
filipw203, proszę oto wskazówka:
[ Dodano: Sob 14 Mar, 15 19:34 ]
filipw203, post przytoczony należy do osoby kompetentnej.
mrbraindeath pisze:1: Runflat.. oznaczen jest mnostwo (kazdy producent wymysla cos innego). Takie typowe to OF, RFT, EMT, RSC, SSR, ZP, DSST.. jak podasz producenta opony i model bedzie latwiej.
2: "Specjalnych felg" do Runflata nie trzeba.. Ogolnie tak trzeba, ale prawie kazda felga MB jest do tego przystosowana (poznasz po H2 w rozmiarze felgi) wiec zakladam, ze jesli masz fabryczne felgi, to i na 100% masz wersje H2.
3:"Specjalnej maszyny" nie trzeba.. ogolnie sa dwa typy. Taki ze wzmocniona scianka i taka z guma na feldze.. Te pierwsze kazda maszyna zalozysz, tylko sie troche nameczysz, dlatego krzyknal wiecej. Te z guma faktycznie wymagaja innej maszyny.
4: Opon RFt sie nie sciaga i nie zaklada bilion razy.. Raz zalozyc, zjechac do konca i zalozyc nowe. Jesli sie ma jeden komplet felg to w zyciu sie nie mozna bawic w zamianke co sezon.. prawdopodobienstwo uszkodzenia jej przy n-tym zolezniu jest wysokie a te klauny w warsztatach sie raczej nei przykladaja - dlatego sie odradza sciagania i zakladania nonstop.
[ Dodano: Sob 14 Mar, 15 19:34 ]
filipw203, post przytoczony należy do osoby kompetentnej.
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
Z ostrożności procesowej przytoczę wypowiedź tej samej osoby Mrbrain ... z tego samego tematu tylko nieco później i radził bym przed zakupem opon sprawdzić jak pisałem specyfikację opony względem felgi. Wytłuszczę też interesujące moim zdaniem kwestie i polecam tak per saldo ostatni, zaskakujący akpit z opisem ... a przeca to ekspert i osoba kompetentna ale jak widać nawet najlepszym zdarzają się nieścisłości jeśli zestawić te dwa cytaty w całości. Ciekawe.
Konkludując jeśli zestawić te dwa cytaty to w jednym ta sama osoba twierdzi, że na każdą felgę MB z symbolem H2 można zakładać Run Flat a w drugiej czytamy, że z felgi H2 RF może się zsunąć i trzeba sprawdzać, czy w specyfikacji opony nie ma zalecenia EH2 i to cały czas sugerowałem.
Ja oczywiście nie kwestionuję wiedzy Brejniola w zakresie MB ale odnoszę się do mojej niedawnej wypowiedzi gdzie sugerowałem, żeby nie brać rad niektórych rad eksperstkich jeden do jeden i zachowywać nawet do takich pewien dystans.
Jak sugerowałem sprawdził bym najpierw specyfikację wybranej opony czy ma H2 czy EH2 żeby sobie nie klepnąć samobója a to są opony a nie choinka zapachowa do auta.
Usunąłeś Supi swoją wypowiedź a ja ją właśnie cytowałem i wszystko mi wybuchło.mrbraindeath pisze:Kiedys to bylo ze pod RFT byly EH2, no poczatku lat 2000 (jak to brzmi).. ogolnie EH2 jak to mowisz ma podniesiony/poszerzony garb ktory podczas jazdy na flaku ma uniemozliwic osuniecie sie opony z felgi. Na H2 moze ta opona spasć.
Wiekszosc nowych RFT mozna uzywac na H2. Pisza tez w specyfikacji opony czy wystarczy H2 czy musi byc EH2.. jak sobie popatrzysz na typowych producentow RFT jest zawsze opis jaka felga jest potrzebna.
Badz co badz, wedlug prawa do uzytkowania opon RFT jest potrzebny system kontroli cisnienia w oponach, ktorego nasza 203-ka nie ma, wiec teoretycznie nie mozna uzywac tych opon w naszym samochodzie.. ale pomijam ten szczegol.
Konkludując jeśli zestawić te dwa cytaty to w jednym ta sama osoba twierdzi, że na każdą felgę MB z symbolem H2 można zakładać Run Flat a w drugiej czytamy, że z felgi H2 RF może się zsunąć i trzeba sprawdzać, czy w specyfikacji opony nie ma zalecenia EH2 i to cały czas sugerowałem.
Ja oczywiście nie kwestionuję wiedzy Brejniola w zakresie MB ale odnoszę się do mojej niedawnej wypowiedzi gdzie sugerowałem, żeby nie brać rad niektórych rad eksperstkich jeden do jeden i zachowywać nawet do takich pewien dystans.
Jak sugerowałem sprawdził bym najpierw specyfikację wybranej opony czy ma H2 czy EH2 żeby sobie nie klepnąć samobója a to są opony a nie choinka zapachowa do auta.
Ostatnio zmieniony 14 mar 2015, o 19:53 przez Smart, łącznie zmieniany 4 razy.
CL203 WDB2037461A802397
-
- Użytkownik
- Posty: 33
- Rejestracja: 3 mar 2015, o 00:23
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
Nie ma co przepraszać ... uzupełniłem swoją wypowiedź powyżej. Wymieniamy doświadczenia i uczymy się wzajem. Powodzenia.
Ps. Wiem, że masz po VIN.
Ps. Wiem, że masz po VIN.
Ostatnio zmieniony 14 mar 2015, o 19:55 przez Smart, łącznie zmieniany 1 raz.
CL203 WDB2037461A802397
- supi
- VIP
- Posty: 4956
- Rejestracja: 10 lut 2013, o 21:07
- VIN:
- Lokalizacja: Muranów
viewtopic.php?t=8909 tu jest opisany system , który ma filipw203
Może to starczy
Może to starczy
WDB2032421F298682 S203
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
s203-200k-avantgarde-2002-r-vt12799.html
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
Żeby rozbawić jak to ja w ramach OT, skoro sprawa wyjaśniona dorzucę Wam skąd u mnie taka wrażliwość i ostrożność w temacie opon Run Flat.
Jak wspominałem w czasie jednego z półrocznych projektów dla bardzo dużej organizacji, dostałem taką służbówkę z takimi oponami na wielkich os porej śrdnicy kołach w furze marki premium. Stała na parkingu zarządu po jakimś spadochroniarzu i nikt jej nie chciał dlatego wcisnęli ją mi. Mało kto wie, bo to tajemnica poliszynela na wypasie ale często w takich organizacjach przy furach firmowych tej klasy, bez względu na poziom zajmowany w strukturze i ubezpieczeniu oraz fakcie płacenia przez organizację za podstawową eksploatację, za szkody wyrządzone nazwijmy to z własnej winy płaci się według schematu:
1. Pierwsza szkoda płaci 100% firma.
2. Druga szkoda firma 50%/użytkownik 50%
3. Trzecia szkoda buli 100% użytkownik.
Serio. Ja uszkodziłem w przeciągu 6 miesięcy AKURAT W TEJ FURZE, choć nie pamiętam kiedy w ostatnim piętnastoleciu złapałem nawet maluśkiego kapcioszka w innych autach, TO W TEJ FURZE zaliczyłem dwa uszkodzenia łącznie trzech opon (pech ) ... i jakoś tak szczegóły dotyczące Run Flat od tego czasu utkwiły mi w pamięci dość głęboko oraz dowiedziałem się, czemu nikt jej nie chciał. Pikantnym szczegółem jest fakt, że żeby nie tracić 100% firmy z powodu jakiś tam GŁUPICH, TANICH trzech oponek w skali schematu oczywiście tego nie zgłaszałem tylko buliłem ze swoich po cichu bez FV na firmę, bo gdym zaliczył coś poważniejszego to wolałem być w pierwszym punkcie skali schematu niż w drugim lub trzecim i nie jestm jedynym, który tak postępuje w ramach takiego regulaminu.
Jak wspominałem w czasie jednego z półrocznych projektów dla bardzo dużej organizacji, dostałem taką służbówkę z takimi oponami na wielkich os porej śrdnicy kołach w furze marki premium. Stała na parkingu zarządu po jakimś spadochroniarzu i nikt jej nie chciał dlatego wcisnęli ją mi. Mało kto wie, bo to tajemnica poliszynela na wypasie ale często w takich organizacjach przy furach firmowych tej klasy, bez względu na poziom zajmowany w strukturze i ubezpieczeniu oraz fakcie płacenia przez organizację za podstawową eksploatację, za szkody wyrządzone nazwijmy to z własnej winy płaci się według schematu:
1. Pierwsza szkoda płaci 100% firma.
2. Druga szkoda firma 50%/użytkownik 50%
3. Trzecia szkoda buli 100% użytkownik.
Serio. Ja uszkodziłem w przeciągu 6 miesięcy AKURAT W TEJ FURZE, choć nie pamiętam kiedy w ostatnim piętnastoleciu złapałem nawet maluśkiego kapcioszka w innych autach, TO W TEJ FURZE zaliczyłem dwa uszkodzenia łącznie trzech opon (pech ) ... i jakoś tak szczegóły dotyczące Run Flat od tego czasu utkwiły mi w pamięci dość głęboko oraz dowiedziałem się, czemu nikt jej nie chciał. Pikantnym szczegółem jest fakt, że żeby nie tracić 100% firmy z powodu jakiś tam GŁUPICH, TANICH trzech oponek w skali schematu oczywiście tego nie zgłaszałem tylko buliłem ze swoich po cichu bez FV na firmę, bo gdym zaliczył coś poważniejszego to wolałem być w pierwszym punkcie skali schematu niż w drugim lub trzecim i nie jestm jedynym, który tak postępuje w ramach takiego regulaminu.
Ostatnio zmieniony 14 mar 2015, o 20:31 przez Smart, łącznie zmieniany 3 razy.
CL203 WDB2037461A802397
-
- Użytkownik
- Posty: 33
- Rejestracja: 3 mar 2015, o 00:23
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Ciekawa historia z życia korporacji:)
Wracając do tematu, dzięki za link do opisu "ustrojstwa".
Ciekawe, czy w takim razie opony typu Run on Flat po utracie ciśnienia również w wystarczającym stopniu tracą na obwodzie i zaalarmują system, macie pojęcie?
A co do samych opon, taki typ mi chodzi po głowie - producent zapewnia, że standardowa felga jest wystarczająca.
http://www.continental.pl/www/samochod_ ... en_pl.html
[ Dodano: 2015-03-17, 22:44 ]
Po przestudiowaniu instrukcji wychodzi na to, że mżna używać opon typu MOExtended, co jest taki słabszym Run on flat (wg info z linka poniżej).
http://www.tirerack.com/tires/tiretech/ ... techid=234
Jednakże ciekawostka - dopuszczane tylko w limuzynach.
Co im kombi zawiniło?
Wracając do tematu, dzięki za link do opisu "ustrojstwa".
Ciekawe, czy w takim razie opony typu Run on Flat po utracie ciśnienia również w wystarczającym stopniu tracą na obwodzie i zaalarmują system, macie pojęcie?
A co do samych opon, taki typ mi chodzi po głowie - producent zapewnia, że standardowa felga jest wystarczająca.
http://www.continental.pl/www/samochod_ ... en_pl.html
[ Dodano: 2015-03-17, 22:44 ]
Po przestudiowaniu instrukcji wychodzi na to, że mżna używać opon typu MOExtended, co jest taki słabszym Run on flat (wg info z linka poniżej).
http://www.tirerack.com/tires/tiretech/ ... techid=234
Jednakże ciekawostka - dopuszczane tylko w limuzynach.
Co im kombi zawiniło?
Ostatnio zmieniony 15 mar 2015, o 16:23 przez filipw203, łącznie zmieniany 1 raz.
C240 4MATIC
WDB2032811F702255
WDB2032811F702255
- Smart
- VIP
- Posty: 5739
- Rejestracja: 29 gru 2012, o 11:25
- VIN:
- Lokalizacja: Katowice
To nie była korporacja tylko jeden z biznesów wchodzących w skład takowej. Nie mylić z koncernem itd.. Duża organizacja niekoniecznie jest korporacją choć niestety utarło się w języku polskim przez wielu Polaków nazywać w ten sposób, duże przedsiębiorstwa ale to wielki błąd w stylu, jak nazywanie każdego auta terenowego dżipem lub butów sportowych adidasami. Tak przy okazji.
W tych linkach, które załączyłeś nie ma wskazania co do konkretnego typu felgi niestety. Poproś o takową konkretną specyfikację sprzedawcę żebyś nie umoczył. A z ciekawości ... coś się tak uparł na RF? To dość kłopotliwy bajer tak naprawdę i dla cywilnego użytkownika moim zdaniem nie uzasadniony ekonomią i pragmatyzmem. Nie lepiej kupić normalne opony?
W tych linkach, które załączyłeś nie ma wskazania co do konkretnego typu felgi niestety. Poproś o takową konkretną specyfikację sprzedawcę żebyś nie umoczył. A z ciekawości ... coś się tak uparł na RF? To dość kłopotliwy bajer tak naprawdę i dla cywilnego użytkownika moim zdaniem nie uzasadniony ekonomią i pragmatyzmem. Nie lepiej kupić normalne opony?
Ostatnio zmieniony 18 mar 2015, o 12:02 przez Smart, łącznie zmieniany 1 raz.
CL203 WDB2037461A802397
-
- Użytkownik
- Posty: 33
- Rejestracja: 3 mar 2015, o 00:23
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Już mi powoli przechodzi pomysł na RF.
Uparłem się, bo w miejscu stałego zapasu mam LPG (tu "hejterzy" - aaaaa! gaz do Mercedsa!!!!)
Pełne koło w bagażniku nie jest najlepszym pomysłem, w sumie kupiłem ten samochód trochę ze względu na typ kombi, a to koło zajmuje chyba połowę przestrzeni.
Więc pozostały alternatywy:
- dojazdówka
- pianka (jakoś nie ufam, nigdy nie używałem, albo mało postępowy jestem)
- Run on flat właśnie.
Zgadzam się, że z opisu nie wynika dopasowanie do felg, tratkuje tylko o MoExtended.
W sumie na stronie bodajże Pirelli piszą, że na H2 może być, ale w pełni działa na EH2. Wiadomo, nie ma co rezygnować z dużej części potencjalnego rynku (posiadacze H2), ale trzeba zaznaczyć, że zadziała lub nie.
Uparłem się, bo w miejscu stałego zapasu mam LPG (tu "hejterzy" - aaaaa! gaz do Mercedsa!!!!)
Pełne koło w bagażniku nie jest najlepszym pomysłem, w sumie kupiłem ten samochód trochę ze względu na typ kombi, a to koło zajmuje chyba połowę przestrzeni.
Więc pozostały alternatywy:
- dojazdówka
- pianka (jakoś nie ufam, nigdy nie używałem, albo mało postępowy jestem)
- Run on flat właśnie.
Zgadzam się, że z opisu nie wynika dopasowanie do felg, tratkuje tylko o MoExtended.
W sumie na stronie bodajże Pirelli piszą, że na H2 może być, ale w pełni działa na EH2. Wiadomo, nie ma co rezygnować z dużej części potencjalnego rynku (posiadacze H2), ale trzeba zaznaczyć, że zadziała lub nie.
C240 4MATIC
WDB2032811F702255
WDB2032811F702255